Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Ta bort Rune Tap/imp rune tap och lägg på Death Rune Mastery och maxa Abomination's Might. Och gör det Troxie sade.

Att ta bort Rune Tap är befängt om han ska soloa gruppquester.

Vicious Strike och Epidemic ska dock tas bort. Du använder ingen av dom slagen (Deathstrike använder du bara på bossar för att få liv om du soloar, annars ska du använda Obliterate, Scourge Strike har du inte och Plague Strike går så lite skada att den bara är en spell för att dumpla plaguerune och få upp disease).

http://www.wowhead.com/?talent=jf0GqI0IsfRzzAoG0xLhZc - Så skulle jag specca om du ska vara blood. Alternativt om du aldrig ska köra i grupp så tar du dom två i blood aura och sätter på sudden doom.

Mordos säger att Unholy lvlar snabbare, jag betvivlar. Mordos säger att Unholy har lättare att soloa gruppquests, jag betvivlar. Mordos säger att Unholy inte har någon downtime, jag betvivlar.

Blood är den spec som du får tillbaka mest liv på, så den är bättre när det gäller gruppquests. Mark of Blood, Vampiric Blood, Bloodworms, Rune Tap och att du sen kör i Blood Presence(4% tillbaka på din skada) gör att det ska mycket till för att du ska gå ner i liv. Den svåraste men roligaste fighten var nog "Wanted: Kreug Oathbreaker". Killen har 130k hp och skadade runt 1000-1500 per slag.

Ang. Bladed Armor ser jag det som points ner i sjön eftersom det inte börjar märkas såvida du inte spelar i Frost Presence. Det är dock ett måste om du ska vara tank. IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mordos säger att Unholy lvlar snabbare, jag betvivlar. Mordos säger att Unholy har lättare att soloa gruppquests, jag betvivlar. Mordos säger att Unholy inte har någon downtime, jag betvivlar.

Blood är däremot bättre för 1-on-1. Med Unholy så drar du en grupp med mobs, diseasar en med alla diseases, pestilience, blood boil och spamma pestilience/blood boil. Behöver du HP så räcker en death strike på den mobben som har mest HP. De gör inte lika mycket skada på 1 mob, men du kan lätt ta 8 - 9 mobs på det här sättet. Om du har ett quest som du ska döda 10 stycken, och alla är tätt ihopsatta så har du 90% av questet klart på 1 pull. Och jag vill även påminna om att en pull tar max 30 sekunder för att man gör grym AoE skada. Och inte för att nämna, att du kan oftast komma ur en pull med nästan full HP. Try it and you'll see.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Redo för Ulduar?

Detta är inte guildbanken, utan guildbanken på min bankalt så allt är mitt. Såg mer ut när den var fylld med herbs, men det är iaf grejer till ett värde av över 3000g där. ;)

Jag migratar till din server och du ger mig pengar kk? kk. gud.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade din armory nyss Stellhell och blev lite fundersam, vad har du din spec till? Raiding?

Kan väl ändå inte finnas en bra anledning att ta bloodworms och imp rune tap över bladed armor?

Sen Icy Talons i frost ökar väl bara din vita dmg? Är det inte bättre att börja lägga talents i unholy?

DK'n la jag iofs på hyllan bara någon månad efter wotlk så det jag går på är gammal information och är säkert helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu har jag runt 20 700 guld, men jag har just slängt en massa pengar på Gigantique bag och mounts till achievements. Hade väl runt 22 500 som mest. Sedan räknar jag inte med guld på alts på ~1500. (w00t)

mm.. Tråkigt? Köp choppern! Wrath är så sjukt tråkigt när det gäller pengar. Pengar betyder inte lika mycket längre som det gjorde förrut. I vanilla fick man kämpa för att få sin epic mount, nu är 15k gold bara några veckors intensiv farm... Och vad gör man egentligen med pengarna? heheeeeej. Har quittat btw! ;)

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blood är däremot bättre för 1-on-1. Med Unholy så drar du en grupp med mobs, diseasar en med alla diseases, pestilience, blood boil och spamma pestilience/blood boil. Behöver du HP så räcker en death strike på den mobben som har mest HP. De gör inte lika mycket skada på 1 mob, men du kan lätt ta 8 - 9 mobs på det här sättet. Om du har ett quest som du ska döda 10 stycken, och alla är tätt ihopsatta så har du 90% av questet klart på 1 pull. Och jag vill även påminna om att en pull tar max 30 sekunder för att man gör grym AoE skada. Och inte för att nämna, att du kan oftast komma ur en pull med nästan full HP. Try it and you'll see.

Unholy är bättre på AoE hands down, Blood har inga AoE's. Men 1-on-1 vill jag inte kalla det. Släng upp diseases, pest och pumpa heart strike så är båda döda. Numera blir det dock att man tar 4-5 stycken även som blood och dottar upp och slänger DaD och fixar lite death runes och pumpar heart strikes.

Kollade din armory nyss Stellhell och blev lite fundersam, vad har du din spec till? Raiding?

Kan väl ändå inte finnas en bra anledning att ta bloodworms och imp rune tap över bladed armor?

Sen Icy Talons i frost ökar väl bara din vita dmg? Är det inte bättre att börja lägga talents i unholy?

DK'n la jag iofs på hyllan bara någon månad efter wotlk så det jag går på är gammal information och är säkert helt fel.

Raiding? Tillåt mig skratta. Jag har kört en halv Naxx10, Sianas guild gillar inte mig förstår du. Så nä, min spec är till för dailys och heroics.

BW's har jag för dailys, RT är bra även solo som i grupp för att minska healers stressmoment.

Bladed Armor som jag sa innan ser jag inte som något att slösa 5(!) points på. 300~ attackpower är inget. Den blir inte bra om du inte använder frost presence. Lackar på att alla är som er när man pugar heroics. "Why havn't you specced Bladed Armor?". Bladed Armor är dock nödvändigt om du ska specca Raid DPS och inte vill ha några emergencyknappar.

IT har jag inte för att min haste går upp utan att mobsens går ner. Ytterst bra i heroics och solo. Kan dock inte försvara min spec, jag orkar dock inte respecca men 3/3 Morbidity är något jag ska fixa. Använder DaD för mycket för att vänta 30sec.

http://www.wowhead.com/?talent=jfVGVh0IcbkxzAoG0x0hZf00b - Blir nog min spec om jag ska börja raida mera. Detta är dock en skitspec just nu för min del, när jag är klar med all questning och BARA ska utgå från att vara DPS. Nu har jag mina "OH SHIT"-knappar och även tanking gear så jag kan tanka instancer och göra gruppquests med förbundna ögon utan att oroa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag visste att någon skulle göra det där

Men det är skillnad på att lägga 1800g på 20 mounts, en albino drake och achievement eller 12-15000g på ETT mount som dessutom är ground mount vilket leder till att det inte kommer användas majoriteten av tiden...

men det är ju för fan en motorcykel :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor