Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Du kör varken endgame pve eller arena på hög rating så varför grinar du? Eller har jag fel? Länka gärna armory :P

Vad är det där för fail argument? Det är principen. Vi har blivit nerfade i varje patch i 4 månader nu. Och nej, jag är inte på hög rating nu. Och i den här takten kommer jag inte nå hög rating på ett tag.

Varför inte bara gå fury?

För jag pvpar.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det där för fail argument? Det är principen. Vi har blivit nerfade i varje patch i 4 månader nu. Och nej, jag är inte på hög rating nu. Och i den här takten kommer jag inte nå hög rating på ett tag.

Alltså:

http://www.realmhistory.net/arena-statistics/team-setup.html

19% av alla lag över 2200 i 2v2 är Warrior + Druid

34% av alla lag över 2200 i 3v3 inkluderar en Warrior

64% av alla lag över 2200 i 5v5 inkluderar en Warrior

Teama upp med en druid och plöj.

------------

Edit:

Martin-123, spana in den här tråden:

http://www.mmowned.com/forums/bots-program...ls-wow-bot.html

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså:

http://www.realmhistory.net/arena-statistics/team-setup.html

19% av alla lag över 2200 i 2v2 är Warrior + Druid

34% av alla lag över 2200 i 3v3 inkluderar en Warrior

64% av alla lag över 2200 i 5v5 inkluderar en Warrior

Teama upp med en druid och plöj.

Vart vill du komma med statistiken? Enda anledningen till att vi inte är helt borttagna i pvp är 50% healing debuff och plate. Fick DKs/Paladins samma debuff skulle ingen välja en warrior. Det är healern som gör jobbet i 2v2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För jag pvpar.

Okaj. Nu vet jag säkert att det är du som är dålig och inte klassen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okaj. Nu vet jag säkert att det är du som är dålig och inte klassen.

Jasså. Det var som tusan. Jag.. Jag visste inte. Det var mörkt, jag såg ingenting.

Om du visste något om klassen så skulle du veta hur viktig Juggernaut är för warrior pvp. Och den har blivit nerfad 2 gånger på rad nu.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda jag vet är att det inte är någon ide att klaga förens det ser riktigt dåligt ut. Och med det Siana skrev förut bevisar mer än väl att warriors funkar nu och dom kommer säkert fungera nästa lika bra även efter patchen.

Det funkar, ja. För att charge in combat är grejen med Juggernaut. Men, såvida de inte fixar tillbaka Glyph of Charge till 3 sekunder mindre cooldown så är Juggernaut värdelös. För att, 5 sekunder är mycket. Myyycket. Speciellt i pvp. SPECIELLT i högre rating.

Det ser illa ut som det är tbh. Enda saving gracen vi har i pvp är just 50% healing debuffen. Om det inte var den, så hade vi inte haft någon som helst funktion i pvp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda jag vet är att det inte är någon ide att klaga förens det ser riktigt dåligt ut. Och med det Siana skrev förut bevisar mer än väl att warriors funkar nu och dom kommer säkert fungera nästa lika bra även efter patchen.

Men om du checkar in här. Innan vi fick Juggernaut skillen så fanns det INGEN JÄVLA MS WARRIOR PÅ HELA JÄVLA WOW som kunde pvpa... Nu har dom nerfat den skillen 2-3(?) gånger irad för att den är för op. Blizzard kan ju lika gärna ta bort arms trädet och låta alla warriors köra Prot resten av sina liv. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart vill du komma med statistiken? Enda anledningen till att vi inte är helt borttagna i pvp är 50% healing debuff och plate. Fick DKs/Paladins samma debuff skulle ingen välja en warrior. Det är healern som gör jobbet i 2v2.

Men DKs och Paladins har inte samma debuff, det är ju det som är grejen! Gosh! Olika klasser är viktiga i setups beroende på vad de har för nyckelabillities - healing reduced är Warriorns och som du tydligt kan se är den effektiv. Skulle jag ha gnällt i TBC för att "Enda anledningen till att SP inte är helt borttagen i PvE är på grund av mana regen, om Warlocks fick samma sak skulle ingen villja ha SP"? Nej, för så länge det bara var VI som hade mana regennen så var vi ju fortfarande viktiga.

Statistiken säger tydligt och klart att Warriors är extremt vitala i PvP, om det inte fungerar för dig just nu så råder jag dig att spana in lite högratade PvP-filmer med Warrior PoV.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men DKs och Paladins har inte samma debuff, det är ju det som är grejen! Gosh! Olika klasser är viktiga i setups beroende på vad de har för nyckelabillities - healing reduced är Warriorns och som du tydligt kan se är den effektiv. Skulle jag ha gnällt i TBC för att "Enda anledningen till att SP inte är helt borttagen i PvE är på grund av mana regen, om Warlocks fick samma sak skulle ingen villja ha SP"? Nej, för så länge det bara var VI som hade mana regennen så var vi ju fortfarande viktiga.

Statistiken säger tydligt och klart att Warriors är extremt vitala i PvP, om det inte fungerar för dig just nu så råder jag dig att spana in lite högratade PvP-filmer med Warrior PoV.

Och iom. nerfen på juggernaut så skulle vi gott och väl kunna bli borttagna, för vi har ingen mobility kvar i pvp. Och om vi är såpass extremt VIKTIGA (jag lollar på 'vitala') hur förklarar du Season 5 isåfall? 59 warriors fick titeln Gladiator (Minst av alla alltså.). 2 warriors fick titeln Brutal Gladiator (Minst av alla igen.). Vi behövdes alltså inte då. Och tack men nej tack, jag vet hur man spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och iom. nerfen på juggernaut så skulle vi gott och väl kunna bli borttagna, för vi har ingen mobility kvar i pvp. Och om vi är såpass extremt VIKTIGA (jag lollar på 'vitala') hur förklarar du Season 5 isåfall? 59 warriors fick titeln Gladiator (Minst av alla alltså.). 2 warriors fick titeln Brutal Gladiator (Minst av alla igen.). Vi behövdes alltså inte då. Och tack men nej tack, jag vet hur man spelar.

Statistiken jag visar är så som det ser ut idag - jag PvEar och håller ingen koll på gamla säsonger (eller nya heller för den delen). Så Warriors ser ut idag så är de en av de vanligaste klasserna i högratade teams. Hur det ser ut efter patchen återstår att se, men jag tvivlar starkt på att de 19% kommer gå ner till 0. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är poängen med att merga sitt WoW-konto med sitt Battle.net konto?

Tror så du har allt samlat på ett ställe, och folk kan väll hitta dig när du spelar + om man vill gå med i beta från Blizzard måste du minst ha 1 spel kopplat till Battle.net kontot, och vad jag vet så finns inte funktionen för Europa än att merga WoW kontot och Battle.net, deta kanske har ändrats, men sist jag kolla så funka det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor