Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Den största skillnaden är idag att 40-mans inte finns längre. Dessutom finns det heller inga attunements. Detta drar ner tiden väldigt mycket.

Sen ska inte förglömmas att du aldrig kommer kunna jämföra dagens WoW med Vanilla. i Vanilla så fanns det inget som hette Hybrid (inte innan AQ iaf). Klasserna var gjorda för ettt jobb och att geara upp var inte som idag när du delade samma loot som alla andra. Hade Looten varit samma som i VoA i Naxx skulle det tagit en väldigt mycket längre tid, eftersom loot man faktist vill ha inte skulle droppa lika frekvent.

BWL var ett stort steg och jag är glad över att dom inte nerfade Nefarian. MC's loot var inte så bra imo, så det blev tvång att geara upp sig i BWL. Det som dessutom var den största boven var ju just Vael, som var lite av en guilddödare eftersom det var en strid mot klockan.

AQ var inte bara för C'thun var för svår (vilket han var, fy fan). Du glömmer den stora och mödosamma farmningen som varje server var tvungen att gå igenom, och inte tala om det superlånga questkedjan som man var tvungen att göra bara för att kunna öppna skiten.

Att säga att nerningen började redan där är också att ta i. Vad jag vet så var det bara C'thun som blev nerfad i Vanilla, detta för att han faktist var för svår, det var inte som blizzard hade tänkt sig från början helt enkelt. Naxx kom efter det men den jobbigaste och dyraste attunement. Och Naxx var sjukt svårt, där var det att jobba mot klockan för TBC stod för dörren. Vår guild klarade aldrig att få ner KT innan TBC och Naxx föll i glömska.

Jag gillar starkt att dom tog tillbaka Naxx i WotLK, men detta är också en anledning att det blev clearat så snabbt. Naxx 10/25 är förhållandevis likt hur Naxx40 var, dock väldigt nerfat mot 40-varianten, även inräknat att det bara ska vara 10/25.

Sen har ju blizzard, efter att Arenan introducerat sig blivit mer mainstream.. Nu ska alla kunna spela, du ska inte behöva vara en hardcore raider som raidar 5+ dagar i veckan för att få den fetaste looten. Det är till en viss del Arena som styr nu, eftersom varje gång något nytt Tier kommer, så kommer också en ny säsong som ger folk bättre eq. Om ett sporaliskt spelande i Arena med lite tur kan ge dig bättre eq än vad hardcore raidande ger så skulle ingen raida längre, så dom blir tvingade att göra encounters lättare för att få folk att fortfarande raida. Även om det bara skulle vara en grej som är bättre så skulle det få dig att PvP'a.

Låt säga att du kör på din DK. Bästa 2H innan Ulduar var ju KT's yxa. OM Arena hade gett dig en yxa/svärd/mace med bättre stats och DPS så skulle du ganska säkert köra Arena för att få tag på det vapnet istället, eller hur?

Sen till sist ska tilläggas att det är långt ifrån "klart" med Ulduar. Du måste köra hardmode för att ens kunna döda sista bossen. Jag är bara glad att dom slängde in en stor mängd bossar istället för ett fåtal svåra (nya VoA's var grymt svår med 21 pers och lagg xD)

Alltså, jag förstår vad du menar. Och jag håller med på flera punkter, nästan alla faktiskt. Men, vad jag egentligen menade var att, boss-encounters är inte en lärdom längre, man behöver inte lära sig en encounter så väl längre. Bara alla är lite vakna och kan taktiken så kan man nog facerolla de flesta bossarna i alla instancer. MEN! En sak jag faktiskt gillar med post-tbc/wotlk är att Blizzard har blivit lite mer varierade i taktikerna. Eller snarare, att det nu finns alternativa taktiker. Man BEHÖVER inte köra på det sättet Blizzard förväntar sig. Det tillåter kreativitet, vilket är ett plus. King Ymiron är ett perfekt exempel. När han castar Bane så förväntar sig oftast Blizzard att endast ska någon fittnoob slå på bane, eller att alla slutar. Eller så har man en warrior tank med imp. spell reflect och en warlock med curse of shadows. Imp. spell reflect = reflectar bane damage + 2 party members. Och mer damage från curse. Det är mycket skada som kan användbart användas mot bossen. Sånt här fanns ju liksom inte pre-tbc.

Jag håller mest bara tummarna på att Algalon ÄR lika svår som Blizzard påstår. Ensidia har ju inte fått prova på honom heller, och jag hoppas att jag kommer ha en anledning att starta raid-guilden <Algalon Feeders>.

HOHOHOHO! Nu jävlar är det rebellion mot Blizzard för warriors. Folk slutar spela för att warriors har blivit såpass nerfade. Jag är nära på att sluta också, pga. detta. Arms är väl okej, inget särskillt. PvE är vi också enbart okej, inget spektakulärt såvida man inte har gear upp i arslet, då gör man bra DPS. Fury, suck. Ja. Protection, är väl.. Sådär. Vi är inte bättre än någon annan tank på något. Vi har blivit som paladins var ett tag. Den där mittemellan som man tar om det inte finns några andra. Warriors har varit balanserade mestadels genom alla år. Vi har fått oss ett par groteska nerfs som har fått lov att göra att vi måste ändra hur vi spelar. Weapon speed normalization, rage generation, höjd hitcap osv. Men alltså, Blizzard ser inte längre i gråa zoner längre. Endast så är det overpowered eller underpowered. En warrior i fullt 25-man naxx gear och 2 betrayer of humanity - okej. Då förstår jag att folk skriker OP. Men vi som inte är så bra gearade, det är vi som blir mer rövknullade pga. nerfen. Warriors ain't got shit on typ feral druider och rogues längre, om man försöker geara för naxx typ. Synd, really.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag förstår vad du menar. Och jag håller med på flera punkter, nästan alla faktiskt. Men, vad jag egentligen menade var att, boss-encounters är inte en lärdom längre, man behöver inte lära sig en encounter så väl längre. Bara alla är lite vakna och kan taktiken så kan man nog facerolla de flesta bossarna i alla instancer. MEN! En sak jag faktiskt gillar med post-tbc/wotlk är att Blizzard har blivit lite mer varierade i taktikerna. Eller snarare, att det nu finns alternativa taktiker. Man BEHÖVER inte köra på det sättet Blizzard förväntar sig. Det tillåter kreativitet, vilket är ett plus. King Ymiron är ett perfekt exempel. När han castar Bane så förväntar sig oftast Blizzard att endast ska någon fittnoob slå på bane, eller att alla slutar. Eller så har man en warrior tank med imp. spell reflect och en warlock med curse of shadows. Imp. spell reflect = reflectar bane damage + 2 party members. Och mer damage från curse. Det är mycket skada som kan användbart användas mot bossen. Sånt här fanns ju liksom inte pre-tbc.

Jag håller mest bara tummarna på att Algalon ÄR lika svår som Blizzard påstår. Ensidia har ju inte fått prova på honom heller, och jag hoppas att jag kommer ha en anledning att starta raid-guilden <Algalon Feeders>.

HOHOHOHO! Nu jävlar är det rebellion mot Blizzard för warriors. Folk slutar spela för att warriors har blivit såpass nerfade. Jag är nära på att sluta också, pga. detta. Arms är väl okej, inget särskillt. PvE är vi också enbart okej, inget spektakulärt såvida man inte har gear upp i arslet, då gör man bra DPS. Fury, suck. Ja. Protection, är väl.. Sådär. Vi är inte bättre än någon annan tank på något. Vi har blivit som paladins var ett tag. Den där mittemellan som man tar om det inte finns några andra. Warriors har varit balanserade mestadels genom alla år. Vi har fått oss ett par groteska nerfs som har fått lov att göra att vi måste ändra hur vi spelar. Weapon speed normalization, rage generation, höjd hitcap osv. Men alltså, Blizzard ser inte längre i gråa zoner längre. Endast så är det overpowered eller underpowered. En warrior i fullt 25-man naxx gear och 2 betrayer of humanity - okej. Då förstår jag att folk skriker OP. Men vi som inte är så bra gearade, det är vi som blir mer rövknullade pga. nerfen. Warriors ain't got shit on typ feral druider och rogues längre, om man försöker geara för naxx typ. Synd, really.

För svåra bossar är inte heller kul. Kael'thas var ju sig inte så svår när man hade tacsen klara, men han var verkligen en guilddödare innan BT/MH fanns. Vet själv att två-tre guilder på den servern jag spelade på disbandades eftersom dom inte fick ner KT. Det är ju detta som blizzard inte vill ha, dom vill inte att ALLA guilder ska behöva ha wipenights i flera månader bara för att komma vidare till nästa boss. Motgångar skapar irritation vilket i sig leder till dålig spelglädje vilket slutar i att personen i säga slutar spela. Om Ulduar skulle vart OMGWTFBBQ och varje boss skulle ta t.o.m. Ensidia två månader att downa skulle det ganska snart bara vara Arena folket som spelade.

Algalololol kommer dock med största sannolikhet inte dö alls på några månader. Iaf inte på minst en månad om vi ska anta att Ensedia tar honom på första försöket den veckan dom tar Yogg utan hjälp, så vi säger nu då.. v.1 Yogg död med 4 helpers | v.2 3 helpers | v.3 2 helpers | v.4 1 helpers | v.5 0 helpers, Algalon blir OS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grr, vad less jag blir.

En polare till mig har slängt en scroll på mig, men det går inte att accepta fanskapet!

Allt som kommer upp är "Resurrect a Friend Error".... any clues?

Ditt konto måste ha varit inaktivt i 3 månader, om du dessutom har fått en scroll förr måste betala för spelet innan du kan få en ny. Kanske något av det som ställer till det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ditt konto måste ha varit inaktivt i 3 månader, om du dessutom har fått en scroll förr måste betala för spelet innan du kan få en ny. Kanske något av det som ställer till det?

Men fan.... jag fick ju en scroll förut, spelade tiden och orkade inte paya för spelet just då.... aja då vet vi vad problemet är då!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

10 eller 25?

Är det 25 är det respekt.

Eye of the Broodmother fick jag ikväll! Helt galen trinket. <_<

Alla borde se den här förresten, sjukt cool Auctioneer-film:

Najs. Ska börja AHa ett tag nu istället för farming, mammuten ska bli min. :confused: Kan rekommendera Market Watcher också, addon som låter en se items priser genom tider med grafer och annan statistik. Länk.

pvw24704_thumb_1101060_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saleen och jag nötte lite i Ulduar 10-man igår!

Fick ner:

• Flame Leviathan
  • Razorscale
  • XT-002 Deconstructor
  • Assembly of Iron
  • Kologarn
  • Auriaya

Och sen hade vi 20% på hodir klockan 03:00, folk var trötta och blev träffade av den där blizzard/falling ice grejen, så vi callade.

Får se hur långt vi kommer idag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Najs. Ska börja AHa ett tag nu istället för farming, mammuten ska bli min. :confused: Kan rekommendera Market Watcher också, addon som låter en se items priser genom tider med grafer och annan statistik. Länk.

pvw24704_thumb_1101060_0.jpg

Jag blev också sugen att börja, så jag skickade över 70g till en alt för fyra dagar sen eller så. Har 224g nu <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor