Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Eftersom min dator har gått och skaffat virus, och har blivit skitseg, så kan inte jag köra några BGs eller liknande. Därför ska jag spendera denna dagen med att utforsta och "exploita" WoW.

Här är jag i Quel'Thalas.

För er som inte visste, så är igentligen Quel'Thalas hela norra delen av Eastern Kingdoms (Ghostlands och så), men Blizzard har skapat en region som heter Quel'Thalas som man kan ta sig till genom att simma från Tirisfal Glades.

I Quel'Thalas finns en brygga, ett torn och en liten ruin.

Uppdaterar möjligtvis denna posten med fler bilder från andra spännande platser. (funderar på att dra till Dun Morogh Airport)

Najs, men walljumpar du o skit då också? Har jag gjort endel, har bla annat varit i Hyjal ;D.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sooo 2006

I know it's oldie... Men det är skoj ändå. Har aldrig varit där (förutom på private-server)

Najs, men walljumpar du o skit då också? Har jag gjort endel, har bla annat varit i Hyjal ;D.

För att komma till Quel'Thalas behöver du inte walljumpa, men till Dun Morogh Airport behöver du.

Efter att jag varit i Quel'Thalas begick jag självmord och, low and behold, jag ressades utanför Crossroads.

Är påväg till Dun Morogh nu... Kanske inte särskilt nytt, men jag postar bilder ändå från mitt äventyr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I know it's oldie... Men det är skoj ändå. Har aldrig varit där (förutom på private-server)

För att komma till Quel'Thalas behöver du inte walljumpa, men till Dun Morogh Airport behöver du.

Efter att jag varit i Quel'Thalas begick jag självmord och, low and behold, jag ressades utanför Crossroads.

Är påväg till Dun Morogh nu... Kanske inte särskilt nytt, men jag postar bilder ändå från mitt äventyr.

Nej jag vet, men jag undrade om du gör det, om du är duktig x). Har du varit på mer platser?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag vet, men jag undrade om du gör det, om du är duktig x). Har du varit på mer platser?

Jag stack till Dun Morogh Airport och dödade lite Iron Forge guardes där bland annat.

5vkfsp0mvon7.jpg

h7hwa344j0l8.jpg

8551jgnmmwjj.jpg

v8tkb93w3jha.jpg

Därefter begav jag mig till Wetland Farms. (glömde ta screenshot på map)

djoqsrm8toai.jpg

ayz7f28ro5e1.jpg

Nu ska jag bege mig till en plats som kallas Newman's Landing.

Edit!

Nu har jag tagit mig till Newman's Landing, som är en liten stuga väster om Dun Morogh.

Du tar dig dit på samma sätt som man tar sig till Quel'Thalas; du simmar.

oqkhdqsl0bv0.jpg

jhp44gntozq4.jpg

5vbtk7y8ia7a.jpg

3rtr5d0toyrz.jpg

Edit pt. 2!

Nu är jag på en besynnerlig plats; en liten farm i östra kanten av Arathi Highlands.

o9oi7isnhteg.jpg

j84wm7mg85tu.jpg

gc981d2ah75h.jpg

u7b4uzuz1p9c.jpg

Edit pt. 3!

Under den söndriga bron mellan Arathi Highlands och Wetlands ligger ett lik; Sully Balloo.

m5o4ktebh3v0.jpg

Bredvid honom finns ett brev man kan öppna och få ett quest (om du spelar Alliance)

Edit pt. 4!

Har besökt ännu ett spännande ställe; det verkar vara en farm av något slag, byggt av taurens.

qbpn18wlwqu9.jpg

oiwkkndrojce.jpg

Öster om farmen fann jag en grotta. Mystiken tätnar!

3iggrr3irf79.jpg

ikzj73zucl1j.jpg

pmokirvcc81o.jpg

Jag tog mig dit genom att simma från Feralas.

Redigerad av xstreem
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det senaste stället jag besökt är utan tvekan det mest intressanta; "The Crypt" vid Karazhan.

Jag misstänker att detta är en oöppnad instance, som Blizzard jobbar på.

Hur tar man sig in?

Du behöver hjälp för att ta dig in här. Genom att ha en warlock, priest, hunter(om du är druid) eller mage. Ställ dig vid ett par grindar i Deadwind pass(39,73), och duellera med dom. Du måste bli fearad eller polymorphad för att komma igenom denna grinden (som när man ska in i Old Iron Forge).

En warlock som fearade ner mig här;

vgnp4askwtip.jpg

En tunnel som leder ner till ett stort rum;

opvzk3vq9iim.jpg

Rummet som tunneln ledde till;

ilor8rkbikec.jpg

Där finns dörrar och grindar i detta rum som går att öppna;

zkyz1719yo4h.jpg

Om man går upp för tunneln igen och tar en annan väg kommer man förr eller senare in i ett vattenfyllt rum vid namn The upside-down Sinners;

a2bb0pavv8c5.jpg

bau22c4dd3w0.jpg

Om man fortsätter utforska The Crypt hittar man "The Pit of Criminals", ett rum med en stor benhög(RFD någon?);

gbgbl4ej2ggb.jpg

Ovanför behögen finns ett hål i taket, som leder upp till det första rummet i The Crypt;

siz959pjy2sr.jpg

Hoppar man ner i det hålet från det första rummet, landar man självklart i The Pit of Criminals, med endast 5% HP kvar;

yq9hb9f7lbk1.jpg

80f95715ezii.jpg

Det var allt från mig idag. Tror inte att jag kommer utforska fler ställen, men jag hoppas ni har tyckt detta var lika skoj som jag tyckt, även om ställena jag varit på är gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det senaste stället jag besökt är utan tvekan det mest intressanta; "The Crypt" vid Karazhan.

Jag misstänker att detta är en oöppnad instance, som Blizzard jobbar på.

Hur tar man sig in?

Du behöver hjälp för att ta dig in här. Genom att ha en warlock, priest, hunter(om du är druid) eller mage. Ställ dig vid ett par grindar i Deadwind pass(39,73), och duellera med dom. Du måste bli fearad eller polymorphad för att komma igenom denna grinden (som när man ska in i Old Iron Forge).

Det var allt från mig idag. Tror inte att jag kommer utforska fler ställen, men jag hoppas ni har tyckt detta var lika skoj som jag tyckt, även om ställena jag varit på är gamla.

Coolt!

Vad är Old Iron Forge?

Bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt!

Vad är Old Iron Forge?

Bilder?

Old Iron Forge är ett ställe under IF som man kan ta sig till genom att bli polymorphad/fearad genom en vägg eller liknande.

Försöker ta mig dit nu, men eftersom jag är Horde måste jag skapa en ny char på en annan server och be någon polymorpha mig genom väggen... Något som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Old Iron Forge är ett ställe under IF som man kan ta sig till genom att bli polymorphad/fearad genom en vägg eller liknande.

Försöker ta mig dit nu, men eftersom jag är Horde måste jag skapa en ny char på en annan server och be någon polymorpha mig genom väggen... Något som kan hjälpa mig?

Går det inte att ta med en Horde och sen duellera han? Eller är det "Duel isn't allowed here"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Old Ironforge. Ja.

Tog mig dit precis med käre IceCandy's hjälp.

Som sagt ska man bli polymorphad/fearad in dit;

2sp44fqlet4w.jpg

Efter några få sekunder var jag plötsligt här;

qeakknfl54lk.jpg

En tunnel som ledde ner till ett stort rum(mycket likt The Crypt);

cbkj0hgyygmf.jpg

Ett stort rum med trappor, kristaller och lava;

l0zsn25cbt0r.jpg

9h7bztrtsboa.jpg

8gl9p1w0cnzm.jpg

vkk1wb9mhrjs.jpg

Överblick på ingången;

92mcua5j5tbt.jpg

Och såhär såg det ut när jag hoppat ner i lavan;

f5hdvtmqovah.jpg

Jag dog...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur tar man sig in?

Lol? Bli dödad vid grinden, gå in genom grinden, ressa. Pang, klar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol? Bli dödad vid grinden, gå in genom grinden, ressa. Pang, klar.

Lol, försökte det först. Men våra kära vänner på Blizzard har fixat det. :)

Mitt närmaste mål att ta mig till är Shatterspear Village... Byn med dansande troll som man kan se om man flyger från Moonglade till Auberdine. Wish me luck, me hearties!

Redigerad av xstreem
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara påpeka, om någon ser dig kan de reporta dig och du blir bannad och HSad i upp till 3 månader. <3

Det är smällar man får ta här i livet.

Har kommit på vägen till Shatterspear Village nu. Jag behöver bara lite Noggenfogger elixir nu så jag kan få slow fall.

Efter många tappra försök igår tog jag mig till vattenfallet ovanför Shatterspear Village, men dog strax efter, då jag försökte hoppa ner i vattnet.

dz2dkmltc2di.jpg

Men jag ska inte ge upp! Jag ska komma dit!

Redigerad av xstreem
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En by där det festas dygnet runt. En gömd by uppe i bergen. Många av er har säkerligen sett den när ni flugit från Moonglade till Auberdine eller liknande. Jag talar om Shatterspear Village.

Jag lyckades att ta mig dit idag, för sisådär 5 minuter sedan, och för att visa min lycka dansade jag tillsammans med trollen där, och jag har en känsla av att dom dansade för min skull också.

qy03ngvgrtsp.jpg

Byn är delad i två, då en ström löper genom den;

mug4lpti3g9q.jpg

Andra delen av byn;

l0sm17vsmcum.jpg

Något som gjorde mig smått konfunderad var att Blizzard har namngett ett par av invånarna, bortsett från dom andra som heter Shatterspear Troll;

i9vye7n1agdo.jpg

iwzaig1iy1od.jpg

r3r84j3hrkd0.jpg

ztetqbu0w0dy.jpg

Där finns även en grotta i byn, och inne i grottan finns stentavlor med text på;

90vavmqz5rko.jpg

5vl51qo7cunk.jpg

Kan även tillägga att trollen är fientliga mot Alliance, men inte mot Horde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan även tillägga att trollen är fientliga mot Alliance, men inte mot Horde.

Det var det ett skitbra farmställe före tbc för Ally, men även Horde eftersom det är bara bocka i "AT WAR" i "Spearshatter Trolls" så kan man döda dom och få loot.

BTW; PTR BUG SOM KOMMER HOTFIXAS SNART, TILL ER SOM INTE VET

Få en gratis Mojo.

1) Travel to Zul'aman

2) Find Prigmon

3) /kiss Prigmon

4) Enjoy a free Mojo!

-

5) /kiss Mojo

6) Transform in to a frog.

Kan användas som mountad och shapeshift.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var det ett skitbra farmställe före tbc för Ally, men även Horde eftersom det är bara bocka i "AT WAR" i "Spearshatter Trolls" så kan man döda dom och få loot.

BTW; PTR BUG SOM KOMMER HOTFIXAS SNART, TILL ER SOM INTE VET

Få en gratis Mojo.

1) Travel to Zul'aman

2) Find Prigmon

3) /kiss Prigmon

4) Enjoy a free Mojo!

-

5) /kiss Mojo

6) Transform in to a frog.

Kan användas som mountad och shapeshift.

Ska prova det nu! Ungefär vart står han?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor