Siana Skrivet 28 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2009 Jo tack. Jag rör mig inte i Dalaran frivilligt denna veckan. Det känns som jag är den enda kvinnliga dvärgen i hela staden och varenda jävla kotte på hela servern har satt follow på mig för att kunna kasta kaninöron på mig. Nu förstår jag hur judarna kände sig. Fast jag "afkade" lite iaf. Började från 0 och lyckades i morse fiska upp mitt sista guldmynt och gjorde således färdigt dom 4 fishing achivements som man får för mynten. Surt att det enda man får är ett ruttet mynt. Hur mycket fishing behöver man för mynten? Max? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2009 Hur mycket fishing behöver man för mynten? Max? 1/450. Du kan börja fiska överallt redan vid 1 i skill efter 3.1. Du har bara större chans att få napp ju högre skill du har. Jag slutade myntfisket med 448 i skill, tror jag gick upp ett hundratal i skill, det enda jag hade fiskat innan dess var alla schools i outlands och sen stog jag och fiskade i några timmar i Orgrimmar för att försöka få Old Crafty. Fick dock inget napp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2009 Aight. Får man skill snabbare om man fiskar på andra ställen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ViolentLag Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Ja, om du far till låg lvl ställen(lvl 1-10) och fiskar får do oftare napp, om du har 1 i fishing. Tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Santa Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Hur snabbt man får skill beror på hur många fiskar man får, man kan få max fishing i elwyn om man så orkar Fast rekomenderat att flytta sig då och då, så man kan levla upp cooking samtidigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Aight. Får man skill snabbare om man fiskar på andra ställen? Nej. Iom 3.1 så kan du aldrig få meddelandet "Your fish got away" eller "You don't have enough skill to fish here". Varje kast kommer alltid att få napp och varje kast räknas som en fisk, även om du bara får skräp. Så achivment "1000 fishes" är exakt hur många kast som behövs för skill 300 i fishing om jag minns rätt. Men jag skulle rekomendera att fiska ett hundratal i SW/IF/DR för lowlvl fisk, sen vidare till STV och sist WPL, sen göra questen i silithus. På det sättet kommer du också få 300 i cooking. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Sådär. 80 på shamanen. Crapgear dock, har fan fortfarande kvar vengeful handskar + belt of blasting : < Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 T7 Shoulders Breastplate of the Risen Soldier Pilbågen från Razuvious. En helt okej kväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2009 Children's week och buggade achivements. Go go Blizzard! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 5 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2009 (redigerad) Funderar på att ta upp WoW spelandet igen. Undrar såklart då var de flesta spelar. Jag funderar också på det där med classes. Kan jag få ett tips på en klass som är bra sologrinder och som är bra att ha i raids, tack! Kan också nämna att jag är ganska så väldigt casual. >2 timmar/dag. Redigerad 5 maj, 2009 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 5 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2009 Funderar på att ta upp WoW spelandet igen. Undrar såklart då var de flesta spelar. Jag funderar också på det där med classes. Kan jag få ett tips på en klass som är bra sologrinder och som är bra att ha i raids, tack! Kan också nämna att jag är ganska så väldigt casual. >2 timmar/dag. Hunter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2009 (redigerad) Om du spelar ~2h per dag behöver du inte tänka så mycket på raids, det finns inga raids som är två timmar långa. Hunter är bra sologrinder som nämnt. Warlocks och DKs är bra också. Redigerad 5 maj, 2009 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2009 Om du spelar ~2h per dag behöver du inte tänka så mycket på raids, det finns inga raids som är två timmar långa. Hunter är bra sologrinder som nämnt. Warlocks och DKs är bra också. Okej bra Warlock låter roligast! Funkar Mage också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2009 Det beror väl på vad du menar med sologrinder. De flesta klasser grindar rätt bra på 80 med rätt spec, men om du tänker på leveling är inte mage ett jättebra val eftersom att man måste ta manabreaks rätt ofta. Däremot är de väldigt bra för AoE-grinding. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 6 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2009 Okej bra Warlock låter roligast! Funkar Mage också? Allt funkar, speciellt nu med dual spec. Ta det som låter roligast ;- ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2009 Det beror väl på vad du menar med sologrinder. De flesta klasser grindar rätt bra på 80 med rätt spec, men om du tänker på leveling är inte mage ett jättebra val eftersom att man måste ta manabreaks rätt ofta. Däremot är de väldigt bra för AoE-grinding. Allt funkar, speciellt nu med dual spec. Ta det som låter roligast ;- ) Jag menar mest den klass som är roligast att levela upp till 80 eftersom det är det jag kommer att göra Och eftersom jag inte spelar med någon jag känner IRL så lär jag solo:a ganska ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 6 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2009 (redigerad) Testade just detta med att disbanda ett WG raid nyss, kommer dock inte använda till något elakt. Men om någon här have the guts to do it, medans det fortfarande fungerar, have fun; 1. Hoppa in i ett valfritt raid och be om promote för att marka targets. 2. När rätt tillfälle faller in, när en boss är på 5% eller så, skriv /kick 1 eller /kick <namn på RL> (ex. /kick Jesus) 3. Nu kommer RL att kickas ifrån raidet, och på random kommer alla som har en promote att bli RL istället. 4. Om det var just du som inte blev RL är det bara att fortsätta att kicka till tills du är RL. 5. När du väl blir RL, sätt på Master Loot exempelvis. 6. *HARR HARR* Förmodligen hotfix inom kort. edit: hotfixat Redigerad 8 maj, 2009 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 6 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2009 Testade just detta med att disbanda ett WG raid nyss, kommer dock inte använda till något elakt. Men om någon här have the guts to do it, medans det fortfarande fungerar, have fun; 1. Hoppa in i ett valfritt raid och be om promote för att marka targets. 2. När rätt tillfälle faller in, när en boss är på 5% eller så, skriv /kick 1 eller /kick <namn på RL> (ex. /kick Jesus) 3. Nu kommer RL att kickas ifrån raidet, och på random kommer alla som har en promote att bli RL istället. 4. Om det var just du som inte blev RL är det bara att fortsätta att kicka till tills du är RL. 5. När du väl blir RL, sätt på Master Loot exempelvis. 6. *HARR HARR* Förmodligen hotfix inom kort. Din buse där! Igår lämnade jag guilden jag varit med i det senaste året eller så. Ganska tragiskt, med tanke på att jag gillat guilden så mycket, men sedan WotLK släpptes blev guilden PvE/PvP-guild, och då börjades folk invitas hej vilt, och helt plötsligt var det en tråkig medioker PvE-guild, som körde lite premades då och då. Nu i veckan meddelade guild-ledaren att vi skulle bli en PvP-guild igen (pre-LK var vi den bästa och mest organiserade PvP-guilden på servern). Bestämde mig för att lämna för att fixa upp mitt PvP-gear så jag kan möta guildens kriterier för att gå med, även om jag hade kunnat stanna ändå (var VIP-medlem). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 9 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2009 (redigerad) Sådär. 80 på shamanen. Crapgear dock, har fan fortfarande kvar vengeful handskar + belt of blasting : < Boost i naxx<3 Fast sen har jag delar med spirit på. Jag haaatar delar med spirit på. Redigerad 9 maj, 2009 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2009 Boost i naxx<3 Fast sen har jag delar med spirit på. Jag haaatar delar med spirit på. T-t-t-t. http://data.fuskbugg.se/skalman01/siiana2.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts