Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Jo tack. Jag rör mig inte i Dalaran frivilligt denna veckan. Det känns som jag är den enda kvinnliga dvärgen i hela staden och varenda jävla kotte på hela servern har satt follow på mig för att kunna kasta kaninöron på mig. Nu förstår jag hur judarna kände sig. :rolleyes:

Fast jag "afkade" lite iaf. Började från 0 och lyckades i morse fiska upp mitt sista guldmynt och gjorde således färdigt dom 4 fishing achivements som man får för mynten. Surt att det enda man får är ett ruttet mynt.

Hur mycket fishing behöver man för mynten? Max?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket fishing behöver man för mynten? Max?

1/450.

Du kan börja fiska överallt redan vid 1 i skill efter 3.1. Du har bara större chans att få napp ju högre skill du har. Jag slutade myntfisket med 448 i skill, tror jag gick upp ett hundratal i skill, det enda jag hade fiskat innan dess var alla schools i outlands och sen stog jag och fiskade i några timmar i Orgrimmar för att försöka få Old Crafty. Fick dock inget napp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aight. Får man skill snabbare om man fiskar på andra ställen?

Nej.

Iom 3.1 så kan du aldrig få meddelandet "Your fish got away" eller "You don't have enough skill to fish here".

Varje kast kommer alltid att få napp och varje kast räknas som en fisk, även om du bara får skräp. Så achivment "1000 fishes" är exakt hur många kast som behövs för skill 300 i fishing om jag minns rätt.

Men jag skulle rekomendera att fiska ett hundratal i SW/IF/DR för lowlvl fisk, sen vidare till STV och sist WPL, sen göra questen i silithus. På det sättet kommer du också få 300 i cooking.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att ta upp WoW spelandet igen.

Undrar såklart då var de flesta spelar.

Jag funderar också på det där med classes.

Kan jag få ett tips på en klass som är bra sologrinder och som är bra att ha i raids, tack! :naughty:

Kan också nämna att jag är ganska så väldigt casual. >2 timmar/dag.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att ta upp WoW spelandet igen.

Undrar såklart då var de flesta spelar.

Jag funderar också på det där med classes.

Kan jag få ett tips på en klass som är bra sologrinder och som är bra att ha i raids, tack! :naughty:

Kan också nämna att jag är ganska så väldigt casual. >2 timmar/dag.

Hunter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror väl på vad du menar med sologrinder. De flesta klasser grindar rätt bra på 80 med rätt spec, men om du tänker på leveling är inte mage ett jättebra val eftersom att man måste ta manabreaks rätt ofta. Däremot är de väldigt bra för AoE-grinding.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror väl på vad du menar med sologrinder. De flesta klasser grindar rätt bra på 80 med rätt spec, men om du tänker på leveling är inte mage ett jättebra val eftersom att man måste ta manabreaks rätt ofta. Däremot är de väldigt bra för AoE-grinding.

Allt funkar, speciellt nu med dual spec. Ta det som låter roligast ;- )

Jag menar mest den klass som är roligast att levela upp till 80 eftersom det är det jag kommer att göra :naughty:

Och eftersom jag inte spelar med någon jag känner IRL så lär jag solo:a ganska ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testade just detta med att disbanda ett WG raid nyss, kommer dock inte använda till något elakt.

Men om någon här have the guts to do it, medans det fortfarande fungerar, have fun;

1. Hoppa in i ett valfritt raid och be om promote för att marka targets.

2. När rätt tillfälle faller in, när en boss är på 5% eller så, skriv /kick 1 eller /kick <namn på RL> (ex. /kick Jesus)

3. Nu kommer RL att kickas ifrån raidet, och på random kommer alla som har en promote att bli RL istället.

4. Om det var just du som inte blev RL är det bara att fortsätta att kicka till tills du är RL.

5. När du väl blir RL, sätt på Master Loot exempelvis.

6. *HARR HARR*

Förmodligen hotfix inom kort.

:)

edit: hotfixat

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testade just detta med att disbanda ett WG raid nyss, kommer dock inte använda till något elakt.

Men om någon här have the guts to do it, medans det fortfarande fungerar, have fun;

1. Hoppa in i ett valfritt raid och be om promote för att marka targets.

2. När rätt tillfälle faller in, när en boss är på 5% eller så, skriv /kick 1 eller /kick <namn på RL> (ex. /kick Jesus)

3. Nu kommer RL att kickas ifrån raidet, och på random kommer alla som har en promote att bli RL istället.

4. Om det var just du som inte blev RL är det bara att fortsätta att kicka till tills du är RL.

5. När du väl blir RL, sätt på Master Loot exempelvis.

6. *HARR HARR*

Förmodligen hotfix inom kort.

:)

Din buse där!

:(

Igår lämnade jag guilden jag varit med i det senaste året eller så. Ganska tragiskt, med tanke på att jag gillat guilden så mycket, men sedan WotLK släpptes blev guilden PvE/PvP-guild, och då börjades folk invitas hej vilt, och helt plötsligt var det en tråkig medioker PvE-guild, som körde lite premades då och då.

Nu i veckan meddelade guild-ledaren att vi skulle bli en PvP-guild igen (pre-LK var vi den bästa och mest organiserade PvP-guilden på servern).

Bestämde mig för att lämna för att fixa upp mitt PvP-gear så jag kan möta guildens kriterier för att gå med, även om jag hade kunnat stanna ändå (var VIP-medlem).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor