Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Skitlyckat när inte ens spelet är klart =D=D

ok. du skoja säkert men jeje.

Bara det faktum att någon med hjärnan på rätt ställe ens kommer på tanken att ändra TG till det här skämtet tycker jag är osmakligt.

Synd, för jag trodde att Fury skulle bli pvp viable i WotLK.

Men men, bara att specca prot för lvling, pvp och dps då :confused:

Redigerad av Stoffe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara det faktum att någon med hjärnan på rätt ställe ens kommer på tanken att ändra TG till det här skämtet tycker jag är osmakligt.

Synd, för jag trodde att Fury skulle bli pvp viable i WotLK.

Men men, bara att specca prot för lvling, pvp och dps då :confused:

"I'll explain a little bit of our logic here. You might disagree at any step along the way, which would break the chain, but at least you might understand where we're coming from.

-- Being able to use a second two-hander will be too much of a dps increase. It needs some kind of penalty, but not a penalty so stiff that it makes the talent undesirable.

-- A damage penalty on Titan's Grip doesn't feel right. It is essentially turning your two-handed weapons into one-handed weapons. Other that the stat boosts from the two-hander, it doesn't feel like a net gain.

-- A haste penalty on Titan's Grip does bad things to the Fury tree. Two-handed weapons are already slow, and to some extent, Fury is dependent on getting quick hits it.

-- Hit on the other hand, is consistent with the normal penalty for dual-wielding. It is also something you can stack to try and minimize the penalty, even at lower levels. However, if you're stacking more hit than than another warrior, you are giving up other stats, which brings the damage down to what we feel is a safer level (i.e. a net increase for taking the talent, but not an OP one).

It's a cool idea overall, but one that's hard to balance. Unlike many talents, there isn't a lot of granularity to adjust its power. You can't say "You can wield one two-handed weapon and 85% of a second two-handed weapon." You can make the second one hit for 85% damage, but as I suggested above, that starts to feel like you might be better off just looking for two one-handed weapons with more dps on them.

Hope that clears up the intent a little. If we find warriors with Titan's Grip are not able to do reasnable dps (if the talent isn't justified) then we'll adjust the numbers."

Det kommer förmodligen bli tillräckligt mycket whine för att den ska ändras. Men, frågan är som sagt, vad ska penaltyn vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer förmodligen bli tillräckligt mycket whine för att den ska ändras. Men, frågan är som sagt, vad ska penaltyn vara?
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...95&sid=2000

TLDR: TG gets both the dual wield white damage scaling bonus, and the 2H yellow damage AP coefficient scaling bonus. WW is our only major ability that benefits from the 2H scaling bonus. (To a lesser extent Slam) So...

Fix WW to not scale better with 2H weapons, instead of putting the counterbalance on Titan's Grip.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina kompisar visade idag för mig att WotLK ska släppas 13 November(Right?) och vi började genast kolla upp speccs som vi ska använda när vi ska lvla, Jag var ju stensäker på att jag skulle ta Fury. Men något jag blev tveksam på är, ska man lvla med TG eller gammal hederlig fury? :unsure:
Som det ser ut nu, Prot
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta lipa över TGnerf noobfan.

Men det är ju sant. Som det är nu gör DW prot med devastate mer dps än full fury med TG, iallafall om man får tro beta testers på forumen.

Jag förstår att TG behövde någon sorts nerf eftersom den gjorde att man med lite tur kunde 4-shotta en caster. Men jag förstår inte varför man måste nerfa den på ett sånt sätt att den är oanvändbar tills man får full epic pve gear. Själv hade jag hellre tagit -15% AP eller till och med -15% damage.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lär bli balanserat innan WotLK är ute.
Ja och nej. Fury kommer säkert att vara balanserat i high-end raiding. Men för alla som inte sitter på 600 hit rating kommer problemet att finnas kvar.

Aja, de tänker väl om TG när de ser hur fuckat itemization blir när retpalas, DKs och arms warriors plötsligt har 3-400 hitrating för mycket på sitt plate gear.

Redigerad av Stoffe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja och nej. Fury kommer säkert att vara balanserat i high-end raiding. Men för alla som inte sitter på 600 hit rating kommer problemet att finnas kvar.

Då får man väl vänta med att specca TG eller liknande tills man får bättre gear? Lite som Shadow Priest som speccade 5/5 shadow focus och sedan släppte efter desto bättre gear man fick... Eller att många priests inte speccade CoH förrän längre in i TBC. Sen är det väl inte lika svårt att få hitrating i WotLK?

(Obs, jag har absolut noll koll på warrior WotLK-trädet, flama mig inte om jag har fel och det framtida furyträdet helt bygger på TG...)

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aja, de tänker väl om TG när de ser hur fuckat itemization blir när retpalas, DKs och arms warriors plötsligt har 3-400 hitrating för mycket på sitt plate gear.

Man bör inte behöva så mycket hit-rating ändå. Såvida du inte vill nerfa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor