Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Staus :mellow:

Hur får man den nu igen ? rep farming ?

Isåfall, Hur långt tid tog det ?

Man kirrar exalted med Skyguard. Quest finns i BEM - Ogri'la och Skettis. För de extrema kan man bli exalted rätt snabbt genom att hela tiden göra om questet "Adversarial Blood", men det är en ren mardröm - först ska man döda en massa mobs för shadow dust som har dålig drop rate - för 6 dust får du ett elixir som varar i 15 minuter så att du kan se spöken. Du dödar sedan dessa spöken - och med en lika dålig drop rate ska du nu samla 40 scrolls som droppar av dem. Uppenbarligen går inte det på 15 minuter (och om man dör försvinner elixiret) så man måste farma en massa dust. Efter att man har 40 scrolls ska man döda fyra bossar som man spawnar med hjälp av 10 scrolls styck. Efter det får man en followup där man dödar Terokk.

Gör man om det en jävla massa gånger är man exalted på nolltid :) men man kan även göra som jag - jag har bara gjort en massa daily quests hos dem och på så sätt fått rep - samtidigt som jag fått lite dust. Nu när jag var nära exalted bytte jag in allt dust mot 6 elixir, drack dem och farmade scrolls och gjorde färdigt questet. :)

Tog väl en och en halv månad i min takt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kirrar exalted med Skyguard. Quest finns i BEM - Ogri'la och Skettis. För de extrema kan man bli exalted rätt snabbt genom att hela tiden göra om questet "Adversarial Blood", men det är en ren mardröm - först ska man döda en massa mobs för shadow dust som har dålig drop rate - för 6 dust får du ett elixir som varar i 15 minuter så att du kan se spöken. Du dödar sedan dessa spöken - och med en lika dålig drop rate ska du nu samla 40 scrolls som droppar av dem. Uppenbarligen går inte det på 15 minuter (och om man dör försvinner elixiret) så man måste farma en massa dust. Efter att man har 40 scrolls ska man döda fyra bossar som man spawnar med hjälp av 10 scrolls styck. Efter det får man en followup där man dödar Terokk.

Gör man om det en jävla massa gånger är man exalted på nolltid :mellow: men man kan även göra som jag - jag har bara gjort en massa daily quests hos dem och på så sätt fått rep - samtidigt som jag fått lite dust. Nu när jag var nära exalted bytte jag in allt dust mot 6 elixir, drack dem och farmade scrolls och gjorde färdigt questet. :)

Tog väl en och en halv månad i min takt.

Tog det så lång tid? Blev exalted också idag, gjort bara dailys, dödat de 4 minibossarna en gång och terokk en gång..1,5 månader? Mjaw :S

..Saknar 1000g från Epic flying mount *..*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog det så lång tid? Blev exalted också idag, gjort bara dailys, dödat de 4 minibossarna en gång och terokk en gång..1,5 månader? Mjaw :S

..Saknar 1000g från Epic flying mount *..*

Haha, nä, när jag tänker efter tog det inte alls så lång tid. Kändes så långt, bara. Tog mig kanske tre-fyra veckor. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nä, när jag tänker efter tog det inte alls så lång tid. Kändes så långt, bara. Tog mig kanske tre-fyra veckor. ^_^

Hehe tänkte väll. 3 veckor låter rimligt (^:

BTW - Trinketen från exalted hade förut ingen level req, så lvl 19 twinks (1 på genjuros) hade den i 19 bg't ! :lol: Fast nu, har den lvl req 70 -__-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ashbringer i WotLK?

http://www.cydel.net/cadia/forums/viewtopic.php?t=7049

Jag tycker jag borde ha medalj snart.

Blizzcon 2007-Film

Innehåller både WotLK, Starcraft II och mycket mer.

Free Honor to Marky ^_^

Edit: Vad heter Addonen som han i World of roguecraft använder? Allso dom som visar hur länge motståndaren är blinded, sappad etc etc. Ni behöver inte leta reda efter den, bara säga vad den heter :lol:

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor