Grötmannen Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 (redigerad) Balance/resto är bara bra om du skippar OOMkin.. Så nej, det finns inte ett fint bal/res.. Är du OOMkin kan du inte heala, så resto är värdelöst. IMP. MotW är det enda bra, och möjligtvis mana reg. Eftersom du också har OOMkin så kan du inte skaffa NS, vilket är ganska standar för healing. Bajsdålig Inget fel alls med att specca moonkin, och du kan fortfarande vara bra även om du tar den talenten (speciellt om du skaffar feral charge, även om du då måste skippa imp HT och Nature's focus) Imp motw är inte alls särskilt bra(för solo pvp), men bättre för raiding än furor, vilket du bör ta om du går moonkin-feral charge och skippa imp MOTW. "Om du är Moonkin kan du inte heala...." Nix, går inte att hoppa ur formen, någonsin. Enda verkliga bakslaget är att du förlorar NS, vilket verkligen påverkar raiding så fort du når de högre instancerna, speciellt Naxx. Men, imo, så är NS något man kan skippa om man har gear nog, och moonkin-feral charge spec för att silenca alla otäcka casters. Dessutom, så kan jag lika gärna lägga till detta, eftersom The Burning Crusade står för farstun, att när den kommer så kommer balance, t.o.m full balance vara ett spec att respektera och frukta, så länge spelaren har de kunskaper och färdigheter samt gear som krävs. Själv så kör jag inte moonkin eftersom jag är i ett naxx guild (har dock inget emot mitt spec), och det finns situationer då jag verkligen saknar moonkin, men också situationer jag skulle saknat NS, så är helt enkelt en smaksak och en fråga om vad du föredrar och inte vad som är "rätt och fel" mitt spec för de intresserade: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...505503035010000 Edit: Stell, varför kallar du moonkin för OOMkin? Det är samma sak som "loladin", vilket inte är en class eller ett spec, utan spelare som inte kan spela alls. OOMkin syftar på att moonkins går OOM hela tiden, direkt. Vilket inte alls är sant, om man inte spammar moonfire, vilket endast newbs och noobs gör hela tiden (även jag gör det ibland men endast som finisher från 15-0% kanske, IBLAND!) wrath kostar 150 mana, 1.5 sec cast time, mages frostbolt kostar 250 mana ungefär, 2 sec cast time, alltså gör mages av med mer mana än moonkins som spammar wrath, vilket man bör göra för maximal dps, även om mages har evocation, så har druids innervate, och pots är inget som är svårt att få tag på. Redigerad 3 oktober, 2006 av Grötmannen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anarchy Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Inget fel alls med att specca moonkin, och du kan fortfarande vara bra även om du tar den talenten (speciellt om du skaffar feral charge, även om du då måste skippa imp HT och Nature's focus) Imp motw är inte alls särskilt bra(för solo pvp), men bättre för raiding än furor, vilket du bör ta om du går moonkin-feral charge och skippa imp MOTW. "Om du är Moonkin kan du inte heala...." Nix, går inte att hoppa ur formen, någonsin. Enda verkliga bakslaget är att du förlorar NS, vilket verkligen påverkar raiding så fort du når de högre instancerna, speciellt Naxx. Men, imo, så är NS något man kan skippa om man har gear nog, och moonkin-feral charge spec för att silenca alla otäcka casters. Dessutom, så kan jag lika gärna lägga till detta, eftersom The Burning Crusade står för farstun, att när den kommer så kommer balance, t.o.m full balance vara ett spec att respektera och frukta, så länge spelaren har de kunskaper och färdigheter samt gear som krävs. Själv så kör jag inte moonkin eftersom jag är i ett naxx guild (har dock inget emot mitt spec), och det finns situationer då jag verkligen saknar moonkin, men också situationer jag skulle saknat NS, så är helt enkelt en smaksak och en fråga om vad du föredrar och inte vad som är "rätt och fel" mitt spec för de intresserade: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...505503035010000 Edit: Stell, varför kallar du moonkin för OOMkin? Det är samma sak som "loladin", vilket inte är en class eller ett spec, utan spelare som inte kan spela alls. OOMkin syftar på att moonkins går OOM hela tiden, direkt. Vilket inte alls är sant, om man inte spammar moonfire, vilket endast newbs och noobs gör hela tiden (även jag gör det ibland men endast som finisher från 15-0% kanske, IBLAND!) wrath kostar 150 mana, 1.5 sec cast time, mages frostbolt kostar 250 mana ungefär, 2 sec cast time, alltså gör mages av med mer mana än moonkins som spammar wrath, vilket man bör göra för maximal dps, även om mages har evocation, så har druids innervate, och pots är inget som är svårt att få tag på. Har själv en 60 mage som håller på att whipa på Nefarian, men han går ner nästa vecka nu när vi har fas 1 under kontroll. Mages frostbolt kostar mer än 250 mana, mina kostar runt 370 och jag har speccat djup frost med frost channeling som minskar manacosten för frostspells med 15% och det är inte bara evocation som gör att vi kan få mana under striden, vi har conjured mana gems med 2 min cooldown på, mage armor som gör att vi får 30% mana regen under spell casting (45% om man speccar) och våra stats och gear ger oss mer intellect än vad druider har Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Inget fel alls med att specca moonkin, och du kan fortfarande vara bra även om du tar den talenten (speciellt om du skaffar feral charge, även om du då måste skippa imp HT och Nature's focus) Imp motw är inte alls särskilt bra(för solo pvp), men bättre för raiding än furor, vilket du bör ta om du går moonkin-feral charge och skippa imp MOTW. "Om du är Moonkin kan du inte heala...." Nix, går inte att hoppa ur formen, någonsin. Enda verkliga bakslaget är att du förlorar NS, vilket verkligen påverkar raiding så fort du når de högre instancerna, speciellt Naxx. Men, imo, så är NS något man kan skippa om man har gear nog, och moonkin-feral charge spec för att silenca alla otäcka casters. Dessutom, så kan jag lika gärna lägga till detta, eftersom The Burning Crusade står för farstun, att när den kommer så kommer balance, t.o.m full balance vara ett spec att respektera och frukta, så länge spelaren har de kunskaper och färdigheter samt gear som krävs. Själv så kör jag inte moonkin eftersom jag är i ett naxx guild (har dock inget emot mitt spec), och det finns situationer då jag verkligen saknar moonkin, men också situationer jag skulle saknat NS, så är helt enkelt en smaksak och en fråga om vad du föredrar och inte vad som är "rätt och fel" mitt spec för de intresserade: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...505503035010000 Edit: Stell, varför kallar du moonkin för OOMkin? Det är samma sak som "loladin", vilket inte är en class eller ett spec, utan spelare som inte kan spela alls. OOMkin syftar på att moonkins går OOM hela tiden, direkt. Vilket inte alls är sant, om man inte spammar moonfire, vilket endast newbs och noobs gör hela tiden (även jag gör det ibland men endast som finisher från 15-0% kanske, IBLAND!) wrath kostar 150 mana, 1.5 sec cast time, mages frostbolt kostar 250 mana ungefär, 2 sec cast time, alltså gör mages av med mer mana än moonkins som spammar wrath, vilket man bör göra för maximal dps, även om mages har evocation, så har druids innervate, och pots är inget som är svårt att få tag på. Bra att du inte har en aning om vad vi snackar om. Han vill vara OOMkin, och då får han va det. Ingen idé att sätta massa skit i resto om du ändå ska va i OOMkin 24/7 i raids. Du är död innan du hinner kasta 2 wrath. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grötmannen Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 (redigerad) Har själv en 60 mage som håller på att whipa på Nefarian, men han går ner nästa vecka nu när vi har fas 1 under kontroll. Mages frostbolt kostar mer än 250 mana, mina kostar runt 370 och jag har speccat djup frost med frost channeling som minskar manacosten för frostspells med 15% och det är inte bara evocation som gör att vi kan få mana under striden, vi har conjured mana gems med 2 min cooldown på, mage armor som gör att vi får 30% mana regen under spell casting (45% om man speccar) och våra stats och gear ger oss mer intellect än vad druider har Tänkte inte på en del av de punket du tog upp. iaf... För en raidande moonkin (vilket är ganska sällsynt, pga gear problem) så är det just gearet som är problemet, innan aq40 så finns det knappt några riktigt bra (ur ett raidguilds synvinkel) läder grejjer alls, utan moonkins måste då skaffa de bästa cloth non set delarna, bästa necksen, trinketsen, ringarna etc och det är just nu ett av de största problemen, en moonkin med riktigt bra gear kan göra riktigt mycket skada, men att få gearet är svårt som katten. För övrigt så gör moonkins bäst ifrån sig i korta fighter, när de kan poppa en mana pot för att slippa gå oom tex eftersom de inte har evocation, mage armor, eller mana gems (dock 15% regen från talents, samt innervate om inte de som healar då behöver det) I pvp är det ingen i de att ens jämföra mage vs druid moonkin spec eftersom en druid som stannar i moonkin 24/7 inte alls kommer vara lika nyttig som en mage, på nåt sätt, medans en druid med moonkin spec som även spenderar tid ur moonkin form inte alls påminner om en mage. Mitt mål med dessa posts är dock inte att försöka få moonkin spec att verka som om man borde totalt ersätta mages, utan jag försöker endast argumentera mot Stellhells åsikt och kommentarer om att moonkin är skit, oanvändbara (i princip). Bra att du inte har en aning om vad vi snackar om. Han vill vara OOMkin, och då får han va det. Ingen idé att sätta massa skit i resto om du ändå ska va i OOMkin 24/7 i raids. Du är död innan du hinner kasta 2 wrath. För det första så läste jag era posts så jag vet mycket väl vad ni snackar om. Det jag reagerade på är att du säger att moonkin(eller OOMkin som du så respektlöst och ovetandes kallar det) är helt värdelöst och inte är bra till något alls, och att dina argument inte alls är relevanta, tex "om man är moonkin spec kan man inte heala", nej... om man är noob å inte kan lira spelet så kanske man stannar i moonkin 24/7, när jag har varit moonkin spec har det inte varit så, du gör fortfarande det som behövs och det du(och/eller ditt team) tjänar mest på i den givna situationen. "Att sätta skit i resto är inten ide" ... för det finns så mycket annat som helt enkelt boostar din dps i moonkin form i balance tree? Nej, mer tweaks och helt enkelt trevliga saker, bland annat pvp stuff, medans resto också har en hel del najs grejjer som du också, när du väl behöver heala i raids tjänar på, och 15% mana regen när du castar är inte heller helt fel för dpsen. "Du är död innan du hinner casta 2 wrath." Vad skulle du dö av? Hur? Detta argument har jag verkligen ingen aning vad du menar med. Redigerad 3 oktober, 2006 av Grötmannen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Kan tillägga att jag alltid healar i raids, moonkin har vi redan, och såå dåligt går det inte för mig och min heal, har en fin keybind till Rejuvenation och Regrowth med musen så att det går fint och snabbt ändå, ligger ganska bra till på healing listan iaf. Grejen är att min guildleader krävde att jag skulle ha mer talent points i resto om inte jag minst hade 100+ spell dmg, och jag har väl inte ens hälfen?, men jag vill samtidigt inte bli nått jävla tråkigt motherfuckerhealingoffermonster som BARA är till för att heala.. Moonkin kommer sedan, efter raiden, när jag är ensam.. Pvpar, gör "små" instances, och dödar mobs och sånt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Rogue vs Hunter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Rogue vs Hunter? haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
coola Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 (redigerad) Funderar på att flytta min main (paladin) från emerald dream till någon annan PVE server. Något förslag på någon bra raid guild på din pve server som needar en paladin? Redigerad 3 oktober, 2006 av coola Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 För en raidande moonkin (vilket är ganska sällsynt, pga gear problem) så är det just gearet som är problemet, innan aq40 så finns det knappt några riktigt bra (ur ett raidguilds synvinkel) läder grejjer alls, utan moonkins måste då skaffa de bästa cloth non set delarna, bästa necksen, trinketsen, ringarna etc och det är just nu ett av de största problemen, en moonkin med riktigt bra gear kan göra riktigt mycket skada, men att få gearet är svårt som katten. Anledningen till dålig OOMkin itemize är pga 360% armor. Du kan ha cloth utan att bli gimpad som en jude. Och nej, en bra gearad OOMkin gör fortfarande inte någon speciell skada. Balace trädet är och förblir det sämsta druid trädet. Blizz gjorde OOMkin bara för att tysta ner folk, när druider var som dåligast. (Pre 1.8). Detta backas upp med att min fd. guildkamrat, var full balance, varje raid och hade i princip alla slot med dmg/crit gear. Också, efter att ha haft många diskutioner ang. dps så kom vi fram till att Blizz faktist har nerfat balance. Jag var Balance från lvl 1-58. Detta var innan 1.8 när OOMkin inte fanns. Och jag hade ungefär samma skada på mina spells som min polare hade i OOMkin och epics. För övrigt så gör moonkins bäst ifrån sig i korta fighter, när de kan poppa en mana pot för att slippa gå oom tex eftersom de inte har evocation, mage armor, eller mana gems (dock 15% regen från talents, samt innervate om inte de som healar då behöver det) Ja, och hur många bossar är korta nog för att bara "poppa" en MP? Suck. I pvp är det ingen i de att ens jämföra mage vs druid moonkin spec eftersom en druid som stannar i moonkin 24/7 inte alls kommer vara lika nyttig som en mage, på nåt sätt, medans en druid med moonkin spec som även spenderar tid ur moonkin form inte alls påminner om en mage. Så vitt jag vet så PvP:ar inte Sikorka. Vilket hela saken handlar om. Mitt mål med dessa posts är dock inte att försöka få moonkin spec att verka som om man borde totalt ersätta mages, utan jag försöker endast argumentera mot Stellhells åsikt och kommentarer om att moonkin är skit, oanvändbara (i princip). OOMkin är OOMkin, och OOMkin är skit. PvE som PvP. Dock så är dom WAY AHEAD i PvP än PvE. Totalt värdelös i PvE, överlever ett tag i PvP. Feral är så mycket bättre om du är ute efter PvP. För det första så läste jag era posts så jag vet mycket väl vad ni snackar om. Det jag reagerade på är att du säger att moonkin(eller OOMkin som du så respektlöst och ovetandes kallar det) är helt värdelöst och inte är bra till något alls, och att dina argument inte alls är relevanta, tex "om man är moonkin spec kan man inte heala", nej... om man är noob å inte kan lira spelet så kanske man stannar i moonkin 24/7, när jag har varit moonkin spec har det inte varit så, du gör fortfarande det som behövs och det du(och/eller ditt team) tjänar mest på i den givna situationen. Ok, så du och ditt Naxx team låter dig poppa fram och tillbaka mellan OOMkin och vanlig för att kasta en heal eller två. Vart får du tag i all din mana att hinna hålla på att shapeshifta som en skollad bäver då? Är du OOMkin så är du OOMkin, lev med det. Våran OOMkin var i den formen 24/7 och sattes med 4 mages för att boosta raidens dps. Det är väl det endra bra OOMkin har. "Att sätta skit i resto är inten ide" ... för det finns så mycket annat som helt enkelt boostar din dps i moonkin form i balance tree? Nej, mer tweaks och helt enkelt trevliga saker, bland annat pvp stuff, medans resto också har en hel del najs grejjer som du också, när du väl behöver heala i raids tjänar på, och 15% mana regen när du castar är inte heller helt fel för dpsen. Nu snackar jag djup resto (dock inte djupare än 20, då OOMkin tar 31). Mana reg och insectswarm är saker en OOMkin kan ha nytta av. "Du är död innan du hinner casta 2 wrath." Vad skulle du dö av? Hur? Detta argument har jag verkligen ingen aning vad du menar med. Spelat OOMkin i AV? Det enda du hinner göra är att slänga moonfire medans du löper ifrån dina motståndare. All annan PvP 1vs1 blir man bara snorägd, och kommer hålla sig till resto efter att ha blivigt ägd av ALLA klasser. Kan tillägga att jag alltid healar i raids, moonkin har vi redan, och såå dåligt går det inte för mig och min heal, har en fin keybind till Rejuvenation och Regrowth med musen så att det går fint och snabbt ändå, ligger ganska bra till på healing listan iaf. Grejen är att min guildleader krävde att jag skulle ha mer talent points i resto om inte jag minst hade 100+ spell dmg, och jag har väl inte ens hälfen?, men jag vill samtidigt inte bli nått jävla tråkigt motherfuckerhealingoffermonster som BARA är till för att heala.. Moonkin kommer sedan, efter raiden, när jag är ensam.. Pvpar, gör "små" instances, och dödar mobs och sånt.. Då är du inte OOMkin. Du är hobby fågelskådare. Är du inte OOMkin i raid och din raidledare vill att du ska ha mer pnts i resto tycker jag du ska respecka till resto helt enkelt. Du använder OOMkin som vad, dansa i stan med? För du kan ju onekligen inte tycka att det är en bra specc att grinda med. Iaf inte om du har testat feral. Aja, pallar inte med skiten längre. On the other news, nya epics. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Aja, pallar inte med skiten längre. On the other news, nya epics. Fy fan den där droppades för min rogue när jag var combat och en jävla alt tank plockar den från mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Fy fan den där droppades för min rogue när jag var combat och en jävla alt tank plockar den från mig. Den tanken måste varit dum i hela huvvet det är klart ett fury warrior/combat rogue weapon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Den tanken måste varit dum i hela huvvet det är klart ett fury warrior/combat rogue weapon Mjo men jag tog hans ring med defense på eftersom jag var morgontrött och såg "+10 Attack Power" innan så det var väll hans sätt att bli kvitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Mjo men jag tog hans ring med defense på eftersom jag var morgontrött och såg "+10 Attack Power" innan så det var väll hans sätt att bli kvitt. Haha vad vart bonusarna exakt för ringen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 (redigerad) Haha vad vart bonusarna exakt för ringen? Vettefan men jag sålde den till vendor. OMFG!? En lvl 40 Troll warrior flyger runt på en 'drake' i IF, och han är inte ens PvP enabled.. Bild kommer strax! Redigerad 3 oktober, 2006 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 (redigerad) Då är du inte OOMkin. Du är hobby fågelskådare. Jag är hobby fågelskådare. Du använder OOMkin som vad, dansa i stan med? Ja. För du kan ju onekligen inte tycka att det är en bra specc att grinda med. Iaf inte om du har testat feral. Joho.. eller.. I kinda hav an' conffession, I have nevah respecczedz. -- Edit: Magic, kolla en bit bak i tråden, samma sak har hänt moi Redigerad 3 oktober, 2006 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Jag är hobby fågelskådare. Ja. Joho.. eller.. I kinda hav an' conffession, I have nevah respecczedz. 'Nuff said. Du är OOMkin för du inte vågar eller har respeccat innan, du har den för du gillar att stå och dansa i stan, vilket antyder på att du är in på RP sidan av gamers. Grötmuppen, du kan få honom. Han är ett förlorat fall, som de flesta andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Har ny specc nu då jag har bestämt mig för att köra Dual istället, vad tycks? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Har ny specc nu då jag har bestämt mig för att köra Dual istället, vad tycks? Elemental slayer 6+ ?! Du skojar? Du verkar vara inne på att köpa onödiga saker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 (redigerad) Har ny specc nu då jag har bestämt mig för att köra Dual istället, vad tycks? Tbh keffare än när jag var den lvlen på min warrior och din talent build har inte ens Flurry waddafakk?! Rogue's Profil Redigerad 3 oktober, 2006 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 (redigerad) Elemental slayer 6+ ?! Du skojar? Du verkar vara inne på att köpa onödiga saker Köpa? Jag kan enchanta själv Klaga inte på mig att jag enchanting nudå §Mr.Magic: Zomg, nu kommer världen gå under!!!!! Jag har ju inte ens flurry!!!!! Redigerad 3 oktober, 2006 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts