Hultenius Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 På ett och ett halvt år har forumets uploadmapp gått från 0 Mb till nästan 700 Mb. 700 Mb är ganska mycket för en sådan kort tid och därför har uploadsgränsen sänkts från 500 kb till 200 kb per objekt. En bild borde inte ta mer än 200 kb. Sen så finns det medlemmar som tror att man måste uploada en bild till varje post, men det ska också lösas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 (redigerad) 700 mb, det låter faktiskt lite med tanke på hur många som laddar upp bilder Redigerad 8 februari, 2005 av thotim Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Låter ok... Bara du inte minksar ännu mer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Förut andvände vi typ alltid IMG taggarna men det har blivit mer och mer slappt på senare tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Meh, too bad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Bra bra, tycker folk ska tanka upp sina bilder nånstans istället för på sajten.. PHPSidan.nu har finfina guider om hur man sätter upp en webserver med PHP och MySQL... Och många skriver en post, sen gör dom en ny där dom tankat upp en bild.. Man kan editera in en attached-bild i en gammal post! Och medans jag ändå är igång, varför skriver vissa "STOR BOKSTAV" eller "...", "X" etc.. det är ju fan jobbigare än att hålla in en knapp.. Tänk på det, era små spammers Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2005 (redigerad) På ett och ett halvt år har forumets uploadmapp gått från 0 Mb till nästan 700 Mb. 700 Mb är ganska mycket för en sådan kort tid och därför har uploadsgränsen sänkts från 500 kb till 200 kb per objekt. En bild borde inte ta mer än 200 kb. Sen så finns det medlemmar som tror att man måste uploada en bild till varje post, men det ska också lösas Oj! Visste inte att det var så här allvarligt mycket. Finns det något vi medlemmar kan göra för att förbättra det, förutom att uploada färre bilder? Edit: uploada siggen på imageschack nu istället... Redigerad 13 februari, 2005 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 9 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2005 Hultan plz, kan du inte höja till 250 kb.det är inte mycket men ibland så är mina bilder typ 210 kb och jag kan inte lägga upp de. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 9 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2005 Jag använder i de flesta fall upl.silentwhisper.net när jag behöver ladda upp en bild och jag tycker att fler borde använda den eller någon annan upload-sida istället för att belasta servern. Med dagens snabba uppkopplingar spar man så mycket tid att man gott kan offra en halv minut åt att ladda upp sin avatar, signatur eller vad det nu är på en extern sida. GTaJäGaReN: Tror faktiskt inte att det är så många här som skulle orka sätta upp en webbserver bara för att ladda upp några bilder, men jag förstår om du ville visa oss att du vet hur man gör det. Hultan förresten, du borde uppdatera länken till Pixas i Add-reply menyn för det är inte direkt en uppladdningssida man kommer till om man klickar på den. (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 10 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2005 Instämmer med förgående talare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 10 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2005 Hultan förresten, du borde uppdatera länken till Pixas i Add-reply menyn för det är inte direkt en uppladdningssida man kommer till om man klickar på den. Heh, där ser man. Har ändrat länken till http://upl.silentwhisper.net nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Förlåt över lite gammal tråd men laddar man upp med silentwhipser är det bara en massa nollor som quotar bilderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Förlåt över lite gammal tråd men laddar man upp med silentwhipser är det bara en massa nollor som quotar bilderna. Jag brukar ändra IMG taggen till url istället... snabbt och enkelt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Förlåt över lite gammal tråd men laddar man upp med silentwhipser är det bara en massa nollor som quotar bilderna. Om jag brukar quota en bild så tar jag bort IMG-texten. Alltså så har jag bara quotata texten. Tycker också det är störande när man quotar bilder, speciellt stora. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Grattis, ni 2 är inga nollor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Grattis, ni 2 är inga nollor! Wohoo, då kan jag börja andas igen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 (redigerad) *Borta* såg inte att topicen var gammal Redigerad 17 juli, 2005 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts