Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Preists är liksom som gjorda för att ta rouges -_-

Präster har iofs inte så lätt att ta rouges. Min bror som har en lvl54 präst säger att det är ungefär 50% chans att ta en om man lyckas feara.

Den enda classen som är som gjord för att ta rouges är ju warrior. Om dom inte har cooldown på retall vill säga. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Präster har iofs inte så lätt att ta rouges. Min bror som har en lvl54 präst säger att det är ungefär 50% chans att ta en om man lyckas feara.

Den enda classen som är som gjord för att ta rouges är ju warrior. Om dom inte har cooldown på retall vill säga. -_-

Priests är exakt som gjorde för att ta rogues, bara UD rogues med sin fearimmunity som är lite större problem, men överlevar man duration på den är roguen körd.

Fear -> DoTs -> spells -> roguen börjar springa emot priestsn efter några sekunder inann han hinner fram -> fear -> mer spells -> rogue död

Rogues tar Warriors aslätt med stunlock :D

Warrior, Paladin, Warlock, Druid, Shaman < Rogue < Priest, Mage

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Priests är exakt som gjorde för att ta rogues, bara UD rogues med sin fearimmunity som är lite större problem, men överlevar man duration på den är roguen körd.

Fear -> DoTs -> spells -> roguen börjar springa emot priestsn efter några sekunder inann han hinner fram -> fear -> mer spells -> rogue död

Rogues tar Warriors aslätt med stunlock -_-

Warrior, Paladin, Warlock, Druid, Shaman < Rogue < Priest, Mage

Problemet är att "fear", som egentligen heter "Phycic Scream" har en cooldown på 30 sekunder. Visst kan präster ta rogues om dom är redo. Men problemet är att oftast så kör horde rogusen stealth. Och stunnar en när man ej är redo. Sen brakar dom på med alla sina attacker och prästen är död innan den fått in en enda attack!

Tips till präster som vill döda lite pala's ^^

Börja med shield på dig själv och shadow pain på palan. Sedan använder du Mana Burn på paladinen tills den nte har någon mana kvar. Det brukar gå på 3-4 attacker. Hela dig sedan och lägg renew på dig. Sedan öser du på med alla shadow attacker. Se till att de inte har någon mana att hela sig med. Då är dom lätta att ta...!

Redigerad av thotim
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Se till att de inte har någon mana att hela sig med. Då är dom lätta att ta...!

Och då ska det inte vara nån mana alls nej. För dom där jävla pallasarna har ju sin fuskspell som helar fullt med all mana han har kvar. Lagom fusk ju. :\

Bytte för övrigt talent-tree nyss. Hade nästan allt på protection förut. Nu kör jag allt på Fury istället. Ökade min dps från ~70 till ~130. Helt okej säger jag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och då ska det inte vara nån mana alls nej. För dom där jävla pallasarna har ju sin fuskspell som helar fullt med all mana han har kvar. Lagom fusk ju. :\

Bytte för övrigt talent-tree nyss. Hade nästan allt på protection förut. Nu kör jag allt på Fury istället. Ökade min dps från ~70 till ~130. Helt okej säger jag!

1 timmes cooldown på den, ofta man wastear den i en pvp duell :)

thotim: man fearar direkt efter stunnen, är det en ud rogue gäller det bara att överleva 20 sekunder sen är det fritt fram :)

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån här som lirar som Hunter?

Som jag ser de är hunters den svåraste klassen att spela PvP me. Vi är utan tvekan den mest obalancerade klassen. Nån som har några tips vad gäller PvP?

Svåraste är dom väl ändå inte. Duellerade mot en hunter igår med min warrior och fick spö. Iofs körde jag en gång till sen o tog jag henne på nån sekund när jag körde retall. Men det är ju en gång i halvtimmen så. :\

Mikolan: Bara undrar, hur kom du upp där?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svåraste är dom väl ändå inte. Duellerade mot en hunter igår med min warrior och fick spö. Iofs körde jag en gång till sen o tog jag henne på nån sekund när jag körde retall. Men det är ju en gång i halvtimmen så. :\

Mikolan: Bara undrar, hur kom du upp där?

Möjligen mot warriors då, men de är ganska svårt o va hunter över lag. De har pratats om en massa saker som ska förstöra hunters vid nästa patch, vet inte om de blir verklighet dock.

Nån som vet när Honour-systemet kommer igång?

Förresten, nån som har något bra tips på hur man tjänar ihop till mount fort?

Redigerad av beat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor