Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Vi förutsätter att jag får first hit med rogue på en lock och han har succubus framme. Cheap shot+Backstab och en snabb vanish innan seduce, vänta några sekunder. Cheap shot igen och Cold blood+Eviscerate så är han ganska mycket död.

Läsa hela meningen, frågetecken.

...som nu blivigt utbytt mot felguardens intercept.

Jag använder bara min Felguard nu för tiden, och försök inte att rymma från en Intercept. Jag interceptar, fearar, dotar och min gulliga pet crittar 300-500 på dig non stop = död rogue.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läsa hela meningen, frågetecken.

...som nu blivigt utbytt mot felguardens intercept.

Jag använder bara min Felguard nu för tiden, och försök inte att rymma från en Intercept. Jag interceptar, fearar, dotar och min gulliga pet crittar 300-500 på dig non stop = död rogue.

Första gången jag blir synlig hinner du nog knappt reagera och nästa gång blir det 1,5 sekunder och sen död. :/ Skulle kunna poppa evasion om det skulle behövas.

Säger inte att rogues(/jag) äger allt, blir bara less på alla som säger "0mfg wtf l0ck 0w333rrp000w3r EZ-MODE AMRITE GUYZ?!".

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi förutsätter att jag får first hit med rogue på en lock och han har succubus framme. Cheap shot+Backstab och en snabb vanish innan seduce, vänta några sekunder. Cheap shot igen och Cold blood+Eviscerate så är han ganska mycket död.

Jag får bara det där till runt 3000-4000 dmg, hur tar du ner en warlock med 5.7k hp unbuffed? :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första gången jag blir synlig hinner du nog knappt reagera och nästa gång blir det 1,5 sekunder och sen död. :/ Skulle kunna poppa evasion om det skulle behövas.

Säger inte att rogues(/jag) äger allt, blir bara less på alla som säger "0mfg wtf l0ck 0w333rrp000w3r EZ-MODE AMRITE GUYZ?!".

LOL?

Spela roll om jag inte hinner reagera. Du hinner få in 1, högst 2 slag på mig innan jag interceptar dig och sedan fearar/deathcoilar dig. Efter det är du död, capish?

Du vet, om du stunlockar mig så har jag fortfarande mitt pet fullt fungerande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LOL?

Spela roll om jag inte hinner reagera. Du hinner få in 1, högst 2 slag på mig innan jag interceptar dig och sedan fearar/deathcoilar dig. Efter det är du död, capish?

Du vet, om du stunlockar mig så har jag fortfarande mitt pet fullt fungerande.

Cheap shot+Backstab. VANISH, cheap shot, backstab, cold blood+eviscerate? Man måste väl ha range för att intercepta? Tror inte felguard står så långt bak att du kan intercept->deathcoil innan jag gjort vanish.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första gången jag blir synlig hinner du nog knappt reagera och nästa gång blir det 1,5 sekunder och sen död. :/ Skulle kunna poppa evasion om det skulle behövas.

Säger inte att rogues(/jag) äger allt, blir bara less på alla som säger "0mfg wtf l0ck 0w333rrp000w3r EZ-MODE AMRITE GUYZ?!".

Är det ingen bugg så att om man har sin Felguard på agressive, attackerar inte felguarden ändå även om man är i stealth?

edit: Man behöver inte spec mkt range för o göra en intercept som warrior, det borde du ju veta vid det här laget

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det ingen bugg så att om man har sin Felguard på agressive, attackerar inte felguarden ändå även om man är i stealth?

edit: Man behöver inte spec mkt range för o göra en intercept som warrior, det borde du ju veta vid det här laget

Om slaget "time:as" rätt så kan man bli urtagen ur vanish.

Jo men jag blir synlig i 1 sekund när backstab använts. Eller inte alls p.g.a latency.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om slaget "time:as" rätt så kan man bli urtagen ur vanish.

Jo men jag blir synlig i 1 sekund när backstab använts. Eller inte alls p.g.a latency.

När en warlock har felguard ute så är det bäst att bara smyga iväg i stealth, för man har ändå ingen chans. Har tittat på T3 rogues och GM rogues som blivit dödade av T1 warlock, men dem går att döda. Förövrigt så kan felguard intercepta och slå 1 sec efter man vanishar.

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cheap shot+Backstab. VANISH, cheap shot, backstab, cold blood+eviscerate? Man måste väl ha range för att intercepta? Tror inte felguard står så långt bak att du kan intercept->deathcoil innan jag gjort vanish.

Skulle ju kunna fungera om inte alla warlocks skulle ha så mycket liv!

hatar warlocks! har ingen chans mot dom :D (balance druid)

Med min rogue är dom också svåra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cheap shot+Backstab. VANISH, cheap shot, backstab, cold blood+eviscerate? Man måste väl ha range för att intercepta? Tror inte felguard står så långt bak att du kan intercept->deathcoil innan jag gjort vanish.

Bara att stoppa felguarden en sekund så är den alltid i rätt range för intercept.

Och som alla säger så ser den vanish och stealth, alltid lika kul att låta den springa efter och döda rogues i stealth. Jag ser dom inte, men den slår på roguesen ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är svårt att ta en Warlock, det är det. Cloak of Shadows är nästan ett måste. Många tror att man kan bursta ihjäl en WL, men det man måste göra är att stunlocka dom som om de vore en Warrior. När man satt igång showen behöver dom bara sitta och spamma Death Coil, och får dom in den så är det plötsligt Herr.Rogue som är i underläge. Fast det är ju inte ofta man hamnar 1on1 mot någon nu för tiden, så jag brukar bara gå fram med Premeditation+Ambush, så har man rätt många CP:s att bygga vidare på sen..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är svårt att ta en Warlock, det är det. Cloak of Shadows är nästan ett måste. Många tror att man kan bursta ihjäl en WL, men det man måste göra är att stunlocka dom som om de vore en Warrior. När man satt igång showen behöver dom bara sitta och spamma Death Coil, och får dom in den så är det plötsligt Herr.Rogue som är i underläge. Fast det är ju inte ofta man hamnar 1on1 mot någon nu för tiden, så jag brukar bara gå fram med Premeditation+Ambush, så har man rätt många CP:s att bygga vidare på sen..

hur spammar man en skill som har 2 minuter cooldown? :)

Warlocks är för mäktig i 1 vs 1 PvP nu. Jag ska inte kunna äga full epic dagger pvp rogues med min blå gearade warlock alt, speciellt inte när det är rogues som jag vet är duktiga och har spelat länge. Bara och ställa felguarden på avstånd så interceptar den direkt. Cloak of shadows funkar väl men mot epic warlocks som har över 5k hp obuffad så håller det inte

Men som rogue väljer man ju själv target. Behöver aldrig gå på en lock om man inte vill det

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hur spammar man en skill som har 2 minuter cooldown? :)

Warlocks är för mäktig i 1 vs 1 PvP nu. Jag ska inte kunna äga full epic dagger pvp rogues med min blå gearade warlock alt, speciellt inte när det är rogues som jag vet är duktiga och har spelat länge. Bara och ställa felguarden på avstånd så interceptar den direkt. Cloak of shadows funkar väl men mot epic warlocks som har över 5k hp obuffad så håller det inte

Men som rogue väljer man ju själv target. Behöver aldrig gå på en lock om man inte vill det

1vs1 i BG's nu för tiden är bara att glömma i princip. Så det enda är World PvP eller Duel.

Och det han menar är att om det kommer en rogue, så blir han autotargetad när han börjar sin stunlock kalas, och då sitter man och "spammar" på dearthcoil, alltså trycker på den nonstop för att kanske få den att kastas när roguen inte har dig stunnad i någon halvsekund.

Min lock sitter på 5 Epics, som är skräp i princip. http://wow.allakhazam.com/profile.html?752786

(bilden)

Vänster är utan pet, höger är med pet ute.

Det är +71 i spell dmg. Och sen har vi då Soullink som tar 30% av min skada och ger till mitt pet, som har lika mycket liv som mig, och har dessutom 3500 armor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det han menar är att om det kommer en rogue, så blir han autotargetad när han börjar sin stunlock kalas, och då sitter man och "spammar" på dearthcoil, alltså trycker på den nonstop för att kanske få den att kastas när roguen inte har dig stunnad i någon halvsekund.

Exakt.

Men Cloak of Shadows är fortfarande jävligt användbart. Vi säger att Warlocken får iväg Death Coil+Fear och dottar upp, då kan man ju dra CoS och köra vanish och börja om liksom..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...