Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Fortfarande inte kul. Det är en del av klassen. Och det är ett förflyttningsmedel. När du slänger root så kan du komma undan i vanlig form.

Men liksom, om jag gör root och springer iväg så kommer min förtrollning "resistas" på den där lvl horden fr eller senare, och sen tar den fram sin 100% mount och då har inte jag hunnit springa nånting alls, och då är man död. Men om jag använder travel så kanske jag hinner ner till vattnet och därmed räddar den liv.

Och alla klasser har sätt att komma ifrån en strid "oskadd".

Druid: Root > spring

Hunter: Skicka pet + conc shot + trap

Mage: Frost nova + blink + sheep

Paladin: bubble + hs

Priest: Fear + shield

Rogue: Stuns + blink + vanish

Shaman: totems + frost shock + ghost wolf

Warlock: fear + curse of exhaustion + sacrifice + healthstone + soulstone

Warrior: stun + fear + daze

För det första, jag syftade mig själv, om jag är är low lvl druid (med Improved Nature's Grasp a la 100% chance to afflict an enemy) i lvl 30 så kan jag komma undan "big bad lvl hordes" väldigt mycket enkelare än de andra klasserna, imo, ( inte hela tiden förstås, men.. för det mesta..), de har inte 100% chans att komma undan fienden, det har inte jag heller, men jag anser att jag har mycket större chans, eftersom frost nova, fear, frostshock, stun och allt va de heter, allt det där kan resistas, eftersom det är attacker/spell ( eller något.. ^_^ ), speciellt om man är en lvl 60 horde, tex om en mage i lvl 30 gör sheep och frostnova på en lvl 60 horde så har det stor chans att bli "resist" båda gångerna, och då så är man DÖD. Nature's grasp enligt mig är "till för" att komma undan ( Ja, den kan användas till många andra saker också), efter som 100% är 100%. Och jag vet att det kan bli resist på det också, men mycket mindre chans.

Aqua och travel form kommer aldrig bli något mer än ett transportmedel, då det är vad dom är till för. Efter lvl 40 kommer man aldrig använda travel form förutom när man är i strid.

Jag använder travel väldigt ofta, vid kortare sträckor, tex om man ska springa till ett hos som är 50 meter bort så vinner man flera sekunder på det, ser skitmånga epix pojkar som mountar då, och det tar 3 sekunder. På den tiden har jag hinnit en lång bit på vägen och dom hinner inte ihopp moi, för när dom har halvvägs så har jag redan vunnit loppet. Ungefär.

--

Edit: skit samma, orkatte diskutera mer, allt vart fel, döda mig inte..

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men liksom, om jag gör root och springer iväg så kommer min förtrollning "resistas" på den där lvl horden fr eller senare, och sen tar den fram sin 100% mount och då har inte jag hunnit springa nånting alls, och då är man död. Men om jag använder travel så kanske jag hinner ner till vattnet och därmed räddar den liv.

Den kommer med största sannolikhet att resistas med eller utan travelform om du möter en lvl ?? som är ute efter att döda dig.

Ser man en lvl ?? och är rädd om sitt skinn så drar man när man ser dom. Alltså mountar man sig och springer och gömmer sig.

För det första, jag syftade mig själv, om jag är är low lvl druid (med Improved Nature's Grasp a la 100% chance to afflict an enemy) i lvl 30 så kan jag komma undan "big bad lvl hordes" väldigt mycket enkelare än de andra klasserna, imo, ( inte hela tiden förstås, men.. för det mesta..), de har inte 100% chans att komma undan fienden, det har inte jag heller, men jag anser att jag har mycket större chans, eftersom frost nova, fear, frostshock, stun och allt va de heter, allt det där kan resistas, eftersom det är attacker/spell ( eller något.. ^_^ ), speciellt om man är en lvl 60 horde, tex om en mage i lvl 30 gör sheep och frostnova på en lvl 60 horde så har det stor chans att bli "resist" båda gångerna, och då så är man DÖD. Nature's grasp enligt mig är "till för" att komma undan ( Ja, den kan användas till många andra saker också), efter som 100% är 100%. Och jag vet att det kan bli resist på det också, men mycket mindre chans.

Nature's Grasp har lika stor chans att resistas som alla dom andra klassernas spells/abilitys. Den går på lvl, så är du lvl 30 druid så kommer det med största sannolikhet att resistas. Så att lita på NG när det kommer en lvl ?? är bara dumt. Och varför ska man vänta på att dom slår på en istället för att lägga benen på ryggen innan dom kommer fram och slår på dig?

Jag använder travel väldigt ofta, vid kortare sträckor, tex om man ska springa till ett hos som är 50 meter bort så vinner man flera sekunder på det, ser skitmånga epix pojkar som mountar då, och det tar 3 sekunder. På den tiden har jag hinnit en lång bit på vägen och dom hinner inte ihopp moi, för när dom har halvvägs så har jag redan vunnit loppet. Ungefär.

Som jag sa. Du använder det bara som transportmedel. Är det korta streckor så kan travelform vara bra eftersom det är instant cast, men jag skulle faktist ta catform och slänga en dash om det var så viktigt. Epicmount är helt enkelt för bra gämfört mot travelform.

Därimot Aquaform är väldigt viktigt. Jag vet många klasser även vid lvl 60 som är avundsjuka på Aquaform. Dels pga. 50% snabbare simmning, men mest för att man kan andas under vattnet. Om man är nere vid STV och samlar snäckor så är aquaform lika mycket värd som en epicmount är uppe på land.

--

Edit: skit samma, orkatte diskutera mer, allt vart fel, döda mig inte..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hört folk som bråkar ang två vapen; vilken är helt enkelt bäst för en MS warrior som vill ge fet dmg? hört så mycket olika och blir bara irriterad utav folk som babblar bullshit :> aja, kan någon säga mig?

Sulfuras, Hand of Ragnaros

Binds when picked up

Unique

Two-Hand Mace

223 - 372 Damage Speed 3.70

(80.4 damage per second)

+12 Strength

+12 Stamina

+30 Fire Resistance

Durability 145 / 145

Requires Level 60

Chance on hit: Hurls a fiery ball that causes 273 to 333 Fire damage and an additional 75 damage over 10 sec.

Equip: Deals 5 Fire damage to anyone who strikes you with a melee attack.

Sells for 33 Gold 26 Silver 23 Copper to vendors

Item Level 80

eller

Dark Edge of Insanity

Binds when picked up

Unique

Two-Hand Axe

242 - 364 Damage Speed 3.50

(86.6 damage per second)

+35 Strength

+19 Agility

+25 Stamina

Durability 120 / 120

Requires Level 60

Chance on hit: Disorients the target, causing it to wander aimlessly for up to 3 sec.

Sells for 26 Gold 65 Silver 69 Copper to vendors

Item Level 84

Min åsikt vore nog Dark Edge of insanity, men den har inte lika hög max dmg som HoR, och HoR har den är chance on hit saken

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hört folk som bråkar ang två vapen; vilken är helt enkelt bäst för en MS warrior som vill ge fet dmg? hört så mycket olika och blir bara irriterad utav folk som babblar bullshit :> aja, kan någon säga mig?

Sulfuras, Hand of Ragnaros

Binds when picked up

Unique

Two-Hand Mace

223 - 372 Damage Speed 3.70

(80.4 damage per second)

+12 Strength

+12 Stamina

+30 Fire Resistance

Durability 145 / 145

Requires Level 60

Chance on hit: Hurls a fiery ball that causes 273 to 333 Fire damage and an additional 75 damage over 10 sec.

Equip: Deals 5 Fire damage to anyone who strikes you with a melee attack.

Sells for 33 Gold 26 Silver 23 Copper to vendors

Item Level 80

eller

Dark Edge of Insanity

Binds when picked up

Unique

Two-Hand Axe

242 - 364 Damage Speed 3.50

(86.6 damage per second)

+35 Strength

+19 Agility

+25 Stamina

Durability 120 / 120

Requires Level 60

Chance on hit: Disorients the target, causing it to wander aimlessly for up to 3 sec.

Sells for 26 Gold 65 Silver 69 Copper to vendors

Item Level 84

Min åsikt vore nog Dark Edge of insanity, men den har inte lika hög max dmg som HoR, och HoR har den är chance on hit saken

Låt macen gå till paladiner, där den hör hemma. Eller varför inte en druid med +55 healing på..

Sjukaste jag någonsin sett.. Hans guild måste vara lett av ett gäng apor. ---> >#1< >#2<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset, men lvlade innan du skrev :>

Jo föresten, är det något i deadmines druids behöver?

Emberstone Staff är väl #1 om du är resto.

Sen finns det då westfall staven som du får i quest. Är du feral väljer du leather armorn istället.

värjer du staven så har du fortfarande leather armorn som droppas av WC. Sen cloaken är bra för feral.

AGI/INT ringen.

Sen finns det ju förstås tusentals gröna leather drops, som kan vara bra att ha.

@ante_freeman: Snälla, om du inte vet så kan du vara snäll och inte svara..

Har sett det flera gånger här och i andra speltopicar. En del spel har du inte äns, men ändå så ska du svara med "Jag vet inte, men kanske..".

Om du inte vet så är det ingen idé att sitta och gissa för att hoarda posts.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor