Jump to content

LOST

Elander
 Share

Recommended Posts

Holy Fucking Shit vad bra!

Warning: Spoilers! Läs endast om ni sett E01 och E02 (dubbelavsnitt)!

Som jag anat så verkar det ju som om

"Locke" (den levande) är Jacbobs ärkefiende, och kan anta vilka former som helst (t.ex rökmonstret, Locke, etc...).

Och oh my god på att man får se hur

flygplansresan och deras liv skulle fortsatt som normalt om Desmond knappat in koden i tid. Verkar ju som om det, som Juliet tänkte berätta för Sawyer var att det funkade, på något konstigt sätt. En ny tidslinje verkar ha skapats. Som en backup utav den riktiga planen, att Desmond tryckte in koden i tid. Samtidigt är ju dock de alla kvar på ön i "nutiden".

Så jävla awesome.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hanska oimpad.

Sen förstår jag inte, varför lägger de inte pengar på att skaffa snygga animeringar, ser ju ut som en jävla disneyfilm!

Jag sa EXAKT samma sak när jag såg det.

Och avsnittet i sig, det var bra, mycket bra, men jag är orolig att det blir för snurrigt! Hoppas att dom håller kvalitét!

Ska inte skriva något annat, ni vet nog allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar Jävlar Jävlar Jävlar Jävlar Jävlar Vilket fett avsnitt!

Bara jag som tror att Jacob har tagigt sig in i Sayids kropp, och utnyttjar den för att kunna fightas mot Fake-Locke?

Kanske, kanske inte. Oavsett så ska ju Sayid enligt lappen Hurley hade med sig spela en viktig (eller kanske den viktigaste?) roll i "kriget" som är på väg.

Kändes lite jobbigt att de introducerat två nya "grupper" på ön. Tyckte det var tillräckligt snurrigt med Others, Jacob&Nemesis, Dharma och överlevarna. Nu kommer ju tempelfolket och överlevarna från andra flyget in i bilden. Men det blir säkert bra.

En annan sak som jag lagt märke tilll är att det verkar som att vi nu kommer in i något som egentligen var tänkt för kanske s03-04. Jag tror producenterna hade en ganska bra idé om hur allt skulle sluta men märkte att det var en hit så de bestämde sig för att skriva ut serien med några säsonger.. vilket är helt okej egentligen men nu känns sakerna som hände mellan 3 och 5 ganska onödiga. Whithmores båt hade egentligen inte behövt vara med alls (de skulle säkert kunna lösa så att bara de "utvalda" skulle vara kvar) och hela den historian med Bens och Whithmores konflikt upptog ju två säsonger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske, kanske inte. Oavsett så ska ju Sayid enligt lappen Hurley hade med sig spela en viktig (eller kanske den viktigaste?) roll i "kriget" som är på väg.

Kändes lite jobbigt att de introducerat två nya "grupper" på ön. Tyckte det var tillräckligt snurrigt med Others, Jacob&Nemesis, Dharma och överlevarna. Nu kommer ju tempelfolket och överlevarna från andra flyget in i bilden. Men det blir säkert bra.

Men Tempelfolket är ju The Others. Dom två barnen (en hade nallebjörn) var ju i templet i detta avsnittet, och även hon gamla flygvärdinnan. Flygplansfolket verkar det ju också vara något fuffens med. Sa inte dom att dom var Jacobs beskyddare? Nåväl. Dharma är väll ute ur bilden vid det här läget tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@PC

Som Weener sa så är väl helt ute nu för tiden. Historier och info om dom kommer säkert komma för att svara på en del frågor, men de lär ju inte riktigt vara med igen.

Spoilers för några tidigare säsonger och sista säsongen:

Och så är det lite enklare att följa med då de nu är

i samma tid inom samma tidslinje. Jack, Kate Hurley och Sayid som hamnade i 1977 när planet krashade (den andra gången, när de alla sex skulle tillbaka till ön)

nu efter smällen är

tillbaks i samma tid som Sun och Locke och Lapidus.

Grejen är ju att, som Juliet sa, så

"funkade det", smällen alltså.

Det som verkar ha hänt är att

en "backup" har återställts, ungefär, och vi får se hur livet är för dem alla om kraschen aldrig skett i första hand (a.k.a "it worked").

Så nu är det bara två tidslinjer och inom dem är alla på samma 'ställe' och samma tid.

Så det känns som om det ska vara enklare att förstå, och att det börjar med förklaringarna väldigt snart,

även om dom har introducerat en ny grupp som man undrar lite om.

Blir kul sen när Sun och Jin möts, och de andra då... Då kommer Sun undra vart fan dom varit, och de måste väl varit i 1977 mycket längre än vad Sun och Lapidus varit på ön i nutiden där kraschen för dem skedde som den skulle.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men WTF

, hur kan dom vara på två olika ställen och tider, samtidigt? Eller är dom bara i nutid, medans vi tittare får se hur det skulle vart innan planet störtade. Eller kommer dom snart inse att dom är på två platser samtidigt?

Det är väl olika tidslinjer... Titta på den här: http://www.youtube.com/watch?v=JkxieS-6WuA

Det är väl som olika möjligheter... De har ingenting alls med varandra att göra.

'Nutiden' är 'verkligheten', att planet aldrig kraschade, för att de själva i ett tidigare liv, eller någonting sådant, har sprängt bomben på ön... Då de då sprängt bomben 1977 så hade inte Desmond kommit till ön (de hade inte hunnit byggt stationen, han hade inte behövt trycka på knappen, planet krashar inte. Och eftersom att han aldrig åkte till ön in the first place, så ser vi att han hade varit på planet om bomben sprängts (vilket den ju gjorde)...

Och så ser man att Jack undrar om han sett honom någon gång tidigare. Frågan är om de på något sätt

kommer ihåg deras vistelse på ön, eller om det är samma igenkännelse som de hade när de först träffades nere i luckan, du vet, de hade ju träffats när de var ute och joggade på en arena.

-_-

Det är iaf så jag förstår det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar fortfarande ingenting.

Varför säger Juliette att det funkade när det inte gjorde det? Bara för oss tittare då förstås. Dom andra är ju kvar, medans VI får se vad som hade hänt. Antar att det klarnar senare i säsongen.

Ja, att Juliett säger

sig veta att "det funkade", hur hon vet det, och "hur" det funkade är konstigt.

Det förstår inte jag heller... Men det verkar ju iaf vara som jag skrivit ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En teori jag lästa angående tidslinjerna är :

i have a bit of a different theory. i think that jack will end up being the new leader of the island, and will learn how to move it. at the end of the season, he will sacrifice himself by moving the island to the bottom of the ocean so that noone will ever have to live on that wretched place again. there's no way that it was caused by jughead. how can it blow the island to the bottom of the ocean, but everything remain intact?

Det låter väldigt rimligt på något sätt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor