Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

okej okej, kan du fördjupa dig lite varför? Är dom bra för inviduellt spelande? snabba och levla? Gryma i pvp?

Lock är bra i allt det du nämde. Dessutom har Belf imba racials. Läs om Blood elves någonstans på wow-europe och kolla lite Lock pvp filmer. Snabbhets rekordet som jag känner till ligger på 4 dygns speltid med en hunter/lock.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lock är bra i allt det du nämde. Dessutom har Belf imba racials. Läs om Blood elves någonstans på wow-europe och kolla lite Lock pvp filmer. Snabbhets rekordet som jag känner till ligger på 4 dygns speltid med en hunter/lock.

Ska kolla på lite nu ;)

shit 4 dygns speltid är :D:lol: *svårt och utrycka sig med ord*

Edit: Det här förstår jag inte :(

Weaknesses: Select spells and abilities require soulshards :)

kolla nyss på lite warlock pvp, såg jävligt nice ut ;).

Hitta bara historik om Blood Elf, som om nån vet vart det finns så får ni gärna säga det.

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska kolla på lite nu ;)

shit 4 dygns speltid är :D:lol: *svårt och utrycka sig med ord*

Edit: Det här förstår jag inte :(

Weaknesses: Select spells and abilities require soulshards :)

kolla nyss på lite warlock pvp, såg jävligt nice ut ;).

Hitta bara historik om Blood Elf, som om nån vet vart det finns så får ni gärna säga det.

Vill du äga sönder alla klasser utan några problem i pvp, rolla warlock. du kan i princip ta vem som helst. nackdelen är att det kanske inte är särskilt roligt att pvpa då. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du äga sönder alla klasser utan några problem i pvp, rolla warlock. du kan i princip ta vem som helst. nackdelen är att det kanske inte är särskilt roligt att pvpa då. :)

Fin Crit

Har sett högre men den här är nice :D

Btw hitta en rolig film :lol:

Blizzard leave the Horde alone!

Edit: Kanske gammal men hitta Blood elfs Mount, jag kmr då hellre rida på en wolf

länken

Hitta en till länk 2

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen som vet vad det här betyder?

Weaknesses: Select spells and abilities require soulshards :angry:

Det är knappt en nackdel faktiskt. det betyder att vissa spells, framför allt summoning spells, t.ex att kalla fram sin pet eller summona en i sin group/raid, behöver Soul Shards som du får genom att använda spellen Drain soul på en fiende innan han dör. Det funkar bara på fiender som inte är "gråa", t.ex tio lvlar under dig. De försvinner när du loggar ut.

Edit:

Warlocks-1_824344_0.jpg

Redigerad av Stoffe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De försvinner när du loggar ut.

Bullshit. Dom är alltid kvar.

Saker som kräver Soulshards är;

Dina stones (Healthstone, Soulstone, Firestone, Magicstone)

Dina pets (Imp, void, succu, fel, guard)

Summons

Soul Fire (Enda attacken som kostar SS. lvl 60 med fet dmg gear kan göra typ 5000-7000 crits med den om dom har tur)

Jag har själv en 60 warlock, och den piskar det mesta i PvP och PvE, och jag har ändå SUGeq på den, så akta T3 locks.

Enda jag har problem med är Warriors som kommer med Deathwish så jag inte kan feara dom. Annars är det mesta jävligt simpelt att döda.

DEATHCOIL SPAM FTW!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bullshit. Dom är alltid kvar.

Saker som kräver Soulshards är;

Dina stones (Healthstone, Soulstone, Firestone, Magicstone)

Dina pets (Imp, void, succu, fel, guard)

Summons

Soul Fire (Enda attacken som kostar SS. lvl 60 med fet dmg gear kan göra typ 5000-7000 crits med den om dom har tur)

Jag har själv en 60 warlock, och den piskar det mesta i PvP och PvE, och jag har ändå SUGeq på den, så akta T3 locks.

Enda jag har problem med är Warriors som kommer med Deathwish så jag inte kan feara dom. Annars är det mesta jävligt simpelt att döda.

DEATHCOIL SPAM FTW!

Nu kan jag rätta tillbaka. Soul fire är inte den enda attacken som kostar SS, Shadowburn gör också det. men det är iofs en talent.(även om du får tillbaka din shard om fienden dör strax efter att du kastat shadowburn.)

Angående höga crits, såg en shaman som crittade 27k med chain lightning. :angry: Skulle varit kul om den proccade lightning overload då. 54k dmg på tre sekunder. -_-

Redigerad av Stoffe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kan jag rätta tillbaka. Soul fire är inte den enda attacken som kostar SS, Shadowburn gör också det. men det är iofs en talent.(även om du får tillbaka din shard om fienden dör strax efter att du kastat shadowburn.)

Angående höga crits, såg en shaman som crittade 27k med chain lightning. :angry: Skulle varit kul om den proccade lightning overload då. 54k dmg på tre sekunder. -_-

Shadowburn ser jag mer som en drainsoul variant, bara att den är snabb. Som ett gött finishingblow helt enkelt. Det är inte precis så du börjar en attack med en shadowburn, om du inte har hjärnan dershasad i arslet.

Och Knarkuzz, jag vet. Imp kostar bara mana, men jag är bakfull och orkar inte räkna upp alla pets.

Vi har Infernals som kostar infernalstones på 50s, och har 1h cooldown. Vi har också Doomguard som man kan få om man dödar någon med Curse of Doom, eller genom att låta ett party av 5 personer summona Doomguarden, som sedan dödar en random i partyt för att komma fram. Kostar 1g för en Demonic Figure.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp. han hade ju jäkligt många buffs och så hade ju killen 20 stormstrike på sig eller nåt. Men ändå. :angry:

Sen borde väl inte warriors vara ett problem även om de använder deathwish. bara seduca dom tills DW är borta.

Succubus är bara bra mot just warriors.

Felguarden som kom nu i 2.0 är bra mot allt, och har räddat mig från många warriors nu.

Alla klasser med mana är felhuntern bra pga. sin spell lock. Succubusen seduce är bara bra mot rogues och warriors i princip, som nu blivigt utbytt mot felguardens intercept.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Succubusen seduce är bara bra mot rogues och warriors i princip, som nu blivigt utbytt mot felguardens intercept.

Vi förutsätter att jag får first hit med rogue på en lock och han har succubus framme. Cheap shot+Backstab och en snabb vanish innan seduce, vänta några sekunder. Cheap shot igen och Cold blood+Eviscerate så är han ganska mycket död.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...