Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Skojar du, finns ju nästan ingen grinding i den om du inte typ har anti-xp hack som gör att du måste ta igen missad xp från quests. (w00t) En av mycket få guider som inte bara är "grinda här, sen grinda där, sen grinda här"

Fakta kvarstår ju ändå att du levlar snabbast på grind, varesig du vill eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okay (w00t)

Är dessa mods värda att ha?

CTRaid

Scrolling Combat Text

Fubar

Andra mods från Ace

Lootlink

Fanns i Brian Kopps guiden.

Nu har jag mixtrat lite med guiderna.

Så jag ska nu (lvl 32) dra upp till Hillsbrad Foothills och följa BKAG (Brian Kopps Alliance Guide), eftersom jag tycker att lvl 32 känns lite lågt för att börja i STV...

Efter det drar jag ner till STV och följer JALG (Jame's Alliance Leveling Guide), kommer antagligen vara runt 33 då.

Nä jag är klar där i STV så fortsätter jag med JALG, och drar till Desolace, hoppas på lvl 35/36.

Efter Desolace så har jag inte bestämt mig om jag ska fortsätta med JALG eller BKAG...

Vad tycker ni; Vilken är bäst?

Snälla, testa addons istället. Gillar du dom inte är det bara att slänga dom. Ingen kan tycka om samma addons som någon annan.

Är du helt borta i addon träsket kan du aldrig dra ner något pack som alltid har för mycket än vad man behöver.

Ang. dom du länkade så;

CTraid: Du kommer till 99% säkerhet inte vara i en raid före lvl 70 om du inte kör BG. Helt onödigt innan dess.

SCT: Finns numera inbyggt i interface menyn, så helt onödigt det med.

Fubar: Gammalt plockepinn. Ser ingen anledning varför du skulle vilja ha detta föråldrade addon, när det finns bättre funktioner till allt som fubar innehåller.

LootLink: Kan vara bra någongång. Gör inte mycket mer än suger RAM helt i onödan imo.

Andra mods från ACE: http://files.wowace.com/ - Jadu, innan du testat alla så tycker jag den frågan är onödig.

Ang. guideskiten. Varför ska du följa en guide? Det är din första char, och du bör gå med damsugaren på alla platser du kan för att göra alla quester, alla instancer och ha alla kartor fixade. Du spelar fortfarande i inlärningsfasen, då jag vet att du inte är en fullfjädrad shaman än. Dessa guider är gjorda för folk som redan har spelat upp karaktärer till maxlvl och slösade ja, låt säga 20 dagars playtime bara för att lära sig alla quests/ställen/sin klass. Detta är något jag också tycker du borde göra istället för att försöka få en så bra /played som möjligt. Du kommer vara en värdelös shaman när du når maxlvl och kommer bara ångra att du inte kan något om spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa guider är gjorda för folk som redan har spelat upp karaktärer till maxlvl och slösade ja, låt säga 20 dagars playtime bara för att lära sig alla quests/ställen/sin klass. Detta är något jag också tycker du borde göra istället för att försöka få en så bra /played som möjligt. Du kommer vara en värdelös shaman när du når maxlvl och kommer bara ångra att du inte kan något om spelet.

You got a point...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

You got a point...

Jag följde Jame's Alliance Leveling Guide från level 34 - 60 och levlade fritt 60 - 70, och jag är fullt normal. :shifty:

Men egentligen är det mysigare att avnjuta spelet. Jag var tvungen att levla så snabbt som möjligt p g a mina vänner som var maxlevel och gnällde på att jag levlade långsamt. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag följde Jame's Alliance Leveling Guide från level 34 - 60 och levlade fritt 60 - 70, och jag är fullt normal. :shifty:

Men egentligen är det mysigare att avnjuta spelet. Jag var tvungen att levla så snabbt som möjligt p g a mina vänner som var maxlevel och gnällde på att jag levlade långsamt. :mellow:

Jag njuter ju av spelet och tar det lite lungt... inte direkt som jag bryr mig om min /played. Satsar mer på att ha roligt. Ser guiderna som ett komplement till det, eftersom spelet är så stort så kan jag ju inte veta allt från början.

Man känner sig så slösig om man är i AH för länge :blink:

Köpte nya väskor och lite Lesser Bloodstone Ore.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du följde dock StellHell's leveling guide upp till 34, då jag inte pallade längre. Samma med Sniper, han fick smaka på leveling guiden upp till 20+, då jag igen tröttnade.

Tror du lärde dig en hel del dom första lvlarna, och det är alltid roligt att ha någon att spela med.

Då det finns så mycket olika ställen att lvla på har jag, efter ett par chars hittat min bästa rutt.

Alliance:

1-10: Nybörjarstället

11-20: Westfall, pga. Deadmines

21-30: Redridge > Duskwood/Wetlands (Dessa 2 områden ränsas ett i taget, då båda har ett par höglvlade elitequests som sparas till senare)

31-40: Arathi > Badlands

41-50: Hinterlands > Tanaris

51-55: Un'goro/Felwood

55-58: WPL > EPL

Varför?

1-10: Bara onödigt att röra sig från platsen man spawnar på. Tar längre tid att flytta till ett ställa man kan lite bättre, och dom lvlarna går så snabbt ändå.

11-20: Westfall är så simpelt efter man ränsat det med en char. Questerna är många, och de flesta är grindquests. Deadmines är också viktigt att köra asap så man får tag i gear som hjälper en lång tid framåt.

21-30: Jag kör alltid RR > Duskwood, för att sedan när jag bara har elitequesterna kvar dra till Wetlands, då man får en hel drös med quests, som blir väldigt enkla att göra då typ hälften är gröna quests.

31-40: Arathi ligger just norr om wetlands, så det är därför jag tar Wetlands efter Duskwood. Badlands har lite högrelvlade mobs, och jobbiga quests. Kom dock ihåg att grinda stone elementals för mountpengar.

41-50: Folk brukar fråga varför inte Ferelas? Jo, för du inte har flypath där och inga roliga quests iaf. Gör Hinterland questera för att sedan dra vidare till Tanaris och Zul'Farrak.

51-55: Töm Un'goro, dra upp till Felwood och töm där med.

55-58: WPL är perfekt för snabb exp. EPL ligger nära till hands när man är klar där.

Instanser:

1-10: -

11-20: Kör DM tills du har allt din klass behöver, och gör klart alla quests där inne.

21-30: Blackfathom Deeps (SFK om du är caster, annars är det inte riktigt värt. Hittar du en grupp så go for it)

31-40: Gnomeregan, SM (Gör quests, försök fixa lite blått) (RFK om du verkligen behöver något)

41-50: Uldaman, ZF, Maraudon, RFD (plate drops)

51-55: Maraudon(Sista delarna, efter du fått "nyckeln"), ST, BRD

55-58(60): LBRS, UBRS, Dire Maul, Scholo, Strat (Kommer antagligen aldrig göras, då man drar till BC och får mycket bättre grön eq)

TBC;

Hellfire > Zang > Terokka > Nagrand > Blade's Edge > SMW/Nether. Damsug på quests.

HFC: Kör Ramp asap, börja med BF vid 62 för att "må bra" i instancen (Försök köra runs tills du inte får rep mer så slipper du farma när du blir 70)

CR: SP och UB runt 63-64. (fixa revered asap)

CoT Durnholde: 66+ imo. Kör när du har lust (hoppas på summon :blink: )

Auch: MT och Crypts till revered.

TK 70+(68 för druider): Försök få tag på nyckelquesten för Arca, och kör Mech och Bot.

CoT BM: Kräver en Durnholde run, så kom ihåg det.

Vid detta lag är du lvl 70, och ska börja farma heroic nycklar. Om man gjort som man ska så är alla nycklarna förutom TK och möjligtvis CoT inte där.

Dra till Karazhan och börja nycketquesten, fixa den ASAP och sen är det bara att farma epixx. (Skiter i att nämna TK/SSC attunements då dom kommer försvinna och vara alternativa för lite rewards enbart)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

31-40: Arathi > Badlands

Varför?

31-40: Arathi ligger just norr om wetlands, så det är därför jag tar Wetlands efter Duskwood. Badlands har lite högrelvlade mobs, och jobbiga quests. Kom dock ihåg att grinda stone elementals för mountpengar.

Instanser:

31-40: Gnomeregan, SM (Gör quests, försök fixa lite blått) (RFK om du verkligen behöver något)

Problemet med Arathi är att Horde har alla (förutom 1) quests mellan 30 och 35.

Det finns iofs två quests som man som alliance kan ta vid ~30 men dem är röda. (Förutom Northfold Manor, som är gul. Jag är klar med den)

Vad kan man då göra undertiden? Är nu lvl 33.

Vågar man sig upp till Trisfal glades som ~ lvl 33 för att göra SM?

Den enda vägen jag sett är nämligen genom Alterac Mountains och någon 40+ area, men du kanske vet någon annan väg?

Jag har hört mycket gott om SM så jag har bestämt mig att göra den.

Kan du, om du har tid/orkar, utvecka lite vad man ska göra i respektive zon och lite mer exakt vilken lvl du tycker man ska dra dit? :mellow:

Riktigt nice guide :shifty:

Edit: Det finns ju skitbra drops i SM!

Och 2 alliance quests, varav jag endast har 1 :blink:

Så när jag är 34 är det dags för SM.

Frågan hur man tar sig dit kvarstår :wub:

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet med Arathi är att Horde har alla (förutom 1) quests mellan 30 och 35.

Det finns iofs två quests som man som alliance kan ta vid ~30 men dem är röda. (Förutom Northfold Manor, som är gul. Jag är klar med den)

Vad kan man då göra undertiden? Är nu lvl 33.

Vågar man sig upp till Trisfal glades som ~ lvl 33 för att göra SM?

Den enda vägen jag sett är nämligen genom Alterac Mountains och någon 40+ area, men du kanske vet någon annan väg?

Jag har hört mycket gott om SM så jag har bestämt mig att göra den.

Kan du, om du har tid/orkar, utvecka lite vad man ska göra i respektive zon och lite mer exakt vilken lvl du tycker man ska dra dit? :mellow:

Riktigt nice guide :shifty:

Edit: Det finns ju skitbra drops i SM!

Och 2 alliance quests, varav jag endast har 1 :blink:

Så när jag är 34 är det dags för SM.

Frågan hur man tar sig dit kvarstår :wub:

Gå via Silverpine forsest (först Hillsbrad,sen hittar du nog Silverpine)

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha... den vägen känner jag till!

Förresten, vad är bäst mellan 2H och Dual, för shamaner.

RFK, är den värd att köra för mig? (33 shaman alliance)

Jag tkr 2h fast jag har aldrig spelat shaman, utan jag har bara spelat warrior. fast dom flesta shamanerna jag känner köra Dual.

Finns det nå shammy drops i RFK? :blink:

Bättre och ta mail från SM istället. Herod's shoulder och berserker helm är ett måste för shamaner IMO!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tkr 2h fast jag har aldrig spelat shaman, utan jag har bara spelat warrior. fast dom flesta shamanerna jag känner köra Dual.

Finns det nå shammy drops i RFK? :blink:

Bättre och ta mail från SM istället. Herod's shoulder och berserker helm är ett måste för shamaner IMO!

Får inte mail förens lvl 40 -_-

Förresten.. var ska jag grinda nu, till lvl 35?

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får inte mail förens lvl 40 :blink:

Förresten.. var ska jag grinda nu, till lvl 35?

....Svårt att göra själv? har du inga quests grindar du, har du quests grindar du...enkelt? Och ni som snackar om hur han missar story i wow om han följer guide. Psst, det finns ingen story, har aldrig funnits och kommer aldrig finnas.

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor