Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Tänkte börja på nytt, då vintern är nära. Kommer inte rolla Druid, Paladin, Mage eller Lock. Vad rekomenderar ni? Vet att alla tycker om olika playstyles, men har någon class blivit roligare än förut på dom senaste patcherna? :- )

Tycker själv att elemental shaman är det roligaste atm! :D

Min guild tog, EoE, Onyxia (More dots), VoA, TotC, och fram till Kolo i Uldu på 4 timmar igår! :) 10-mans då.

Redigerad av Martin-123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Duppelpost! :D

Är 2 Emerald, 2 Amber och 1 Ruby bäst när man göra "Make it Count"?

Och hur rekommenderar ni att man gör "Watch him Die"? Har funderat på att bara pulla bossen och nuka med alla CD's som gruppen har och poppa 50% less damage taken shielden i början av fighten. Eller ska man pulla 1 och 1 grupp och döda addsen men låta Watcher's leva? :)

Help plx! Har snart min proto-drake! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och hur rekommenderar ni att man gör "Watch him Die"? Har funderat på att bara pulla bossen och nuka med alla CD's som gruppen har och poppa 50% less damage taken shielden i början av fighten. Eller ska man pulla 1 och 1 grupp och döda addsen men låta Watcher's leva? :D

Precis! Var noga med att förstöra webben watchers skickar, då det kan vara 3 i gruppen samtidigt. Här är en ganska bra video, finns två sätt!

http://www.youtube.com/watch?v=yLcuV_h4BVc

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Duppelpost! :D

Är 2 Emerald, 2 Amber och 1 Ruby bäst när man göra "Make it Count"?

Och hur rekommenderar ni att man gör "Watch him Die"? Har funderat på att bara pulla bossen och nuka med alla CD's som gruppen har och poppa 50% less damage taken shielden i början av fighten. Eller ska man pulla 1 och 1 grupp och döda addsen men låta Watcher's leva? :)

Make it count görs enklast med 5 amber's i början, döda så lite drakar som möjligt går. Sen byter två personer till en emerald och en ruby och kötta ner sista bossen asap.

Watch him Die är simpel som smör om du har en person som kan pulla alla adds till början av instancen. Vi hade stora svårigheter att bara kötta ner bossen med alla adds, då hade vi ändå en shaman med elemental och två DK's som drog Army of the dead. Lättast är om det är två plate i gruppen och att den som har bäst dps tankar bossen i dps gear medans tanken pullar alla adds och löper.

Det ger gruppen runt 40 sek att döda bossen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och hur rekommenderar ni att man gör "Watch him Die"? Har funderat på att bara pulla bossen och nuka med alla CD's som gruppen har och poppa 50% less damage taken shielden i början av fighten. Eller ska man pulla 1 och 1 grupp och döda addsen men låta Watcher's leva? :D

Jag gjorde den häromdagen, och våran taktik var mindre planering och mer... horde.

Charge in på bossen, kör en Challenging Shout direkt för att få allas uppmärksamhet och sen en Thunder Clap. Efter det blev det Bloodlust, och alla köttade ner bossen. Det viktiga att tänka på med den taktiken är att ha bossen och alla adds vända mot gruppen, och se till att ingen springer runt bakom bossen/adds. Skirmishers har en tendens att döda ihjäl folk rätt fort, om man står bakom.

Självklart går det ju att göra så som du sa, men... hur kul är det? :)

Vi fick ner bossen på cirka 30 sekunder eller så.

En annan taktik som är rätt populär är att ha en Boomkin i gruppen. Boomkin springer in, kör en Starfall/Moonfall/whatever-the-fuck-fall och drar all aggro, tanken kör en taunt på bossen, medans druiden går in i kattform och springer iväg med alla adds till ingången. Jag tror man har en 30 sekunder eller så på sig att få ner bossen då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla tips! :)

Körde lätt med att jag som tankadin drog på mig alla adds och kuta till entrance samtidigt som dom andra dödade bossen.

Har Abuse the Ooze, Zombiefest, Make it Count och Less-rabi kvar nu. Less-rabi har jag provat på men lyckas fan inte! :D

4 dps som har interruptlikaväl en tank med interrupt.

dom 2 första är ezmode men efter det får man kicka på random, inte en chans att man hinner annars.

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla tips! :)

Körde lätt med att jag som tankadin drog på mig alla adds och kuta till entrance samtidigt som dom andra dödade bossen.

Har Abuse the Ooze, Zombiefest, Make it Count och Less-rabi kvar nu. Less-rabi har jag provat på men lyckas fan inte! :D

Abuse the Ooze är simpel som fan, bara skita i oozen och inte döda bossen tills dom har förvandlats.

Zombiefest är ganska skoj. Döda andra bossen så att det är öppet in till "the gauntlet". Tanken springer tillbaka till början drar aggro på alla zombie's och springer sen igenom huset. Bra om man har någon slow på zombies eller att tanken kan springa snabbt själv, typ unholy presence(dk), catform(druid).Anledningen att man vill ha dom bort till andra sidan huset är för det inte finns 100 zombies i början så man kommer dit och får dra dit några zombies från andra hållet också, sen blir det att ha bra aoe så ingen dör, för 100 zombies gör jävligt ont.

Less-rabi gör skitsimpelt med en shaman som har speccat 5/5 Reverb. Ger shamanen 5sec cd på sina shocks, och det är exakt 5sec mellan transforms. Det enda som behöver stämma in är att shamanen tar transformen vid 50% sen bara spammar shock's, inget annat. Det är ingen dps lek så shamanen kan helt sluta dpsa vid 50% och bara spamma shock's. Omöjligt att misslyckas såvida shamanen har hög ping och laggar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor