StellHell Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 Bhahaha, villken jävla keff guild kör du i som har DKP i kara? En sk. noobguild som bara har Kara att raida, då allt annat är för svårt. Någonstans måste dom ju tjäna respektive slösa DKP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Desmar Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 1 - Orka köra rolls. 2 - Droppar nog igen snart, inte så rare Skulle inte sätta 1 enda DKP på skit lootet från kara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 (redigerad) Skulle inte sätta 1 enda DKP på skit lootet från kara. - Edit, eller kanske inte så du menade iofs. Nvm Redigerad 30 juni, 2007 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 Skulle inte sätta 1 enda DKP på skit lootet från kara. Det är onekligen inte skit om det är det enda man kan döda på sin nivå. Men som du säger, inget som man vill lägga DKP på iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Desmar Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 Hehe, Men är det någon som har en leveling guide för Horde att dela med sig av ? Såg att N00dles hade skrivit.. Men han har inte vart online på ett bra tag nu. Btw, Hur trodde du jag menade Troxie ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 Hehe, Men är det någon som har en leveling guide för Horde att dela med sig av ? Såg att N00dles hade skrivit.. Men han har inte vart online på ett bra tag nu. Btw, Hur trodde du jag menade Troxie ? Att man skulle gå från blått gear > SSC, typ Yeye, jag tänkte knas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 ÅH, fyfan vad jag hatar äckliga jävla fittnoobs. GAAAAAAAAAAAAH! Står och idlar med min twink i SW. En lvl 10 hunter kommer fram och whisprar mig. Jag svarar och han luskar fram att jag är svensk. Han frågar om jag kan hjälpa honom skaffa ett pet, och ja, det var ändå kö till WSG så kör till tänkte jag. Jag drar med han ut till Elwyn Forest och jag frågar vad han ska ha för sort. Idioten vill ha en katt. Jag frågar varför han inte stannat vid Darnassus då, eftersom det är där dom är. Det visste han inte. Så jag säger vad det finns för sorter i närheten, och han vill ha en spindel. Vi går in i grottan där spindlarna är, och jag hade thottat att det är en lvl 10 rarespawn där, och som tur vi hade var den kvar. Jag ber honom börja med tamningen, men idioten börjar skjuta på den. Jag kan inte skjuta för att dra agro då jag dödar allt med en pil, så jag säger till honom flera gånger att sluta slå, men spindeln dör iaf. Lackar som satan på honom och frågar vad fan han håller på med och får till svar att han inte vet hur man gör. Sen säger idiotjävlen att han har ett quest då han ska snacka med en snubbe uppe vid darnassus för att få tame-skillen. Men han visste inte hur man tog sig dig. Då ville han ha en guidad tur till Darnassus. Jag gav ungjäveln ett par väl varda ord och HSade ifrån honom. Han whisprar direkt efter jag lämnat partyt och säger att han dog i grottan och inte kan hitta tillbaka. Jag blir så jävla lack så jag skiter i mitt WSG game och loggar på fläcken. JÄVLA FITTNOOB, DÖ HORUNGE >_______< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 ÅH, fyfan vad jag hatar äckliga jävla fittnoobs. GAAAAAAAAAAAAH! Står och idlar med min twink i SW. En lvl 10 hunter kommer fram och whisprar mig. Jag svarar och han luskar fram att jag är svensk. Han frågar om jag kan hjälpa honom skaffa ett pet, och ja, det var ändå kö till WSG så kör till tänkte jag. Jag drar med han ut till Elwyn Forest och jag frågar vad han ska ha för sort. Idioten vill ha en katt. Jag frågar varför han inte stannat vid Darnassus då, eftersom det är där dom är. Det visste han inte. Så jag säger vad det finns för sorter i närheten, och han vill ha en spindel. Vi går in i grottan där spindlarna är, och jag hade thottat att det är en lvl 10 rarespawn där, och som tur vi hade var den kvar. Jag ber honom börja med tamningen, men idioten börjar skjuta på den. Jag kan inte skjuta för att dra agro då jag dödar allt med en pil, så jag säger till honom flera gånger att sluta slå, men spindeln dör iaf. Lackar som satan på honom och frågar vad fan han håller på med och får till svar att han inte vet hur man gör. Sen säger idiotjävlen att han har ett quest då han ska snacka med en snubbe uppe vid darnassus för att få tame-skillen. Men han visste inte hur man tog sig dig. Då ville han ha en guidad tur till Darnassus. Jag gav ungjäveln ett par väl varda ord och HSade ifrån honom. Han whisprar direkt efter jag lämnat partyt och säger att han dog i grottan och inte kan hitta tillbaka. Jag blir så jävla lack så jag skiter i mitt WSG game och loggar på fläcken. JÄVLA FITTNOOB, DÖ HORUNGE >_______< Tänk positivt. Han lär inte hitta ut ur grottan på ett jävla tag. Och om han gör det lär han inte komma långt i spelet : P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 (redigerad) ÅH, fyfan vad jag hatar äckliga jävla fittnoobs. GAAAAAAAAAAAAH! Står och idlar med min twink i SW. En lvl 10 hunter kommer fram och whisprar mig. Jag svarar och han luskar fram att jag är svensk. Han frågar om jag kan hjälpa honom skaffa ett pet, och ja, det var ändå kö till WSG så kör till tänkte jag. Jag drar med han ut till Elwyn Forest och jag frågar vad han ska ha för sort. Idioten vill ha en katt. Jag frågar varför han inte stannat vid Darnassus då, eftersom det är där dom är. Det visste han inte. Så jag säger vad det finns för sorter i närheten, och han vill ha en spindel. Vi går in i grottan där spindlarna är, och jag hade thottat att det är en lvl 10 rarespawn där, och som tur vi hade var den kvar. Jag ber honom börja med tamningen, men idioten börjar skjuta på den. Jag kan inte skjuta för att dra agro då jag dödar allt med en pil, så jag säger till honom flera gånger att sluta slå, men spindeln dör iaf. Lackar som satan på honom och frågar vad fan han håller på med och får till svar att han inte vet hur man gör. Sen säger idiotjävlen att han har ett quest då han ska snacka med en snubbe uppe vid darnassus för att få tame-skillen. Men han visste inte hur man tog sig dig. Då ville han ha en guidad tur till Darnassus. Jag gav ungjäveln ett par väl varda ord och HSade ifrån honom. Han whisprar direkt efter jag lämnat partyt och säger att han dog i grottan och inte kan hitta tillbaka. Jag blir så jävla lack så jag skiter i mitt WSG game och loggar på fläcken. JÄVLA FITTNOOB, DÖ HORUNGE >_______< Även om jag inte spelar WoW känner jag igen mig, de flesta onlinespel har sina motsvarande incidenter. Som grädde på moset blir en del förbannade när man vänligt försöker förklara hur det ligger till, ungefär som om man var världens drygaste jävel som låtsades veta bättre än vad de gör (vilket man faktiskt gör). Read The Fucking Manual, liksom... Redigerad 1 juli, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 ÅH, fyfan vad jag hatar äckliga jävla fittnoobs. GAAAAAAAAAAAAH! Står och idlar med min twink i SW. En lvl 10 hunter kommer fram och whisprar mig. Jag svarar och han luskar fram att jag är svensk. Han frågar om jag kan hjälpa honom skaffa ett pet, och ja, det var ändå kö till WSG så kör till tänkte jag. Jag drar med han ut till Elwyn Forest och jag frågar vad han ska ha för sort. Idioten vill ha en katt. Jag frågar varför han inte stannat vid Darnassus då, eftersom det är där dom är. Det visste han inte. Så jag säger vad det finns för sorter i närheten, och han vill ha en spindel. Vi går in i grottan där spindlarna är, och jag hade thottat att det är en lvl 10 rarespawn där, och som tur vi hade var den kvar. Jag ber honom börja med tamningen, men idioten börjar skjuta på den. Jag kan inte skjuta för att dra agro då jag dödar allt med en pil, så jag säger till honom flera gånger att sluta slå, men spindeln dör iaf. Lackar som satan på honom och frågar vad fan han håller på med och får till svar att han inte vet hur man gör. Sen säger idiotjävlen att han har ett quest då han ska snacka med en snubbe uppe vid darnassus för att få tame-skillen. Men han visste inte hur man tog sig dig. Då ville han ha en guidad tur till Darnassus. Jag gav ungjäveln ett par väl varda ord och HSade ifrån honom. Han whisprar direkt efter jag lämnat partyt och säger att han dog i grottan och inte kan hitta tillbaka. Jag blir så jävla lack så jag skiter i mitt WSG game och loggar på fläcken. JÄVLA FITTNOOB, DÖ HORUNGE >_______< Hahaha. Tvivlar på att han ens översteg WoWs åldersgräns på 12 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 Även om jag inte spelar WoW känner jag igen mig, de flesta onlinespel har sina motsvarande incidenter. Som grädde på moset blir en del förbannade när man vänligt försöker förklara hur det ligger till, ungefär som om man var världens drygaste jävel som låtsades veta bättre än vad de gör (vilket man faktiskt gör). Read The Fucking Manual, liksom... Indeed. Frågar man någon om hjälp så har man ingen rätt att bli arg får man förklarar saker. Det roliga i incidenten var att min twink, som också är en hunter är lvl 19. Har varit det i ja, ett år kanske.. Och han sa helt utan att tveka att jag var noob som inte visste vart gubben han skulle till uppe vid darnassus var, eftersom jag hade gjort questen jag med när jag var lvl 10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 (redigerad) FYFAN... Körde SM och det droppade äntligen Scarlet Gauntlets, som jag needade och någon annan fick den Ninjade allt annat som hämnd, så nu mår jag mycket bättre Ska nu dra bort till Arathi Highlands, är lvl 37. Sedan efter det så blir det Badlands. 2 Frågor... Vad är twink? Vad är DKP från Kara? Redigerad 1 juli, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 FYFAN... Körde SM och det droppade äntligen Scarlet Gauntlets, som jag needade och någon annan fick den Ninjade allt annat som hämnd, så nu mår jag mycket bättre Ska nu dra bort till Arathi Highlands, är lvl 37. Sedan efter det så blir det Badlands. 2 Frågor... Vad är twink? Vad är DKP från Kara? Fråga 1: Slang för Fag eller en char man skaffar bra gear + ench och äger sönder i BG Fråga 2: Något bara en dålig guild skulle köra med ( Någon annan förklara, orkar inte ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 Fråga 2: Något bara en dålig guild skulle köra med ( Någon annan förklara, orkar inte ) Dragon killing points förkortas även som "DKP". Denna termen används i spelet "World of Warcraft" då man går med i raider (10-25 man) och dödar bossar. Ett dkp system kan se ut på så sätt att man får en Dkp om man kommer i tid till raiden. Man tilldelas en dkp om man dödar en boss som man dödat förut och kanske då två dkp om den är ny. Sedan avslutningsvis i raiden tilldelas man en för att avsluta raiden i tid. Dock finns det många minus dkp för klantiga misstag såsom ta monster på sig som ej ska dödas vi de tillfället eller när folk inte är redo. Det finns väldigt många typer av dkp-system. Ett av dem var detta och det är de jag själv spelar med. Men vad gör man med dkp? Jo, bossar som man dödar ger efter sig episka delar till sin rustining och de kostar dkp. De som har skrapat på sig mest dkp för köpa denna delen för en viss summa. Allt från 1-10000, altså hur mycket som helst. Bara man har det. Wikipedia Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 FYFAN... Körde SM och det droppade äntligen Scarlet Gauntlets, som jag needade och någon annan fick den Ninjade allt annat som hämnd, så nu mår jag mycket bättre Ska nu dra bort till Arathi Highlands, är lvl 37. Sedan efter det så blir det Badlands. 2 Frågor... Vad är twink? Vad är DKP från Kara? Twink är en karaktär man oftast skapar när man redan har en main som är rätt höglevlad. Syftet med en twink är inte att levla. Man levlar upp den till högsta leveln närmast ett nytt tiotal (19,29 osv, 19 är vanligast) så att man är högst möjliga level mot de man möter i BG. Sedan skaffar man svinbra gear och äger sönder i BGs. DKP är Dragon Kill Points och är en slags valuta man ofta använder i guilder som raidar. Om du är med på en raid får du, säg 2DKP. Om något fint droppas kan sedan personerna i raiden bjuda sina DKP på dropsen. Man håller koll på DKPn via lite olika program och sidor, här är exempelvis min guilds DKP. Imorgon köper jag nytt gamecard. Loggade in på guildsidan för första gången på länge, och såg att de hade downat både Magtheridon och Void Reaver! Go us => Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Desmar Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 (redigerad) Vårt dkp system.. Olika typer av items har olika minimi bids. Bjuder ingen minimi biddet så disenchantas itemet om det är BoP och läggs till guildbanken om det är BoE. Alla får ett dkp för varje timme i SSC/The Eye och alla får 1 dkp för att komma i tid till raiden. Man får sen olika många DKPs för dom olika bossarna, allt från 2 dkps för en lätt boss upp till 5dkps för svårare. När vi gör en first kill så får alla som är med dubbel DKP för killen. När man bjudet på items så gör man detta till antingen en speciell warrior vi har om det är ett caster item eller en speciell priest om det är ett melee item. När alla bjudit så får den som bjudit mest itemet och han får det för det antal DKPs som den som bjöd näst mäst bjöd. Altså Bjuder kalle 50 dkps och olle 70dkps och kalle är den som bjudit näst mest, så får olle itemet för 50 DKPs. Bjuder 2 stycken lika, så får den med flest DKPs itemet. Man får ej gå minus på sina dkps om man inte är den enda i raiden som vill ha itemet. Är det så så får man itemet för minimibiddet. Blå items ger vi gratis till dom som behöver dom och om det är flera som behöver det så rollar dom /random 100 (händer nästan aldrig) Systemet är lätt och funkar bra utan krångel och utan att folk behöver fundera eller utan att det blir slumpmässighet. Folk som behöver ett item mest, blir villiga att spendera mest dkps på det och därmed får dom itemet Redigerad 1 juli, 2007 av Desmar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 Vårt dkp system.. Olika typer av items har olika minimi bids. Bjuder ingen minimi biddet så disenchantas itemet om det är BoP och läggs till guildbanken om det är BoE. Alla får ett dkp för varje timme i SSC/The Eye och alla får 1 dkp för att komma i tid till raiden. Man får sen olika många DKPs för dom olika bossarna, allt från 2 dkps för en lätt boss upp till 5dkps för svårare. När vi gör en first kill så får alla som är med dubbel DKP för killen. När man bjudet på items så gör man detta till antingen en speciell warrior vi har om det är ett caster item eller en speciell priest om det är ett melee item. När alla bjudit så får den som bjudit mest itemet och han får det för det antal DKPs som den som bjöd näst mäst bjöd. Altså Bjuder kalle 50 dkps och olle 70dkps och kalle är den som bjudit näst mest, så får olle itemet för 50 DKPs. Bjuder 2 stycken lika, så får den med flest DKPs itemet. Man får ej gå minus på sina dkps om man inte är den enda i raiden som vill ha itemet. Är det så så får man itemet för minimibiddet. Blå items ger vi gratis till dom som behöver dom och om det är flera som behöver det så rollar dom /random 100 (händer nästan aldrig) Systemet är lätt och funkar bra utan krångel och utan att folk behöver fundera eller utan att det blir slumpmässighet. Folk som behöver ett item mest, blir villiga att spendera mest dkps på det och därmed får dom itemet DKP och bids är bara doligt i längden. Items ska ha fasta priser, och den med högst dkp som är villig att bjuda på sitt item får det. Vi kör också med shares som är lite överkurs som man inte behöver gå in på nu. http://www.unknown-entity.com:9001/ - vår dkp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 (redigerad) En sk. noobguild som bara har Kara att raida, då allt annat är för svårt. Någonstans måste dom ju tjäna respektive slösa DKP. Jadu, Du och dina meningslösa påhopp ¨.¨ - Vi Är inte noobs, Men vi kör kara med dkp för en anledning. 1 - Mer rättvisare. Tänk dig att du har varit och dödat Prince 23 gånger, Hammaren du har velat ha väldigt länge har inte droppat. Men då, den dagen den droppar har ni en first timer där. HEHE, nu rollar ni - First timern vinner och du måste vänta efter macen igen, kanske 23kills mer? Aktiva raidare har rätt till sakerna o,o, uhu. Det mesta går ändå för 10dkp eftersom,ja det är karazhan och man tar inte med sig ofta 2 av varje klass, möjligtvis 2priest's eller 2warriors, 1 dps o 1 prot. Karazhan är det ända vi raidar? Mjaw, nej =c..Farmar gruul, Raidar Mag (snart nog på farm när mer folk får va med på han) och precis börjat med ssc. Förklaring av vårat Dkp system~ 10dkp För att vara med en karazhan ända till raiden slutar. Minimumbid är 10dkp. Gruul Dies. Loot, [Priest,Warrior,Druid T4] [Priest,Warrior,Druid T4] [Eye Of Gruul] Leader : Alright Whisper bid for [Priest,Warrior,Druid T4] /player 1 whisper - Leader 10dkp. /rw Highest Bid 10dkp /Player 2 Whisper - Leader 90dkp /rw Leader Highest Bid 90dkp /rw Leader : Player 2 wins [Priest,Warrior,Druid T4] For 90dkp (60dkp-) (30+ for coming to Gruul's) Player's Dkp Atm : 230 Såklart, Går burna folks dkp fast det gör man bara inte om man vet att personen har raidat mer än dig - Man väntar till nästa gång "Bara En Dålig Guild Skulle Köra Med" - Na Vi är inte de bästa, men inte dåliga (: Väldigt enkelt system http://www.unknown-entity.com:9001/ - vår dkp Eran Dkp, Verkar äckligt svår och fatta...o,o Är nog den där överkursen du pratade om (= Ellose 37.399 Mitcosoft 33.490 eran <- Tristie 30.399 ^ Name : 360 Name : 30 <-våran, Name : 70 DKP för en full clear Gruul - 30dkp+ Mag - 30dkp+ Kara -20dkp+ (2dagar är oftast en clear)(Om du följer med en gång, får du 10) SSC first boss som vi är på just nu, Komma dit och få "testa han" - 20dkp+ First end instance bosskills brukar bara 100+dkp..(Lady vashj, Kael~) T4 Gruul Bitar brukar gå ut för 200dkp styck~ Går också Donate Mats till pots, Primals ect till guild bank och få mer dkps. Redigerad 1 juli, 2007 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 Jadu, Du och dina meningslösa påhopp ¨.¨ - Vi Är inte noobs, Men vi kör kara med dkp för en anledning. 1 - Mer rättvisare. Tänk dig att du har varit och dödat Prince 23 gånger, Hammaren du har velat ha väldigt länge har inte droppat. Men då, den dagen den droppar har ni en first timer där. HEHE, nu rollar ni - First timern vinner och du måste vänta efter macen igen, kanske 23kills mer? Aktiva raidare har rätt till sakerna o,o, uhu. Det mesta går ändå för 10dkp eftersom,ja det är karazhan och man tar inte med sig ofta 2 av varje klass, möjligtvis 2priest's eller 2warriors, 1 dps o 1 prot. Karazhan är det ända vi raidar? Mjaw, nej =c..Farmar gruul, Raidar Mag (snart nog på farm när mer folk får va med på han) och precis börjat med ssc. Förklaring av vårat Dkp system~ 10dkp För att vara med en karazhan ända till raiden slutar. Minimumbid är 10dkp. Gruul Dies. Loot, [Priest,Warrior,Druid T4] [Priest,Warrior,Druid T4] [Eye Of Gruul] Leader : Alright Whisper bid for [Priest,Warrior,Druid T4] /player 1 whisper - Leader 10dkp. /rw Highest Bid 10dkp /Player 2 Whisper - Leader 90dkp /rw Leader Highest Bid 90dkp /rw Leader : Player 2 wins [Priest,Warrior,Druid T4] For 90dkp (60dkp-) (30+ for coming to Gruul's) Player's Dkp Atm : 230 Såklart, Går burna folks dkp fast det gör man bara inte om man vet att personen har raidat mer än dig - Man väntar till nästa gång "Bara En Dålig Guild Skulle Köra Med" - Na Vi är inte de bästa, men inte dåliga (: Väldigt enkelt system Eran Dkp, Verkar äckligt svår och fatta...o,o Är nog den där överkursen du pratade om (= Ellose 37.399 Mitcosoft 33.490 eran <- Tristie 30.399 ^ Name : 360 Name : 30 <-våran, Name : 70 DKP för en full clear Gruul - 30dkp+ Mag - 30dkp+ Kara -20dkp+ (2dagar är oftast en clear)(Om du följer med en gång, får du 10) SSC first boss som vi är på just nu, Komma dit och få "testa han" - 20dkp+ First end instance bosskills brukar bara 100+dkp..(Lady vashj, Kael~) T4 Gruul Bitar brukar gå ut för 200dkp styck~ Går också Donate Mats till pots, Primals ect till guild bank och få mer dkps. Lol, kara är så jävla lätt att man inte ens ska behöva ha DKP system. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 (redigerad) ÄR DET HÄR JAG SKA SÄGA ATT VI KÖR MED DKP I KARAZHAN??? :P :teehee: :teehee: :teehee: Usch vad kassa vi är. Redigerad 1 juli, 2007 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts