Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

DKs är värre än shamaner var i vanilla imo, to.m svårt att komma in i pugs ibland.

Skulle jag levla en DPS skulle jag tipsa hunter eller elemental shaman. Båda är eftertraktade utav end game guilder

Beror helt på server samt gear. Jag är naxxgearad DK och har inga problem att komma med i raider, HC eller något annat. Så länge jag säger crit och ap så är det lugnt.

För övrigt så är det inget som säger att frost är bara tanking, man kan vara blood och tanka precis lika bra eftersom man har högre survivability och man kan vara frost och göra sjuk dps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror helt på server samt gear. Jag är naxxgearad DK och har inga problem att komma med i raider, HC eller något annat. Så länge jag säger crit och ap så är det lugnt.

För övrigt så är det inget som säger att frost är bara tanking, man kan vara blood och tanka precis lika bra eftersom man har högre survivability och man kan vara frost och göra sjuk dps.

Jojo samma här men du måste väl ha sett "Lf DPS "VALFRI RAID" no more dk" någongång?

Och det med frost var sjukt irriterande när man levlade då folk kickade en om man inte var frost då man joinade som tank.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jojo samma här men du måste väl ha sett "Lf DPS "VALFRI RAID" no more dk" någongång?

Och det med frost var sjukt irriterande när man levlade då folk kickade en om man inte var frost då man joinade som tank.

Jo, men lika ofta ser jag no more mages eller no more warriors. Dock har vi underskott på riktiga och bra tanks.

Dessutom brukar de kicka den dkn de har när jag whisprar min ap :naughty:

Det var sjukt irriterande, jag kan tanka minst lika bra som en frost dk med likvärdig tankgear.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag ska tala av egen erfarenhet så är det healers och tanks som behövs mest. DPS death knights finns det väldigt många av, men tanks fungerar fortfarande. Annars är det väl resto shamaner och healing priests som är mest eftertraktade. I princip funkar allt förutom melee DPS.

Antog nästan att det fortfarande var Healers som folk vill ha. Fan, är så trött på att heala, inte för jag gjort det sen BWL på druiden, men iaf. Har ju en präst, men shadow är ju så najs.

Priest (Healer)

Druid (Healer)

Paladin (Healer)

Warrior (Tank)

Druid (Tank)

DK (Tank)

Paladin (Tank)

Warlock (DPS)

Priest (DPS)

Druid (DPS) (Boomkin's efterfrågan?)

Paladin (DPS)

Warrior (DPS)

DK (DPS)

Så ser "listan" ut så att säga. Fan va trist. Healing känns som den går bort snabbt, jag pallar inte med att hålla koll på folks liv längre. Tanking är trist då det är vad jag gjort hela tbc på druiden. Det roligaste har varit att raida destruction på Warlocken, men har alltid velat testa rogue/warrior DPS då det ENDA dom ska göra är FET DPS. Skulle va så najs, men det tycker då antagligen alla andra med så det går ju också bort. Fan.

Får helt enkelt se imorgon, spelet borde dimpa ner i postlådan imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antog nästan att det fortfarande var Healers som folk vill ha. Fan, är så trött på att heala, inte för jag gjort det sen BWL på druiden, men iaf. Har ju en präst, men shadow är ju så najs.

Priest (Healer)

Druid (Healer)

Paladin (Healer)

Warrior (Tank)

Druid (Tank)

DK (Tank)

Paladin (Tank)

Warlock (DPS)

Priest (DPS)

Druid (DPS) (Boomkin's efterfrågan?)

Paladin (DPS)

Warrior (DPS)

DK (DPS)

Så ser "listan" ut så att säga. Fan va trist. Healing känns som den går bort snabbt, jag pallar inte med att hålla koll på folks liv längre. Tanking är trist då det är vad jag gjort hela tbc på druiden. Det roligaste har varit att raida destruction på Warlocken, men har alltid velat testa rogue/warrior DPS då det ENDA dom ska göra är FET DPS. Skulle va så najs, men det tycker då antagligen alla andra med så det går ju också bort. Fan.

Får helt enkelt se imorgon, spelet borde dimpa ner i postlådan imorgon.

Själv har jag bara provat DK dps, DK tank och Pally healer i raids än så länge. Måste säga att jag tycker det är roligast att heala med palan! Eftersom det inte är bara Flash of Light som gäller nu! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär, installerat och 3 månaders subscription igång.

Trevligt, trevligt..

Kör lite Naxx 10man med polare, för att geara upp mig först och främst. Sedan är det ju för The Lulz såklart. :)

Ska kanske grinda lite (stålar) senare/inatt.. Har ni några fina tips vad man kan göra? Är det dailys som gäller? vilka då isåfall?

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt, trevligt..

Kör lite Naxx 10man med polare, för att geara upp mig först och främst. Sedan är det ju för The Lulz såklart. :)

Ska kanske grinda lite (stålar) senare/inatt.. Har ni några fina tips vad man kan göra? Är det dailys som gäller? vilka då isåfall?

Gör Sons of Hodirs dailies. Du kommer ändå behöva göra dem någon gång om du ska börja raida så det är lika bra att få det gjort, plus att de ger rätt bra med pengar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag bara provat DK dps, DK tank och Pally healer i raids än så länge. Måste säga att jag tycker det är roligast att heala med palan! Eftersom det inte är bara Flash of Light som gäller nu! :naughty:

Enormt kul att heala, dpsa, eller tanka som paladin. Har dock aldrig varit bara flash of light som har gällt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor