Mark Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 (funderar på att dra till Dun Morogh Airport) Sooo 2006 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Eftersom min dator har gått och skaffat virus, och har blivit skitseg, så kan inte jag köra några BGs eller liknande. Därför ska jag spendera denna dagen med att utforsta och "exploita" WoW. Här är jag i Quel'Thalas. För er som inte visste, så är igentligen Quel'Thalas hela norra delen av Eastern Kingdoms (Ghostlands och så), men Blizzard har skapat en region som heter Quel'Thalas som man kan ta sig till genom att simma från Tirisfal Glades. I Quel'Thalas finns en brygga, ett torn och en liten ruin. Uppdaterar möjligtvis denna posten med fler bilder från andra spännande platser. (funderar på att dra till Dun Morogh Airport) Najs, men walljumpar du o skit då också? Har jag gjort endel, har bla annat varit i Hyjal ;D. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Sooo 2006 I know it's oldie... Men det är skoj ändå. Har aldrig varit där (förutom på private-server) Najs, men walljumpar du o skit då också? Har jag gjort endel, har bla annat varit i Hyjal ;D. För att komma till Quel'Thalas behöver du inte walljumpa, men till Dun Morogh Airport behöver du. Efter att jag varit i Quel'Thalas begick jag självmord och, low and behold, jag ressades utanför Crossroads. Är påväg till Dun Morogh nu... Kanske inte särskilt nytt, men jag postar bilder ändå från mitt äventyr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 I know it's oldie... Men det är skoj ändå. Har aldrig varit där (förutom på private-server) För att komma till Quel'Thalas behöver du inte walljumpa, men till Dun Morogh Airport behöver du. Efter att jag varit i Quel'Thalas begick jag självmord och, low and behold, jag ressades utanför Crossroads. Är påväg till Dun Morogh nu... Kanske inte särskilt nytt, men jag postar bilder ändå från mitt äventyr. Nej jag vet, men jag undrade om du gör det, om du är duktig x). Har du varit på mer platser? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 (redigerad) Nej jag vet, men jag undrade om du gör det, om du är duktig x). Har du varit på mer platser? Jag stack till Dun Morogh Airport och dödade lite Iron Forge guardes där bland annat. Därefter begav jag mig till Wetland Farms. (glömde ta screenshot på map) Nu ska jag bege mig till en plats som kallas Newman's Landing. Edit! Nu har jag tagit mig till Newman's Landing, som är en liten stuga väster om Dun Morogh. Du tar dig dit på samma sätt som man tar sig till Quel'Thalas; du simmar. Edit pt. 2! Nu är jag på en besynnerlig plats; en liten farm i östra kanten av Arathi Highlands. Edit pt. 3! Under den söndriga bron mellan Arathi Highlands och Wetlands ligger ett lik; Sully Balloo. Bredvid honom finns ett brev man kan öppna och få ett quest (om du spelar Alliance) Edit pt. 4! Har besökt ännu ett spännande ställe; det verkar vara en farm av något slag, byggt av taurens. Öster om farmen fann jag en grotta. Mystiken tätnar! Jag tog mig dit genom att simma från Feralas. Redigerad 25 januari, 2008 av xstreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Det senaste stället jag besökt är utan tvekan det mest intressanta; "The Crypt" vid Karazhan. Jag misstänker att detta är en oöppnad instance, som Blizzard jobbar på. Hur tar man sig in? Du behöver hjälp för att ta dig in här. Genom att ha en warlock, priest, hunter(om du är druid) eller mage. Ställ dig vid ett par grindar i Deadwind pass(39,73), och duellera med dom. Du måste bli fearad eller polymorphad för att komma igenom denna grinden (som när man ska in i Old Iron Forge). En warlock som fearade ner mig här; En tunnel som leder ner till ett stort rum; Rummet som tunneln ledde till; Där finns dörrar och grindar i detta rum som går att öppna; Om man går upp för tunneln igen och tar en annan väg kommer man förr eller senare in i ett vattenfyllt rum vid namn The upside-down Sinners; Om man fortsätter utforska The Crypt hittar man "The Pit of Criminals", ett rum med en stor benhög(RFD någon?); Ovanför behögen finns ett hål i taket, som leder upp till det första rummet i The Crypt; Hoppar man ner i det hålet från det första rummet, landar man självklart i The Pit of Criminals, med endast 5% HP kvar; Det var allt från mig idag. Tror inte att jag kommer utforska fler ställen, men jag hoppas ni har tyckt detta var lika skoj som jag tyckt, även om ställena jag varit på är gamla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Det senaste stället jag besökt är utan tvekan det mest intressanta; "The Crypt" vid Karazhan. Jag misstänker att detta är en oöppnad instance, som Blizzard jobbar på. Hur tar man sig in? Du behöver hjälp för att ta dig in här. Genom att ha en warlock, priest, hunter(om du är druid) eller mage. Ställ dig vid ett par grindar i Deadwind pass(39,73), och duellera med dom. Du måste bli fearad eller polymorphad för att komma igenom denna grinden (som när man ska in i Old Iron Forge). Det var allt från mig idag. Tror inte att jag kommer utforska fler ställen, men jag hoppas ni har tyckt detta var lika skoj som jag tyckt, även om ställena jag varit på är gamla. Coolt! Vad är Old Iron Forge? Bilder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Coolt! Vad är Old Iron Forge? Bilder? Old Iron Forge är ett ställe under IF som man kan ta sig till genom att bli polymorphad/fearad genom en vägg eller liknande. Försöker ta mig dit nu, men eftersom jag är Horde måste jag skapa en ny char på en annan server och be någon polymorpha mig genom väggen... Något som kan hjälpa mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Old Iron Forge är ett ställe under IF som man kan ta sig till genom att bli polymorphad/fearad genom en vägg eller liknande. Försöker ta mig dit nu, men eftersom jag är Horde måste jag skapa en ny char på en annan server och be någon polymorpha mig genom väggen... Något som kan hjälpa mig? Går det inte att ta med en Horde och sen duellera han? Eller är det "Duel isn't allowed here"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Old Ironforge. Ja. Tog mig dit precis med käre IceCandy's hjälp. Som sagt ska man bli polymorphad/fearad in dit; Efter några få sekunder var jag plötsligt här; En tunnel som ledde ner till ett stort rum(mycket likt The Crypt); Ett stort rum med trappor, kristaller och lava; Överblick på ingången; Och såhär såg det ut när jag hoppat ner i lavan; Jag dog... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Går det inte att ta med en Horde och sen duellera han? Eller är det "Duel isn't allowed here"? Spring in i IF som horde och försök att inte bli anfallen du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Spring in i IF som horde och försök att inte bli anfallen du. Visste inte att man var tvungen att va mitt i. Trodde att man kunde stå typ utanför. Jag får be om ursäkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Visste inte att man var tvungen att va mitt i. Trodde att man kunde stå typ utanför. Jag får be om ursäkt. Du måste upp på en vägg som man kan duellera på, sen ställa dig på platsen jag och IceCandy står på i den första bilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Hur tar man sig in? Du behöver hjälp för att ta dig in här. Genom att ha en warlock, priest, hunter(om du är druid) eller mage. Ställ dig vid ett par grindar i Deadwind pass(39,73), och duellera med dom. Du måste bli fearad eller polymorphad för att komma igenom denna grinden (som när man ska in i Old Iron Forge). Lol? Bli dödad vid grinden, gå in genom grinden, ressa. Pang, klar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 (redigerad) Lol? Bli dödad vid grinden, gå in genom grinden, ressa. Pang, klar. Lol, försökte det först. Men våra kära vänner på Blizzard har fixat det. Mitt närmaste mål att ta mig till är Shatterspear Village... Byn med dansande troll som man kan se om man flyger från Moonglade till Auberdine. Wish me luck, me hearties! Redigerad 26 januari, 2008 av xstreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Tänkte bara påpeka, om någon ser dig kan de reporta dig och du blir bannad och HSad i upp till 3 månader. <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 (redigerad) Tänkte bara påpeka, om någon ser dig kan de reporta dig och du blir bannad och HSad i upp till 3 månader. <3 Det är smällar man får ta här i livet. Har kommit på vägen till Shatterspear Village nu. Jag behöver bara lite Noggenfogger elixir nu så jag kan få slow fall. Efter många tappra försök igår tog jag mig till vattenfallet ovanför Shatterspear Village, men dog strax efter, då jag försökte hoppa ner i vattnet. Men jag ska inte ge upp! Jag ska komma dit! Redigerad 27 januari, 2008 av xstreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 En by där det festas dygnet runt. En gömd by uppe i bergen. Många av er har säkerligen sett den när ni flugit från Moonglade till Auberdine eller liknande. Jag talar om Shatterspear Village. Jag lyckades att ta mig dit idag, för sisådär 5 minuter sedan, och för att visa min lycka dansade jag tillsammans med trollen där, och jag har en känsla av att dom dansade för min skull också. Byn är delad i två, då en ström löper genom den; Andra delen av byn; Något som gjorde mig smått konfunderad var att Blizzard har namngett ett par av invånarna, bortsett från dom andra som heter Shatterspear Troll; Där finns även en grotta i byn, och inne i grottan finns stentavlor med text på; Kan även tillägga att trollen är fientliga mot Alliance, men inte mot Horde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Kan även tillägga att trollen är fientliga mot Alliance, men inte mot Horde. Det var det ett skitbra farmställe före tbc för Ally, men även Horde eftersom det är bara bocka i "AT WAR" i "Spearshatter Trolls" så kan man döda dom och få loot. BTW; PTR BUG SOM KOMMER HOTFIXAS SNART, TILL ER SOM INTE VET Få en gratis Mojo. 1) Travel to Zul'aman 2) Find Prigmon 3) /kiss Prigmon 4) Enjoy a free Mojo! - 5) /kiss Mojo 6) Transform in to a frog. Kan användas som mountad och shapeshift. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Det var det ett skitbra farmställe före tbc för Ally, men även Horde eftersom det är bara bocka i "AT WAR" i "Spearshatter Trolls" så kan man döda dom och få loot. BTW; PTR BUG SOM KOMMER HOTFIXAS SNART, TILL ER SOM INTE VET Få en gratis Mojo. 1) Travel to Zul'aman 2) Find Prigmon 3) /kiss Prigmon 4) Enjoy a free Mojo! - 5) /kiss Mojo 6) Transform in to a frog. Kan användas som mountad och shapeshift. Ska prova det nu! Ungefär vart står han? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts