Jacker Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 (redigerad) Är det nån annan som har militärövningar i närheten av sitt hem? Livgardets Stadsskytte-kompani har övningar i några rivningsfärdiga lägenhetshus bara några hundra meter från där jag bor! När jag cykla förbi förut sköt dom som fan!! Höll på att ramla av cykeln! Sen stalde jag mig och kolla på lite. Stog bara några meter ifrån en bandvagn när den avfyra sin kulspruta! Det kom till och med flammor! http://www.livgardet.mil.se/index.php?c=news&id=26187 Nån annan som haft liknande händelser i närheten? Har ni några speciella grejer att berätta om det? Gör det i den här tråden isf... Redigerad 8 februari, 2005 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Mja, inte direkt här men har varit med på Softairgunkrig nere på I20, hehe i närheten där militären brukar ha skytteövningar etcetra etcetra och när då några gevär smäller av en bra bit bortifrån tror du man blir smått rädd då? Höll på att skita ner mig typ lol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Ja, Kilsbergen, du vet kanske vad det är Jacker. Där kör dom med Habbokanoner ( stavning ) , det låter som fan vid mig. Ändå bor jag en bra bit ifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Jag bor nära ett industriområde i malmö vid hamnen där har dom militäröving 1gång varje år. Det brukar komma över 100 pansarvagnar dit. Dom är skit coola. En gång hade dom en uppvisning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Jag bor nära ett industriområde i malmö vid hamnen där har dom militäröving 1gång varje år. Det brukar komma över 100 pansarvagnar dit. Dom är skit coola. En gång hade dom en uppvisning Jag tror inte att Sverige har så många pansarvagnar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Jag tror inte att Sverige har så många pansarvagnar LoL det har dom visst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Beror på. Sverige har ju ett flertal stridsvagnar. Fast bara en tung (Leopard2), som vi (enligt SoldF.com) har 120st av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Vi satt i klass rummet och nörda när inte läraren var där. så kollade en polare ut genom rutan och skrek SHIT dom har maskingevär där ute till oss, trodde helt klart att han skämta men tro på fan så stog en hel armé utanför, (dock lumpare) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Vi satt i klass rummet och nörda när inte läraren var där. så kollade en polare ut genom rutan och skrek SHIT dom har maskingevär där ute till oss, trodde helt klart att han skämta men tro på fan så stog en hel armé utanför, (dock lumpare) Nästan lika häftigt som när vi hade en cirkus utanför mitt klassrum, Zebror och elefanter gick runt fritt ok on topic, det enda som jag sett inom militär väg var en enorm pansarvagn som var lastad på en långtradare som helt oväntad körde förbi mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Jag minns så väl när jag var 7 år gick det militärer runt vårt hus. Då sprang jag ut och frågade om dom hade godis men jag fick bara halstabletter. Dom letade efter nån flagga.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Lol! Fråga efter godis! Du kunde frågat om du fick hålla i vapnet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Vi satt i klass rummet och nörda när inte läraren var där. så kollade en polare ut genom rutan och skrek SHIT dom har maskingevär där ute till oss, trodde helt klart att han skämta men tro på fan så stog en hel armé utanför, (dock lumpare) Han måste ju vara smått pantad (Ursäkta ordvalet men seriöst.) om han trodde dem var åt er lmfao! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Någon som har varit på pansarmuséet i Karlsborg? Ganska underhållande. Åkte dit varje år när jag var mindre. Men dom sista åren så fick man inte gå in i pansarvagnarna så vi slutade åka dit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 (redigerad) Jacker: HAha ne.. eller jag minns inte... Men jag kanske var lite blyg... :"> Ojustja... Så har vi nå't Stor jäkkla ciment bunker typ 2 meter utanför våran tomt... Militären förvarar nå't där... Vet inte säkert var det är där inne men det går inte bryta sig in utan smällare.... Redigerad 8 februari, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
johanp Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Är det nån annan som har militärövningar i närheten av sitt hem? Livgardets Stadsskytte-kompani har övningar i några rivningsfärdiga lägenhetshus bara några hundra meter från där jag bor! När jag cykla förbi förut sköt dom som fan!! Höll på att ramla av cykeln! Sen stalde jag mig och kolla på lite. Stog bara några meter ifrån en bandvagn när den avfyra sin kulspruta! Det kom till och med flammor! http://www.livgardet.mil.se/index.php?c=news&id=26187 Nån annan som haft liknande händelser i närheten? Har ni några speciella grejer att berätta om det? Gör det i den här tråden isf... Hhahaha ni ska veta att det iaf är jävligt skoj att panga inne i stan... =P Sverige har förövrigt denna arsenal med pansarfordon: * Stridsvagn 121 och 122 (160st+120st) * Stridsfordon 90 (509st) * Pbv302 (647st) * Pbv401 (610st) * Pbv501 (350st i matriel reserven) * Pansarterrängbil 180,202&203 (~200st) så lite pansar har vi iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Dom är skit coola. Hur kan pansarvagnar vara "coola" när coola betyder lugna? De är väl fan inga hundar heller. Säg inte att du är en sån där 14is som säger "coola" åt kläder och skit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Säg inte att du är en sån där 14is som säger "coola" åt kläder och skit? Säg inte att du är en sån där hip-hopare sm säger "yo" år kläder och skit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Hhahaha ni ska veta att det iaf är jävligt skoj att panga inne i stan... =P Sverige har förövrigt denna arsenal med pansarfordon: * Stridsvagn 121 och 122 (160st+120st) * Stridsfordon 90 (509st) * Pbv302 (647st) * Pbv401 (610st) * Pbv501 (350st i matriel reserven) * Pansarterrängbil 180,202&203 (~200st) så lite pansar har vi iaf... Va?! Var du där och öva? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Har inte nån någon film när dom tränar typ.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Säg inte att du är en sån där hip-hopare sm säger "yo" år kläder och skit? Haha, vart har du fått ifrån att vi säger "yo" till kläder? Vi är inte helt puckade som du verkar blivit av hårdrock i dina öron. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts