Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Mer funktionellt. Han skrev aldrig att orginal interfacet är ofunktionellt.

Hur blir det mer funktionellt med runda knappar istället för fyrkantiga?

Att något är snyggare gör det inte bättre. Det är som att spackla upp hela bilen och slänga på ett plasthölje. Den kommer se bra ut men det är fortfarande samma skitbil under.

Att säga att orginal UI är för stort så är man keff, då det går att skala ner till minimal skala, och antagligen har man inte ens testat det isf.

Nej, allt man behöver beror dels på vad man gör.

En raidare kommer behöva ett raidaddon, t.ex. CTraid, och ett bossaddon kommer behövas för att få varningar. ThreadMeter kan vara bra för dmgdealers och ett healing addon för healers.

En PvP:are kommer aldrig behöva detta, och klarar sig med enbart orginal UI. Lär er binda era knappar om det är det som är problemet, och jag kan aldrig i min vildaste fantasi se att alla rader skulle vara för lite för att ha ALLT man vill ha ute på skärmen.

Vad båda parter skulle gynnas av är ett cordinateaddon och möjligtvis ett addon för att visa mobs HP och vad dom droppar t.ex.

Att ha addons som ändrar ALLT och bara suger extra minne så spelandet försämras ser inte jag som något man vill ha. Det är möjligt att det blir snyggare, men mer praktiskt tror jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du ens testat AddOns någon gång? Ingen har påstått att Original UI inte fungerar men man kanske vill ha något mer funktionellt. I övrigt är ni från vettet om ni kör med 1024x768 när ni kan ha högre. :rolleyes:

Varför skulle vi vara från vettet? 1024x768 har jag kört sen jag börja med wow.

1024x768 Funkar perfekt. Whats the problem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knapparna blev skitfula när man skalade ner sist jag gjorde det, trycktes ihop råknäppt. Jag gillar att ha mina knappar mer samlade, och inte utspridda dels på bredden samt på höjden, därför har jag ändrat mina knappar.

En annan praktiskt sak med Bartender, som jag har, är att man kan binda bars till olika former. Är jag i shadowform blir en bar fylld med damagespells och mina healingspells dols, kommer jag ur shadowform så syns det igen. Jag sparar på det sättet en massa utrymme, vilket för mig är viktigt. Jag döljer även den lilla snabbmenyn och mina backpacks - de öppnar man ändå med tangentbordet. Sedär, ännu mer uttrymme!

Mina knappändraringar är för att spara uttrymme på skärmen, och alla andra addons ger viktiga funktioner som jag inte skulle överleva utan, såsom:

• MobHealth, räknar ut en mobs hälsa. Väldigt viktigt när man är präst som jag, och har SW:D.
  • ColaLight, visar värdet till vendor på en item.
  • KTM Threatmeter, ett måste i raids/instancer
  • DamageMeter, man vill ju se sin skada :shifty:
  • AtlasLoot, behöver nog inte ens gå in på varför man behöver den...
  • OmniCC, en timer på dina cooldowns, mycket lättare att tima spells.
  • SpamSentry, jag lider med er addonlösa som tvingas ta allt guldsäljarspam...
  • CT_Raid, ett måste i raids...
  • Big Wigs / Deadly Boss Mod, samma sak där. Kan inte vara kul att sitta och gissa när bossarna använder sina spells...
  • Cartographer - jag har herbalism. Så fort jag har herbat något placeras en ikon ut på min karta. Kommer jag tillbaka nästa dag kan jag då se exakt var alla herbs växer, de har då respawnat på samma platser.
  • Chronometer - för alla med dots kanske det inte är så roligt att gissa när doten tar slut? För mig syns en timer på dem, så jag kan lägga upp en ny exakt när den gamla tagit slut.
  • sienasGemViewer - Skrattar högt åt de som försöker hitta gems på AH utan den här...

Allt är mycket funktionellt och väldigt användbart enligt mig. :)

Edit:

Nerheden, klart fan att det funkar, jag spelar med det själv, men du får plats med mycket mindre på skärmen. Testat 1280x1024 någon gång? När man väl bytt byter man aldrig tillbaka...

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Text*

Klart man har testat, dock klarar inte mina ögon högre upplösning än 1024x768 får grymt ont i huvudet bara av att kolla på det. 1024x768 duger fint men inte i standard UI scale.

Då håller jag med dig, det är förstort, men kör man UI scale så löser det sig. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur fan kan man spela utan Titan Panel, det mest användbara addonet av alla!?

Vill man kolla hur mycket plats man har kvar i sina väskor, öppnar man väskorna då och räknar? Fuck that! Kolla i hörnet av panelen så står det! Eller när man vill veta hur mycket pengar man har, samma sak där. Och så durability på sitt gear, varför öppna character panel och hålla markören över allt gear en sak i taget, när man kan få ett procenttal över hus skadat det är direkt! Ett annat exempel: man grindar för att lvla upp. Man har slaktat ett tag, men hur långt har man egentligen kommit? Med Titan kan man kolla hur mycket xp man fått den här spelrundan, hur länge man spelat, hur mycket xp i timmen man drar in, samt en uppskattning hur lång tid det är kvar tills man lvlar baserat på den informationen. Man klarar sig utan den informationen, men det är så mycket enklare med den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur fan kan man spela utan Titan Panel, det mest användbara addonet av alla!?

Vill man kolla hur mycket plats man har kvar i sina väskor, öppnar man väskorna då och räknar? Fuck that! Kolla i hörnet av panelen så står det! Eller när man vill veta hur mycket pengar man har, samma sak där. Och så durability på sitt gear, varför öppna character panel och hålla markören över allt gear en sak i taget, när man kan få ett procenttal över hus skadat det är direkt! Ett annat exempel: man grindar för att lvla upp. Man har slaktat ett tag, men hur långt har man egentligen kommit? Med Titan kan man kolla hur mycket xp man fått den här spelrundan, hur länge man spelat, hur mycket xp i timmen man drar in, samt en uppskattning hur lång tid det är kvar tills man lvlar baserat på den informationen. Man klarar sig utan den informationen, men det är så mycket enklare med den.

1. Öppna väskorna och RÄKNA hur många slots man har ledigt? Vem fan bryr sig? Man kan väl själv avgöra hur mycket ledigt utrymme man har kvar genom att ta en snabb titt genom sina bags, brukar ALDRIG räkna hur många slots som är ledigt. Shift+B ftw?

2. Durability, jag brukar själv för det mesta bara kolla ett item i character panel för att få en uppskattning om hur mycket durability man har kvar. Annars är det ju bara fara till närmaste vendor och kolla hur mycket det kostar att reparera, eller hur?

3. XP/hour är ett totalt värdelöst addon som knappt borde existera. Exempel: Låt oss säga att man tjänar kanske...tjaa...50k xp i timmen (enligt den där addonen). Om man sedan lämnar in ett quest, som man kanske får 7k xp för, då höjs den där xp/hour grejen till kanske 70-80k/hour. Det ger knappast ett trovärdigt resultat om man senare börjar grinda igen.

Ja, hur fan klarar jag av spela utan den? Den mest användbara addonet som jag INTE använder. Jag ska genast följa ditt exempel att installera en massa energislukande addons så att min speltid ska bli så frän och ögonporrig som möjligt. Det är vad jag får erektion av när jag spelar WoW. Och inte nog med det, jag ska sprida ditt budskap vidare till alla andra som inte använder dessa addons, eftersom det är i princip OMÖJLIGT att spela WoW utan Titanbar och andra addons. Det går ju helt enkelt inte, eller vad tycker du, Johnnypojken?

För att avrunda det hela litegrann till en seriösare förklaring. Allt handlar om TYCKE OCH SMAK. Vissa klarar sig utan en massa addons som täcker hela skärmen, andra inte. Jag klarar mig gott och väl med ett fåtal addons som knappt märks och som knappt påverkar spelandet. Dessutom så skulle jag aldrig bli van att ha en massa ögongodis på skärmen när jag spelar, skulle vara för svårt att vänja sig. Det är bara i vägen och tar upp en massa värdefullt minne. Vill inte lagga mer än jag redan gör.

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3. XP/hour är ett totalt värdelöst addon som knappt borde existera. Exempel: Låt oss säga att man tjänar kanske...tjaa...50k xp i timmen (enligt den där addonen). Om man sedan lämnar in ett quest, som man kanske får 7k xp för, då höjs den där xp/hour grejen till kanske 70-80k/hour. Det ger knappast ett trovärdigt resultat om man senare börjar grinda igen.

Man använder den ju när man ska grinda, inte om man questar. :shifty:

Edit.

Tbh tycker jag att det går att klara sig utan AddOns under level 70. Jag levlade till 40 eller så innan jag skaffade en del AddOns. Det blev mer praktiskt men jag skulle ha kunnat klara mig utan dem. På level 70 däremot, där måste det ju vara ett helvete att vara utan dem. AtlasLoot t e x, orka inte veta vad de olika bossarna droppar? Eller Threatmeter. :)

Marky, blir inte du ganska less på alla goldsellers? ^_^

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man använder den ju när man ska grinda, inte om man questar. :shifty:

Jaså? Hade själv ett sådant addon för ca 1 år sen, när jag lämnade in ett quest så fuckade det upp sig totalt. Men men, det finns väl fler än ett addon ANTAR JAG.

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaså? Hade själv ett sådant addon för ca 1 år sen, när jag lämnade in ett quest så fuckade det upp sig totalt. Men men, det finns väl fler än ett addon ANTAR JAG.

... Läste du ens vad jag sa?

Man använder den när man grindar och inte när man questar, annars är det klart att Exp/h inte fungerar riktigt. Fast man kan faktiskt använda den när man questar också, för att se hur snabbt man levlar. Det gör han bland annat i Jame's Alliance Leveling Guide, och det kan ju vara kul att se om man är snabbare eller långsammare. :)

Använder aldrig du koordinater förresten? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... Läste du ens vad jag sa?

Man använder den när man grindar och inte när man questar, annars är det klart att Exp/h inte fungerar riktigt. Fast man kan faktiskt använda den när man questar också, för att se hur snabbt man levlar. Det gör han bland annat i Jame's Alliance Leveling Guide, och det kan ju vara kul att se om man är snabbare eller långsammare. :)

Använder aldrig du koordinater förresten? :shifty:

Jajaja, jag blev väl ägd då på det där med xp/hour tjaffset. ONÖDIGT ÄNDÅ IMO...jaja..

-

Ja, koordinater är det enda addonet jag använder just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har Ace 2.

Många klagar ofta på att det ser förjävligt ut och att jag borde byta original UI. Men men, jag älskar de gulliga runda knapparna och layouten. Det kanske tar ett par extra minuter att logga in på karaktären men, vafan. I can live with that.

Jag har lärt mig mina kontroller nu, blir förskräckt om jag blir tvingad att använda ngt annat. Har haft det såhär sen tbc, orkar inte byta till något vettigare. Jag gillar det. And sure, såklart är jag nawb för att jag inte har imba binds och sånt men, bara som jag är. Allting som syns vill jag att det ska synas, och var dom ska vara. Min sjuka smak kanske?

Den enda gången jag tittar på knapparna är när jag ska hela någon med HT/regrowth/lifebloom, då jag väljer olika ranker. Detta gör mig en dålig healer kanske, har iaf Rejuvenation bindat shift+musknapp 3. (på min Logiteck G5).

Aye, det är säkert mycket "bättre" att använda original UI, men jag blir ändå bara äcklad av den. Tihi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Titanbar är det mest energislukande addon som finns i princip.

Hur mycket pengar man har? Vem fan bryr sig. Man behöver inte veta hur mycket pengar man har förens man ska reparera/köpa/AH och då ser man automatiskt hur mycket pengar man har. Eller så ett enkelt tryck på B så ser man hur mycket man har.

Hur mycket bagspace man har? Vem fan bryr sig. Det är bara att loota vidare, och när man tror sig ha lite med utrymme så får man väl bara dra och sälja. Du kommer ju inte loota mer för att du vet hur mycket bagspace du har.

XP/hour är också helt onödigt. Man grinar oftast för att få en lvl, så det är bara att levla tills man får sin lvl, eller så är det bara att fortsätta. Det är det man har en XP bar till. Att veta att man kommer dra sin lvl 13:37 är helt ovesäntligt, då det inte kommer stämma ändå.

Jag sitter bara på ett par addons just nu.

MobInfo - Visar HP/Mana på mobs. Vad dom är för klass och vad dom droppar. Visar också XP och hur många gånger jag dödat just den moben.

Cartographer - Underbart addon som alla borde ha. Kartan blir mycket lättanvändare, finns kartor för instancer, och även loot för bossar i instancer. Också för minging/herbing är det bra att ha.

CTraid - RaidAddon som är ett måste i guilden.

Big Wigs - RaidAddon som varnar när bossar gör sina abilities.

SpamSentry - Guldspammers = bye bye

Behöver inget mer just nu, och jag klarar mig helt utmärkt. Ser inget addon jag skulle behöva just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter bara på ett par addons just nu.

MobInfo - Visar HP/Mana på mobs. Vad dom är för klass och vad dom droppar. Visar också XP och hur många gånger jag dödat just den moben.

Cartographer - Underbart addon som alla borde ha. Kartan blir mycket lättanvändare, finns kartor för instancer, och även loot för bossar i instancer. Också för minging/herbing är det bra att ha.

CTraid - RaidAddon som är ett måste i guilden.

Big Wigs - RaidAddon som varnar när bossar gör sina abilities.

SpamSentry - Guldspammers = bye bye

Behöver inget mer just nu, och jag klarar mig helt utmärkt. Ser inget addon jag skulle behöva just nu.

Jo de är bra, jag nämnde alla utom MobInfo men nämnde istället MobHealth. :shifty:

Enda jag inte förstår att du inte kan behöva är AtlasLoot?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo de är bra, jag nämnde alla utom MobInfo men nämnde istället MobHealth. :shifty:

I Cartographer kan man ju också se loot från bossar, och den gör det så mycket smidigare än AtlasLoot imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ingen anledning att ha MobHealth när du kan ha MobInfo.

Varför nöja sig med HP/Mana när man kan få loot, xp, class, ja.. Allt, t.o.m. om det är en runner(humanoids som springer vid lite hp)

Och som Hew säger. Cartographer har bossloot.

*edit*

Missade 3 addons. Chat MOD, ChatScroll och MinimapZoom. Tre väldigt simpla addons som gör allt så mycket lättare. MMZoom gör så man kan scrolla minimapen. ChatScroll är för att scrolla i chatrutorna. Shift-Scroll för att scrolla längst upp/ner. ChatMOD för att simplifiera chatten. Färg på klasser som skriver, bara nummer/enkelbokstäver på vilken channel man är i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

UI är både för att va funktionellt och snyggt. Spelar man mycket så är det klart kul att ändra utseendet ibland. Har man tillräckligt med minne så märks det knappt på laddningstiderna heller. Släng upp bild på era UI plz

Mitt:

Min Armory profil bäst gear på forumet? :shifty:

snabb lista på mina addons:

Ag_unitframes

atlasloot enchanced

autobar (den med potions och sånt över mina action bars)

ct_buffmod

ct_mailmod

ct_raidassist

damagemeters

gatherer

itemrack (byter gear på en knapptryckning, ett måste som tank)

KLHThreatmeter

lootlink

mobinfo2

NECB (enemy casting bar typ)

recap (DPS och allmänt combat information)

scrolling combat text

squeenix (annan minimap)

trinity bars (mina actionbars)

deadly boss mods (denna måste alla ha som raidar)

Magtheridon nere igår btw. Han var ganska enkel

Redigerad av HK_47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor