Siana Skrivet 14 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2007 Självmord brukar vara snabba och smärtfria. Att dränka sig själv utan hjälpmedel är näst intill omöjligt. Visst är förutsättningarna för att dränka sig större i ett vattenfyllt rum. Men, det bör enligt fysikens lagar funnits en ganska stor luftficka vid taket som man av instinkt simmar upp till. Tror fortfarande hålet gått att ta sig igenom om man kämpat. Minns inte vilket håll dörren öppnades åt, men var den utåt hade det också varit en väg ut som tidigare nämnts. Att det skulle vara hans öde och att han vet att de andra inte blir räddade annars är bara trams. I grund och botten är människan egoistisk nog att värdesätta sitt egna liv högre än att ett par andra kommer ifrån ön. Och vad baserar han sin terori på, Desmond's "visions" som han själv trotsar gång på gång. Ytterst tveksamt att han skulle ha sådant tillförlit till hans ord i det läget. Han litade väl ganska mycket på Desmond i slutet? Och ja, det var ju Charlie som både stängde och låste dörren, han skulle lätt ha kunnat öppna igen (och jag förstår fortfarande inte varför han stängde, skulle ju ta lång tid innan hela alltet vattenfylldes och då hade de redan hunnit få på sig dykardräkter). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2007 Han litade väl ganska mycket på Desmond i slutet? Och ja, det var ju Charlie som både stängde och låste dörren, han skulle lätt ha kunnat öppna igen (och jag förstår fortfarande inte varför han stängde, skulle ju ta lång tid innan hela alltet vattenfylldes och då hade de redan hunnit få på sig dykardräkter). Skulle han inte dö, skulle inte Claire och Aron kommit från ön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 Skulle han inte dö, skulle inte Claire och Aron kommit från ön. Så var det sagt, ja... Men om jag var i hans situation skulle jag ju inte köpa det, han hade ju stängt av så vad skulle det då spela för någon roll? Antagligen skulle det vara något sånt supertricky som faktiskt i alla fall skulle hindra dem från att komma från ön om han överlevt, men i verkligheten skulle man ju aldrig tänka så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 Så var det sagt, ja... Men om jag var i hans situation skulle jag ju inte köpa det, han hade ju stängt av så vad skulle det då spela för någon roll? Antagligen skulle det vara något sånt supertricky som faktiskt i alla fall skulle hindra dem från att komma från ön om han överlevt, men i verkligheten skulle man ju aldrig tänka så... Vi snackar Lost. Fiktion. Det skulle vara något så absurt att överlevar han så skjuts dom direkt.. Ja, iaf du fattar vinkeln. Om han inte skulle dö skulle dom dö mer eller mindre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 Tänkte först "WTF?" i slutet då kate kom fram, trodde det där som dem visade var innan dem kom till ön, men i själva verket var det ju efter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 Varför har ni spoilertag när det redan har sänds på TV4? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 Varför har ni spoilertag när det redan har sänds på TV4? Så att de som inte sett avsnitten inte ska kunna läsa vad som står? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 Varför har ni spoilertag när det redan har sänds på TV4? Spelar för fan ingen roll. Ska man sluta spoilervarna på alla filmer som har släppts i Sverige? Tänk för fan. Finns folk som inte sett Lost alls, och kommer börja se det till sommarn/efter sommarn, nästa är / w/e. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 Om du inte såg det var rummet ganska litet, och han andades medan han skrev meddelandet på handen. Det fanns inget han kunde simma upp till. Men återigen, hela det argument motsäger helt hela scenen. Allt handlade om självuppoffring, han gav sitt liv för att rädda alla andra. Om han skulle tagit på sig en dykardräkt och simmat ut skulle hela scenen blivit dum och meningslös. Hittade en bra video video på YouTube. Det är en omklippning av flygkraschen. Den visar Desmond, "The Others" och inuti planet före, under och efter kraschen. Väldigt bra, specieltl eftersom den är fanskapad. Länk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 Hittade en bra video video på YouTube. Det är en omklippning av flygkraschen. Den visar Desmond, "The Others" och inuti planet före, under och efter kraschen. Väldigt bra, specieltl eftersom den är fanskapad. Länk. Cool. StellHell: Jo, det är väl så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 Om du inte såg det var rummet ganska litet, och han andades medan han skrev meddelandet på handen. Det fanns inget han kunde simma upp till. Men återigen, hela det argument motsäger helt hela scenen. Allt handlade om självuppoffring, han gav sitt liv för att rädda alla andra. Om han skulle tagit på sig en dykardräkt och simmat ut skulle hela scenen blivit dum och meningslös. Hittade en bra video video på YouTube. Det är en omklippning av flygkraschen. Den visar Desmond, "The Others" och inuti planet före, under och efter kraschen. Väldigt bra, specieltl eftersom den är fanskapad. Länk. Att hela argument motsäger scenen är ju självklart. Och nej det fanns inget vatten i taket. DET ÄR JU DET SOM ÄR FELET! Hela scenen strider mot fysikens lagar och människans instinkt. Det har ju varit mitt argument från första början. So what om scenen blir meningslös, den hade inte behövt vara med alls. För mig sänkte felaktigheterna i den scenen hela losthandlingen i och med att en okej karaktär dör på ett så meningslöst, ovärdigt vis. Hur mycket värde skaparna än försökte förmedla så tycker jag de misslyckades. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 (redigerad) Rykten och spoilers för säsong 4. Läste att Harold Perrineau (Michael)kommer tillbaka till säsong 4. Det går att läsa om här Jag har också sett rykte om att Peter Stormare ska joina säsong 4. Det blev väl rätt ok spoiler-tag Tweak Redigerad 15 augusti, 2007 av T-Bone Mendez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Mycket bra, fortsätt så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Peter Stormare är ju fan svingrym . Hoppas att det ryktet är sant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 jag tycker att vi inte ska spoilervarna på saker som gått på tv redan i sverige.. har dom inte sett det än, får dom skylla sig själv om dom läser här..! sluta med det..riktigt jobbigt.. kan lova att minst 98% av alla som kollat här har sett till senaste nu.. dom 2% som inte har det.. OCH?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 jag tycker att vi inte ska spoilervarna på saker som gått på tv redan i sverige.. har dom inte sett det än, får dom skylla sig själv om dom läser här..! sluta med det..riktigt jobbigt.. kan lova att minst 98% av alla som kollat här har sett till senaste nu.. dom 2% som inte har det.. OCH?! Dom kanske inte vill läsa och få serien förstörd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 jag tycker att vi inte ska spoilervarna på saker som gått på tv redan i sverige.. har dom inte sett det än, får dom skylla sig själv om dom läser här..! sluta med det..riktigt jobbigt.. kan lova att minst 98% av alla som kollat här har sett till senaste nu.. dom 2% som inte har det.. OCH?! Ja, det är ju så hemskt ansträngande att sätta dit spoilers... Vet ni vad? Vi skiter i alla spoilertags. 'Shady_4_Life' tycker det är för jobbigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 jag tycker att vi inte ska spoilervarna på saker som gått på tv redan i sverige.. har dom inte sett det än, får dom skylla sig själv om dom läser här..! sluta med det..riktigt jobbigt.. kan lova att minst 98% av alla som kollat här har sett till senaste nu.. dom 2% som inte har det.. OCH?! Jag håller med. Det är bara på Gtasajten som jag sett att man måste spoiler varna nåt som redan sänts i svensk tv. Sidor som handlar om Lost eller andra serier gör aldrig så. Har det sänts i svensk tv så behöver man inte spoiler varna, så borde det vara här också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 För det är ju verkligen svårt å markera, en text när man ska läsa den..zz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 För det är ju verkligen svårt å markera, en text när man ska läsa den..zz Det handlar ej om det är svårt eller inte, det e principen, man ska inte behöva lägga spoiler skydd när der redan sänts. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts