Wahlis Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Loltips på reroll-klass. Warrior är fail efter patchen. Loltip: L2Adept. Ärligt talat, din klass blir nerfad och du whinar och ska rerolla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Så som jag har förstått det så finns det även nån boss som inte kommer vara tillgänglig förrän man klarat några andra på hardmode etc. Algalon the Raid Destroyer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Hittat tillbaka till WoW, (Igen) börjat köra AoEGrinding på min mage nu, måste säga att det passar min spelstil mycket mer, har aldrig riktigt vart bra på att questa, inte det att jag inte förstår questsen, tycker bara att det går segt, och jag är van att grinda efter att ha spelat flyff en hel del, kanske går segare i praktiken med grind, men känns som att det går snabbare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Loltip: L2Adapt. Ärligt talat, din klass blir nerfad och du whinar och ska rerolla? L2stava. Med tanke på att du skriver sådär så har du inte en aning om hur stor den här nerfen är. 10% skada från TG, som scalear med ditt gear. Oavsett hur mycket strength, hit, expertise, armor penetration whatever du fixar så kommer de där 10% fortfarande vara där, bitandes och skrattandes. Weapon Mastery ändringen är också en nerf. Improved 'Zerk stance är också en nerf, då många warriors måste planera om och byta gear. Som tur var hade jag inte kommit såpass långt in i 80 än, men många fury warriors hade leather/mail som gav högre AP än vad några plate gjorde, och vilket resulterar i att de armor delarna är helt kaputt nu, för att de ändrade talenten. Vi pratar 25 - 35% DPS nerf, om inte mer för vissa. Jag hade inte svårt att hålla en stadig 2,3k DPS i 5-manna (notera, jag har inte kört naxx.) och jag körde VH HC igår, och jag hade svårt att hålla mig krint 1,8k. Det är en nerf som är helt onödig. Vi behövde inte nerfas SÅHÄR mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Loltips på reroll-klass. Warrior är fail efter patchen. Shaman! Jag tyckte iaf det var kul de 3 veckor jag lirade Shaman ...erm... sommaren -07 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Shaman! Jag tyckte iaf det var kul de 3 veckor jag lirade Shaman ...erm... sommaren -07 Jag funderar starkt på lolman faktiskt. Lava Burst one-shotta folklol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Yogg-Saron down, Ensidia world first. Heja EU (även fast de där jävlarna är sponsrade) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Legen... wait for it... dary ! http://kaffekokare.se/upload/users/Nerheden/WoWScrnShot_041609_175302.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Yogg-Saron down, Ensidia world first. Heja EU (även fast de där jävlarna är sponsrade) What, seriöst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 What, seriöst? Ja? Om du missuppfattade så har alltså inte JAG downat Yogg-Saron, men Ensidia tog honom nyss och därmed gick sista Ulduarbossen (förutom Algalon) till EU. Nerheden, gz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Ja? Om du missuppfattade så har alltså inte JAG downat Yogg-Saron, men Ensidia tog honom nyss och därmed gick sista Ulduarbossen (förutom Algalon) till EU. Nerheden, gz. Oh, jag vet vilka Ensidia är. Men alltså.. GJ Blizzard. "WE ARE AM ARE GUN2 MAKE DIS PATCH HARD FOAR U REIDRZ" Ensidia: "ohai lol we clrd everyting now daddy just algolol left" Blizz: "FFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUU" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Oh, jag vet vilka Ensidia är. Men alltså.. GJ Blizzard. "WE ARE AM ARE GUN2 MAKE DIS PATCH HARD FOAR U REIDRZ" Ensidia: "ohai lol we clrd everyting now daddy just algolol left" Blizz: "FFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUU" L2readPatchnoteslol - Alla bossar har hardmodeslol, vilket de inte har clearat änlol. De clearade hela ulduar på ungefär Naxx-svårhet tanke på att de hade alla buffs till Yogg-saronlol(50% mer damage från alla bossbuffs?) och för mer casual guilder som raidar 3-4 kvällar så blir det nog en roliglol raid som tar någon månadlol eller mer att knäckalol helt. Inte som naxx då, där "hardmodes" bara gav en achivement och ingen extra iLvls på gear dropslol = Mer värt att försöka sig på dom! . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 L2readPatchnoteslol - Alla bossar har hardmodeslol, vilket de inte har clearat änlol. De clearade hela ulduar på ungefär Naxx-svårhet tanke på att de hade alla buffs till Yogg-saronlol(50% mer damage från alla bossbuffs?) och för mer casual guilder som raidar 3-4 kvällar så blir det nog en roliglol raid som tar någon månadlol eller mer att knäckalol helt. Inte som naxx då, där "hardmodes" bara gav en achivement och ingen extra iLvls på gear dropslol = Mer värt att försöka sig på dom! . Jag vet att det finns hard-mode. Men det är ju inte det som räknas nu, det som räknas är faktumet att de har i princip clearat en hel raid instance som släpptes igår. Raiding är verkligen inte som den var förr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Köpte The Burning Crusade för en vecka sedan och blev lite paff nu när jag skulle spela och upptäckte att min speltid gått ut, trodde att man skulle få en månad gratis när man köpte det. Håller på att ladda hem en 10-dagars Lich King-Trial nu och ska testa det. Har kommit in riktigt rejält i WoW nu, sedan jag började lira runt årsskiftet. Det är ett otroligt vackert spel och jag blir lika överraskad varje gång jag träder in i ett nytt ställe. Någon fler som lirar på Kul Tiras? Jag har tre gubbar där; Prinskorven: Lvl 63 Night Elf Warrior, Furyspeccad Easton: Lvl 17 Night Elf Priest, Holyspeccad Wernblom: Lvl 7 Drainei Shaman. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Jag vet att det finns hard-mode. Men det är ju inte det som räknas nu, det som räknas är faktumet att de har i princip clearat en hel raid instance som släpptes igår. Raiding är verkligen inte som den var förr. Nej, men om de skulla anpassa raidinginstancerna till Ensidia/de andra stora guilderna så skulle inte en random "Vi klarade 4 bossar i BWL" klara en enda boss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 (redigerad) Nej, men om de skulla anpassa raidinginstancerna till Ensidia/de andra stora guilderna så skulle inte en random "Vi klarade 4 bossar i BWL" klara en enda boss. Var skrev jag att de skulle anpassa efter Ensidia/andra guilder? Jag skrev att de borde göra raiding instancer som de var förr. Något man faktiskt spenderar tid på, man wipar och wipar och wipar, och wipar, och wipar tills man nailar det och alla skriker i venten i lycka. Liksom, det tog fortfarande lång, lång tid att cleara content. Liksom, när folk blev raid-klara i wotlk, så clearade folk nästan Naxx på en dag. Vissa gjorde väl till och med det? 1.6.0 (BWL) patchen släpptes tolfte juni, 2005. Och Nefarian world first blev inte förrens i september, nästan oktober. Nästan tre månader för att döda sista bossen. 1.9.0 patchen (AQ20/40) släpptes tredje januari 2006, och C'thun world first togs inte förrens i april - och enda anledning de ens dödade C'thun var för att de var tvungna att nerfa honom för att folk bitchade att han var för svår - och där börjar 'the downward spiral' mot lekande-lätt raiding. Nu har de dödat nästan alla bossar, dvs alla förutom en, i Ulduar på release dagen. Det får old-school raiders all around the place att ragea lite inom sig, såvitt jag har hört av folk, och enligt mig själv. Det är det jag menar. Folk behöver knappt ens anstränga sig för att cleara sakerna. Eller snarare, de behöver inte anstränga sig alls. Folk har blivit så förjävla mjuka efter TBC/wotlk, och bitchar om en encounter är liite, liiiiite för jobbig och Blizz comes to the rescue, with the nerfbat in hand. EDIT: Om något vore det bra om vi fick en instance som inte ens Ensidia kan klara av på brutalt länge. Något så groteskt svårt och har så specifika positioner osv, så man får lov att bli kreativ hur man löser det. Dvs. t.ex. markera dessa positioner med flares and shit. Redigerad 16 april, 2009 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Var skrev jag att de skulle anpassa efter Ensidia/andra guilder? Jag skrev att de borde göra raiding instancer som de var förr. Något man faktiskt spenderar tid på, man wipar och wipar och wipar, och wipar, och wipar tills man nailar det och alla skriker i venten i lycka. Liksom, det tog fortfarande lång, lång tid att cleara content. Liksom, när folk blev raid-klara i wotlk, så clearade folk nästan Naxx på en dag. Vissa gjorde väl till och med det? 1.6.0 (BWL) patchen släpptes tolfte juni, 2005. Och Nefarian world first blev inte förrens i september, nästan oktober. Nästan tre månader för att döda sista bossen. 1.9.0 patchen (AQ20/40) släpptes tredje januari 2006, och C'thun world first togs inte förrens i april - och enda anledning de ens dödade C'thun var för att de var tvungna att nerfa honom för att folk bitchade att han var för svår - och där börjar 'the downward spiral' mot lekande-lätt raiding. Nu har de dödat nästan alla bossar, dvs alla förutom en, i Ulduar på release dagen. Det får old-school raiders all around the place att ragea lite inom sig, såvitt jag har hört av folk, och enligt mig själv. Det är det jag menar. Folk behöver knappt ens anstränga sig för att cleara sakerna. Eller snarare, de behöver inte anstränga sig alls. Folk har blivit så förjävla mjuka efter TBC/wotlk, och bitchar om en encounter är liite, liiiiite för jobbig och Blizz comes to the rescue, with the nerfbat in hand. EDIT: Om något vore det bra om vi fick en instance som inte ens Ensidia kan klara av på brutalt länge. Något så groteskt svårt och har så specifika positioner osv, så man får lov att bli kreativ hur man löser det. Dvs. t.ex. markera dessa positioner med flares and shit.Jag kan hålla med dig, men jag tror att det är för sent. För många av WoWs original developers har lämnat, och numera riktar sig allting till casuals, inklusive raiding. Tror det behövs ett helt nytt spel, som inte tillåts bli mainstream, för att återigen göra raiding till någonting utmanande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2009 Var skrev jag att de skulle anpassa efter Ensidia/andra guilder? Jag skrev att de borde göra raiding instancer som de var förr. Något man faktiskt spenderar tid på, man wipar och wipar och wipar, och wipar, och wipar tills man nailar det och alla skriker i venten i lycka. Liksom, det tog fortfarande lång, lång tid att cleara content. Liksom, när folk blev raid-klara i wotlk, så clearade folk nästan Naxx på en dag. Vissa gjorde väl till och med det? 1.6.0 (BWL) patchen släpptes tolfte juni, 2005. Och Nefarian world first blev inte förrens i september, nästan oktober. Nästan tre månader för att döda sista bossen. 1.9.0 patchen (AQ20/40) släpptes tredje januari 2006, och C'thun world first togs inte förrens i april - och enda anledning de ens dödade C'thun var för att de var tvungna att nerfa honom för att folk bitchade att han var för svår - och där börjar 'the downward spiral' mot lekande-lätt raiding. Nu har de dödat nästan alla bossar, dvs alla förutom en, i Ulduar på release dagen. Det får old-school raiders all around the place att ragea lite inom sig, såvitt jag har hört av folk, och enligt mig själv. Det är det jag menar. Folk behöver knappt ens anstränga sig för att cleara sakerna. Eller snarare, de behöver inte anstränga sig alls. Folk har blivit så förjävla mjuka efter TBC/wotlk, och bitchar om en encounter är liite, liiiiite för jobbig och Blizz comes to the rescue, with the nerfbat in hand. EDIT: Om något vore det bra om vi fick en instance som inte ens Ensidia kan klara av på brutalt länge. Något så groteskt svårt och har så specifika positioner osv, så man får lov att bli kreativ hur man löser det. Dvs. t.ex. markera dessa positioner med flares and shit. Den största skillnaden är idag att 40-mans inte finns längre. Dessutom finns det heller inga attunements. Detta drar ner tiden väldigt mycket. Sen ska inte förglömmas att du aldrig kommer kunna jämföra dagens WoW med Vanilla. i Vanilla så fanns det inget som hette Hybrid (inte innan AQ iaf). Klasserna var gjorda för ettt jobb och att geara upp var inte som idag när du delade samma loot som alla andra. Hade Looten varit samma som i VoA i Naxx skulle det tagit en väldigt mycket längre tid, eftersom loot man faktist vill ha inte skulle droppa lika frekvent. BWL var ett stort steg och jag är glad över att dom inte nerfade Nefarian. MC's loot var inte så bra imo, så det blev tvång att geara upp sig i BWL. Det som dessutom var den största boven var ju just Vael, som var lite av en guilddödare eftersom det var en strid mot klockan. AQ var inte bara för C'thun var för svår (vilket han var, fy fan). Du glömmer den stora och mödosamma farmningen som varje server var tvungen att gå igenom, och inte tala om det superlånga questkedjan som man var tvungen att göra bara för att kunna öppna skiten. Att säga att nerningen började redan där är också att ta i. Vad jag vet så var det bara C'thun som blev nerfad i Vanilla, detta för att han faktist var för svår, det var inte som blizzard hade tänkt sig från början helt enkelt. Naxx kom efter det men den jobbigaste och dyraste attunement. Och Naxx var sjukt svårt, där var det att jobba mot klockan för TBC stod för dörren. Vår guild klarade aldrig att få ner KT innan TBC och Naxx föll i glömska. Jag gillar starkt att dom tog tillbaka Naxx i WotLK, men detta är också en anledning att det blev clearat så snabbt. Naxx 10/25 är förhållandevis likt hur Naxx40 var, dock väldigt nerfat mot 40-varianten, även inräknat att det bara ska vara 10/25. Sen har ju blizzard, efter att Arenan introducerat sig blivit mer mainstream.. Nu ska alla kunna spela, du ska inte behöva vara en hardcore raider som raidar 5+ dagar i veckan för att få den fetaste looten. Det är till en viss del Arena som styr nu, eftersom varje gång något nytt Tier kommer, så kommer också en ny säsong som ger folk bättre eq. Om ett sporaliskt spelande i Arena med lite tur kan ge dig bättre eq än vad hardcore raidande ger så skulle ingen raida längre, så dom blir tvingade att göra encounters lättare för att få folk att fortfarande raida. Även om det bara skulle vara en grej som är bättre så skulle det få dig att PvP'a. Låt säga att du kör på din DK. Bästa 2H innan Ulduar var ju KT's yxa. OM Arena hade gett dig en yxa/svärd/mace med bättre stats och DPS så skulle du ganska säkert köra Arena för att få tag på det vapnet istället, eller hur? Sen till sist ska tilläggas att det är långt ifrån "klart" med Ulduar. Du måste köra hardmode för att ens kunna döda sista bossen. Jag är bara glad att dom slängde in en stor mängd bossar istället för ett fåtal svåra (nya VoA's var grymt svår med 21 pers och lagg xD) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2009 Ulduar är faktiskt inte alls så lätt man kan tro, det är helt perfekt svårighetsgrad tbh. Ensidia är extrema och har nött på PTR. Det må inte dröja länge förrän instancen är clearad, men det kommer dröja länge tills alla achievements är plockade. Det är inte samma sak, men det är Blizzards lösning för att casuals ska få vara med och leka; acceptera det. Razorscale down. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 17 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2009 Var skrev jag att de skulle anpassa efter Ensidia/andra guilder? EDIT: Om något vore det bra om vi fick en instance som inte ens Ensidia kan klara av på brutalt länge. Ja...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts