Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Tyst. ;)

Jag är balance och det är skitfint ibland, små kul att dom jämt frågar om man är restro eller feral, och så säger man balance och då blir dom knäpptyst.

(När dom redan har bjudit in mig i partyt)

Såg detta för ett tag sedan, har hela Ironfeather och 2 delar av wildheart, värt att skaffa resten om det står sådär?

( Jag tror att jag är för dålig för att joina en riktig jävla guild som göra feta instances där det droppar epicz överallt.. )

"IMO, the best choice for Balance Druids would be to get the other 6 pieces of the Wildheart Raiment

and combine them with these two. ( Ironfeather Shoulders + Ironfeather Breastplate = Ironfeather Armor )

You will get only +32 intellect instead of +38 intellect from the Wildheart shoulder and chest piece, but therefore you'll get +36 spirit instead of +28. You'll miss out on +22 stamina (i.e. 220 HP), but your higher spirit should also compensate for that. But the biggest advantage is, that you get +20 on spell damage instead of +8 on all resitances for completing the Wildheart set.

Reason: the Druid-Moonkin's favorite prey are melee-foes that he can root and starfire-spam to death. He generally avoids caster-foes, because his tank-like armor value in Moonkin form will not give him any benefits against those. And any eeny weeny little bit of mana regeneration makes the OOMkin happy, because he can kill more mobs before he needs to take a downtime. And of course, starfire-spam is all"

Ehum, som jag sa. OOMkins* är ett skämt gear mässigt. Du menar alltså att man ska ha lvl 49-57 gear när man gör High-Endgame instancer? (Inte MC inkluderat. Alla börjar med WH där inne).

Jag har inte sagt att Moonkins är dåliga på något sett, en nerfad mage med plate är inget man skrattar åt om man möter i en mörk gränd. Men det finns helt enkelt ingen gear för Balance druider. Därför är det ett skämt att välja det.

*OOMkin refererar på Out Of Mana kin eftersom Moonkins bränner sin mana väldigt snabbt och står där sen och gör inget i instancer för dom inte har någon mana.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir roligare efter 10 (kanske ännu roligare efter 20 right?) när man får bear form ;)

Alla klasser blir roliga efter lvl 10. Ingen klass är "rolig" att spela från lvl 1 - 10. Den perioden är bara jobbig, men bra om man vill lära sig grunderna i spelet. Men dom flesta kan redan detta och alla som har skapat en alt någon gång håller nog med om att dom hatar att lvla upp till lvl 10 och vill bara göra det jävligt snabbt.

Och just lvl 10 är inget speciellt mer än bear form. Det är lika roligt som att få en ny spell.

lvl 20 cat form. Likaså där, spelandet blir inte roliga för du får mer former. Men spelsättet ändras dramatiskt och du kan nu döda fiender på 3 olika sätt.

Travelform och Aquaform räknar jag inte som former, då dom bara är transportmedel. Alltså är dom lika roliga som att få en mount(gratis, wtf?!).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla klasser blir roliga efter lvl 10. Ingen klass är "rolig" att spela från lvl 1 - 10. Den perioden är bara jobbig, men bra om man vill lära sig grunderna i spelet. Men dom flesta kan redan detta och alla som har skapat en alt någon gång håller nog med om att dom hatar att lvla upp till lvl 10 och vill bara göra det jävligt snabbt.

Och just lvl 10 är inget speciellt mer än bear form. Det är lika roligt som att få en ny spell.

lvl 20 cat form. Likaså där, spelandet blir inte roliga för du får mer former. Men spelsättet ändras dramatiskt och du kan nu döda fiender på 3 olika sätt.

Travelform och Aquaform räknar jag inte som former, då dom bara är transportmedel. Alltså är dom lika roliga som att få en mount(gratis, wtf?!).

Men gratis mount är kul, jag fick min 60% gratis och hoppa runt på den nåra timmar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är kul på det sättet att man kan röra sig fortare.

Den är mer än kul, Travelform + Aquaform har rättat mitt liv 1589 ggr i stv, den är skit bra att komma undan dumma lvl 60 hordes,

Natures gasp + travel, sen springer man ner i ett hav och simmar iväg med aqua. Tror t.o.m nån highlvl horde har dött när den försökte följa efter moi.

--

*ligger och slappar med flag carriern vid horde lägret, några meter över marken*

Ingen hittade oss den rundan. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är kul på det sättet att man kan röra sig fortare. Den hjälper inte dig att bli en bättre spelare på något sätt (du kan springa till mobs fortare, men själva springandet gör en inte till en bättre spelare ändå)

Ne men det är Kul och style:a för low lvl :P haha nedå men det är kul ibörjan sen blir det ett transport medel

Den är mer än kul, Travelform + Aquaform har rättat mitt liv 1589 ggr i stv, den är skit bra att komma undan dumma lvl 60 hordes,

Natures gasp + travel, sen springer man ner i ett hav och simmar iväg med aqua. Tror t.o.m nån highlvl horde har dött när den försökte följa efter moi.

--

*ligger och slappar med flag carriern vid horde lägret, några meter över marken*

Ingen hittade oss den rundan. :)

Nice :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

--

Ingen hittade oss den rundan. ^_^

Fortfarande inte kul. Det är en del av klassen. Och det är ett förflyttningsmedel. När du slänger root så kan du komma undan i vanlig form. Det går bara snabbare i andra former. Och alla klasser har sätt att komma ifrån en strid "oskadd".

Druid: Root > spring

Hunter: Skicka pet + conc shot + trap

Mage: Frost nova + blink + sheep

Paladin: bubble + hs

Priest: Fear + shield

Rogue: Stuns + blink + vanish

Shaman: totems + frost shock + ghost wolf

Warlock: fear + curse of exhaustion + sacrifice + healthstone + soulstone

Warrior: stun + fear + daze

Aqua och travel form kommer aldrig bli något mer än ett transportmedel, då det är vad dom är till för. Efter lvl 40 kommer man aldrig använda travel form förutom när man är i strid, och aquaform används bara i vatten, och är inte till för att slåss i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor