Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Skulle någon kunna förklara hur loot systemen "Need before greed" och "Round Robin" funkar, ;)

Need before Greed ska väl funka så att dom som behöver sakerna får rolla på det. Dock så funkar det inte riktigt så. Häromdan när vi dödat Thermaplugg i Gnomeregan så släppte han två saker. En satfin 2h-yxa och ett par clothbyxor. Jag fick rolla på byxorna istället för yxan. Jag blev ju inte lite sur då! Skitspel säger jag bara. :\

Men Round Robin att man turas om inom partyt att loota. Förutom på gröna saker osv som alla får rolla på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Need before Greed ska väl funka så att dom som behöver sakerna får rolla på det. Dock så funkar det inte riktigt så. Häromdan när vi dödat Thermaplugg i Gnomeregan så släppte han två saker. En satfin 2h-yxa och ett par clothbyxor. Jag fick rolla på byxorna istället för yxan. Jag blev ju inte lite sur då! Skitspel säger jag bara. :\

Men Round Robin att man turas om inom partyt att loota. Förutom på gröna saker osv som alla får rolla på.

R-R är ungefär som group loot. :unsure:

NbG tycker jag är bra. För det finns inget mer störande än en jävla warrior jävel som rollar på en cloth sak! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

R-R är ungefär som group loot. ;)

NbG tycker jag är bra. För det finns inget mer störande än en jävla warrior jävel som rollar på en cloth sak! :angry:

Bara det att på NbG gör att iaf jag fick rolla på en cloth grej istället för 2h yxa.

Men iaf, sålänge clothpersoner inte har användning för saken så kan man ju rolla på den.

Är ju rätt smart om man kör med att man skriver G om man Greedar eller N om man Needar. Alltså om ingen behöver saken så kan ju alla rolla. Bara för att kunna sälja o tjäna lite stålar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som ni nog alla vet så går det inte att spara pengar på banken. Så jag har prövat på en ny teknik. Jag ber en vän att skicka pengarna till min post. På så sätt kan jag spara pengarna där. Men jag oroar mig för en sak. Kommer brevet med pengarna försvinna om jag inte hämtar ut dom? :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som ni nog alla vet sÃ¥ gÃ¥r det inte att spara pengar pÃ¥ banken. SÃ¥ jag har prövat pÃ¥ en ny teknik. Jag ber en vän att skicka pengarna till min post. PÃ¥ sÃ¥ sätt kan jag spara pengarna där. Men jag oroar mig för en sak. Kommer brevet med pengarna försvinna om jag inte hämtar ut dom?  :ph34r:

Ja, brevet försvinner.

Ja det går faktiskt att gå in i horde-territorium vet du :P

Men går det att springa igenom ett horde-territorium och in i en instance grotta utan att bli dödad?

Redigerad av MetoC7
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som ni nog alla vet så går det inte att spara pengar på banken. Så jag har prövat på en ny teknik. Jag ber en vän att skicka pengarna till min post. På så sätt kan jag spara pengarna där. Men jag oroar mig för en sak. Kommer brevet med pengarna försvinna om jag inte hämtar ut dom? :angry:

Om du inte läst brevet så ligger det kvar i 30 dagar. Har du läst brevet så ligger det kvar i tre dagar.

MetoC7: Det är väl inga större problem med det. Iom att det är en instance så måste man ju har ett party för att klara sig där. Då lär man klara sig i ett horde-territorium också. Speciellt iom att det är ett lowlvl-stället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som ni nog alla vet så går det inte att spara pengar på banken. Så jag har prövat på en ny teknik. Jag ber en vän att skicka pengarna till min post. På så sätt kan jag spara pengarna där. Men jag oroar mig för en sak. Kommer brevet med pengarna försvinna om jag inte hämtar ut dom? :angry:

Bara en fråga. Varför ska du spara pengar?

Du förlorar ju inget på att gå runt med dom på dig huh? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

He he! jag skulle göra massa saker i helgen, (bla gå på Svenska mässan och träffa Freddy Kruger, R2 D2, Saron och Boba Fett)

och så kommer en skolkompis jag känner och frågar fall han kan låna mitt WoW över helgen för 150 kr... Hmmmm "nja"

"300 då?"

-Deal!

Så jag har tjänat 300 kr i helgen på att slappat! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

He he! jag skulle göra massa saker i helgen, (bla gå på Svenska mässan och träffa Freddy Kruger, R2 D2, Saron och Boba Fett)

och så kommer en skolkompis jag känner och frågar fall han kan låna mitt WoW över helgen för 150 kr... Hmmmm "nja"

"300 då?"

-Deal!

Så jag har tjänat 300 kr i helgen på att slappat! :angry:

Skumt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor