Everest Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Eller så har man längre tid mellan expansionerna egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Det är 50/50 som gillar en höjd lvlcap, medans det är 100/0 som gillar en ny expansion. Höjd lvlcap: 50% blir glada Ny expansion: 100% blir glada Nja, de där siffrorna är det väl ändå bara Blizzard som känner till. Kan mycket väl vara 5/95, eller 95/5, det får vi väl först veta när expansionen väl är här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Själv så tycker jag att man borde släppa expansionen och inte höja lvlcapen. För annars så blir det ju likadant för alla som ska bli 80 (låte kanske lite blur:igt) Samma grinding/questing ;-zones , samma monster. Vore roligare med Northrend som en ~65-70 kontinent med mycket variation och en utökning av grejer man kan göra/få som 70. Nya armorsets, mobs, vapen, dungeons, proffesion(s) etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Nja, de där siffrorna är det väl ändå bara Blizzard som känner till. Kan mycket väl vara 5/95, eller 95/5, det får vi väl först veta när expansionen väl är här. Men fy fan vad trångsynt du är! Självklart är detta påhittade siffror, men jag vet att jag inte är ensam om att inte vilja ha en ny lvlcap ökning såhär nära inpå. Saken är fortfarande den att dom som inte gillar att lvla, och hellre vill göra andra saker inte kommer uppskatta expansionen lika mycket nu bara för det. Hade dom släppt den utan ny lvlcap hade alla vart glada. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Men fy fan vad trångsynt du är! Självklart är detta påhittade siffror, men jag vet att jag inte är ensam om att inte vilja ha en ny lvlcap ökning såhär nära inpå. Saken är fortfarande den att dom som inte gillar att lvla, och hellre vill göra andra saker inte kommer uppskatta expansionen lika mycket nu bara för det. Hade dom släppt den utan ny lvlcap hade alla vart glada. Ok,ok. Men jag tror att det skulle bli svårt att på ett smart sätt implementera nya talents utan en höjd levelcap. --- En kille whisprade just mig och berättade att "Sijena" betyder "Shadow" på makedoniska. Hade ingen aning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Ok,ok. Men jag tror att det skulle bli svårt att på ett smart sätt implementera nya talents utan en höjd levelcap. --- En kille whisprade just mig och berättade att "Sijena" betyder "Shadow" på makedoniska. Hade ingen aning. Igen, du går ju händelserna i förväg. Hade blizzard släppt den utan den höja lvlcapen skulle det inte bli några nya talents. Det är riktig dagisnivå på det. "Men, om dom inte höjer så skulle det vara som Arthas och Ilidan var lika starka, men Arthas vann ju över Ilidan när dom fightades juuuh!!1111" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 (redigerad) Igen, du går ju händelserna i förväg. Hade blizzard släppt den utan den höja lvlcapen skulle det inte bli några nya talents. Det är ju tråkigt? Redigerad 17 augusti, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Det är ju tråkigt? Men för helvete! Hade blizzard gått ut med att dom ska släppa WotLK utan ny lvlcap och nya talents hade du inte saknat dom. Men eftersom du nu VET att det blir lvl 80 och nya talents så tycker du att det skulle bli tråkigt om det inte var med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Men för helvete! Hade blizzard gått ut med att dom ska släppa WotLK utan ny lvlcap och nya talents hade du inte saknat dom. Men eftersom du nu VET att det blir lvl 80 och nya talents så tycker du att det skulle bli tråkigt om det inte var med. Nä, det vet jag inte. En expansion utan nya talents käns mer som en patch, och då skulle jag bara tycka att det var ett girigt drag av Blizzard. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Själv tycker jag som sagt att det går lite för fort fram, en grej som speglar det är att det kommer nya set hela tiden. Finns ju redan Tier 6 liksom, känns som om dom inte riktigt lärde sig av misstaget med att släppa Naxx så nära BC, många fick aldrig sätta sin fot där som skulle velat det, inklusive mig själv. Nu kommer WotLK och som sagt kommer samma sak hända med Black Temple nu, en majoritet av alla level 70 som spelar hyfsat mycket kommer aldrig få döda Illidan. Skulle inte levelcap höjas så skulle folk fortfarande bli glada för ny content, samtidigt som man kan fortsätta att progressa i sin egen takt utan att vara för hardcore, hardcore-guilds som tagit Illidan kommer kunna fortsätta progressa i Northrend. Det är så jag ser på det ur endgame-PvE-perspektiv. Å andra sidan tycker jag det är väldigt kul att levla, och höjd levelcap gör ju så att man kommer uppleva hela Northrend på ett annat sätt än om dom bara skulle slänga in zonen och låta folk gå dit och raida Arthas. Så höjd levelcap är kanske inte så dumt utifrån den lilla spelarens perpektiv? Sen är det ju som Stell säger, att WoW är för stort för den alldaglige, man måste lägga ner mycket tid för att komma någonvart, och ännu mer tid om man ska komma längst. Därför tror jag att saker som Zul'Aman är bra, Blizzard försöker ha content för alla spelare liksom.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Nä, det vet jag inte. En expansion utan nya talents käns mer som en patch, och då skulle jag bara tycka att det var ett girigt drag av Blizzard. -Hi, my name is Siana and I'm a retard. Dom borde släppt det som en patch. Det är alldeles för tidigt för en ny Expanion såhär tidigt efter TBC. Folk hann inte spela "klart" Azeroth för TBC kom ut, och nu kommer folk inte kunna spela "klart" TBC för WotLK kommer ut. Det sura är ju att dom matar oss med morötter, men efter WotLK så har dom inget mer att gå på Loremässigt, men ändå släpper dom 2 expansioner direkt efter varandra i princip. Vad händer när Arthas är död? Han är ändå "The man of the man" just nu, och det får oss bara att komma till slutet för fort, genom att vi blir tvungna att hoppa över kapitel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 (redigerad) Själv tycker jag som sagt att det går lite för fort fram, en grej som speglar det är att det kommer nya set hela tiden. Finns ju redan Tier 6 liksom, känns som om dom inte riktigt lärde sig av misstaget med att släppa Naxx så nära BC, många fick aldrig sätta sin fot där som skulle velat det, inklusive mig själv. Nu kommer WotLK och som sagt kommer samma sak hända med Black Temple nu, en majoritet av alla level 70 som spelar hyfsat mycket kommer aldrig få döda Illidan. Jo, hoppas jag hinner möta Illidan innan expansionen kommer. Naxx kommer ju däremot tillbaka. Dom borde släppt det som en patch. Det är alldeles för tidigt för en ny Expanion såhär tidigt efter TBC. Folk hann inte spela "klart" Azeroth för TBC kom ut, och nu kommer folk inte kunna spela "klart" TBC för WotLK kommer ut. ... Jaha? Jag har bara pratat om att jag är för en högre levelcap, jag begriper inte varför du verkar utgå ifrån att jag även är för tiden då expansionen släpps, för det är jag inte. Vad händer när Arthas är död? Han är ändå "The man of the man" just nu, och det får oss bara att komma till slutet för fort, genom att vi blir tvungna att hoppa över kapitel. Själv tror jag att Blizzard kommer göra ny lore med WoW. Redigerad 17 augusti, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Desmar Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Jo, hoppas jag hinner möta Illidan innan expansionen kommer. Naxx kommer ju däremot tillbaka. ... Jaha? Jag har bara pratat om att jag är för en högre levelcap, jag begriper inte varför du verkar utgå ifrån att jag även är för tiden då expansionen släpps, för det är jag inte. Själv tror jag att Blizzard kommer göra ny lore med WoW. Har du kul ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 (redigerad) Vad händer när Arthas är död? Han är ändå "The man of the man" just nu, och det får oss bara att komma till slutet för fort, genom att vi blir tvungna att hoppa över kapitel. Arthas och Ner'zhul är ju inte den ENDA "the man" finns ju flera, så om han dör så går dem antagligen till nån annan Redigerad 17 augusti, 2007 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Har du kul ? Vad syftar du på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Jo, hoppas jag hinner möta Illidan innan expansionen kommer. Naxx kommer ju däremot tillbaka. Har svårt att se det hända, när ni är i början av SSC/TK just nu. Naxx kommer suga i vilket fall. ... Jaha? Jag har bara pratat om att jag är för en högre levelcap, jag begriper inte varför du verkar utgå ifrån att jag även är för tiden då expansionen släpps, för det är jag inte. Alla vet att expansionen kommer nästa år, vilket är för tidigt och då vet du även när lvlcapen ökar. Själv tror jag att Blizzard kommer göra ny lore med WoW. Möjligt, men med ny lore kommer dom tappa många "hardcore lore" folk, som spelat WoW pga att det följt lore bra från dom föregångna Warcraft spelen. Arthas och Ner'zhul är ju inte den ENDA "the man" finns ju flera, så om han dör så går dem antagligen till nån annan Jag sa att han va "the man of the man" just nu. Finns inte många som är "farligare" än honom nu, som inte är semi-gods och skit då. Har dock svårt att se oss "dödliga" om dom ska börja göra raids mot Titanerna och liknande. Det är fan bara absurt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Dom borde släppt det som en patch. Det är alldeles för tidigt för en ny Expanion såhär tidigt efter TBC. Folk hann inte spela "klart" Azeroth för TBC kom ut, och nu kommer folk inte kunna spela "klart" TBC för WotLK kommer ut. Spot on, lite så jag tycker också. Som jag skrivit tidigare gillar jag att levla, men anser att expansionen kommer för tidigt. Själva grejen med Illidan blev för liten. Dom släpper patchen, ytterst få guilds hinner döda honom, sen kommer allt vara över och ingen kommer vilja gå dit igen eftersom alla är level 80 och springer runt i Northrend. Samma sak som med Kel'Thuzad alltså. Att dom gör om Naxx är ju bara för att "rätta till sitt misstag" som dom gjorde innan BC släpptes. Därför hajar jag inte riktigt varför dom gör det misstaget igen med Illidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Spot on, lite så jag tycker också. Som jag skrivit tidigare gillar jag att levla, men anser att expansionen kommer för tidigt. Själva grejen med Illidan blev för liten. Dom släpper patchen, ytterst få guilds hinner döda honom, sen kommer allt vara över och ingen kommer vilja gå dit igen eftersom alla är level 80 och springer runt i Northrend. Samma sak som med Kel'Thuzad alltså. Att dom gör om Naxx är ju bara för att "rätta till sitt misstag" som dom gjorde innan BC släpptes. Därför hajar jag inte riktigt varför dom gör det misstaget igen med Illidan. Precis. Ska dom släppa BT i nästa expansion om 2 år och göra looten bättre för lvl 90's. Fan så absurt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Har svårt att se det hända, när ni är i början av SSC/TK just nu. Naxx kommer suga i vilket fall. Det är ju möjligt att Blizzard lyssnar på de som tycker att expansionen kommer för snabbt... Det är inte säkert att de skjuter upp expansionen, men det är ju möjligt att de gör BT mer lättåtkomligt, på samma sätt som de tog bort attunements till TK och SSC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Det är ju möjligt att Blizzard lyssnar på de som tycker att expansionen kommer för snabbt... Det är inte säkert att de skjuter upp expansionen, men det är ju möjligt att de gör BT mer lättåtkomligt, på samma sätt som de tog bort attunements till TK och SSC. SSC/TK's attunements tog bort då dom var långa och helt onödiga. Klara ett par heroics visar inte att man kan döda en raidboss. Attunement för BT kräver att man kan döda Leotheras i SSC, Al'ar i TK och Rage Winterchill i MH, alla dessa är raidbossar som är lättare än vad första bossen i BT är. Detta är en attunement för att inte låta allt för "noobiga" guilds få access till BT direkt, vilket Void Reaver i TK är ett bra exempel på en boss som folk numera farmar och som är i samma nivå som Karazhan i mina ögon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts