Siana Skrivet 28 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2008 Är det någon mer som har satt sig in i WotLK loren? Alltså, det som kommer ske i WotLK (Wrathgate etc)? Jag har läst en hel del... Jag bestämde mig för att inte läsa vidare efter ett tag så jag vet inte hur det slutar (eller om det nu har fått ett slut än)... Men, herrejävlar extremt bra, phasing kommer förbättra lore i WoW så jävla mycket! För de som inte bryr sig om spoilers eller som läst det mesta men inte förstått så kan jag ju förklara lite hur phasing kommer påverka: En låglevel undead kommer vara i Undercity vid många tillfällen, prata med såväl Sylvanas som Varimathras och förmodligen även se experimenten som utförs på människor, dvärgar med mera nere i källaren. När denne undead sedan kommer in i WotLK och gör wrathgate-questet förändras allt. När Alliance och Horde äntligen slagit sig samman för att ta itu med Arthas en gång för alla, kommer en armé av forsakens, ledda av Varimathras och Putress. De förråder alla. Det de forskat med på människorna i UC är en ny plague som påverkar levande såväl som döda, och de skjuter ut det över inte bara scourge men även Alliance och Horde. Detta är när Phasing verkligen kickar in. Undercity är nu övertaget av Varimathras och Putress, Sylvanas har precis lyckats fly till Orgrimmar med livet i behåll, och ett helt gäng med undead refugees bor i Orgrimmar. Undercity man tidigare kände till kommer att phasas, och istället är det en stridsscen. Orgrimmar kommer också att phasas, till ett Orgrimmar med en stor mängd forsaken, Sylvanas inne hos Thrall med mera. Som låglevel i Stormwind ser man kungens son stå vid tronen, brevid Fordragon. Senare, phasad, har Varian Wrynn (Stormwinds kung) tagit över tronen. Fordragon är även en av de som dör på grund av forsakens förrädare; detta leder till att han förklarar krig mot horde trots Jainas försök att förklara och stoppa honom. ... Ni förstår möjligheterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Är det någon mer som har satt sig in i WotLK loren? Alltså, det som kommer ske i WotLK (Wrathgate etc)? Jag har läst en hel del... Jag bestämde mig för att inte läsa vidare efter ett tag så jag vet inte hur det slutar (eller om det nu har fått ett slut än)... Men, herrejävlar extremt bra, phasing kommer förbättra lore i WoW så jävla mycket! För de som inte bryr sig om spoilers eller som läst det mesta men inte förstått så kan jag ju förklara lite hur phasing kommer påverka: En låglevel undead kommer vara i Undercity vid många tillfällen, prata med såväl Sylvanas som Varimathras och förmodligen även se experimenten som utförs på människor, dvärgar med mera nere i källaren. När denne undead sedan kommer in i WotLK och gör wrathgate-questet förändras allt. När Alliance och Horde äntligen slagit sig samman för att ta itu med Arthas en gång för alla, kommer en armé av forsakens, ledda av Varimathras och Putress. De förråder alla. Det de forskat med på människorna i UC är en ny plague som påverkar levande såväl som döda, och de skjuter ut det över inte bara scourge men även Alliance och Horde. Detta är när Phasing verkligen kickar in. Undercity är nu övertaget av Varimathras och Putress, Sylvanas har precis lyckats fly till Orgrimmar med livet i behåll, och ett helt gäng med undead refugees bor i Orgrimmar. Undercity man tidigare kände till kommer att phasas, och istället är det en stridsscen. Orgrimmar kommer också att phasas, till ett Orgrimmar med en stor mängd forsaken, Sylvanas inne hos Thrall med mera. Som låglevel i Stormwind ser man kungens son stå vid tronen, brevid Fordragon. Senare, phasad, har Varian Wrynn (Stormwinds kung) tagit över tronen. Fordragon är även en av de som dör på grund av forsakens förrädare; detta leder till att han förklarar krig mot horde trots Jainas försök att förklara och stoppa honom. ... Ni förstår möjligheterna. Vänta? Va Phasing? Så att staden ändras, när man gör quester? Alltså inte för alla? Bara för den som gör questet? Så undercity kommer inte vara likadan för alla längre? Oy oy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Vänta? Va Phasing? Så att staden ändras, när man gör quester? Alltså inte för alla? Bara för den som gör questet? Så undercity kommer inte vara likadan för alla längre? Oy oy Phasing gör det lättare att förstå lore. Olika phasade platser kommer ha 2-3 dimensioner, alla existerar samtidigt. Beroende på hur långt man har kommit i ett visst quest så ser man olika saker, och man kan bara se folk som är på samma phase. Undercity kommer således att se annorlunda ut när man gör wrathgate-questet och man kommer inte kunna se lowbiesarna som springer runt i gamla vanliga Undercity. Jag gissar emellertid på att wrathgate-questet slutar med att Undercity återställs till sitt gamla vanliga jag... Annars kommer lowbies i UC aldrig att se 80:or där och tvärsom. Samma gäller Orgrimmar som får flyende forsaken, och Stormwind som får tillbaka sin kung. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Woooooooooooooooooooow! Nu fick du mig att längta ännu mer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 THAT... sounds awesome! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 (redigerad) Wrath of the Lich king <----------- Epic game Redigerad 29 september, 2008 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Korven Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 ta det lugnt nu, vi vill inte skapa en hype som spelet kanske inte lever upp till Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 (redigerad) ta det lugnt nu, vi vill inte skapa en hype som spelet kanske inte lever upp till Bara det blir bättre än TBC är blir jag helnöjd! Redigerad 29 september, 2008 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 30 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 Nästan så jag, som inte spelar, längtar Låter oerhört coolt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 30 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 (redigerad) Fyfan vad glad jag är! Fick tillbaks mitt account idag och alla chars välbehållda . Testade att lira brewfest bossen 5 ggr. fick 2 saker iaf. Spell damage trinket, så jag har typ 960 spell dmg med den, och stam trinketen (fick den för att alla i gruppen hade den förutom jag). Är som sagt glad att jag fick tillbaks accountet och inget fel med charsen Edit: Det där med WotLK som Siana skrev lite tidigare verkar bli nåt att se fram emot Redigerad 30 september, 2008 av pillipossa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 30 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 (redigerad) Edit: Wtf. Dubbelpost Redigerad 30 september, 2008 av pillipossa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 30 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 (redigerad) Fyfan vad glad jag är! Fick tillbaks mitt account idag och alla chars välbehållda . Testade att lira brewfest bossen 5 ggr. fick 2 saker iaf. Spell damage trinket, så jag har typ 960 spell dmg med den, och stam trinketen (fick den för att alla i gruppen hade den förutom jag). Är som sagt glad att jag fick tillbaks accountet och inget fel med charsen Edit: Det där med WotLK som Siana skrev lite tidigare verkar bli nåt att se fram emot Tur! Jag är inte lika glad! Fick mail av Blizzard att dom satt en permanent ban på min warrior och den kommer ALDRIG gå att få tillbaks igen! Tur att det inte var mitt main acc! Redigerad 30 september, 2008 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 30 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 Har själv hypat till WotLK sedan Alphan släpptes. (lirat på private-servrar och lirat lite på min polares Beta-acc) Kan bara säga det att spelupplevelsen är sjukt jävla bra. Bara de questen i början som Death Knight är helt episka. Dessutom är jag lite av en lore-fag. Vill dock inte kalla mig expert eller så, men det är roligare att spela spelet om man vet varför saker och ting händer. Spoilers för WotLK-quest och liknande: Man kommer bland annat besöka en Emerald Dream-liknande värld med hjälp av det nya Phasingsystemet, och man kommer strida mot Illidan i Arthas' kropp, som någon slags flashback. Dessutom kommer Muradin Bronzebeard tillbaks. Sen kommer siege-weapons höja PvP-standaren ganska mycket, men ifall man inte tycker om den kan man hålla sig borta från Lake Wintergrasp och den nya battlegrounden. Är nästan säker på att WotLK kommer göra succé... Iaf kommer det bli en succé för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 30 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 Tur! Jag är inte lika glad! Fick mail av Blizzard att dom satt en permanent ban på min warrior och den kommer ALDRIG gå att få tillbaks igen! Tur att det inte var mitt main acc! Ouch, vad har du gjort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 30 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 Alltså, vad är det egentligen med GTAsajtens WoWare som får sina accounts bannade jämt och ständigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 30 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 Ouch, vad har du gjort? Egentligen inget, det blev hackat. Så jag skickade in information om accountet. Sen bannade Blizzard det, och påstår att dom har gjort helt rätt! De säger att de har bevis på att jag sålt min gubbe! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 30 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 Alltså, vad är det egentligen med GTAsajtens WoWare som får sina accounts bannade jämt och ständigt? Det har inte att göra med vad de gör... Det har att göra med att de inte är försiktiga nog!!!!1elevenone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 Fyfan vad glad jag är! Fick tillbaks mitt account idag och alla chars välbehållda . Testade att lira brewfest bossen 5 ggr. fick 2 saker iaf. Spell damage trinket, så jag har typ 960 spell dmg med den, och stam trinketen (fick den för att alla i gruppen hade den förutom jag). Är som sagt glad att jag fick tillbaks accountet och inget fel med charsen Edit: Det där med WotLK som Siana skrev lite tidigare verkar bli nåt att se fram emot Det finns typ fem olika trinkets, och en av dem droppar alltid... Så det är rätt lätt att få dem. Jag har en av varje (som är av någon användning) på min priest. Shanker, Remote och brewmaid-trinkets är det som är lite rare... Och sedan förstås Kodo som är varför de flesta kör. Jag har kört BRD-bossen varje dag i över en vecka nu... Jag har sett FEM kodos droppa, men förlorat varje roll. Vill ha! Har även sett tre remotes droppa, men inte vunnit någon. En ram har droppats också, och den vann jag... Men /care, den är ful och inte lika rare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Det finns typ fem olika trinkets, och en av dem droppar alltid... Så det är rätt lätt att få dem. Jag har en av varje (som är av någon användning) på min priest. Shanker, Remote och brewmaid-trinkets är det som är lite rare... Och sedan förstås Kodo som är varför de flesta kör. Jag har kört BRD-bossen varje dag i över en vecka nu... Jag har sett FEM kodos droppa, men förlorat varje roll. Vill ha! Har även sett tre remotes droppa, men inte vunnit någon. En ram har droppats också, och den vann jag... Men /care, den är ful och inte lika rare! Kört brd bossen 20 gånger nu ungefär. På en run (5 kills) Så droppade Remote, TVÅ kodos och en ram. Vann ingen av mountsen. FAWK. Givit upp nu, får zebran snart ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Phasing låter väldigt gottigt, kan fanimej inte vänta tills WotLK (Ska nog bli 70 först) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts