Jump to content

Smärta


Xeo001
 Share

Recommended Posts

No 1# Hihi, för 3 vecker sen skulle gå och kolla till våra höns och då ser jag mig inte för och halkar på den ENDA isfläcken på våran går. Fick skit ont i svanskotan, tappa luften typ och fick ont så fort jag reste/satte mig. OOh!! (:!!!:)

No2# Offtropic typ (ingen smärta)Vi fick praktisera på våran skola i en vecka. Jag var hos vetrinären, första dan operera dom ett katt jag stog typ 1 meter ifrån och kollade. Plötsligt känner jag mig konstig, nerverna i fingrarna darrar, jag står typ en-några minuter och bara glor och tänker. Jag fattar inte va som händer. Men jag tänker att jag kanske ska gå och ta lite luft. Jag hinner 2 steg sen bli det svart. Sen vaknar jag upp, Lite suddigt i ögonen men sen bli det klart. Dom sa att jag hade gått in en vägg och sedan ramat ihop. Om jag hade stått kvar hade jag kanske svimmat rakt i katt tarmar ,Urk... >_< :">

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 120
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

1

Det var när vi skulle bygga modeller av hus i skolan (för 3 årsen) så skulle jag löda fast lite olika kablar på ett batteri. Jag lade ner Lödkolven på bänken och ställde batteriet brevid, men kolven började rulla mot kanten och lite därunder hade jag min hand. Då plötsligt kände jag något i näsan som luktade ungefär som brännt kött.

Aaaaaaaaaj tänkte jag högt för mig själv när jag såg mitt halvt sönderbrända finger, Ärret är fortfaramde kvar... (:!!!:)

2

Jag cycklade i ca 50 km/h precis bakom en kompis på en ganska smal grusväg....

Då plötsligt fick han för sig att tvärbromsa. Innan jag hann uppfatta vad som hände tryckete jag i handbromsen rejält och cykel stod på framhjulet och jag låg i diket en bit längre fram..., Det var inte särskillt trevligt, men roligt var det nu i efterhand... Detta hände i sommras

3

Det var när jag och min kompis (han som cycklade framför mig) och jag klättrade i träd så plötsligt kom jag upp på en svag gren och den brast så jag for ca: 3 meter ner i marken med dämpning av några grenar i baken. Efter det kunde jag knappt röra mig och jag tappade talförmågan i några timmar då jag tappade andan. Detta hände för ca: 10 årsedan...

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte slått mig så jätteallvarligt nån gång, men här kommer några

jag skulle gå upp för en backe upp till "rökstället" vid vår skola(röker inte själv)

då kastar en kompis till mig en sten som sätter rakt på knät, kunde inte stå på typ 5 minuter (:!!!:)

och så stegrade jag över med cykeln förra året :ermm:

låg på en parkeringsplats och tyckte synd om mig själv i några minuter >_<

edit: så fick jag jävligt ont när jag körde omkull med en scooter i grekland 2003

vägen var så usel att när jag senare jag kände på asfalten där jag trilla var det som om det var hårdplats, jag kunde dra fram och tillbaka med sandalen utan nåt notstånd <_<

Redigerad av berit
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fasen vilka olyckskorpar det fanns här då! (:!!!:)

Tänkte först när jag såg topicen "Ahh, en topic om smärta där har jag lite att berätta om... Men så börja jag läsa lite här och tyckte inte att jag varit med om något särskilt hemskt jämfört med allt som ni här har lyckats med. >_<

För en av det värsta händelserna jag varit med om var när jag och min kompis (eller...uhm, nåja <_< ) skulle skjuta på ballonger med min pappas urgamla luftpistol, och då när han skulle ladda den så slant han till avtryckaren på nåt jäkla höger och träffar mig typ nån millimeter från ögat... I och för sig kändes det inte så mycket men jag fick en smärre chock när jag såg mig själv och upptäckte hur blodigt plytet var. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I våras när en kompis skussar mig på pakethållaren på min cykel, vi kör en väldigt lång nerförspacke i skogen, det går fort som f*n. Kompisen kör på en liten sten och jag flyger av cykeln och slår huvet i en sten. Svimmade av nån sekund och sen vaknar jag å det blödder som f*n. Men det var inte värre en så! :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I våras när en kompis skussar mig på pakethållaren på min cykel, vi kör en väldigt lång nerförspacke i skogen, det går fort som f*n. Kompisen kör på en liten sten och jag flyger av cykeln och slår huvet i en sten. Svimmade av nån sekund och sen vaknar jag å det blödder som f*n. Men det var inte värre en så! Men det gjorde j*vligt ont! ^_^

Edit: Sry för dubbelpost det bara blev så... :blink:

Redigerad av fabian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min föredetta (ja, föredetta) Träslöjdslärare fick försig att han skulle slipa sina glasögon i en mysig maskin.

Vad han inte fått försig var att ta bort snöret som sitter fast i glasögonen (så han inte skulle tappa dom).

Så, varpå han började slipa så sa han "det här blir ju riktigt bra" och kollade bort.

Vad som hände då var att snöret fastnade i den snurrande maskinen och glaset på glasögonen krossas och delar flyger iväg och jag hade turen att få glaset på strupen.

Har lyckligtvis inget ärr kvar men blödde gjorde det.

Samma dag, efter denna händelsen så skulle en kompis såga med en sågmaskin och hon stod bredvid mig.

När hon står där och meckar trycker hon in träbiten för hårt och sågen på maskinen lossnar och skär min hand.

Den dagen var knappast min bästa.

Ungefär 1år efter detta så hade jag syslöjd (jag och slöjd = falskt) och skulle sy lite med symaskinen.

Min kompis hittar på något lustigt så jag börjar skratta men 10sekunder efter förvandlades skrattet till ett skri efter att jag sytt mig själv i tummen med en symaskin :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe ja. Jag är inte heller speciellt bra på slöjd ^_^

För ett par månader sen skulle jag såga till mitt stöd till ramen på skolans Cutter 3000LE 1931. På den är det så att bladet går upp och ner. Då satte jag min träbit där och sen efter att ha sågat lite kommer jag in i kanske 0,5 cm i pekfingret.

Sen också när jag var liten skulle jag borra något Så tog jag träbiten i HANDEN och började borra igenom tills jag körde den i handen. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom värsta sakerna jag varit med om är nog:

1.Blindtarms operation.....ont som fan första tiden

2.Slagit sönder hakan när jag slängde mig på gatan för min bror sa att det kom en bil

3.Råkade stöta till strykjärnet på handen(på textilslöjden)

4.När en tjej sparkade mig i kulorna....aj!

5.När jag råkade köra upp huvudet i pappas gamla dator(det är en sådan som har skärmen på sig eller hur man ska säga)Det var så att när jag väntade på pappa skulle skriva ut en sak så satt jag där(inte vet jag varför)så skulle jag resa mig så jag hoppade upp men så den spetsiga kanten av datorn fick jag i huvudet och jag kommer ihåg mängder av blod :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska smärtsam grej hände mig i höstas. vi hade NO i skolan, och jobbade med syror, så hade vi natriumhydroxid (frätande ämne för dom som inte vet). ocj jag såklart spillde nån droppe i öget. fick åka till sjukhuset och torka ut hela ögat och shit. dom sa att om jag hade kommit 10min senare så hade jag varit blind ...

Ne fy fan? vilken chock du fick då va? I min skola hade läraren väl sagt till mig att spola av i vatten :S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer inte ihåg så mycket jag vart med om. Men jag kommer iallafall ihåg när jag stukade foten. ;) Jag hade tråkigt och började tävla med några kompisar om vem som kunde hoppa ner från flest trappsteg. Började typ på 5 trappsteg och hoppade ner. Det gick ju bra.. Sen tog jag typ 7. Det gick bra.. Sen tog jag 10. Det gick bra. Lite högt faktiskt. det var bara 10 trappsteg så jag hoppade igen på 10. Men den här gången landade jag med ena fotens häl på sista trappsteget och andra foten på golvet :ermm: . AJ! Stukade foten och det gick inte över förns typ 1 eller 2 veckor efter.

Sen har jag stukat stortån också men kommer inte ihåg hur det gick till.

En sak som jag har gjort som var jävligt läskigt men det gjorde inte ont:

När vi skulle ha gymnastik i skolan nån gång i 5an så var vår lärare sen.

Det stog några såna där tjocka mattor framme som man landar på när man hoppar höjdhopp. Och rakt över dom hängde ringarna. Då fick vi för oss att hissa upp varandra i ringarna. B) Den första gången släppte jag efter typ 2 meter. och sen andra gången 3 meter. Men på den tredje gången släppte jag inte för att jag ville komma upp till taket. Mina kompisar sa att de skulle hissa ner mig igen men, nej, det gjorde dom inte. :D så jag föll från kanske 6 - 7 meters höjd och landade på mattorna. Fort gick det. Det kan ha varit då jag stukade tån. Kommer inte ihåg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är bra på att slå mig och andra. En gång när jag å nåra andra var ute å åkte moppe så gjorde jag en stoppieoch kompisen körde rakt in i mig å bröt armen :ermm:

En gång körde jag me cross gasen i botten in i ett träd å bröt armen. Och en gång när vi hade gympa så flög det ner ett stort jävla fönster på 70 kilo rakt ner i huvet på mig. Det gjorde ont

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...