Perlan Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Jag gick in på http://piv.pivpiv.dk och då kommer du upp massa: You are an idiot hahahaha, och ljud.. Det kom upp över 100 stycken.... Så kom det fram en skylt: Du har fått virus, blablabla... Så min Datalärare tror jag har skaffat virus på datorn! Nu får jag inte gå in på internet på data-lektionerna =P! Har detta hänt er? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Esperanto Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Jag har spridit virus i skolan genom att stoppa in min MP3-spelare (innehåller virus) på nån av datorerna i min skola, så sprider det sig över hela nätverket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Öhm... Hur fan kan du få virus av att surfa på en hemsida? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Öhm... Hur fan kan du få virus av att surfa på en hemsida? Virusen behöver inte ligga inbyggda i filer, det är lika stor chans att de bara råkar komma på samma bana som en fil du laddar hem och då man går in på vissa hemsidor så kan saker som t.ex. cookies och liknande laddas hem (Inte för att jag vet om cookies kan innehålla virus men.) så därför kan man få virus av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Virusen behöver inte ligga inbyggda i filer, det är lika stor chans att de bara råkar komma på samma bana som en fil du laddar hem och då man går in på vissa hemsidor så kan saker som t.ex. cookies och liknande laddas hem (Inte för att jag vet om cookies kan innehålla virus men.) så därför kan man få virus av det. Virus i kakor? Då ska jag aldrig äta kakor mer! (Låg humor...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Virus finns knappast i cookies, finns de någonstans så är det inbakat i html-filen. Egentligen skall det inte gå att få virus på det sättet men tack vare buggar i webläsare så är det ändå möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Terminator Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Öhm... Hur fan kan du få virus av att surfa på en hemsida? Det finns pop-ups och skit med virus gömda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
flogiz Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Det finns HTML virus, som man (Datorn, Windows) får när man går in på sidan så sparas sidan i cachen. Det är bara att rensa cache-lagringen eller ta bara att ta bort alla filer i: C:\Documents and Settings\användar namnet\Lokala inställningar\Temporary Internet Files Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Jag la in trojaner på alla skolans datorer och hackade tibia accounts så jag kunde deletea dem. detta i sjuan tror jag. Sen började ju alla fatta vad som hände och alla slutade spela tibia i skolan. ph34r . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
soup Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Jag gick in på http://piv.pivpiv.dk och då kommer du upp massa: You are an idiot hahahaha, och ljud.. Det kom upp över 100 stycken.... Så kom det fram en skylt: Du har fått virus, blablabla... Så min Datalärare tror jag har skaffat virus på datorn! Nu får jag inte gå in på internet på data-lektionerna =P! Har detta hänt er? Det dära är ju ingenting prova denna länk istället www.raus.de/crashme Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 8 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 (redigerad) Det dära är ju ingenting prova denna länk istället www.raus.de/crashme Okej, Är det en värre virus sida? EDIT: Gissa villken sida jag ska försöka gå in på när dataläraren (Lennart) inte ser mig Redigerad 8 februari, 2005 av Perlan_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Okej, Är det en värre virus sida? EDIT: Gissa villken sida jag ska försöka gå in på när dataläraren (Lennart) inte ser mig Www.habbohotel.se? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 EDIT: Gissa villken sida jag ska försöka gå in på när dataläraren (Lennart) inte ser mig http://www.ratemygasmask.com/? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Öhm... Hur fan kan du få virus av att surfa på en hemsida? Man kan få virus bara nätverkskabeln är inkopplad... Tro mig, jag vet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Jag har spridit virus i skolan genom att stoppa in min MP3-spelare (innehåller virus) på nån av datorerna i min skola, så sprider det sig över hela nätverket. Vilket virus? Ska försöka fixa det på mpndag om du säger, har datorförbud på skolan just nu för en liten grej jag gjorde i fredags Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Hm, tog över adminen en gång. Sen har jag plantat några trojaner här och var i skolan, stark brandvägg säger jag bara, lol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Hur hackar man tibia account? Skulle vilja veta det bara för att göra hämnd på en kille.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Hur hackar man tibia account? Skulle vilja veta det bara för att göra hämnd på en kille.. Ajabaja! Försök få tag på killens account så ska det nog gå mycket lättare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Jag vet ju inte hans password.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Jag vet ju inte hans password.. Koda in en keylogger i ett tibiaGG till honom och skicka det till han då Nae, nu ska vi inte vara sånna. Har själv blivit hackat 2ggr på tibia och vet hur frustrerande det är.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts