Sikorka Skrivet 2 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2006 (redigerad) Kan någon förklara vad, hur, när man använder "DKP"? Test joinade en guild som använde sig av sådant, läste lite av det här när jag såg det på deras sida, är tydligen en massa regler och grej för sådant.. =/ Rules for DKP/Raid: (All Rules below count to every member in the guild including Guild Leader and Officers) 1: Every Member of the Guild equal or above level 40 will automactically recieve 5.00 DKP, if a member of the guild is below that level then when he/she gets to level 40 then they will recieve 5.00 DKP. 2: If a member of the Guild signs up for a raid and shows up then they will recieve 0.10 DKP. 3: If a member of the Guild signs up for a raid and does not show up then she/he will lose 2.50 DKP 4: If a member of the guild signs up for a raid, arrives and then leaves halfway through the raid then the 0.10 DKP added will be detucted along with 2.50 DKP. 5: Items will be collect by the Raid Leader, Master Looter will be on at all times, all loot will be recorded and at the end of the instance members of the Raid or guild can bid for the item using their DKP. 6: Any items that are BOP will be sold at the vendor and the money will be sent to the Guild Bank. Jag fattar 57.5% av detta, kan någon förklara "resten"? Har inte orkat "lära" mig detta förens nu.. liek.. und snabb genomgång.. hur man håller koll på hur mkt man har osv.. Redigerad 2 juli, 2006 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Addepladde Skrivet 2 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2006 (redigerad) Mhm, säljer BoP till vendor..? Hoppas ni inte kör någon endgame instance. Iaf, man tjänar dkp för olika bossar man tar/kommer till raids man signat på etc. Sedan, när items droppar använder man den DKPn man fått ihop av de bossar genom att bidda på itemen man vill ha. T.ex. vi dödar Lucifron, Boots of Might droppar, och jag vill ha dem. Av Lucifron fick man 10 dkp, och av att komma till raiden fick man också 10 dkp. Då kan jag bidda 20 dkp på dem. Din DKP står säkert på sidan. Nu tycker jag att erat system är lite konstigt. Först tog vi ner Onyxia idag, Eskhandar's Collar, Judjement Crown och Bloodfang Hood droppade. Jag fick BF hood. Efter det tog vi ner Chromaggus, Bloodfang Spaulders och Stormrage shoulders droppade, fick inte BF shoulders, men nu har man iaf mest dkp av rogues. Efter det gick vi upp till Nefarian och kollade först vilka färger drakarna hade, och på första försöket gick han till 91%, sen till 76%, sist till 19%. Happ, här får ni en bild. http://img484.imageshack.us/img484/2363/nefarianqae123e2bi.th.jpg Redigerad 2 juli, 2006 av Addepladde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 *text* Hehe, fan på tiden att vi kommer någon vart i bwl. Och gz till Bloodfang hood. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Addepladde Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Hehe, fan på tiden att vi kommer någon vart i bwl. Och gz till Bloodfang hood. Tack, men han går nog ner på tisdag, men vettefan om jag kommer med, får hoppas på att Taskov ska jobba. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Nu tycker jag att erat system är lite konstigt. Visst, och dkp i vanliga 5-10 man instancer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 (redigerad) Vi dödade precis alla bossar i ZG, jag fick en epic ring, en healing mace och ett par brallor. (Jag fixar linkar sen). Igår downade vi både hakkar och Kurinaxx, General Rajaxx, Moam och buru the gorger i AQ20. Ikväll är det dags att ta ragnaros -- Btw hur lägger man upp en sån där allakhazam link så man ser vad charactern har? har en gammal (lvl 40) men kommer inte riktigt ihåg hur man gör. Redigerad 3 juli, 2006 av gizmo91 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Addepladde Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Vi dödade precis alla bossar i ZG, jag fick en epic ring, en healing mace och ett par brallor. (Jag fixar linkar sen). Igår downade vi både hakkar och Kurinaxx, General Rajaxx, Moam och buru the gorger i AQ20. Ikväll är det dags att ta ragnaros -- Btw hur lägger man upp en sån där allakhazam link så man ser vad charactern har? har en gammal (lvl 40) men kommer inte riktigt ihåg hur man gör. Ladda ner WoWReader, logga in på din profil, gå in på WoW, gå ut, klicka upload, om det står no data to upload klickar du bara refresh en gång och sedan klickar du på upload. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Någon som installerat WoW nyligen? Undrar om det blir en 1.0.3 > 1.10 eller om man måste ladda hem varje jävla patch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 (redigerad) Någon som installerat WoW nyligen? Undrar om det blir en 1.0.3 > 1.10 eller om man måste ladda hem varje jävla patch. Tyvärr, man måste ladda hem varje patch. Det är bara att logga in på WoW sen så börjar nerladdningen. Sen startas wow om och du gör allt om igen. (Ja fick iallafall göra de när jag installerade WoW) Redigerad 3 juli, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Okej, en följdfråga. Någon som har en sida med alla patcher för blizz loadern är keff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Stratholme strax(igen idag). Fixade 12g redan därifrån idag. Men nu väntar min guild kompis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
coola Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Okej, en följdfråga. Någon som har en sida med alla patcher för blizz loadern är keff. Ska du börja spela igen? . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Ska du börja spela igen? . Ska testa en månad nu, eftersom jag inte har något planerad under sommaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sebastian Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Till Lulle Om du köper ett " pre paid card " så får du 60 dagar men du kan ej avaktivera det för att få pengar tillbaka. Ett sånt kort kostar 250 kr. Du kan också lägga det på ett kreditkort då e första månaden fri. Så om du då tröttnat så behöver du ente betala räkningen Hej det e jag igen! Vet ni någon bra WOW Ot server? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 (redigerad) Vet ni någon bra WOW Ot server? Sånt vill vi inte snacka om här lille vän Redigerad 3 juli, 2006 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Verkar inte vara nån som har några bra patch sidor. Någon som kan skriva ner namnen på alla patches eller ge mig en printscreen på alla? Har fått ner; wow-1.2.3-enGB-patch.exe wow-1.3.0-enGB-patch.exe Behöver snabb hjälp (kommer inte fylla på mitt acc innan jag patchat klart det för att inte kasta pengar i sjön) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 (redigerad) Verkar inte vara nån som har några bra patch sidor. Någon som kan skriva ner namnen på alla patches eller ge mig en printscreen på alla? Har fått ner; wow-1.2.3-enGB-patch.exe wow-1.3.0-enGB-patch.exe Behöver snabb hjälp (kommer inte fylla på mitt acc innan jag patchat klart det för att inte kasta pengar i sjön) Kan detta hjälpa dig lite? http://www.3dgamers.com/search?config=htdi...words=wow+patch EDIT: Hittade en sida som Verkligen kan hjälpa dig http://www.wowwiki.com/Patch_mirrors (tror jag ) Redigerad 3 juli, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Kan detta hjälpa dig lite? http://www.3dgamers.com/search?config=htdi...words=wow+patch Nej. Jag söker 1.1.0 > 1.10.0 patcher, inte 1.10 > 1.11.. Alltså, alla dom gamla från 2005 fram till 1.10. *quicky edit* wowwiki har jag kollat igenom, står fortfarande inte hela patchnamn (wow-XX.XX.XX-enGB-patch.exe) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Nej. Jag söker 1.1.0 > 1.10.0 patcher, inte 1.10 > 1.11.. Alltså, alla dom gamla från 2005 fram till 1.10. 1.x -> 1.11.0 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Verkar inte vara nån som har några bra patch sidor. Någon som kan skriva ner namnen på alla patches eller ge mig en printscreen på alla? Har fått ner; wow-1.2.3-enGB-patch.exe wow-1.3.0-enGB-patch.exe Behöver snabb hjälp (kommer inte fylla på mitt acc innan jag patchat klart det för att inte kasta pengar i sjön) När det står Full patch, borde inte det vara allt då? wow-1.11.0-to-1.11.1-engb-patch.exe UK retail v1.11.0 -> v1.11.1 patch wow-1.11.0-engb-patch.exe UK retail v1.11.0 full patch hmm du kan ju testa. http://www.3dgamers.com/games/worldofwarcraft/downloads/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts