T-Ryder Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 (redigerad) Börjar bli riktigt sugen på en pala nu. rerollar en imorgon. tack för all fakta : D Gz stoffe Redigerad 25 augusti, 2006 av T-Ryder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 (redigerad) Börjar bli riktigt sugen på en pala nu. rerollar en imorgon. tack för all fakta : D Gz stoffe Rerolla en på Trollbane så hjälper jag dig med instancer. Redigerad 25 augusti, 2006 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Rerolla en på Trollbane så hjälper jag dig med instancer. Sjukt snällt av dig men jag har redan massa lvl 60 kompisar på frostmane. Tack ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Sjukt snällt av dig men jag har redan massa lvl 60 kompisar på frostmane. Tack ändå! Äsch har redan betalat 40g för mount till Alpha tror jag (?) och annat småkrafs till Tux, så nps. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Äsch har redan betalat 40g för mount till Alpha tror jag (?) och annat småkrafs till Tux, så nps. Jo juste, villken klass och ras spelar du som? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 (redigerad) Jo juste, villken klass och ras spelar du som? Night elf Rogue Edit: om du nu vill veta så har jag 2 epic paladin kompisar som jag sett i pvp, ingen tar dom. Redigerad 25 augusti, 2006 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Night elf Rogue Edit: om du nu vill veta så har jag 2 epic paladin kompisar som jag sett i pvp, ingen tar dom. Tänkte köra som rogue från början, men hörde bara negativ skit om dem, svårt att få end-game os.v Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 (redigerad) Tänkte köra som rogue från början, men hörde bara negativ skit om dem, svårt att få end-game os.v Ja, det är svårt som fan att komma in i end-game instancer...om du ska göra MC först alltså, ZG guild's lär du inte få ett problem med. och ni som ändå kör ZG kommer ni förr eller senare gå MC och Ony sen iaf, så jag tycker inte det iaf....downade Jeklik och Venoxis också btw. Redigerad 25 augusti, 2006 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Om du spelar Paladin rätt så blir dom jobbiga motståndare i PvP.. Själv tröttnade jag på min Paladin, lite för enformig klass imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Om du spelar Paladin rätt så blir dom jobbiga motståndare i PvP.. Själv tröttnade jag på min Paladin, lite för enformig klass imo. Det mesta blir enformigt i längden, dont you agree? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Ja, det är svårt som fan att komma in i end-game instancer...om du ska göra MC först alltså, ZG guild's lär du inte få ett problem med. och ni som ändå kör ZG kommer ni förr eller senare gå MC och Ony sen iaf, så jag tycker inte det iaf....downade Jeklik och Venoxis också btw. Jo iofs, en polare till mig joinade Addiction ( en guild på frostmane ) när han var 40 typ, då var det bara en kompis guild, sen höjdes lvl req till 45, sen 50, 55, och sist 60. Nu gör dom BWL, MC och massa sånt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Jo iofs, en polare till mig joinade Addiction ( en guild på frostmane ) när han var 40 typ, då var det bara en kompis guild, sen höjdes lvl req till 45, sen 50, 55, och sist 60. Nu gör dom BWL, MC och massa sånt Det är så man hamnar i bra guilder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Det mesta blir enformigt i längden, dont you agree? Jo, men..äh, Paladiner blir mer enformiga . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Jo, men..äh, Paladiner blir mer enformiga . Som allt annat Men ska sova nu, G'night Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Jo, men..äh, Paladiner blir mer enformiga . Håller faktist med dig. Paladin är nog den "tråkigaste" klassen i spelet, om man ska skala det. Ingen direkt action, vilket gör det ganska enformigt. Och T-ryder, ang. din reroll så är druid helt klart ett bra val. Druid är utan tvekan den klass du kan spela på mest olika sätt. Du kan fylla ut de flesta roller i partyn, och har goda förmåner att komma in i guilds i högre lvlar. Och lite annat smått som jag tänkte svara på. Detta eviga "Druider är warriors/rogues/priest nerfade". Just skip it. Det går inte gämföra en druid med någon av klasserna mer än att du har rage/energy/mana. Du kan få mer HP eller Armor än en Warrior i bear form. Du kan skada mer än en Rogue i cat form. Du kan heala bättre både mana mässigt och hp mässigt än en Priest. Druider är inget mitt i mellan ting, som inte är bra på något, men inte heller dålig på det. Ger du dig fan på en viss del så kommer du vara minst lika bra eller bättre till din motsvarighet. Sen är själva grejen med det att Priest/Rogue/Warrior har så mycket mer än vad druiderna har. En druid kan som sagt bli bättre än vilken utav dom 3 klasserna, även fast det fattas mycket. Det bevisar bara hur flexibla druider verkligen är. Warriors har sunders, sköld, parry, olika stances. Allt för att just dom ska bli bäst på att vara köttbullen som tar all stryk. Anledningen till att druider inte har allt det är för då skulle inte warriors behövas alls i spelet. För vem skulle inte vilja ha en warrior som kan heala sig själv? Det är samma grej med Rogues och Priests. Rogues har väldigt många stuns och poisons som ska underlätta deras dödande. Snabbt och effektivt. Druider har en enda stun, och den är 3 sekunder och kan bara användas i stealth en gång under en fight. Priests har sköldar, fler variationer av heals, väldigt bra AoE heals och även fear och fade för att verkligen undvika att ta någon skada då dom ska vara dom sista som dör, alltid. En druid har 3 heals. En usel AoE heal som aldrig används. Inga som hellst saker för att inte få någon agro eller att komma undan från strid (räknar inte någon annan form i detta sammanhang.) Dom har root, vilket är ett alternativ, men som sagt. Det kan bara användas utomhus, så i partyn så är det onödigt. Sen ett svar till Xemtoth; Resto är bra från lvl 10 och uppåt, helt klart. Feral blir inte riktigt effektivt förens efter lvl 40 då man har ett par poäng i feral trädet. Men aldrig att du kan få samma dps i cat form med resto som med feral. Det är större skillnad än du tror. Speccar du resto så kan du heala bättre än en präst, men du kommer ligga en bra bit under warriors/rogues eftersom dina feral former kommer att vara ganska gimpade. Speccar du feral så kan du med lite tur göra ungefär lika mycket skada som en rogue eller tanka lika bra som en warrior. Men dina heals kommer att vara rejält gimpade. Jag är själv restospeccad, men var feral speccad precis när druidernas patch kom. Vi kan ta en 5/5 CP Ferious Bite vilket är den enda finish move man kommer använda efter ett tag när man förstår att Bite suger. Iaf, när jag var feral så kunde jag få 2000-2500 crits mot en cloth, och det är inte fy skam. Efter jag speccade tillbaka till Resto så gör den 700-1200 crit. Vilket är ja, väldigt stor skillnad. Feral ger en hel del nya möjligheter. OoC proccar ganska ofta och ger oss gratis attacker som inte kostar energy, sen så har vi en talent som ger en extra CP på crits. Vi har även energy sparande talents. Så istället för att vara tvungen att göra 5 slag som gör 200~ skada och sen en 5/5 FB på 1000 och alltid behöva vänta, så kan jag som feral slå 2-3 slag som gör 500~ och en 5/5 FB på 2000~ och bara kostade hälften av energyn, alltså dubbelt så snabbt. Jag säger inte att feral suger med resto build, men det är inte bra. Samma som att du inte passar som main healer om du är feral speccad. Gear hjälper förstås en hel del. Min Healing tuch rank 11 ska heala 2267 till 2677. I feral gear så healar den runt 2400~ och crittar 3000~. I healing gear så har jag vanliga på 3000~ och crits på 5000~. Aja, för mycket text antar jag. Inte äns hälten som hänger här kommer orka läsa det. Men jag hoppas det ger en bredare bild på hur druider verkligen fungerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Håller faktist med dig. Paladin är nog den "tråkigaste" klassen i spelet, om man ska skala det. Ingen direkt action, vilket gör det ganska enformigt. Och T-ryder, ang. din reroll så är druid helt klart ett bra val. Druid är utan tvekan den klass du kan spela på mest olika sätt. Du kan fylla ut de flesta roller i partyn, och har goda förmåner att komma in i guilds i högre lvlar. Och lite annat smått som jag tänkte svara på. Detta eviga "Druider är warriors/rogues/priest nerfade". Just skip it. Det går inte gämföra en druid med någon av klasserna mer än att du har rage/energy/mana. Du kan få mer HP eller Armor än en Warrior i bear form. Du kan skada mer än en Rogue i cat form. Du kan heala bättre både mana mässigt och hp mässigt än en Priest. Druider är inget mitt i mellan ting, som inte är bra på något, men inte heller dålig på det. Ger du dig fan på en viss del så kommer du vara minst lika bra eller bättre till din motsvarighet. Sen är själva grejen med det att Priest/Rogue/Warrior har så mycket mer än vad druiderna har. En druid kan som sagt bli bättre än vilken utav dom 3 klasserna, även fast det fattas mycket. Det bevisar bara hur flexibla druider verkligen är. Warriors har sunders, sköld, parry, olika stances. Allt för att just dom ska bli bäst på att vara köttbullen som tar all stryk. Anledningen till att druider inte har allt det är för då skulle inte warriors behövas alls i spelet. För vem skulle inte vilja ha en warrior som kan heala sig själv? Det är samma grej med Rogues och Priests. Rogues har väldigt många stuns och poisons som ska underlätta deras dödande. Snabbt och effektivt. Druider har en enda stun, och den är 3 sekunder och kan bara användas i stealth en gång under en fight. Priests har sköldar, fler variationer av heals, väldigt bra AoE heals och även fear och fade för att verkligen undvika att ta någon skada då dom ska vara dom sista som dör, alltid. En druid har 3 heals. En usel AoE heal som aldrig används. Inga som hellst saker för att inte få någon agro eller att komma undan från strid (räknar inte någon annan form i detta sammanhang.) Dom har root, vilket är ett alternativ, men som sagt. Det kan bara användas utomhus, så i partyn så är det onödigt. Sen ett svar till Xemtoth; Resto är bra från lvl 10 och uppåt, helt klart. Feral blir inte riktigt effektivt förens efter lvl 40 då man har ett par poäng i feral trädet. Men aldrig att du kan få samma dps i cat form med resto som med feral. Det är större skillnad än du tror. Speccar du resto så kan du heala bättre än en präst, men du kommer ligga en bra bit under warriors/rogues eftersom dina feral former kommer att vara ganska gimpade. Speccar du feral så kan du med lite tur göra ungefär lika mycket skada som en rogue eller tanka lika bra som en warrior. Men dina heals kommer att vara rejält gimpade. Jag är själv restospeccad, men var feral speccad precis när druidernas patch kom. Vi kan ta en 5/5 CP Ferious Bite vilket är den enda finish move man kommer använda efter ett tag när man förstår att Bite suger. Iaf, när jag var feral så kunde jag få 2000-2500 crits mot en cloth, och det är inte fy skam. Efter jag speccade tillbaka till Resto så gör den 700-1200 crit. Vilket är ja, väldigt stor skillnad. Feral ger en hel del nya möjligheter. OoC proccar ganska ofta och ger oss gratis attacker som inte kostar energy, sen så har vi en talent som ger en extra CP på crits. Vi har även energy sparande talents. Så istället för att vara tvungen att göra 5 slag som gör 200~ skada och sen en 5/5 FB på 1000 och alltid behöva vänta, så kan jag som feral slå 2-3 slag som gör 500~ och en 5/5 FB på 2000~ och bara kostade hälften av energyn, alltså dubbelt så snabbt. Jag säger inte att feral suger med resto build, men det är inte bra. Samma som att du inte passar som main healer om du är feral speccad. Gear hjälper förstås en hel del. Min Healing tuch rank 11 ska heala 2267 till 2677. I feral gear så healar den runt 2400~ och crittar 3000~. I healing gear så har jag vanliga på 3000~ och crits på 5000~. Aja, för mycket text antar jag. Inte äns hälten som hänger här kommer orka läsa det. Men jag hoppas det ger en bredare bild på hur druider verkligen fungerar. Bra skrivet, nu vart jag sugen på att göra en druid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Bra skrivet, nu vart jag sugen på att göra en druid Haha, go for it dude. Men kom ihåg, om du nu skulle fastna att testa alla aspekter av druiden innan du gör en uppfattning om den. Jag var balance speccad från lvl 10 - 58. Och detta var innan druid patchen. Då 31 point var Hurricane som nu mera är en vanlig spell som alla druider har. Jag var resto från 58 - 60 då folk krävde resto spec för att komma in i low-end guilds (strat/scholo/dm/osv.). Jag var feral från att 1.8 kom ut, och var det fram till att vi började med BWL i min guild. Då var jag tvungen att gå tillbaka till resto igen. Och nu är jag resto och kommer antagligen stanna resto resten av livet. Dom har mest epics att farma. (Feral har det svårt med giriga rogues, och Balance druids, våra kära OOMkins är bara ett skämt. Finns typ 10 saker från lvl 1 - 59. Sen finns det typ 3 epics i hela spelet som är för balance druids (vapen inte inkluderade.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Haha, go for it dude. Men kom ihåg, om du nu skulle fastna att testa alla aspekter av druiden innan du gör en uppfattning om den. Jag var balance speccad från lvl 10 - 58. Och detta var innan druid patchen. Då 31 point var Hurricane som nu mera är en vanlig spell som alla druider har. Jag var resto från 58 - 60 då folk krävde resto spec för att komma in i low-end guilds (strat/scholo/dm/osv.). Jag var feral från att 1.8 kom ut, och var det fram till att vi började med BWL i min guild. Då var jag tvungen att gå tillbaka till resto igen. Och nu är jag resto och kommer antagligen stanna resto resten av livet. Dom har mest epics att farma. (Feral har det svårt med giriga rogues, och Balance druids, våra kära OOMkins är bara ett skämt. Finns typ 10 saker från lvl 1 - 59. Sen finns det typ 3 epics i hela spelet som är för balance druids (vapen inte inkluderade.) Vad tycker du? stanna på servern jag spelar atm och skämmas bort lite eller rerolla horde på någon server? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Lirat lite på aKi's Mage (lvl57).. Mitt acc e fruset Solo AoE grindade lite i WPL.. lvl53-54mobs och fick ihopp 40 000xp på 40 minuter. helt ok? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 våra kära OOMkins är bara ett skämt. Tyst. Jag är balance och det är skitfint ibland, små kul att dom jämt frågar om man är restro eller feral, och så säger man balance och då blir dom knäpptyst. (När dom redan har bjudit in mig i partyt) Såg detta för ett tag sedan, har hela Ironfeather och 2 delar av wildheart, värt att skaffa resten om det står sådär? ( Jag tror att jag är för dålig för att joina en riktig jävla guild som göra feta instances där det droppar epicz överallt.. ) "IMO, the best choice for Balance Druids would be to get the other 6 pieces of the Wildheart Raiment and combine them with these two. ( Ironfeather Shoulders + Ironfeather Breastplate = Ironfeather Armor ) You will get only +32 intellect instead of +38 intellect from the Wildheart shoulder and chest piece, but therefore you'll get +36 spirit instead of +28. You'll miss out on +22 stamina (i.e. 220 HP), but your higher spirit should also compensate for that. But the biggest advantage is, that you get +20 on spell damage instead of +8 on all resitances for completing the Wildheart set. Reason: the Druid-Moonkin's favorite prey are melee-foes that he can root and starfire-spam to death. He generally avoids caster-foes, because his tank-like armor value in Moonkin form will not give him any benefits against those. And any eeny weeny little bit of mana regeneration makes the OOMkin happy, because he can kill more mobs before he needs to take a downtime. And of course, starfire-spam is all" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts