Jump to content

LOST

Elander
 Share

Recommended Posts

Well, bra säsongsöppning. Lost är still going strong som är skönt. Med alla cliffhangers den bjuder på är det ren och skär underhållning. Spännande, mycket. Inget superbra avsnitt, men duger.

S04E01

Undrar verkligen vad Hurley såg i butiken där och han verkar ju vara riktigt mentalt sjuk, men jag tror att dom som 'besöker' honom faktiskt är döda, men där samtidigt, precis som Charlie sade till Hurley. Sedan när Hurley spelade basket och sa: "I'm sorry, i shoud've stayed with you Jack

" så pirrade det i magen för mig. Nu vet man att någonting kommer vänta för alla de som gick med Locke. Jämfört med tackelbäret (:)) så gillar jag dessa övergångar från ön till framtiden. Den ger oss två olika perspektiv på något sätt och mycket spännande att se dessa karaktärer utanför ön också. Men nu undrar jag detta med Jack. I säsongsfinalen i trean så gråter han och är depressiv att han och alla andra måste tillbaka till ön. Undrar om detta var nu före han besökte Hurley i S04E01 eller efter. Ganska knepigt. Hur som helst. Slutet kändes bara så 'Lost' så det var ingen rejäl cliffhanger, men dög.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, bra säsongsöppning. Lost är still going strong som är skönt. Med alla cliffhangers den bjuder på är det ren och skär underhållning. Spännande, mycket. Inget superbra avsnitt, men duger.

S04E01

Undrar verkligen vad Hurley såg i butiken där och han verkar ju vara riktigt mentalt sjuk, men jag tror att dom som 'besöker' honom faktiskt är döda, men där samtidigt, precis som Charlie sade till Hurley. Sedan när Hurley spelade basket och sa: "I'm sorry, i shoud've stayed with you Jack

" så pirrade det i magen för mig. Nu vet man att någonting kommer vänta för alla de som gick med Locke. Jämfört med tackelbäret (:P) så gillar jag dessa övergångar från ön till framtiden. Den ger oss två olika perspektiv på något sätt och mycket spännande att se dessa karaktärer utanför ön också. Men nu undrar jag detta med Jack. I säsongsfinalen i trean så gråter han och är depressiv att han och alla andra måste tillbaka till ön. Undrar om detta var nu före han besökte Hurley i S04E01 eller efter. Ganska knepigt. Hur som helst. Slutet kändes bara så 'Lost' så det var ingen rejäl cliffhanger, men dög.

Det var väl Charlie han såg?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, det var därför han blev skrämd. Men varför kunde han inte säga det till polisen?

För att han kanske är

rädd att dom skulle tro att han var knäppare än han redan visat sig vara. Speciellt med han den där andra hallucinationen som pratade om "hur många/vilka" eller vad det nu var.

Edit @ Kicken:

Jag tror att slutet av S03 var efter Jacks möte med Hurley i S04.E01.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar vad den där negern som besökte Hurley på sjukhemmet har med saken att göra. Det var ju han som satte ihop teamet som kommer till ön nu också... Undrar när han presenteras i nutid delen av serien. Eller, Hurley kände ju inte igen honom på sjukhemmet, han kanske inte presenteras nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit @ Kicken:

Jag tror att slutet av S03 var efter Jacks möte med Hurley i S04.E01.

Japp tror starkt på att det var efter. Han sa ju innan han lämnade baskethallen att han funderar på att odla skägg, som han har i slutet av S03, om jag inte minns fel.

:P

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad segt S04E02 var.. Hände inget speciellt alls tycker jag. Man fick reda på vissa små grejer, men inget major.

Håller inte med dig, tycker detta var en jävligt bra episod. Många på lost-forum.com anser detta vara det bästa avsnittet på flera månader också. Känns som att folk här på GTAsajten säger varje vecka "Nää detta var tråkigt, inget hända, jadajadajada". Njut av serien istället för att gnälla, stanna upp och se. Det händer saker hela tiden.

Jävligt intressanta karaktärer som introducerads i dagens avsnitt. Nån annan som tror att Bens "Man on the boat" är Michael?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

E02 var mycket bättre än E01, tycker jag. Den sedvanliga

Lost-mystiken med Abbadon

känns otroligt intressant.

De nya karaktärerna känns som härliga tillskott

, särskilt

Miles med sina ghostbuster-skills

. Och vad

vill dom Ben? Är Abbadon ledaren? Vem är Bens kontakt på båten?

Det var intressant att framåtblickarna handlade om dom.

Var det inte

tillbakablickar? Det verkade ju som det iom att Naomi pratade med Abbadon om instruktioner.

Jag älskar Lost. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller inte med dig, tycker detta var en jävligt bra episod. Många på lost-forum.com anser detta vara det bästa avsnittet på flera månader också. Känns som att folk här på GTAsajten säger varje vecka "Nää detta var tråkigt, inget hända, jadajadajada". Njut av serien istället för att gnälla, stanna upp och se. Det händer saker hela tiden.

Jävligt intressanta karaktärer som introducerads i dagens avsnitt. Nån annan som tror att Bens "Man on the boat" är Michael?

Det var en skitepisod. Sen skiter jag fullständigt i vad du eller nördarna på lost-forum.com säger. Jag vill ha spänning, intriger och allt sånt. Detta avsnitt hade inget sånt. Visst, det introducerade nya personer, men jag bryr mig inte om sånt. Jag är ytlig, jag skiter i det långsiktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en skitepisod. Sen skiter jag fullständigt i vad du eller nördarna på lost-forum.com säger. Jag vill ha spänning, intriger och allt sånt. Detta avsnitt hade inget sånt. Visst, det introducerade nya personer, men jag bryr mig inte om sånt. Jag är ytlig, jag skiter i det långsiktiga.

Nu skall vi inte vara sånna Stellan. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker också att det var ett dåligt avsnitt. samma med första avsnittet på sesong 4... fast jag tror att det leder till svar om vad det är som är så jävla speciellt med ön.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som får känslan av att "de nya" som landade på ön inte riktigt är "de nya"? Skulle gissa på att deras uppdragsgivare är de riktiga "de nya", och att de som landade på ön tror de håller på med något helt annat.

Jag tror att de fyra har helt olika orsaker till att vilja komma till ön och att den skumma afrikanen utnyttjar det till sin egen vinning. Fast han har säkert också en arbetsgivare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Medelbra avsnitt. Första var bättre.

Gillar dock dom nya karaktärerna (förutom kvinnan som är en sjuk bitch) och det känns som man nu vill att dom ska stanna kvar på ön. Vill inte att dom ska lämna längre, eh. Men samtidigt vill jag det

. Äsch, S04 kommer bli mycket spännande att följa :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klev upp tidigt och såg på avsnittet, e03 var ett bra avsnitt med mycket som hände! :)

Jaadu, Sayid var också en av "the oceanic six". Och jag undrar vilka han tar död på åt Ben. I vilket fall så verkar det ska bli en ordentlig vändning senare när det gäller förhållandet mellan dom och Ben, förmodligen efter att dom kommit på att det här företaget som kommer till ön är badguys. Jag hoppas verkligen att man snart får veta vem som är kontaktpersonen på båten, och varför dom ska vara vänner med Ben senare i serien.!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor