Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

OHHHHHH fyfan vad rysningar jag fick när swifty körde wsg och det var som i första filmen och man tror han ska dö men texten "then alliance vent keep swifty up" och ready steady go började höras (fast remix).

iof var det inte lika sköna tricks i nya filmen.

Det är förmodligen eftersom fler och fler buggar fixas. Jag hade ingen aning om magic dust i alla fall, ska lätt testas. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Jag funderar på att börja med WoW nu igen till lovet som kommer härnäst.

Men jag har 2 problem atm

1. jag har glömt bort lösenordet till "mitt" WoW konto (egentligen min brorsas som jag fick)

2. Jag har inte SQ för att kunna få lösenordet skickat till mig, och jag har ingen kontakt med brorsan längre.

Finns det nått sätt som jag kan få tillbaka lösenet på kontot på?

Jag har skivorna och REG nyckeln hemma

Nån som vet?

Nu vet inte jag hur ditt familjeförhållande ser ut, men det är för fan din bror.

Sålänge han inte är död så kan du få tag på lösenordet om du frågar honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Jag funderar på att börja med WoW nu igen till lovet som kommer härnäst.

Men jag har 2 problem atm

1. jag har glömt bort lösenordet till "mitt" WoW konto (egentligen min brorsas som jag fick)

2. Jag har inte SQ för att kunna få lösenordet skickat till mig, och jag har ingen kontakt med brorsan längre.

Finns det nått sätt som jag kan få tillbaka lösenet på kontot på?

Jag har skivorna och REG nyckeln hemma

Nån som vet?

---------------------------------------------------------------

Nu vet inte jag hur ditt familjeförhållande ser ut, men det är för fan din bror.

Ahaha! skrattade nästan nyss ihjäl mig! (w00t) Aja OT: Nu har jag börjat levla min rogue igen! Levlat den till 56 nu, men vart är bästa stället nu?! Har varit i Winterspring! :huh:

Redigerad av Martin-123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Extremt jävla lätt att hitta honom, då han har flyttat ifrån byn nånstans, bytt mobajl nummer och finns inte ute på Eniro eller liknande :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, Nu tänkte jag börja med WoW.

Tips?

Vilken Server lirar ni på?

Build/Class borde jag ta? -_-

Ett tips är att tänka på hur mycket fritid du har. När du väl når 70/80 kommer spelet kräva en stor mängd tid, och det kan vara svårt att slita sig, så fundera djupt och noga om du verkligen vill börja spela.

Jag spelar på Kazzak.

Finns ingen speciell klass du borde ta, det väljer du själv... Men här är en simpel beskrivning av vilken roll de olika klasserna spelar:

Druid: Denna klass kan byta form och förvandla sig till olika varelser. Det betyder att de därför är en bra hybridklass som kan göra allt - DPS:a, Tanka och Heala (inte samtidigt då förstås...)

Hunter: En distansklass som använder pilbåge/gevär främst, men har även vapen vid närstrid. Till sin sida har de alltid en varelse som de själva har tämjt.

Mage: Kanske förklarar sig själv. Magiker, använder de olika elementen för att slåss - främst eld för massiv skada, eller is för att frysa fast och sakta ner sina motståndare.

Paladin: Kan tanka och heala, men används främst som healers.

Priest: Kan heala och DPS:a. Nu för tiden finns det väldigt många DPS:ande priests, s k Shadow Priests (jag är en av dem).

Rogue: En stealth-klass. Smyger sig på fienden och stunnar honom.

Shaman: Kan DPS:a som melee eller range, och kan även heala. Har väldigt bra heals när man behöver hålla många uppe samtidigt. De använder sig även av totems som de placerar ut. Dessa har olika förmågor, som att göra skada eller att hjälpa shamanen att få mana tillbaka.

Warlock: Påminner lite om Shadow Priest. Har många DoTs (Damage over Time) och använder sig främst av mörk magi för att göra skada. Kan även frammana demoner och liknande.

Warrior: Melee-klass som ofta används för att tanka, men de kan även göra massiv skada och tål väldigt mycket.

---

Hoppas detta har gett dig en liten hum om de olika klasserna, säg till om det är något du inte förstår.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips är att tänka på hur mycket fritid du har. När du väl når 70/80 kommer spelet kräva en stor mängd tid, och det kan vara svårt att slita sig, så fundera djupt och noga om du verkligen vill börja spela.

Jag spelar på Kazzak.

*text*

Okej, Tackar -_-.

Vet du nån "Bra"

Warrior/Druid/Paladin? Typ Allt i ett!

Dvs - Tanka , Heala , Och tar hyffsat bra? :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, Tackar -_- .

Vet du nån "Bra"

Warrior/Druid/Paladin? Typ Allt i ett!

Dvs - Tanka , Heala , Och tar hyffsat bra? :naughty:

Det finns ingen klass som kan göra allting samtidigt. Men till exempel en druid kan ju göra allt, men de kan ju fortfarande bara välja en viss build. Till exempel skulle inte en healing-druid kunna tanka alls bra.

---

Haha, sökte på Siana + WoW och hittade just det här: http://wow.qj.net/WoW-Europe-forums-Gradie...g/49/aid/101659

Jag är kändis! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ingen klass som kan göra allting samtidigt. Men till exempel en druid kan ju göra allt, men de kan ju fortfarande bara välja en viss build. Till exempel skulle inte en healing-druid kunna tanka alls bra.

---

Haha, sökte på Siana + WoW och hittade just det här: http://wow.qj.net/WoW-Europe-forums-Gradie...g/49/aid/101659

Jag är kändis! :naughty:

Okejs, In på msn , vill fråga lite grejor. -_-.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, Vilket Realm borde jag ta?

Tänkte spela på samma server som dig i början som Druid Warrior Om det går (?) -_-

Här är alla realms: http://www.wow-europe.com/en/serverstatus/index.html

Det finns några olika typer av realms:

Normal - Man kan inte springa runt och döda vem som helst.

PvP - Så länge man är i en neutral zon kan vem som helst döda dig.

RP - Som Normal, men lite mer strikta regler (namnet måste vara namnet på en karaktär t e x)

PRPvP - En kombination av RP och PvP.

Jag rekommenderar Normal eller PvP, främst PvP. Normal kan vara skönt att levla på men det är trist när man når maxleveln. Sedan kan du alltid migrera från en PvP-server till en Normal-server, men du kan inte migrera från Normal till PvP.

När det kommer till population så är det smartast att ta en realm med många invånare men som inte är Full. Är den Full finns det risk för lagg och att man måste köa när man ska in på den. Luras inte av "Recommended"-tagen skulle jag vilja säga.

Druid Warrior finns det inget som heter, men du kanske menar en Druid med speccen "Feral Combat", d v s en Druid som tankar (kan DPS:a med en sådan build också, men det är rätt ovanligt). Builden är inte jätteviktig på låg level, alla brukar ha samma build tills de når 70 (till exempel är det inte så smart att levla som healer...).

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Siana! Definiera varför Normal servrar är trista! :naughty:

Ärligt talat så har jag aldrig spelat på en Normal-realm så det är bara fördommar. -_-

De funkar säkert, men jag tycker det är bra att börja på en PvP-server så att man faktiskt har valet att gå över till Normal sen. Börjar man på Normal kan man aldrig byta till PvP.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ärligt talat så har jag aldrig spelat på en Normal-realm så det är bara fördommar. -_-

Precis! Fy för sådana som dig!

Aja. Själv tycker jag att skillnaden mellan PvP och Normal servrar inte är så stor faktiskt. Själv har jag aldrig varit ett fan av World PvP (efter att ha haft min Warlock på 2 olika PvP servrar och jämt blivit gankad så tyckte jag att jag skulle migrata den till Doomhammer. Och se, nu är det den karaktären jag lirar med mest av allt!). Men visst, om man verkligen gillar World PvP och så, då är ju det självklara valet en PvP server, prepare to get ganked dock :naughty:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor