Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Kan du beskriva det lite mer?

Jag är Alliance.

Stromgarde.

När du går in genom huvudporten så ska du gå till höger tills du ser de som är "vänliga". När du är i det området, så ska du leta efter en "bro" som du såg när du gick genom huvudporten. Gå över den. Sen på höger sida när du gått över bron så ska det finnas en vendor som bl.a säljer en bok som lärd dig First Aid över 150

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du beskriva det lite mer?

Jag är Alliance.

Refugee point (dit man flyger om man är ally) ska du flyga till, sen går du med vägen mot Hillsbrad och du ser ett slott på vänster sida, gå in där & leta. Om du inte hittar det kan du följa efter ett par "riddare" som patrullerar mellan Refugee point & slottet :ph34r:. leta igenom slottet sen när du kmr dit :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Booty Bay är ett neutralt ställe dvs om du skulle attackera en horde eller vice versa, så hoppas vakterna där på dig.

Alltså... dem dära horde:sen som dödade mig dödade vakterna också :)

Förresten, Nu är jag i Kalimandor (Theramore Isle), för questet The Missing Diplomat :)

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är klar med alla quests i Duskwood, Wetlands.

Missing Diplomat var nice :)

Nu har jag 3 val...

1. Fortsätta i Hillsbrad Foothills till lvl 30.

2. Fortsätta i Stranglethorn Vale till lvl 30.

3. Fortsätta i Auberdine till lvl 30.

Jag är lvl 29 nu :)

WHAT SHALL I DO!?

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ååh... typo :)

Jahapp... vet inte var jag ska grinda fortfarande :lol:

Men jag tar nog och drar ner till Stranglethorn Vale och efter det till Auberdine :)

Ack, STV.. gankers paradise. Var beredd på att dö en jädrans massa gånger när du questar i STV, alltid någon från horde eller ally sidan som ska ganka och jävlas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår gjorde jag somsagt Gnomeregan.

Det var skitsvårt. I min första grupp var vi 5 pers, alla runt 30. Vi whipe:ade vid den sista tunneln eftersom det kom ett stort jävla moln med runt 30 lvl 32 Elites och slaktade alla. Vi whipe:ade där senare, en andra gång. Efter det så stack 2 stycken så vi var bara 3 kvar. Då bestämde vi oss för at göra lite quests i Gnomeregan (inte i instancen men utanför i byggnaden). Efter ungefär 30 min var vi klara och som tur var hittade vi 2 st som ville göra Gnomeregan med oss. Vi whipe:ade 3 gånger på det där stället med molnet av mobs som kommer svärmande. Som tur var var jag SS:ad, men en i gruppen hade vart så puckad att han sprang vidare i tunnenln när monstren jagade han, så han blev Out of Range för mig... Så vi fick börja om, igen. Vi whipe:ade ännu en gång och sen så orkade ingen köra om den igen. Räddningen blev att en i gruppen hade en lvl 70 druid och loggade in på den och mosade alla mobs i vägen och bossen. Så vi blev klara där inne!

Jag fick lite loot därifrån också.

Manual Crowd Pummeler

Electromagnetic Gigaflux Reactivator

Spidertank Oilrag

Security DELTA Access Card

Workshop Key Användes för att låsa upp bakvägen till Gnomeragan.

Innan jag gjorde Gnomeregan så hade jag sprungit iväg ner till Booty Bay i Stranglethorn Vale, från Darkshire i Duskwood, och utforskat. Ny flightpath! Såg också att det var fullt med lvl 67 vakter, så jag förstår nu vad du menar Ante_freeman.

Jag upptäckte också att det var en båt där, så jag tog båten för att se var jag hamnar. Jag hamnade i Ratchet i The Barrens, Horde territory. Hittade där en ny flightpath! Sprang vidare till väster för att senare hamna i Stonetalon Mountains, efter att ha blivit dödad av 4 boss vakter en gång. Följde vägen till Stonetalon Peak för att få ännu en ny flightpath! Kollade på kartan och märkte att jag inte kunde springa till Ashenvale utan att springa tillbaka hela vägen till The Barrens och senare norr mot Ashenvale, så jag tog en flygtaxi till Auberdine i Darkshore. När jag väl var där så passade jag på att lämna in ett quest och senare försöka ta båten till Rut Theran Village i Teldrassil. Missade dock första båten för att jag råkade trilla ner i vattnet precis när jag skulle kliva på. Klarade dock att komma med på nästa. Det var ingen laddningstid på båten, den gick direkt! När jag väl var där så skaffade jag mig den nya flightpathen och tog flygtaxi tillbaka till Auberdine. Det var gratis! Det var ungefär då som jag kom med i mitt första Gnomeregan party. Dom var lite halvt borta just då. Det passade mig perfekt. Mot Ashenvale! Gick ganska fort att ta sig ner till Astranaar i Ashenvale. Det var svårt att hitta flightpathen där, precis som i Booty Bay. Ungefär nu så började partyt bli aktivt, så jag använde min Heartstone för att komma tillbaka till Wetlands där jag började min resa. Efter en snabb flygtur därifrån så var jag i Ironforge i Dun Morogh. Sen fick jag springa till Gnomeragan i väster och när jag kom in i instances så summonade dem mig till stället dem var.

Kan passa på att fråga vilken kombination som är bäst.

Manual Crowd Pummeler

Eller

Mace of the Hand

Crest of Darkshire

Innan allt annat som jag skrivit hade jag också gjort The Missing Diplomat, hela questet från början, men den orkar jag inte skriva om nu. Det var inget speciellt med den, förutom mycket xp och pengar + en jättebra ny ring.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor