Mark Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Helvete, WoW krånglar igen (datorn lägger av vid inloggning). Vill inte missa Karazhan ikväll, får vänta och se om det löser sig av sig självt =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 (redigerad) Igår gjorde jag somsagt Gnomeregan. Det var skitsvårt. I min första grupp var vi 5 pers, alla runt 30. Vi whipe:ade vid den sista tunneln eftersom det kom ett stort jävla moln med runt 30 lvl 32 Elites och slaktade alla. Vi whipe:ade där senare, en andra gång. Efter det så stack 2 stycken så vi var bara 3 kvar. Då bestämde vi oss för at göra lite quests i Gnomeregan (inte i instancen men utanför i byggnaden). Efter ungefär 30 min var vi klara och som tur var hittade vi 2 st som ville göra Gnomeregan med oss. Vi whipe:ade 3 gånger på det där stället med molnet av mobs som kommer svärmande. Som tur var var jag SS:ad, men en i gruppen hade vart så puckad att han sprang vidare i tunnenln när monstren jagade han, så han blev Out of Range för mig... Så vi fick börja om, igen. Vi whipe:ade ännu en gång och sen så orkade ingen köra om den igen. Räddningen blev att en i gruppen hade en lvl 70 druid och loggade in på den och mosade alla mobs i vägen och bossen. Så vi blev klara där inne! Jag fick lite loot därifrån också. Manual Crowd Pummeler Electromagnetic Gigaflux Reactivator Spidertank Oilrag Security DELTA Access Card Workshop Key Användes för att låsa upp bakvägen till Gnomeragan. Innan jag gjorde Gnomeregan så hade jag sprungit iväg ner till Booty Bay i Stranglethorn Vale, från Darkshire i Duskwood, och utforskat. Ny flightpath! Såg också att det var fullt med lvl 67 vakter, så jag förstår nu vad du menar Ante_freeman. Jag upptäckte också att det var en båt där, så jag tog båten för att se var jag hamnar. Jag hamnade i Ratchet i The Barrens, Horde territory. Hittade där en ny flightpath! Sprang vidare till väster för att senare hamna i Stonetalon Mountains, efter att ha blivit dödad av 4 boss vakter en gång. Följde vägen till Stonetalon Peak för att få ännu en ny flightpath! Kollade på kartan och märkte att jag inte kunde springa till Ashenvale utan att springa tillbaka hela vägen till The Barrens och senare norr mot Ashenvale, så jag tog en flygtaxi till Auberdine i Darkshore. När jag väl var där så passade jag på att lämna in ett quest och senare försöka ta båten till Rut Theran Village i Teldrassil. Missade dock första båten för att jag råkade trilla ner i vattnet precis när jag skulle kliva på. Klarade dock att komma med på nästa. Det var ingen laddningstid på båten, den gick direkt! När jag väl var där så skaffade jag mig den nya flightpathen och tog flygtaxi tillbaka till Auberdine. Det var gratis! Det var ungefär då som jag kom med i mitt första Gnomeregan party. Dom var lite halvt borta just då. Det passade mig perfekt. Mot Ashenvale! Gick ganska fort att ta sig ner till Astranaar i Ashenvale. Det var svårt att hitta flightpathen där, precis som i Booty Bay. Ungefär nu så började partyt bli aktivt, så jag använde min Heartstone för att komma tillbaka till Wetlands där jag började min resa. Efter en snabb flygtur därifrån så var jag i Ironforge i Dun Morogh. Sen fick jag springa till Gnomeragan i väster och när jag kom in i instances så summonade dem mig till stället dem var. Kan passa på att fråga vilken kombination som är bäst. Manual Crowd Pummeler Eller Mace of the Hand Crest of Darkshire Innan allt annat som jag skrivit hade jag också gjort The Missing Diplomat, hela questet från början, men den orkar jag inte skriva om nu. Det var inget speciellt med den, förutom mycket xp och pengar + en jättebra ny ring. Kan lägga till att jag dödade en horde vakt i The Barrens! Edit: Tog bort quote:n för ökad läsbarhet. Redigerad 23 juni, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Sniper: Du skrev det på förra sidan? Haha! http://www.break.com/index/i_want_those_boots.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Sniper: Du skrev det på förra sidan? Haha! http://www.break.com/index/i_want_those_boots.html Gammal som gatan men fortfarande ganska rolig : P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 (redigerad) Sniper: Du skrev det på förra sidan? i_want_those_boots.html Jaja, men det var sista posten Så jag skrev det igen gär, först i quote och uppdaterade lite saker. Sen tog jag bort quoten för det blev tråkigare att läsa. @ Videoklippet som Siana postade. Haha... var inte det lvl 1 vargen i Dun Morogh? Redigerad 23 juni, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Desmar Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Jaja, men det var sista posten Så jag skrev det igen gär, först i quote och uppdaterade lite saker. Sen tog jag bort quoten för det blev tråkigare att läsa. @ Videoklippet som Siana postade. Haha... var inte det lvl 1 vargen i Dun Morogh? Jo.. Det är det som skulle vara roligt på något sätt? Att den droppade ett par gråa boots, Och så "Ninjalootade" gnomen dom. Lätt den SÄMSTA / TRÅKIGASTE skiten på länge, Det är typ humor som man har efter 2-3 dygn utan sömn Aja, Denna är däremot rolig http://www.youtube.com/watch?v=xeUhSjuhQYE . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 *spam* 2H är bättre än 1H+sköld. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 2H är bättre än 1H+sköld. Vadå spam :'( Men iaf.. är lvl 30 nu Guiden FTW Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 (redigerad) Booty Bay är ett neutralt ställe dvs om du skulle attackera en horde eller vice versa, så hoppas vakterna där på dig. Now that aint true, kewl att stå där och vänta på hordes sen göra lite emotes...sen bam dead. Jo.. Det är det som skulle vara roligt på något sätt? Att den droppade ett par gråa boots, Och så "Ninjalootade" gnomen dom. Lätt den SÄMSTA / TRÅKIGASTE skiten på länge, Det är typ humor som man har efter 2-3 dygn utan sömn Aja, Denna är däremot rolig http://www.youtube.com/watch?v=xeUhSjuhQYE . Lätt den bästa filmen...speciellt när han lirar trollbane! Redigerad 23 juni, 2007 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 24 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2007 (redigerad) Inget. Redigerad 24 juni, 2007 av Carlis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Desmar Skrivet 24 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2007 Now that aint true, kewl att stå där och vänta på hordes sen göra lite emotes...sen bam dead. Lätt den bästa filmen...speciellt när han lirar trollbane! Vet du vem han Mojache är ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 24 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2007 Jo.. Det är det som skulle vara roligt på något sätt? Att den droppade ett par gråa boots, Och så "Ninjalootade" gnomen dom. Lätt den SÄMSTA / TRÅKIGASTE skiten på länge, Det är typ humor som man har efter 2-3 dygn utan sömn Aja, Denna är däremot rolig http://www.youtube.com/watch?v=xeUhSjuhQYE . Föresten... finns det något som Aldore och (den andra *vad det nu var*)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 24 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2007 Föresten... finns det något som Aldore och (den andra *vad det nu var*)? Ja, i lvl 62-65 kommer man till Shattrath City och får välja Aldor eller Scryers. Aldor är draenei och Scryer är blood elf. Det man väljer avgör vilka quests man får och vilka rep rewards och lite sånt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 24 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2007 Ja, i lvl 62-65 kommer man till Shattrath City och får välja Aldor eller Scryers. Aldor är draenei och Scryer är blood elf. Det man väljer avgör vilka quests man får och vilka rep rewards och lite sånt Vad finns det för konsekvenser? Är det lika "kraftigt" som Alliance och Horde? Kan man byta? Vad är dem största skillnaderna mellan dem? Får inte Dranei eller Blood Elf välja? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 24 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2007 (redigerad) Vad finns det för konsekvenser? Är det lika "kraftigt" som Alliance och Horde? Kan man byta? Vad är dem största skillnaderna mellan dem? Får inte Dranei eller Blood Elf välja? 1. Konsekvenserna är väl att om du är Aldor blir du hatad av Scryers och vice versa. 2. Lika "kraftigt" vet jag väl inte, eftersom fraktionerna är bara en liten del av det som finns i Burning Crusade. Om du är Aldor kan du t.ex INTE attackera Scryers osv. Det finns dock speciella Aldor och Scryers "baser" på olika ställen i Outlands. 3. Man kan inte byta, så vitt jag vet. 4. De största skillnaderna skulle väl vara quests och rewards. 5. Nej..EDIT: Tänkte fel! Ja, det kan så klart välja som vilken annan ras som helst. Redigerad 24 juni, 2007 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 24 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2007 Vad finns det för konsekvenser? Ehm, inga, förutom att du får bara den ena sidans rewards. Är det lika "kraftigt" som Alliance och Horde? Nej. Kan man byta? Ja, men man får farma i ett jävla år för att få upp reputation till neutral. Vad är dem största skillnaderna mellan dem? Rewardsen och shoulder enchants. Får inte Dranei eller Blood Elf välja? Jo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 24 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2007 (redigerad) Men om man är Scryer och en horde som jag stöter på är Scryer. Kan han skada mig eller tvärtom? Man blir attackerad av "fiende" basernas NPC:er va? Redigerad 24 juni, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 24 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2007 Men om man är Scryer och en horde som jag stöter på är Scryer. Kan han skada mig eller tvärtom? Man blir attackerad av "fiende" basernas NPC:er va? Det funkar som vanligt. Horde mot Alliance så det är ingen skillnad. Dock går du upp till Scryer basen och är Aldor så kommer det vakter som slänger ut dig ur staden och du får en curse så du springer söligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 24 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2007 Men om man är Scryer och en horde som jag stöter på är Scryer. Kan han skada mig eller tvärtom? Ja, det är ingen ändring på så sätt. Enda skillnaden är att "fiende" NPC's inte pratar med dig och ibland attackerar dig. Man blir attackerad av "fiende" basernas NPC:er va? Ja, tror det, dock inte säker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 24 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2007 Jaha... Förresten hur unjoinar jag en guild? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts