Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Okej  :wub: , Säg bra grind ställe för horde och ally (horde 32) (ally 19) och hur länge ska jag vara kvar där och när ska jag byta place  ^_^ ?

Öhm, som folk har sagt så kan du följa guider.

Om du inte vill göra det kanske för det är fel sorts mobs eller liknande så är det bara att döda saker som alltid är 2-1 lvl under/över din egna hela tiden.

Döda aldrig gråa/gröna/orangea/röda mobs. Gråa får du ingen exp av, gröna får du för lite exp av och orange/rod är för svåra att döda.

Sen beror det lite på vad man har för professions (dock ska man inte ha några professions om man ska rålvla) Humanoids om du nu ska ha Tailor och Beast om du ska va skinner.

Min guide skulle vara:

Skapa din gubbe, gör alla quests i nybörjar stället.

Gå vidare och ta din HS i Org/IF.

Sen grindar du bara saker som är 1-2 lvls under/över dig själv.

Ska du questa så ska du bara göra quester som består av Döda X antal/Samla X antar av Mob Y.

Gör ALDRIG quests som ligger långt borta, och gör inga andra quester som inte består av att döda saker/samla saker.

Gör inga instancer. Eq är en råvara och kommer alltid att bytas ut. Ända gången man ska börja göra instancer är runt lvl 58 då Scholo/Strat/BRS/DM blir aktuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte vill göra det kanske för det är fel sorts mobs eller liknande så är det bara att döda saker som alltid är 2-1 lvl under/över din egna hela tiden.

Döda aldrig gråa/gröna/orangea/röda mobs. Gråa får du ingen exp av, gröna får du för lite exp av och orange/rod är för svåra att döda.

Sen beror det lite på vad man har för professions (dock ska man inte ha några professions om man ska rålvla) Humanoids om du nu ska ha Tailor och Beast om du ska va skinner.

Min guide skulle vara:

Ska du questa så ska du bara göra quester som består av Döda X antal/Samla X antar av Mob Y.

Gör ALDRIG quests som ligger långt borta, och gör inga andra quester som inte består av att döda saker/samla saker.

Gör inga instancer. Eq är en råvara och kommer alltid att bytas ut. Ända gången man ska börja göra instancer är runt lvl 58 då  Scholo/Strat/BRS/DM blir aktuellt.

Fan nu blir jag glad! Det var exakt så jag levlade min alt!

Precis så!

^_^

Tayo! :wub:

Redigerad av thotim
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla svar, ska följa alla tips och rå lvla när jag kan börja spela igen! Nu när mitt acc inte går o köra på så undrar jag, blir gubbarna rested som vanligt eller?

Edit:Jag satt o läste lite på guiderna och så! Jag undrar vart ligger Kurzen Encampment står att det ligger i STV och stog det [31] så jag antar att det är bra för 31 och jag är 32 så jag ska nog dra dit!

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla svar, ska följa alla tips och rå lvla när jag kan börja spela igen! Nu när mitt acc inte går o köra på så undrar jag, blir gubbarna rested som vanligt eller?

Edit:Jag satt o läste lite på guiderna och så! Jag undrar vart ligger Kurzen Encampment står att det ligger i STV och stog det [31] så jag antar att det är bra för 31 och jag är 32 så jag ska nog dra dit!

Kurzen Encampment ligger vid början av stv. Ungefär vid 41,10 om du har cordinater.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min guide skulle vara:

Gör inga instancer. Eq är en råvara och kommer alltid att bytas ut. Ända gången man ska börja göra instancer är runt lvl 58 då Scholo/Strat/BRS/DM blir aktuellt.

Ja, så kan man ju göra om man inte vill spela spelet. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu börjar jag bli ledssen. Vad är det som är fel? Det har varit såhär i flera dagar nu?

Jag loggar in, det går sakta, jag väljer min karaktär, Enter World, jag befinner mig vid ingången vid The Stockade, alla vakter heter "Unknown Enteny", jag går ut, tomt, inte en själ, det går inte skriva eller utföra spells, jag springer ensamt runt i förtvivlan i SW centrum, 1 min sevare blir jag dizkånektad från servern.

Samma sak hela tiden.

Hjälp? Ser någon mig? =(

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, så kan man ju göra om man inte vill spela spelet. :)

Man är dum i huvudet om man spelar så på sin första char.

Detta är bara för alts eller om man ska lvla upp chars för pengar (Tid är pengar du vet)

sin första char ska ta oerhört mycket tid. Man ska utforska alla delar av kartan, man ska göra alla instancer, man ska göra alla quests man orkar.

Allt detta gör man för att kunna lokalisera sig bättre när man sen ska lvla upp sin alt med min taktik man kör med. Jag har ju som sagt min 60 druid, och drog upp en mage till 40 på 3-4 dagar för jag vid den tidpunkten visste vart allt fanns.

Första charen till lvl 60 är i läristadium långt in i lvl 60. Därför det finns så många n00bs som är lvl 60. >_< Finns inget jobbigare än lvl 60's som tror dom ska få joina high-end guilds när dom precis dingat och har gröna lvl 40 saker.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man är dum i huvudet om man spelar så på sin första char.

Detta är bara för alts eller om man ska lvla upp chars för pengar (Tid är pengar du vet)

sin första char ska ta oerhört mycket tid. Man ska utforska alla delar av kartan, man ska göra alla instancer, man ska göra alla quests man orkar.

Allt detta gör man för att kunna lokalisera sig bättre när man sen ska lvla upp sin alt med min taktik man kör med. Jag har ju som sagt min 60 druid, och drog upp en mage till 40 på 3-4 dagar för jag vid den tidpunkten visste vart allt fanns.

Första charen till lvl 60 är i läristadium långt in i lvl 60. Därför det finns så många n00bs som är lvl 60. :lol: Finns inget jobbigare än lvl 60's som tror dom ska få joina high-end guilds när dom precis dingat och har gröna lvl 40 saker.. :mellow:

Hehe det låter bra för jag har kört (varit ingame) i 5dar eller nåt och är 32 kanske inte så jätte bra men det skulle ju ta lite tid första gången :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor