Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Stell kanske en dum fråga men ändå. Är du GM på officiella WoW eller ja du vet that other thing. Tanke på att du sa du känner två Gms IRL. Så ja blev bara lite nyfiken om du menar officiella WoW eller det andra

GM = Guildmaster.

Officiella WoW? Nej, här lirar alla på crackat, serru.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån annan än jag som har problem med patch 2.2?

Det som händer: Jag loggar in på min char, står på ett ställe och mina grejer är ?. Och alla är "unknown" och så kan jag inte ta en quest. Sen blir jag disconnectad efter 20 sek.

Edit: Behöver iaf inte skriva report till Blizzard. Fleea andra som har samma problem med 2.2

Löste problemet. Det var några inställningar i nätverkskortet som man skulle ändra. Hittade rätta inställningarna på FAQ på WoW-Europe.com.

Edit: Level 20 med Priesten nu =)

Redigerad av pillipossa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi (Jag och dom andra officers) har snackat om att migga men vi har alla riktigt dåligt med cash, och har inte råd att migga.

Inte råd med 20€ en vecka efter löning? Bor ni i mamma och pappas källare eller?

Spela PvP och arena istället för att raida. Tar mindre tid, inget farmande behövs, ingen repaircost, nästan aldrig nån väntetid (till skillnad från eviga väntande på buffar, ready checks etc) och framförallt krävs det lite skill för att nå framgång i arenan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte råd med 20€ en vecka efter löning? Bor ni i mamma och pappas källare eller?

Spela PvP och arena istället för att raida. Tar mindre tid, inget farmande behövs, ingen repaircost, nästan aldrig nån väntetid (till skillnad från eviga väntande på buffar, ready checks etc) och framförallt krävs det lite skill för att nå framgång i arenan

Arbetslös. Så nej, jag har inte 20€.

Hade jag velat spela lagsporter skulle jag hålla mig till CS. Samma skit som arena. *Kör samma skit 50 miljoner gånger*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nog aldrig kört 2 arena matcher som varit exakt lika varandra. Det finns hundratals klasskombinationer och oändligt många taktiker. Kanske är farmande för er som kör 10 matcher per vecka bara för att få poäng

Raids är väl också lagsport fast med ett mycket större lag, vilket gör att man måste boka in speciella tider (5 kvällar i veckan för hardcore guilder)

Arena och PvP kan man spela casual, några timmar i veckan och ändå ligga bland de bästa, för det handlar mer om skill och sammarbete än hur mycket tid man lägger ner

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på att specca lite balance eller feral.

As we speak, 1/0/60;

I mitt balance gear har jag, fullt blått förutom 4 epics (en av dom är Darkmon Card: Crusade samt crappy sockets får jag obuffad:

500 + dmg 'n heal spell, 18.52% crittchans, 59 hit, 7790 mana, 6694 hp

I mitt feral gear har jag, 11 blå, och 4 gröna, (ingen feral relic) med samt massa +sta sockets får jag obuffad

i catform 1641 atkpwr,6954hp, 88 hit, 15.81%critt, 177-202 dmg -

i bear 1381 atkpwr, 7824hp, 88 hit, 15.81%critt, 391-454 dmg.

__

Jag kör både raids och arena som healer, men skulle vara roligare att vara lite.. mångsidig?

TRÄD:

Feral/Resto

Comment: Att först kunna charge:a en healer i arena i 4 sekunder och sedan basha i 5 sekunder(4+5=9sec) är najs. Vill inte göra skada eller så. Ute efter stun.

Balance/Resto

Comment: Att inte kunna göra quests själv suger, mina 4 epics+lite balance kommer för hoppningsvis mig att kunna sola elites i skettis på jakt efter pengar. GIEF PENGAR!

Prioriterade borttaganden av healingspell i rest efter spells jag använder minst --> Tranquility och HT.

Vad ska jag ta?

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Specca inte balance med bara 500dmg och 60hit. Helt värdelöst. Visst, man måste börja nånstans men du kan fixa 700~ dmg med bara blått från instancer. Om du ska köra raidboomkin så behöver du mycket mer +hit.

Ska inte köra boomkin på länge, resto 4 a long while.

Dom där två kan man säga vara arena(feral/resto) och pve(balance/resto - nonraid).

Kommer alltid vara healer i 89% av alla fallen.

Vilken version ska jag ta?

Feral/resto eller balance/resto?

Arena points eller guld?

Lutar emot balance, då jag ibland får need på +dmg epix i kara.

Tror inte jag behöver så mkt +hit om jag ska solo pvea jämnlvla mobs rly.

Btw, ~700 dmg fullt blått? nowailolgimmeproof. aldrig i livet om det går att få så mkt med typ 16 poäng i balance trädet. Kanske om man sockrar upp gearet med fina sockets men jag tror det kan vara svårt.

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska inte köra boomkin på länge, resto 4 a long while.

Dom där två kan man säga vara arena(feral/resto) och pve(balance/resto - nonraid).

Kommer alltid vara healer i 89% av alla fallen.

Vilken version ska jag ta?

Feral/resto eller balance/resto?

Arena points eller guld?

Lutar emot balance, då jag ibland får need på +dmg epix i kara.

Tror inte jag behöver så mkt +hit om jag ska solo pvea jämnlvla mobs rly.

Btw, ~700 dmg fullt blått? nowailolgimmeproof. aldrig i livet om det går att få så mkt med typ 16 poäng i balance trädet. Kanske om man sockrar upp gearet med fina sockets men jag tror det kan vara svårt.

Varför hybrida och gimpa dig själv bara för att köra lite arena. Specca feral någon gång i veckan och grinda arslet av dig för pengar eller annan skit, och sen tillbaka till resto. Hybrida sig själv är bara bra för mångsysslaren i PvP som gillar ett jävligt brett område. Kräver cp-skillz för det och många klarar det inte.

Hit är för raids, och neh. Du behöver inte hit för sologrinding, nu snackar vi bossar(lvl 73). Större resistchance på dom.

och för 700dmg.. Jo, du gör såhär. Du sträcker upp långfingret och drar ner alla andra fingrar, sen vänder du dig mot magen och rollar need på cloth med +dmg.

Du får bli en Clothfether istället för Panzerskin. med 360% armor så är det ingen fara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

600 tickets för att få questen. 100g för mounten.

Gör alla quests du kan få tag på, och det spawnar dvärgar varje timme som ger 1 ticket per kill. (Med hjälp av att kasta ölmuggar på dom).

Blizzard har dock stängt av spawnen pga folk som spammade /wave för att få muggar. Hela denna eventen är buggad som satan, och jag insåg förut vilken jävla tur jag hade.

Hade jag inte fixat 600 tickets vid 05:30 spawnen, hade jag fått vänta 12 timmar för att få typ 20 nya..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor