Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Kan någon snabbt berätta lite om de fyra factions som finns i WotLK...

Kirin Tor

The Wyrmrest Accord

Knights of the Ebon Blade

Argent Crusade

Jag vet inte vilken faction jag ska välja (eller skaffa rep med först) på min Holy Paladin.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kirin Tor

The Wyrmrest Accord

Argent Crusade

Jag vet inte vilken faction jag ska välja (eller skaffa rep med först) på min Holy Paladin.

Kolla upp rewards och kör på den som ger dig bäst items och ta dem först.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kirin Tor

The Wyrmrest Accord

Argent Crusade

Argen Crusade har ju epic hjälm och ring när du är exalted. Sen måste du ha head enchant från Kirin Tor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bestämde mig för Argent Crusade först, får se om jag ändrar mig sen.

--

Nu är jag äntligen lvl 80.

Frågan är nu bara; Now what!?

Målet är väl att jag ska raida, men för att bli redo för Naxx 10, eller ens random HCS, så måste man väl ha bättre gear än questgears?

Det jag funderar på att göra är iaf att göra lite random herics. CoS kanske... den verkar kul.

Vad finns det egentligen att göra när man är lvl 80? (förutom att grinda rep och att raida)

--

Sen sparar jag också till ett epic mount (+ ridingskill). Problemet är bara att jag inte vet hur mycket guld som behövs till annat (encahnts och sånt, som jag f.ö. knappt vet vad det är).

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hc's -> Naxx10/VoA10/OS10/EoE25 -> Kanske leta guild? -> Naxx25/VoA25/OS25/EoE25 -> Leta guild igen -> Hitta guild -> Ulduar.

Jag har en guild, men dom håller på med Naxx & Uld. Förhoppningsvis så kan jag köra lite HCS med några där eftersom 5 personer (inklusive mig) dingade 80 den här veckan.

Kom på att Kirin Tor kanske är bättre än Argent Crusade för healing gear... så jag tar nog den.

Frågan är bara vilka HCS jag ska köra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en guild, men dom håller på med Naxx & Uld. Förhoppningsvis så kan jag köra lite HCS med några där eftersom 5 personer (inklusive mig) dingade 80 den här veckan.

Kom på att Kirin Tor kanske är bättre än Argent Crusade för healing gear... så jag tar nog den.

Spelar ingen roll vilka hcs du kör, du kommer köra alla ändå. Men testa kör någon lätt till att börja & få lite blåa grejor!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men fråga om du får följa med på Naxx? T.ex. om dom har dåligt med folk någon kväll.

Och kör alla HC's, ingen är speciellt svår, och du får emblems.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, första gubben till 80 :D

Det har tagit sin lilla tid - cirka 14½ speldagar - och det är frågan om det varit värt all tid...ja, det tycker jag.

Nu ska jag bara vänta in de andra i guilden tills de blir 80 så ska vi börja köra riktigt till hösten.

Bara questgear hittills men det har gått bra ändå: Prinskorven (Kul Tiras)

Vad tycker ni är mest värt att göra nu?

Jag ska först samla ihop de återstående 1500g till Epic Flying Mount och sedan vill jag ha tips på roliga saker man kan göra utan att behöva köra instances och sådant. Typ roliga Achievements eller nåt? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DPSade på UK och det gick bra!

Nexus var jag healer på och det gick mindre bra... vi wipeade 3 gånger.

VH gör jag förhoppningsvis senare ikväll :D

Gjorde VH, DTK och Gundrak.

Har dock fortfarande sämst gear... (runt 1100 på Wow-heroes.com)

Hoppas på ~1400 senare idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, första gubben till 80 :D

Det har tagit sin lilla tid - cirka 14½ speldagar - och det är frågan om det varit värt all tid...ja, det tycker jag.

Nu ska jag bara vänta in de andra i guilden tills de blir 80 så ska vi börja köra riktigt till hösten.

Bara questgear hittills men det har gått bra ändå: Prinskorven (Kul Tiras)

Vad tycker ni är mest värt att göra nu?

Jag ska först samla ihop de återstående 1500g till Epic Flying Mount och sedan vill jag ha tips på roliga saker man kan göra utan att behöva köra instances och sådant. Typ roliga Achievements eller nåt? :)

Du kan ju pröva att PvPa lite? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är inte så bra på det där med endgame o_O

Wat? Jag har bara tappat intresset, jag har inte spelat på ack så många veckor. Och, jag är ganska jävla bra i endgame - jag har bara haft en dålig guild som inte läser på inför raids etc.

Och jag är trött på att Blizzard aldrig gör något nytt. 3.2 innehåller ingenting som intresserar mig, och som sagt. Inget intresse längre, jag ser då ingen anledning att slänga pengar på det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wat? Jag har bara tappat intresset, jag har inte spelat på ack så många veckor. Och, jag är ganska jävla bra i endgame - jag har bara haft en dålig guild som inte läser på inför raids etc.

Och jag är trött på att Blizzard aldrig gör något nytt. 3.2 innehåller ingenting som intresserar mig, och som sagt. Inget intresse längre, jag ser då ingen anledning att slänga pengar på det. :D

Ville inte på något sätt säga att du är en dålig spelare, menade bara att du inte verkar testa på endgame sådär supermycket innan du tröttnar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor