Jump to content

Virus på skolan


Perlan
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Notis: Jag har inte läst igenom hela tråden..

Har ni jobbiga datorer i skolan/på jobbet? Skrivbordet funkar inte, Kör är inaktiverat.. Kontrollpanelen har gått upp i rök etc..

Dock kan man ju leka lite iaf.

Er datoradministratör har förhoppningsvis förbisett hackningen med "Hjälp och Support" som finns på Startmenyn..

Gå in på den, skriv "Lägg till/Ta bort" i sökfönstret så ska 4 alternativ komma upp. Klicka runt på dom så ska det finnas en länk "Öppna Lägg till/Ta bort program"

Sen är det bara att rensa!

Ha så kul <_<

Btw, om man kan starta era datorer i DOS-läge vet jag ett skitbra sätt att komma in på en lösenordskyddad dator.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snyft våran datasal i skolan (med 14 datorer typ) är avstängd!! Bara för att dumma 8:er (även 7:or <_< )missbrukar med.. öm. gissa 3 gånger,,, :P

Musen?

Gtajägarn: VI har värre, vi bootar genom loadlin som sedan ansluter till en metaframe(citrix xp)-server med ALLT inaktiverat typ, men jag vet iaf hur man får upp command, C:\ och hur man ändrar tiden på alla datorer samtidigt. Windows 2k

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi hade så sega datorer på min tid iskolan att dom knappt klarade av GTA (1an)

Sen va personalen så dum att dom knappt visste va ett Virus va ^_^ hehe... Så om vi haft något skulle dom nog inte fattat det ändå (w00t) hehe

E du åttitvåa ,shit hehe trodde aldrig det skulle finnas vuxna här på gtasajten ^_^ .

Trodde Hultan var den äldsta mannen här :P .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Notis: Jag har inte läst igenom hela tråden..

Har ni jobbiga datorer i skolan/på jobbet? Skrivbordet funkar inte, Kör är inaktiverat.. Kontrollpanelen har gått upp i rök etc..

Dock kan man ju leka lite iaf.

Er datoradministratör har förhoppningsvis förbisett hackningen med "Hjälp och Support" som finns på Startmenyn..

Gå in på den, skriv "Lägg till/Ta bort" i sökfönstret så ska 4 alternativ komma upp. Klicka runt på dom så ska det finnas en länk "Öppna Lägg till/Ta bort program"

Sen är det bara att rensa!

Ha så kul >_<

Btw, om man kan starta era datorer i DOS-läge vet jag ett skitbra sätt att komma in på en lösenordskyddad dator.. <_<

Absolut! Dom nya vi har på vår skola är musarna dåliga. för det är musar till mac som bara har 1knapp (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara ni är uppkopplade så får ni virus, testa bara att formtera om och installera inga säkerhetsuppdateringar, sedan loggar du in på internet, wolla, formatera om igen..

Hänt mig att jag glömt, då man surfat i 2 min så har man typ blaster, sasser och alla möjliga :=)

Vi ligger alltid steget efter hackaren..

I övrigt finns det bilder som innehåller virus.. Och en skylt som kommer upp "Du har fått ett virus" är väl ett simpelt hoax för att skrämma dig ^^

Men men, virus är inte så läskiga som man tror, själv kör jag utan virusprogg och brandvägg, funkar prima..

Ett virus är farligt om du har viktig data på datorn.. Aja sånt häbnder man lever bara en gång så blallblallblla.. .. tralla på

Redigerad av Fralla_24
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara ni är uppkopplade så får ni virus, testa bara att formtera om och installera inga säkerhetsuppdateringar, sedan loggar du in på internet, wolla, formatera om igen..

Hänt mig att jag glömt, då man surfat i 2 min så har man typ blaster, sasser och alla möjliga :=)

Vi ligger alltid steget efter hackaren..

Eller så skaffar men hårdvarubrandvägg modell mindre, a.k.a. Di-604 :rolleyes:

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...