Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Vi är på Curator atm. Kul fight, man får rätt stora crits när han evocatar. ^^

Opera event var väldigt lätt, vi fick den där Crone bossen. hon gick ner på andra försöket.

Sen så downade vi Attumen, Moroes och maiden of virtue under samma kväll. Rätt bra för att vara oss. : )

Najs. >_<

Vi har en del problem med Moroes... Garotte är så jävla krånglig och om man inte hinner nuka honom tillräckligt mycket har hur många som helst fått den, man måste heala typ alla och då missar man att shackla, moben springer och 1hitar nån random cloth wearer och allt är kört. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Najs. >_<

Vi har en del problem med Moroes... Garotte är så jävla krånglig och om man inte hinner nuka honom tillräckligt mycket har hur många som helst fått den, man måste heala typ alla och då missar man att shackla, moben springer och 1hitar nån random cloth wearer och allt är kört. :)

/tar baroness dorothea milstipe

/cast shackle undead

/targetlasttarget

:mellow:

Utnyttja allt CC ni har, låt pallys feara dom, låt hunters lägga freezetrap och scattershot mellan freezes etc.

annars läs http://www.wowwiki.com/Moroes

hoppas det hjälper :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi är på Curator atm. Kul fight, man får rätt stora crits när han evocatar. ^^

Opera event var väldigt lätt, vi fick den där Crone bossen. hon gick ner på andra försöket.

Sen så downade vi Attumen, Moroes och maiden of virtue under samma kväll. Rätt bra för att vara oss. : )

Din äckelhuntard, vi är på samma boss >_<

Men den här veckan ska hela skiten clearas! Enda bossen vi har haft någon svårighet var på moroes, ganska svårt utan två präster :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur tycker ni att jag ska lägga mina Tp på min shaman? Linström tyckte jag skulle lägga i Enchantment eller vad den heter (den i mitten ^^)

Vilken lvl är du? 10-39 är elemental bäst. Men efter 40 så får du dual wield och stormstrike i enhancement, vilket gör att den blir mycket bättre för lvling.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Holy Paladin + Shadow Priest är den bästa kombinationen just nu. Lägg på warlocks som då får 20% extra skada om de speccat rätt.

Om de speccar rätt.. lol.

Du vill alltså wipa dina raider dag ut och dag in?

warlocks drar sjukt mycket aggro, och kan inte wipa den utan att dö. Släng på 20% extra och ha en warlock som får kasta en SB var 5 sekund för att inte dra aggro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om de speccar rätt.. lol.

Du vill alltså wipa dina raider dag ut och dag in?

warlocks drar sjukt mycket aggro, och kan inte wipa den utan att dö. Släng på 20% extra och ha en warlock som får kasta en SB var 5 sekund för att inte dra aggro.

Soulshatter funkar utmärkt http://www.wowhead.com/?spell=29858

Vi har 2 warlocks som är destruction pga Nether Protection Talenten som hjälper väldigt mycket på Illhoof.

Håller dock med om att shadowpräster inte är mycket att ha i raids, drar sjukligt med aggro men ändå under warlocks och mages i DPS. Sen så har ju mages evocation/mana gems och warlocks life tap men en shadowpräst har bara vampiric touch som knappt ger nåt

Okej dom duger väl i 25 man raids för att boosta warlocks skada

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blessing of salvation?

Det är nog lite av en smaksak. Med fade, shadow affinity och ev. en trinket så har jag inte haft något problem med att hålla nere aggro, varit värre för bland annat locks =)

HK_47: Du kan ju inte direkt jämföra DPS:en eftersom shadowpriests har en del skills som gör andra användbara saker i raiden. De enda gånger jag blivit out-DPS:ad av mages och warlocks är när de har AoE:at och det hjälper ju oftast inte på bossar. Angående manan: hört talas om shadowfiend?

StellHell f.ö vad vet du om att vi kommer wipa? Har du ens gjort Karazhan? >_<

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

StellHell f.ö vad vet du om att vi kommer wipa? Har du ens gjort Karazhan? :)

Jag har inte gjort ett piss. Spelar inte, är lvl 67 och kommer inte spela på ett bra tag framöver.

Jag säger inte att ni kommer wipa, jag säger att din s.k. über buff som ger +shadow dmg gör att locks får det svårare än dom redan har det att hålla sig från aggro.

Samma sak med OOMkins, Ferals och andra som ger + dmg. Det är bra att ha, men inte i alla sammanhang.

@Adde: Nej. Lirar inte WoW överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte gjort ett piss. Spelar inte, är lvl 67 och kommer inte spela på ett bra tag framöver.

Jag säger inte att ni kommer wipa, jag säger att din s.k. über buff som ger +shadow dmg gör att locks får det svårare än dom redan har det att hålla sig från aggro.

Samma sak med OOMkins, Ferals och andra som ger + dmg. Det är bra att ha, men inte i alla sammanhang.

@Adde: Nej. Lirar inte WoW överhuvudtaget.

Haha, jo stackars Warlocks som gör mer skada. Tror knappast det blir ett problem, har inte varit något problem i raider tidigare iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor