Jump to content

LOST

Elander
 Share

Recommended Posts

Hålet var ändå för litet för att komma ut ifrån. (Inte mycket större än en

handflata)

1.

Du har fetinghänder om det är din handflata du jämför med.

2.

Det var Charlie som drunknade, inte Hurley.

Spoilerbild, avsnitt 323! http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/383892ypwrvtsl.jpg

Hade varit värt att försöka ta sig ut iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1.

Du har fetinghänder om det är din handflata du jämför med.

2.

Det var Charlie som drunknade, inte Hurley.

Aye, tänkte på dörrfönstret, men ändå. Du kommer inte igenom det hålet om du inte sliter av dig armarna först.

*quickii*

Värt ett försök om man ville leva. Nu var han villig att ta sitt liv för att rädda andra, precis som Sayid också var villig att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aye, tänkte på dörrfönstret, men ändå. Du kommer inte igenom det hålet om du inte sliter av dig armarna först.

*quickii*

Värt ett försök om man ville leva. Nu var han villig att ta sitt liv för att rädda andra, precis som Sayid också var villig att göra.

Hade nog gått om man körde igenom huvudet, ena armen och ena axeln först och sen pressade igenom andra armen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående avslutet:

Jag blir lite ledsen när jag tänker på att Charlie dog, och att alla blev så fffffffucking deprimerade. Men jag hittade en bild, och översättning från det latina, på kartan som kom fram på en branddörr i "the swan".

Där står följande på latin:

"Nil actum reputa si quid superest agendum"

Betyder föjande:

"Don't consider that anything has been done if anything is left to be done"

Jack fixar det här!!!! -_-

-------------------

Förövrigt är kartan intressant, man kan t.ex. se anteckningar om "the looking glass"

"POSSIBLE CVII - INACTIVE SINCE ACCIDENT"

--> Hela kartan <--

Redigerad av luddee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade nog gått om man körde igenom huvudet, ena armen och ena axeln först och sen pressade igenom andra armen.

Eller slutat vara en sån heroic pussy och bara öppnat dörren, tagit på sig dykarutrustning medan hela stationen vattenfyllts och kubbat därifrån hand i hand med Desmond.

:P

Bra avsnitt förövrigt. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste igenom första sidan.. Lost är en MYSTISK dinosarie film.. :)

Jag har sett den! Inte så himla bra gjord men efter ha sett första avsnittet vill jagvarge fall se det andra. Det verkar handla om en blandning mellan nån dinosarie film å nå annat... :rolleyes:

OBS KANSKE SPOLIERS I DETTA INLÄGG OBS

Det handlar om några människor på ett flygplan kraschar och det är mystiska saker på ön,vissa där är mystiska.En bra sak är att man vet inte vad som ska hända eller alla mystiska saker om folket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

22/23

Kollade på de två sista avsnitten igår. Jag blev helt tokig på Charlie. Varför gick han inte ut ur rummet och stände dörren istället för att dränka sig själv, och varför provade han inte äns att simma ut genom fönstret. Så jäkla fult.

Blev också tokig på Locke - som tyvärr hade vaknat till liv. När han ville att Jack skulle lägga ner telefonen, varför provade han inte att prata med Jack istället för att bara sikta pistolen mot honom.

Undra om det är som Ben sa, att är några elakingar på båten - eller om det är en räddningspatrull.

Tråkigt med fetaste spoilern på slutet också, att de kommer ta sig från ön.

Längtar efter nästa säsong.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Ghaaad vad man blev tokig på Charlie som L_voll sa att han inte låste upp dören eller iaf simma genom fönstret. Han trode väll att dom inte skulle bli rädade annars. John( :D ) hade självklart rätt att det inte var tid att åka hem, Jack verkade inte vara så jätte lycklig.

Åkte inte den där Walt iväg till riktiga världen med sin far? Han dök ju upp nu.

Hörde jag rätt sa dom att nästa säsong skulle komma nästa vår? Är inte det lite väll långt ?

Ser iaf väldigt mycket iframot nästa säsong.

Spoiler idiot..

Redigerad av StellHell
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner mig lite smått förstörd nu. Det här går ju inte ihop sig. :D

Det jag sitter och funderar på mest är detta:

Visst. Dom tar sig från ön. Och visst, återblickarna vi får se på Jack är i själva verket det som händer efter att de blev räddade.

Men varför ropade Jack till doktorn att de skulle hämta ner hans pappa? Han är ju död? :D

spoiler idiot

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner mig lite smått förstörd nu. Det här går ju inte ihop sig. :D

Det jag sitter och funderar på mest är detta:

Visst. Dom tar sig från ön. Och visst, återblickarna vi får se på Jack är i själva verket det som händer efter att de blev räddade.

Men varför ropade Jack till doktorn att de skulle hämta ner hans pappa? Han är ju död? :blink:

Håller med. Jag mår fan dåligt... :D Är alldels FÖR fäst vid den här serien. :D

Jag menar... kan det verkligen vara så? :) Är det sådär serien kommer utspela sig i fortsättningen - I civilisationen, med en förstörd Jack? :D

Gud, hoppas bara att det var något som Jack drömde efter att ha hört vad Ben sade, eller så hoppas jag på att Desmond hinner tillbaka... :'(

Spoila idiot..

Edit: Sry, glömde. Var alldeles för uppspelt.:>

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läs det här om ni vill lära er en hel del trovädriga grejer om grunderna för lost serien.

Tycker förövrigt ni ska kika på The answers

Där skaparna pratar igenom olika saker, de säger bland annat

att det är röken som fukkar med folks sinnen, så det ser olika personer, tex jacks farsa, kates häst

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jack sade att han skulle ringa efter hans pappa var han ju hög, om du inte såg det.

Iallafall, när det gäller Charlies död så skulle han inte kunna ta sig igenom fönstret. Dels är det för litet och dels skulle vattnet trycka tillbaka honom om han försökte.

Fan vad folk har klagat på säsong tre. Jag tycker att den var minst lika bra som de första två.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jack sade att han skulle ringa efter hans pappa var han ju hög, om du inte såg det.

Iallafall, när det gäller Charlies död så skulle han inte kunna ta sig igenom fönstret. Dels är det för litet och dels skulle vattnet trycka tillbaka honom om han försökte.

Fan vad folk har klagat på säsong tre. Jag tycker att den var minst lika bra som de första två.

Det var inte för litet för att inte försöka. Och självklart så väntar man tills rummet är fyllt innan man tar sig ut, då är det inget vatten som "trycker tillbaka".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte missat någonting. Vänligen läs tidigare inlägg om överlevnadsinstinkt.

Överlevnadsinstinkt har inget med saken att göra. Det var hans öde att dö där, och han visste det. För övrigt är inte överlevnadsinstinkten speciellt hög hos människor. Hört talas om självmord kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Överlevnadsinstinkt har inget med saken att göra. Det var hans öde att dö där, och han visste det. För övrigt är inte överlevnadsinstinkten speciellt hög hos människor. Hört talas om självmord kanske?

Självmord brukar vara snabba och smärtfria. Att dränka sig själv utan hjälpmedel är näst intill omöjligt. Visst är förutsättningarna för att dränka sig större i ett vattenfyllt rum. Men, det bör enligt fysikens lagar funnits en ganska stor luftficka vid taket som man av instinkt simmar upp till. Tror fortfarande hålet gått att ta sig igenom om man kämpat. Minns inte vilket håll dörren öppnades åt, men var den utåt hade det också varit en väg ut som tidigare nämnts. Att det skulle vara hans öde och att han vet att de andra inte blir räddade annars är bara trams. I grund och botten är människan egoistisk nog att värdesätta sitt egna liv högre än att ett par andra kommer ifrån ön. Och vad baserar han sin terori på, Desmond's "visions" som han själv trotsar gång på gång. Ytterst tveksamt att han skulle ha sådant tillförlit till hans ord i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor