Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Jag måste fråga, varför är det så att man måste betala i månaden för WoW egentligen?

Det finns ju skit många andra Online spel som man inte måste betala för och dom är nästan lika populära som WoW!

Från en som undrar :)

När du säger online-spel antar jag att du inte menar MMORPG-spel. (online-rollspel)

När det gäller spel som Battlefield 1942 så ägs ju servrarna av privatpersoner, alltså inget som företaget bakom spelet måste betala.

Men när det gäller online-rollspel, som t.ex. WoW, så står ju Blizzard för alla servrar, och eftersom servrarna klarar flera tusen personer samtidigt på varje server så går det åt en hel del bandbredd, och det är verkligen inte gratis. Därför, månadsavgift.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. Vad är detdär? ett skeleton ser jag men är det NPC?? :) kul bild iaf B)

edit: Föresten, det va nån som blivit lv 40 o skaffat sig en mount (Night elf mount) den som är det kan du visa en bild på dig och din mount? :P

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du säger online-spel antar jag att du inte menar MMORPG-spel. (online-rollspel)

När det gäller spel som Battlefield 1942 så ägs ju servrarna av privatpersoner, alltså inget som företaget bakom spelet måste betala.

Men när det gäller online-rollspel, som t.ex. WoW, så står ju Blizzard för alla servrar, och eftersom servrarna klarar flera tusen personer samtidigt på varje server så går det åt en hel del bandbredd, och det är verkligen inte gratis. Därför, månadsavgift.

Men Dark Age Of Camelot är ett MMORPG-spel.

Där kör du direkt online över speltillverkarnas servrar och man behöver inte betala för det.

och så har vi ju gammla klassiska CS :) inte ett MMORPG-spel men ändå där kör du ju direkt online med hjälp av Valve (tror jag iaf).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där kör du direkt online över speltillverkarnas servrar och man behöver inte betala för det.

och sÃ¥ har vi ju gammla klassiska CS :)  inte ett MMORPG-spel men ändÃ¥ där kör du ju direkt online med hjälp av Valve (tror jag iaf).

Men dohh.... Acceptera bara att WoWs servarar kanske kosstar mer eller så.. iaf så kosstar det, men kan inte precis jämföra det me andra spel rakt av..

B)

edit: @Blaucrozz: Jag har beställt det sen den 25:e Februari.. men spelet är ruggigt försenat.. fick ett brev om att det kan ta as lång tid innan det kommer... :P

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xemtoth: jo du har faktist rätt det är bara att acceptera, men jag måste fråga

vad är system rekomandationerna(stavning?) till WoW?

Minimum:

# Windows® 98/ME/2000/XP

# Intel Pentium® III 800 MHz or AMD Athlon 800 MHz

# 256 MB RAM

# 32 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as an NVIDIA® GeForce™ class card or above

# DirectX® 9.0c (included) and latest video drivers

# 4.0 GB available HD space

# 4x CD-ROM drive

# 56k or better Internet connection

Recommended:

# Intel Pentium® IV 1.5 GHz or AMD XP 1500+

# 512 MB RAM

# 64 MB 3D graphics card with Vertex and Pixel Shader capability, such as an NVIDIA® Geforce™ FX 5700 class card or above

# Broadband Internet connection

# Two-button scroll-wheel mouse

Jag skulle då rekommendera mer än så, speciellt mer ram minne. jag har 512 mb och det laggar som fan i större städer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

och så har vi ju gammla klassiska CS :P inte ett MMORPG-spel men ändå där kör du ju direkt online med hjälp av Valve (tror jag iaf).

Sen är det ju också så att dom fortfarande utvecklar spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad heter det som gör att man blir en Syndicate Rogue då? :P (human med svarta kläder)

Jag kommer inte riktigt ihåg, men det är vad jag vet inte säkert att man blir just en Syndicate Rogue, jag har nämligen sett en snubbe som såg ut som det, nästa sekund blev han en grön Slime :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor