Jump to content

LOST

Elander
 Share

Recommended Posts

Var det där sarkasm eller entusiasm :blink: , jag tänkte ivarjefall inte på det när jag såg avsnittet

Det var ren och skär lycka! eller, allt har vaerit det. men jag kan inte vänta, jag kanske vborde vara mer kritisk egentligen men detta är bland det bästa som någonsin gjorts. fyfan, dom vet verkligen vad dom gör, lindelof och kompani.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KOM PÅ EN SAK!!! :blink::lol:;)

e22/e23

På sjukhuset, efter Jack snott medecin, börjar han tjafsa med Chief of surgery (den svarta läkaren). Då säger Jack att "han ska hämta hans pappa, och om han är fullare än vad han är, så kan han ta ansvar för det"... men, Jacks farsa är död ju?! Likadant på apoteket, där Jacks medeciner är utskrivna av han pappa...

Och en annan sak

Han/hon som begravdes var antagligen Sawyer kom jag på. Typiskt honom att ingen skulle dyka upp, och att Kate inte skulle vilja gå

Tror att Jack inbillar sig massor av saker, han verkade inte vara vid sina sinnens fulla bruk. I början när han skulle hoppa hade jag en känsla av att allt egentligen var efter ön, men slängde bort de tankarna när han började snacka om hans farsa. Men tror som sagt att han inbillar sig saker.

Om den som hade dött:

På TV.com-forumet var det någon som hade skymtat att namnet började på "Jo", så kan ju vara John Locke.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående säsongsavslute

Fyfan serri... jag börjar bli deprimerad... jag känner mig ivarjefall fett nere. Det är pågrund av slutet, Jack är helt slut och allting blir bara olyckligt! Jag vill ha ett lyckligt slut! Är det ingen annan som känner att det bara blev deppigt... fuck it.

Sen att Charlie dog, riktigt sorgligt det med. Var nog den "brutalaste" dödsscenen i hela Lost. Nu får reggisörerna fixa det här :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:blink::lol:;);)

Håller med Tweak - spelar ingen roll om vissa avsnitt är lite småtråkiga emellanåt, säsongsavslutningarna äger fitta och kompenserar för det femtioelva gånger om. :)

Charlies död kändes förövrigt fin, nästan så fällde en tår faktiskt.

:(

Var Walt verkligen där eller var det bara en illusion?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående säsongsavslute

Fyfan serri... jag börjar bli deprimerad... jag känner mig ivarjefall fett nere. Det är pågrund av slutet, Jack är helt slut och allting blir bara olyckligt! Jag vill ha ett lyckligt slut! Är det ingen annan som känner att det bara blev deppigt... fuck it.

Sen att Charlie dog, riktigt sorgligt det med. Var nog den "brutalaste" dödsscenen i hela Lost. Nu får reggisörerna fixa det här :'(

Jo det blir ju lite olyckligt, men jag börjar få känslan av att man inte vill att dom ska bli räddade. Jag kommer att grina som fan om dom lämnar ön i slutet av säsong 6. Men samtidigt, om dom skulle stanna på ön så borde ju The Others vara döda eller nåt, och då skulle det också bli tråkigt enligt mig. Då ska dom bara sitta där. Och om både dom och The Others stannar kvar så blir det bara ett stort frågetacken och inget avslut... Längtar till februari!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

22/23;

Charlies dödsscen var klockren. Blev tårögd när han gjorde korstecken.

Locke visar igen att ön är "imba". Surt att han inte fick sin vilja igenom.

Överlag ett riktigt blodbadsavsnitt. 7 sprängs, 2 skjuts i the looking glas, 3 dödas på stranden, Charlie drunknar, Mikhail sprängs(?) och Naomi får en kniv i ryggen.

Min teori är att

det är Locke som är i kistan. Locke var den enda som folket kände och litade på som fortfarande ville att dom skulle stanna på ön.

Kate är gift med Sawyer, Jack är junkie, och antagligen så blev dom hemskickade medans dom andra typ blev dödade. Det är därför Jack är så upprörd över vad han hade gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som tycker charlies död var helt meningslös och dum i huvudet? En normal reaktion i en sådan situation hade varit att simma ut genom hålet till fönstret och försökt ta sig till ytan.

Plus att

vattnet skulle väl inte ha stigit högre än till fönsterluckan? Han hade ju haft ett par minuter med den kvarvarande luften att ta sig ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

22/23;

Charlies dödsscen var klockren. Blev tårögd när han gjorde korstecken.

Locke visar igen att ön är "imba". Surt att han inte fick sin vilja igenom.

Överlag ett riktigt blodbadsavsnitt. 7 sprängs, 2 skjuts i the looking glas, 3 dödas på stranden, Charlie drunknar, Mikhail sprängs(?) och Naomi får en kniv i ryggen.

Min teori är att

det är Locke som är i kistan. Locke var den enda som folket kände och litade på som fortfarande ville att dom skulle stanna på ön.

Kate är gift med Sawyer, Jack är junkie, och antagligen så blev dom hemskickade medans dom andra typ blev dödade. Det är därför Jack är så upprörd över vad han hade gjort.

Tänkte också på det med Kate och Sawyer imorse. Blev tårögd mer än en gång under

avsnittet, och fick den grymmaste jävla "wtf-känslan" när Jack sa "We have

got to go back".. Fyfan alltså, obeskrivligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som tycker charlies död var helt meningslös och dum i huvudet? En normal reaktion i en sådan situation hade varit att simma ut genom hålet till fönstret och försökt ta sig till ytan.

Charlie gjorde det för att "rädda" Clarie och Aaron.

Enligt Desmond skulle ju dom två bli räddade om Charlie dog. Charlie visste från början att det var ett självmordsuppdraG, och hade han simmat ut hade och överlevt hade kanske inte dom blivit räddade, för då kanske han hade "förstör" ödet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Charlie gjorde det för att "rädda" Clarie och Aaron.

Enligt Desmond skulle ju dom två bli räddade om Charlie dog. Charlie visste från början att det var ett självmordsuppdraG, och hade han simmat ut hade och överlevt hade kanske inte dom blivit räddade, för då kanske han hade "förstör" ödet.

Vad jag hört kan inte en människa dränka sig själv utan hjälpmedel. Håller man på att drunkna grips man av panik och överlevnadsinstinkten är starkare än viljestyrkan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor