Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Fixade äntligen min Red Proto-Drake i förrgår. Efter ett par fails på Less-Rabi så klickade allt och vi lyckades interupta en transform på en procent. Kom nästan i brallan när jag såg achivementen i chatten.

Nu farmar jag för 100 mount och 40 exalted factions, kommer ta en jävla tid som DK. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fixade äntligen min Red Proto-Drake i förrgår. Efter ett par fails på Less-Rabi så klickade allt och vi lyckades interupta en transform på en procent. Kom nästan i brallan när jag såg achivementen i chatten.

Nu farmar jag för 100 mount och 40 exalted factions, kommer ta en jävla tid som DK. :naughty:

Grattis! :wub:

Bara en fråga, vad hade ni för classer i eran group då du klarade Less-Rabi? Körde ni 1 Tank 4 Dps?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu farmar jag för 100 mount och 40 exalted factions, kommer ta en jävla tid som DK. :naughty:

Farmar du för att få 100 stycken mounts!? Eller 100%-mounten?

:P

40 Exalted factions :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, bara 50 mounts achievementen (som jag förövrigt har, /flex) kostar runt 25k beroende på hur man går till väga.

Blåst eller? Det var ju iofs för du köpte Traveler's tunda mammuten för 21k.

50 mount kan du komma undan med bara några tusen, enkelt. Ligger på 62 mounts och har inte lagt ut så mycket än.

32 från faction (15 epic 17 normal) 1336g

8 från kurenai (4x80g och 4x50g) 520g

7 flying (4 epic 3 normal) 880g

47 mounts för 2736g, så du kan fixa albino för under 3000g lätt.

Har man tillfälle så är det nästan garanterat att man får dom tre "vanliga" i AQ40 på en runda för dom droppas som smör. Däremot är röd svår att få tag på, men tar man dom tre har man redan 50 mounts under 3000g.

Mina resterade är;

Death Charger (dk) 0g

Red Drake 1000g

Björnen från Horde leaders 0g

Albino Drake 0g

Red Proto-drake 0g

PvP Mammut 300shards (LÄTT fixat)

Tournament Hippogryph 150 champion Seal (kostar bara tid)

5 Tournament mounts @ 5 Seal 400g = 25 Seal 2000g

Så jag är uppe på 62 mounts med en prislapp på 5736g. Inte farligt alls. Håller på att farma Sha'tari Skyguards och Netherwing trainers för 11 mounts. När jag är klar landar jag på 73 mounts.

Efter det blir det att PvP'a för 5 mounts (78), farma ZG för 2 (80), farma stratholme (81), fixa från HC UP och CoS (83), 2 random drops från Oracle ägg och Storm Peaks daily (85).

Det är egentligen efter detta som man måste börja punga ut med dom stora pengarna eller raida ofta för mounts. 4 mounts från OS och EoE (89), 2 från Ulduar (91). 1 från CE(92), 2 från Son of Hodir(94), 4 från Mei i Dalaran(98).

Sen har vi flertalet tillverkade mounts med engineer eller tailoring. Vi har Anzu, vi har Al'ar. Finns 5 till i Tournament och också genom Arena om man är duktig.

------------------

Nä, 100 mounts ser jag faktist inte som något vidare svårt faktist. Har man bara tid och pengar så fixar man den ganska snart. Jag är mer orolig för 40 exalted vilket kommer bli ett helvete eftersom Vanilla och TBC raid faction är omöjligt att farma kontinuerligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah okej, kändes väl lite högt för mig med, det var någon klasskamrat som sagt det men det kanske gällde 100 mounts. Mammuten är inkluderad ja, fast den kostar 16k exalted. :D

Edit:

100 mounts ser, med din lista, helt galet svårt (eller ja, inte svårt, men det kommer inte att gå fort) ut ju... HC UP, Oracleägg, Ulduar etc... Sånt kan ju ta en jäääääääääääävla tid innan man får.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah okej, kändes väl lite högt för mig med, det var någon klasskamrat som sagt det men det kanske gällde 100 mounts. Mammuten är inkluderad ja, fast den kostar 16k exalted. :D

Edit:

100 mounts ser, med din lista, helt galet svårt (eller ja, inte svårt, men det kommer inte att gå fort) ut ju... HC UP, Oracleägg, Ulduar etc... Sånt kan ju ta en jäääääääääääävla tid innan man får.

Svårt? Jag ser tid som ett bättre pris än guld. Tid är gratis.

Kom på att det finns ett par till "enkla" inom en snar framtid. 2 från Bewfest och sen Halloween.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor