Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Vet inte riktigt hur du definerar mycket cash, men herregud? 169 guld / 3? Du får ju mer om du grindar en mob i bc. Onyxia bags, grattis 18 slot? Sen när har någon vettig person inte 4 20-slottare? Förstår att du tycker 500 guld för en primal mooncloth bag är mycket eftersom du tycker 45 guld eller vad nu 169 på 3 blir är mycket, mmmm.

Xstreem: läste fel, my bad hehe. >_<

Att du ens orkar argumentare hurvida värt det är att döda onyxia.

Kanske gjorde han det för guldet, tidsfördriv, for the laugh eller vadfan som helst. Sen ska inte du tro att du är världsbäst för att du har varit med och dödat illidan som desutom är en boss med en fet farmstatus stämpel i pannan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fjant, bara för att du sitter och köper guld för att ha råd med en sak och inte fattar hur man får pengar så be my guest, köp på. Idiot.

Wow, du får mig att kissa i brallan när du är så jävla cool. Mmmmm! >_<

Han bad dig sluta beté dig som ett jävla arsle med översittarattityden, vi har redan fullt upp med Grötmannen någon gång i månaden.

Låt dom döda Onyxia hur många gånger dom vill. Du verkar vara en TBC-fanboi och antagligen har du inte lirat vanilla WoW och lirar Shaman/Paladin när BE och Spacegoats kom.

Alla klasser har inte lika lätt för att skaffa guld, alla vill inte slänga ut alla sina pengar på 20-slots och jag vill se dig länka en(1!) mob som droppar 45g per kill. Alla BoE som droppas går att sälja på AH och alla epix är vendortrash som lägger summan högre. Sen kostar en 18-sloter inte så mycket längre, men det är fortfarande en vinst om man vill fylla banken med 18-slots, utan att betala dom kostnaderna.

Nädu, om du ska hålla på så här kan du lika gärna dra innan jag blir förbannad och slänger ut dig istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

? Sen när har någon vettig person inte 4 20-slottare? Förstår att du tycker 500 guld för en primal mooncloth bag är mycket eftersom du tycker 45 guld eller vad nu 169 på 3 blir är mycket, mmmm.

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "vettig person", men oavsett om man PVPar/PVEar så går det ju ständigt pengar på enchants på nya items, repairs, flasks/pots osv.

Såvida man inte farmar överdrivet mycket eller har rejält med guld över så går man ju knappast och betalar 500 guld bara för att få två eller fyra slots mer i sin inventory.

Mina polare som raidar har 300 Riding Skill och en hel del guld över, men dem är inte så förtjusta i att farma, så istället för att betala 500g för två bag-slots så slipper dem farma för några dagar. Om man tänker efter så är det ju knappast många som vill sitta och farma 500g för två bag-slots, det låter i alla fall i mina öron väldigt osannolikt.

Själv har jag haft en del characters och dem har klarat sig fint på fyra 16slot:are med undantag för min mage som jag gjorde två 18 slot:are till när jag levlade tailoring.

Nu beror det ju lite på vad man är för class och om man har annan gear för andra specs osv.

Nu är jag säkert ingen "vettig person", men jag gillar att ha det rent i inventoryn och den är väldigt sällan helt full.

Och skulle jag nån gång behöva mer utrymme så har jag knappast något som det är värt att köpa en 20 slot:are för att spara. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ingen "vettig person" som Guldmyntet kallar det som köper 20-slotarna för 500g. Förutom just Guldmyntet då som är efterbliven.

Guld är långt ifrån en bristvara i WoW, men det snabbar processen en bit på vägen. Vad som det egentligen kostar i WoW är tid. Och har man inte tid ska man inte spela WoW, så enkelt är det.

Vill man ha 4+6 20slots (char + bank) så köper man absolut inte det från AH @ 500g styck. Det är 10000guld, och det har ingen "vettig person" råd med, oavsätt hur mycket man farmar och är en nolifer. Det är bara guldköpare som har råd med det, och jag tvivlar fortfarande på om det finns någon som är dum någ att betala med egna pengar för att få ut sammanlagt 20 slots mer för 10000 guld. Det är ett genomsnitt på 500g per slot, vilket är just.. Idiotiskt. Om det fanns en knapp på banken där du kunde köpa en(1!) slot för 500g, skulle du då klicka på den 20 gånger om du hade 10000guld?

Nä, vill man ha tag på grejer så betalar man med tid. Man farmar mats för mooncloth och köper/får transmutes från tailors. Sen ber man någon snäll mctailor att göra en bag i taget.

Bara genom att tänka på det så ser man ganska snabbt hur idiotiskt det faktist är att köpa bagsen. Om du ska ha 10000g farmat (kan inte räkna guldköpning, då det inte är legit) och du sitter på 0g från start så kommer det ta om man farmar 500g om dagen, 20 dagar. Nu är det tveksamt om någon skulle orka farma ihop 500g om dagen under 20 dagar, vilket skulle betyda långa 15timmar+ dagar bara med farm. 300 av dom gulden är från dailys vilket är en median utav vad du kan knåpa ihop om du lyckas göra 25 dailys om dagen ink. daily heroic. Men vi säger minumum 20 dagar.

Du kan enkelt farma en fet hög utav Primal Life och Water from massa olika mobs, Life är dessutom snorenkelt om man är herber. Men iaf, du kommer behöva 160 pmc och 80 spidersilk vilket kan farmas på under en dag. lvl 62 spindlar klarar vilken spec och class av. Vi räknar av en dag direkt bara för silk för att vara på den säkra sidan, ta två för en healing speccad sak som inte har dps gear. 80 pLife och 80 pWater blir lite svårare. Om man har tur med spawns och drop% så går det utan tvekan att få tag på 20 Primals på en dag om inte mer men vi säger 20. Det är allså 8 dagar för att få tag på alla primals. 10 dagar sammanlagt, och nu har du fått ihop otskilliga guld från att bara farma sakerna så man kan köpa lite silk eller primals för dom pengarna, och betala tailors för en transmute. Nethercloth och Arcane dust är inget man ska bry sig om. Cloth finns fan överallt och man fixar tusentals cloth bara genom att farma lite humanoids/undeads. Och arcanedusts fixar man genom att be något de'a allt grönt som kommer droppa medans man farmar.

Så, jag tycker iaf det är en enkel fråga när man ställer den. Vill du farma guld i 20 dagar för att få ihop 10.000guld och sen köpa 20 bags för pengarna som försvinner under 1 minuts tid, eller vill du slösa 10 dagar och farma mats, för att sen betala transmutes av folk för pengarna du ändå fått genom att farma mats och fixa 20 bags?

'Nuff said.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Noobfråga på ingång.

Jag försöker sätta Dodge i min action bar, men det går inte som ni ser.

Vart ska jag sätta Dodge och liknade skills?

Det ska du inte, det är en passiv skill och visar bara hur stor chans du har att dodga, vilket brukar bara 5%

+/- när du lärt dig den.

Marky, your da man. >_<

Stell: Du är verkligen pantad, jag ser inte vart du försöker komma med ditt lilla farming-all-2get-it där. Klart som fan jag köper 20-slot på AH för guld, grinda kan jag göra när jag vill och jag ser inte varför jag skulle grinda MATS i 10 dagar sen ha primal mooncloth CD i ungefär resten av året. 'Nuff said, som du sa. Idiot. Om du förstod hur man fixar pengar på WoW så kanske du skulle förstå varför folk köper primal mooncloth bags, men det gör du förstås inte. Gå tillbaka du till ditt gamla wow där alla folk hade 200g och alla satt och skröt när dem hade 1000guld, vad som egentligen är sanningen är att du kan tjäna ~5000 guld per dag hur lätt som helst. Och nej man farmar inte för att få pengar som ni verkar tro.

Redigerad av Guldmyntet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska du inte, det är en passiv skill och visar bara hur stor chans du har att dodga, vilket brukar bara 5%

+/- när du lärt dig den.

Marky, your da man. >_<

Stell: Du är verkligen pantad, jag ser inte vart du försöker komma med ditt lilla farming-all-2get-it där. Klart som fan jag köper 20-slot på AH för guld, grinda kan jag göra när jag vill och jag ser inte varför jag skulle grinda MATS i 10 dagar sen ha primal mooncloth CD i ungefär resten av året. 'Nuff said, som du sa. Idiot. Om du förstod hur man fixar pengar på WoW så kanske du skulle förstå varför folk köper primal mooncloth bags, men det gör du förstås inte. Gå tillbaka du till ditt gamla wow där alla folk hade 200g och alla satt och skröt när dem hade 1000guld, vad som egentligen är sanningen är att du kan tjäna ~5000 guld per dag hur lätt som helst. Och nej man grindar inte primals om man ska ha pengar, lol.

Kan du bara låta folk spela spelet hur fan dom vill?

Jävla översittare...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+/- när du lärt dig den.

Marky, your da man. >_<

Stell: Du är verkligen pantad, jag ser inte vart du försöker komma med ditt lilla farming-all-2get-it där. Klart som fan jag köper 20-slot på AH för guld, grinda kan jag göra när jag vill och jag ser inte varför jag skulle grinda MATS i 10 dagar sen ha primal mooncloth CD i ungefär resten av året. 'Nuff said, som du sa. Idiot. Om du förstod hur man fixar pengar på WoW så kanske du skulle förstå varför folk köper primal mooncloth bags, men det gör du förstås inte. Gå tillbaka du till ditt gamla wow där alla folk hade 200g och alla satt och skröt när dem hade 1000guld, vad som egentligen är sanningen är att du kan tjäna ~5000 guld per dag hur lätt som helst. Och nej man farmar inte för att få pengar som ni verkar tro.

OKEJ.

Då springer du och gör det nu då? Pantade jävel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt att du inte fattade, då du är efterbliven. Jag beskrev att du omöjligt kan farma pengar snabbare än du kan farma mats till exakt samma sak. Du kan inte farma 5k guld om dagen, hur mycket du äns önskar det. AH är det enda sättet att tjäna dom stora pengarna nu för tiden, och det är enbart på JC. Vår guilds första JC (som således fick alla recipes först) "dingade" 84k guld, bara genom AH.

Och nej, du behöver inte försöka "lära" mig att fixa guld. sitter på 10k+ guld och har allt jag vill ha, så käften bög. Jag går gärna tillbaka till Vanilla WoW. Satt på 2k guld där och satt med fullt T2 innan AQ öppna. Så, kryp tillbaka ner i ditt hål, ditt jävla missfoster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt att du inte fattade, då du är efterbliven. Jag beskrev att du omöjligt kan farma pengar snabbare än du kan farma mats till exakt samma sak. Du kan inte farma 5k guld om dagen, hur mycket du äns önskar det. AH är det enda sättet att tjäna dom stora pengarna nu för tiden, och det är enbart på JC. Vår guilds första JC (som således fick alla recipes först) "dingade" 84k guld, bara genom AH.

Och nej, du behöver inte försöka "lära" mig att fixa guld. sitter på 10k+ guld och har allt jag vill ha, så käften bög. Jag går gärna tillbaka till Vanilla WoW. Satt på 2k guld där och satt med fullt T2 innan AQ öppna. Så, kryp tillbaka ner i ditt hål, ditt jävla missfoster.

Highfive!

Go get em Staffan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu sitter jag här och ska välja server. Ingen av mina polare spelar WoW längre, och jag skulle gärna spela med någon från forumet. Vart borde jag gå? Horde eller Ally är sak samma. Har spelat på båda förut. <:

edit. Hih. Blev ally på sunstrider. Några internetpolare spelar där. Finns det någon som vill boosta mig genom Deadmines och lite sånt där tråkigt senare så är ni välkomna. :3

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu sitter jag här och ska välja server. Ingen av mina polare spelar WoW längre, och jag skulle gärna spela med någon från forumet. Vart borde jag gå? Horde eller Ally är sak samma. Har spelat på båda förut. <:

edit. Hih. Blev ally på sunstrider. Några internetpolare spelar där. Finns det någon som vill boosta mig genom Deadmines och lite sånt där tråkigt senare så är ni välkomna. :3

Horde på Haomarush :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken tur att du inte vet att jag spelar där då. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow, du får mig att kissa i brallan när du är så jävla cool. Mmmmm! :doh:

Han bad dig sluta beté dig som ett jävla arsle med översittarattityden, vi har redan fullt upp med Grötmannen någon gång i månaden.

Men sen är jag ju bäst också. Ingen här kommer ens i närheten. Läste igenom gamla posts och jag hade så jävla rätt, ni hade så jävla fel, och jag är så jävla pro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor