Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Hmm, dags att specca om för första gången nu.. Dags att tanka lite!

Vad är då en vettig tankspec för en lvl70 warrior som jag?

http://www.worldofwarcraft.com/info/classe...330000123331351

Duger väl.

Fast jag hade valt 2p på Improved Taunt istället för Improved Shield bash.

Sheild bash kan ändå avbryta spellcasting, vilket är det viktigaste.

Sen får väl nån annan silenca om det behövs ^_^

Improved Sunder armor och Improved Bloodrage kan också vara bra om man vill vara snabbare på att bygga upp aggro.

Improved shield wall kan också vara guld värt en del gånger, men det är inte allt för ofta.

Edit: Aha, såg inte att du hade fixat till lite i din senare post :mellow:

Redigerad av Visa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker ni jag ska göra?

-Fortsätta på min Shaman (lvl 39 Dranei)?

-Starta en Druid?

-Starta en Hunter?

-Starta en Warrior?

Har somsagt börjat på lite second thoughts om min Shaman.

Druid Är Grymt roligt, 3 specs - är som 3 classes i 1, om du blir bored av melee, gå ranged..Bored av att dp'sa/tanka? Heala! yeye

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Druid Är Grymt roligt, 3 specs - är som 3 classes i 1, om du blir bored av melee, gå ranged..Bored av att dp'sa/tanka? Heala! yeye

Uppmana honom inte till något så befängt som en reroll.

Fortsätt på din förbannade Shaman Sniper. Du är klassen som behövs mest just nu. Warriors är outdated, och folk har sina kära tanks redan. Druider är ett skämt, dom får inte raida längre. Samma med huntards. Pga. lackande AoE så tas Warlocks/Mages > Hunters.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uppmana honom inte till något så befängt som en reroll.

Fortsätt på din förbannade Shaman Sniper. Du är klassen som behövs mest just nu. Warriors är outdated, och folk har sina kära tanks redan. Druider är ett skämt, dom får inte raida längre. Samma med huntards. Pga. lackande AoE så tas Warlocks/Mages > Hunters.

Mje, varför inte? Om han inte pallar shaman, varför levla och ha tråkigt ist för att ha roligt? Wow är inte bara att raida, (^=

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-Starta en Druid?

-Starta en Hunter?

-Starta en Warrior?

Jag känner igen mig lite i det du skriver.

När jag just hade köpt spelet så började jag lira upp olika classer till lvl ~20.

Men varje gång jag kom runt lvl20 på varje char jag hade så tyckte jag att det var tråkigt, så jag deletade dem. Så jag började på en ny char, sen på lvl20 var det samma visa igen.

När jag sedan efter ett halvårs passivt spelande äntligen fick tummen ur röven och bestämde mig för att bli lvl60 så hade jag haft en 40st lvl 15-20 chars, som jag deletade direkt jag blev less på dem.

Tycker du att det är tråkigt (eller är det av andra skäl du funderar på att lägga ner den?) så kanske du inte ska forsätta.

Men har du tagit dig till lvl39 utan att tröttna är det konstigt att du tröttnar nu.

Jag tycker att du ska forsätta iaf ett tag, du är ju snart 40, och då är det mount som gäller, och vipps blev alla dem långa sträckorna betydligt lättare.

Om du nu ändå vill rerolla, så tycket jag att du ska fundera på en druid, eftersom dem är i princip. all-in-one.

Tröttnar du på att vara en healer, så kan du DPS/Tank och vice versa.

Men tänk igenom det här med din shaman två gånger först.

Shaman är visserligen kul i PVP på 70 enligt mig, men jag som kört Warrior innan tyckte att dem hade lite snålt med melee skills om man ska köra enhacement. :mellow:

Är ganska enformligt enligt mig, ungefär:

Totems -> Stormstrike -> Shock -> Autoattack medans man väntar på Cooldowns.(Windfury, procca plx) -> Stormstrike -> Shock osv.

Men lyssna inte för mycket på mig, jag svammlar bara för det mesta ^_^ , lyssna på dig själv istället.

Redigerad av Visa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-Starta en Druid?

-Starta en Hunter?

-Starta en Warrior?

Shamaner blir roligare (ifl enhancement) på level 41, när du har både dualwield och stormstrike. Man gå omkring och regerar det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ne, inte jag :lol:

*Kollade upp på Armory, är det han som är Tauren Warrior på Magtheridon?*

Han har SJUK eq'!

Konstigt? :P

Själv skulle jag vilja vara i Muqqs kläder...

Fixade äntligen ordentliga byxor (gått runt med oblivion pants tidigare -.-)

Och i Stormwind såg jag en död Everest :mellow:

bucv0aqwc95y.jpg

Guilden downade även Hydross. ^_^

zeushydross_902917_1.jpg

Satt tyvärr på bänken idag, hoppas få vara med imorgon. Surt att ha tagit uppehåll känner jag nu, skulle haft bättre gear och en mer garanterad plats i raiden. Innan jag tog uppehåll fick jag vara med på typ varje raid. Jaja. :lol:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mje, varför inte? Om han inte pallar shaman, varför levla och ha tråkigt ist för att ha roligt? Wow är inte bara att raida, (^=

Han pallar spela shaman, men han är som alla andra trött på att lvla, och vill rerolla för det är så lätt att lvla i början. Och det är detta som är så fel. Folk börjar om, och tröttnar på alla deras chars. Fan, kör upp den till 70 först, det kommer ta en jävla tid men det är värt det.

Om du nu ändå vill rerolla, så tycket jag att du ska fundera på en druid, eftersom dem är i princip. all-in-one.

Tröttnar du på att vara en healer, så kan du DPS/Tank och vice versa.

Men tänk igenom det här med din shaman två gånger först.

Shaman är visserligen kul i PVP på 70 enligt mig, men jag som kört Warrior innan tyckte att dem hade lite snålt med melee skills om man ska köra enhacement. :P

Tyvärr, men så är inte läget längre. Resto/Balance kan inte tanka, och är USLA i catform. Feral är fruktansvärt dåliga healers. "hybrid" som det kallades förr är ett skämt. Nu är man en spec fullt ut, och kan om det krisar heala/tanka.

Bah, råka posta när jag skulle edita, så nu blev det dubbel :mellow:

Btw, StellHell varför får inte druider raida längre? Är det pga den senaste nerfen eller? ^_^

Priest/Shaman/Paladin healar bättre än druider. Catform är en utdaterad form som bara är bra att grinda/pvpa med. Tar man med druider i raids så är det 1. Off-tanks 2. Healing aura.

Våran guild har 2 druider max i en raid, för auras mest. Nihilium har 1 druid som måste vara feral. Allt för MotW och aura.

Varför skulle inte druid's få raida längre? jag menar, Resto är utmärkta healer's eller feral druid's funkar as bra som off-tank's, sååå... what's the deal man!? :lol:

Som sagt, läs över din quote. Druider funkar bra i instancer, även heroics. Kara, gruul och mag funkar till viss del, efter det blir dom andra klasserna bättre.

Dirtybishop, Vem hade den twinken ? Med den där Epic trinketen ? Vad har hänt med den ? :S

Alla trinkets fick sig en twinknerf.. (req. lvl 70)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska du göra nu då när du knappt får vara med på raiderna? :mellow:

Vad jag ska göra. Jag ska göra vad jag alltid gör, seglira. Twinka när jag orkar, komma på 40-mans raids, kara när det finns plats.

Sen kommer dagen då alts och non-raiders får komma på 25-mans, och då är jag där och snor all loot då jag fortfarande har dips före alts.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag ska göra. Jag ska göra vad jag alltid gör, seglira. Twinka när jag orkar, komma på 40-mans raids, kara när det finns plats.

Sen kommer dagen då alts och non-raiders får komma på 25-mans, och då är jag där och snor all loot då jag fortfarande har dips före alts.

Ooh, jag har just fått smaka på hur det känns att sitta på bänken. Suger juh. :P

Levla upp charen du har på min server och joina min guild för massa epix istället. ^_^

Btw.

Vad kommer egentligen Nihilum hitta på när de har full T6? :mellow:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor