xstreem Skrivet 13 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2009 Jag har ju redan full T2 på min druid... Hoppas bara inte kinesen som stulit account har kastat det för bank/bag-space. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 http://www.mmo-champion.com/index.php?topic=92919.0 New expansion lulz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 http://www.mmo-champion.com/index.php?topic=92919.0 New expansion lulz. Classic Azeroth Revamp A cataclysmic event caused by Deathwing and Azshara will change the face of Azeroth as we know it. Most of the new content for Cataclysm will take the form of a revamped Azeroth, taking advantage of newer additions to WoW such as phasing and daily quests. Most of the quests and mobs in the classic zones will also be redesigned to make leveling less painful. With the revamp, a greater narritive and sense progression will be offered to players. Some zones and dungeons will change drastically to fit this, e.g., The Barrens will be split into two separate zones of two different level bands. Azshara will become a low level (~10-20) zone. Some of the zones like the Thousand Needles will be flooded. Durotar is wrecked and apparently Orgrimmar could be destroyed. A new Orc city is rebuilt over the course of the expansion. Gnomeregan will be part of the expansion as well and gnomes might be able to reclaim their capital. (The last part is still unconfirmed) Wailing Caverns will be become a lush tropical area as a result of the druid's magic. The Blackrock Spire will erupt and a new version of Blackrock Mountains will be available, apparently Ragnaros will be back too. In the aftermath of the cataclysm, and the new conflicts on the horizon relief efforts can be found in many zones and new open PvP areas similar to Lake Wintergrasp. Flying in Azeroth Part of the redesign of the Eastern Kingdoms and Kalimdor is the introduction of flying to the two continents, allowing access to many new areas and quicker travelling across the large continents. Classic Dungeon Revamp Redesigning Onyxia's Lair in Patch 3.2.2 was just the first step. As most of the leveling will take place in revamped areas of Azeroth, so too will the dungeons, allowing players to use them to level from 80 to 85. Unreleased Zones & Dungeons With the addition of flying mounts to Kalimdor and the Eastern Kingdoms and the redesign of many zones, most of the previously unreachable or incomplete zones will now be made available to players. This is where most of the new content from 80 to 85 will take place. Some of these are, Hyjal (present) Gilneas - The Worgen starting Zone. Uldum It is unclear if the old Goblin locations such as Kezan and Undermine will be included in Cataclyms with the revelation of the goblins' plight, but several new islands have also been risen from the seas by the events of Cataclysm, some on the backs of giant sea turtles and whales, with the addition of several underwater zones. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 I call shennanigans! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 Åfan. Jag sa ju att Deathwing skulle komma med (vem det nu var som kritiserade mig för det)! Sen vet man väl inte hurpass mycket som stämmer... Jag vet inte hurpass mycket av det jag tycker om heller. Men det blir säkert nice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 Nu fattar jag inte riktigt, så dom rewampar allting? Allt gammalt blir nytt? Istället för att levla i durotar levlar man nu i Azshara? Meh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 Det blir som DK's startplats. Bara att det sträcker sig över EK och Kalimdor. Tror det kan bli hur coolt som helst. Nu slipper man bli gankad av höglvlade också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 Det blir som DK's startplats. Bara att det sträcker sig över EK och Kalimdor. Tror det kan bli hur coolt som helst. Nu slipper man bli gankad av höglvlade också. Det verkar helt awesome! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 Nån som vet när detta kommer? Blir att testa detta epack på privat server då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 Nån som vet när detta kommer? Nepp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 Nån som vet när detta kommer? Blir att testa detta epack på privat server då. Slutet av 2010/början av 2011 förmodligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 Slutet av 2010/början av 2011 förmodligen. Det kommer väl inte så tidigt! Blizz hinner väl inte pumpa ut 3.3 innan 2011 börjar i och med att Onyxia ska komma i 2.2.2 som kommer i November..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 (redigerad) Med tanke på att inget av detta har blivit sagt av Blizzard själva, utan det är bara massa spekulationer, så tror jag inte ett dugg på det. Om man ser på det genom en nörds ögon så kan man fastställa att mycket av det är skitsnack; - Malfurion Stormrage återvänder, och tillsätter Thrall som en av "the Guardians of Tirisfal". Varför skulle en shaman bli väktare åt magi? Han ägnar sig åt att snacka med andar och elementen. Dessutom har det i WoW-serierna kommit fram att den nya "Guardian of Tirisfal" ska vara Med'an, Aegwynn och Medivh's son. - Deathwing och Azshara samarbetar och väcker något uråldrigt monster ur havets botten. Varför skulle Deathwing väcka något ur havet, när han är bergens/stenens/lavans/jordens drake? Dessutom befinner han sig i Grim Batol. - Att Azshara ska bli antagonisten i expansionen är dock troligt. - Ifall nu Thrall ska bli en Guardian of Tirisfal, varför skulle han överlåta Horde till Garrosh? Har inte Thrall märkt att Garrosh gör allt han kan för att starta krig mellan Horde och Alliance? - Varför skulle Blizzard förstöra hela den gamla världen, bara för en expansions skull? Har inte de alltid sagt att de lämnar den gamla världen i fred och jobbar på de nya sakerna? Ifall Azeroth nu skulle svämmas över, så bör det ju hända på en annan "Azeroth" som inte ligger på samma map som den gamla världen gör; så som Exodar/Silvermoon ligger på Outlands map. Shennanigans, I tell you! Shennanigans! Edit: Hur ska det vara för folk som INTE köper den nya expansionen? Ska de inte kunna spela längre? Vad händer ifall man bara installerar orginal-WoW utan expansioner på sin dator? Måste man ladda ner en monsterpatch då, endast för att kunna spela i den gamla världen? Redigerad 15 augusti, 2009 av xstreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 Med tanke på att inget av detta har blivit sagt av Blizzard själva, utan det är bara massa spekulationer, så tror jag inte ett dugg på det. Om man ser på det genom en nörds ögon så kan man fastställa att mycket av det är skitsnack; - Malfurion Stormrage återvänder, och tillsätter Thrall som en av "the Guardians of Tirisfal". Varför skulle en shaman bli väktare åt magi? Han ägnar sig åt att snacka med andar och elementen. Dessutom har det i WoW-serierna kommit fram att den nya "Guardian of Tirisfal" ska vara Med'an, Aegwynn och Medivh's son. - Deathwing och Azshara samarbetar och väcker något uråldrigt monster ur havets botten. Varför skulle Deathwing väcka något ur havet, när han är bergens/stenens/lavans/jordens drake? Dessutom befinner han sig i Grim Batol. - Att Azshara ska bli antagonisten i expansionen är dock troligt. - Ifall nu Thrall ska bli en Guardian of Tirisfal, varför skulle han överlåta Horde till Garrosh? Har inte Thrall märkt att Garrosh gör allt han kan för att starta krig mellan Horde och Alliance? - Varför skulle Blizzard förstöra hela den gamla världen, bara för en expansions skull? Har inte de alltid sagt att de lämnar den gamla världen i fred och jobbar på de nya sakerna? Ifall Azeroth nu skulle svämmas över, så bör det ju hända på en annan "Azeroth" som inte ligger på samma map som den gamla världen gör; så som Exodar/Silvermoon ligger på Outlands map. Shennanigans, I tell you! Shennanigans! Edit: Hur ska det vara för folk som INTE köper den nya expansionen? Ska de inte kunna spela längre? Vad händer ifall man bara installerar orginal-WoW utan expansioner på sin dator? Måste man ladda ner en monsterpatch då, endast för att kunna spela i den gamla världen? De ska phasea den gamla världen, ungefär som Icecrown phaseas idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 Phasing fungerar bara på NPCs, "doodads" och texturer. Du kan inte ändra landmassa via phasing. Att dela Barrens i två delar, översvämma Thousand Needles och göra massa andra ändringar låter som förändring i landmassan i mina öron. Jag kan inte tänka mig att Blizzard ska förstöra allt det de gjort för fyra/fem år sedan. Tydligen ska Blackrock Mountain få ett vulkanutbrott; det betyder att MC, BWL, UBRS/LBRS kommer försvinna, eller göras om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 Phasing fungerar bara på NPCs, "doodads" och texturer. Du kan inte ändra landmassa via phasing. Att dela Barrens i två delar, översvämma Thousand Needles och göra massa andra ändringar låter som förändring i landmassan i mina öron. Jag kan inte tänka mig att Blizzard ska förstöra allt det de gjort för fyra/fem år sedan. Tydligen ska Blackrock Mountain få ett vulkanutbrott; det betyder att MC, BWL, UBRS/LBRS kommer försvinna, eller göras om. Ah, kände inte till gränserna Det kommer iaf bli grymt om det är sant. Blizz kanske säger något på BlizzCon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 Phasing fungerar bara på NPCs, "doodads" och texturer. Du kan inte ändra landmassa via phasing. Att dela Barrens i två delar, översvämma Thousand Needles och göra massa andra ändringar låter som förändring i landmassan i mina öron. Jag kan inte tänka mig att Blizzard ska förstöra allt det de gjort för fyra/fem år sedan. Tydligen ska Blackrock Mountain få ett vulkanutbrott; det betyder att MC, BWL, UBRS/LBRS kommer försvinna, eller göras om. Men kära nån, det är en ny expansion vi talar om, inte en major content patch. Det är klart att Blizzard kan utveckla phasingen steget längre? Även om den större delen av spekulationerna säkert är BS så tror jag att det i stora drag stämmer, fast det hade varit bra om man fått reda på källorna lite bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 16 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2009 Jag har inga problem med att världen ska översvämmas, så länge de lämnar den gamla världen i fred. Tänk er att aldrig kunna gå tillbaks till Barrens, Durotar, Swamp of Sorrows eller någon annan gammal del som kommer befinna sig under vattnet. Urtrist. De kan alltid använda någon slags phasing-teknik för detta, så länge man kan återvända till det gamla för att boosta vänner, eller för att ganska lowbies om man så behagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2009 Jag har inga problem med att världen ska översvämmas, så länge de lämnar den gamla världen i fred. Tänk er att aldrig kunna gå tillbaks till Barrens, Durotar, Swamp of Sorrows eller någon annan gammal del som kommer befinna sig under vattnet. Urtrist. De kan alltid använda någon slags phasing-teknik för detta, så länge man kan återvända till det gamla för att boosta vänner, eller för att ganska lowbies om man så behagar. De kanske skapar någon "back in time" portal som man kan springa igenom och komma tillbaka till "vanliga" Azeroth. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 16 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2009 Förhoppningsvis. Hur som helst lär vi få svar ifall detta är sant eller inte om sisådär en vecka, när det är Blizzcon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts