Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Liten update från mig:

Migratat till Kazzak, gick från min semi-casual guild (de har visst tagit Solarian samt alla utan Vashj) till en IRL-guild med ganska låg progress (de tog Karathress ikväll). Jag har inte så mycket tid och ork för PvE just nu så jag har lite snabbt switchat till PvP. Fick ändå rätt fin gear i PvE och hade 1203 spelldmg. :(

Lär gå tillbaka till PvE rätt snart igen.

Förutom det så brukar jag pilla med UIn som jag tycker är skitkul. Driver en egen UI-blogg med ~100 besökare per dag :)

http://sijenna.wordpress.com är adressen om ni vill spana in. :confused:

Här är som synes mitt senaste UI. Damask ftw. :naughty:

img715_clean.jpg

img820_raid.jpg

Bai. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter jag såg det så var jag bara tvungen att fixa ett eget. Var grymt jävla trött på standard UI, så lekte runt lite.

%7Boption%7Dhttp://ww2.beffo.se/upload/pic~/nrl2g0lftskq.jpg[/img

Liiite för rörigt för min smak.

edit: här är mitt, förvisso typ 5-6 månader gammal bild, men UI't är i stortsett det samma.

Redigerad av Ace
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter jag såg det så var jag bara tvungen att fixa ett eget. Var grymt jävla trött på standard UI, så lekte runt lite.

Detta är då det gamla.

Snyggt för att vara första. :rolleyes:

Om jag ska ge lite konstruktiv kritik:

Vissa saker är förstås subjektiva - jag kan inte säga till dig om exempelvis dina knappar är för stora, men personligen skulle jag skala ner dem en aning. När det gäller alla knappar till höger om minimapen, använder du egentligen dem nånsin? Sedan kan man förstås ha dolda bars med keybindings, eller bars med mouseover (d v s dolda om du inte för musen över dem). Effektivt för t e x buffs, vatten, hearthstone, manapots/healthstone etc.

Behöver du ha en så stor damage / threat meter? Visserligen tydligt men tar upp mycket skärmutrymme.

Det var väl det, kanske att du ska försöka ha lite mer symmetri i UIt men det är från person till person om man stör sig på det. Som du kanske insett är ju jag också minimalist som vill ha så mycket skärmutrymme som möjligt.

Ace: Ditt var rätt cleant. :lol:

Har du testat att ha playerframes i mitten av skärmen någon gång? Det är jävligt skönt faktiskt. Sedan bör du testa en annan threatmeter än KTM, den är inte särskilt bra.

Sedan ser jag att du har den okonfigurerade texturen på dina hpbars... Brukar göras ganska mycket narr av på forumen eftersom så många använder dem. Vet inte om det är för att ingen vet hur man ändrar dem eller för att alla tycker de är ruskigt snygga. Mig påminner de bara om XPs skins och jag tycker de är råfula. :)

Lång post, jag är UIfreak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ace: Ditt var rätt cleant. :mf_doof:

Har du testat att ha playerframes i mitten av skärmen någon gång? Det är jävligt skönt faktiskt. Sedan bör du testa en annan threatmeter än KTM, den är inte särskilt bra.

Sedan ser jag att du har den okonfigurerade texturen på dina hpbars... Brukar göras ganska mycket narr av på forumen eftersom så många använder dem. Vet inte om det är för att ingen vet hur man ändrar dem eller för att alla tycker de är ruskigt snygga. Mig påminner de bara om XPs skins och jag tycker de är råfula. :P

Lång post, jag är UIfreak.

Mjo, kör med playerframes i mitten nu faktist, som sagt rätt gammal bild.

Vad kör du själv med för threatmeter?

Aldrig tänkt på att ändra texturerna på hpbarsen, brukar inte lägga upp mitt UI på forum så jag bryr mig inte så värst.

Kan dock vara kul att prova på någon gång, vet du någon nybörjarguide? (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, kör med playerframes i mitten nu faktist, som sagt rätt gammal bild.

Vad kör du själv med för threatmeter?

Aldrig tänkt på att ändra texturerna på hpbarsen, brukar inte lägga upp mitt UI på forum så jag bryr mig inte så värst.

Kan dock vara kul att prova på någon gång, vet du någon nybörjarguide? :mf_doof:

Omen is your friend.

F.ö. så har jag helt lagt alla addons som inte finns för Ace2 på hyllan.

http://files.wowace.com

*edit*

Snusk. Mother Shahraz doed!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir en dubbel iaf..

Försökte få det mindre, och tog bort ett par bars. Fixade ett par nya macros för att gömma spells och keybindings fick sig en påhälsning.

Är nöjd över HS och SS macron.

HS:

v-knapp: Använd HS.

h-knapp: Skapa HS.

alt+v-knapp: Ritual of Souls.

SS:

v-knapp: Använd SS.

h-knapp: Skapa SS.

alt+v-knapp: Ritual of Summoning.

yl4qvckoihfc.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor