Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Humm.. Beror ju på vad man möter..

Warriors:

Blinka till dom precis innan/efter duellen startar och släng på en frost nova så att dom inte kan göra nått. Polymorpha han och börja genast kasta en ny polymorph. Detta är för att han kanske använder sin trinket som tar bort polymorph. I allafall, när Frost Nova cooldownen är slut, backa upp, kasta iväg en Frost Bolt. Här kommer han antagligen att charga dig, var redo med frost nova. Kör en firebolt (eller pyroblast) följt med fireball/scorch/fireblast/. När han kommer nära så kör en Cone of Cold och blinka.  Kasta sedan fireball/scorch/fireblast igen. Antagligen är han död nu, annars tja.. fortsätt i samma stil..

Vet inte hur du är speccad, men har du t.ex. blastwave så kan du använda den om han kommer för nära.

Priest:

Eehm.. duellera inte.. fan omöjliga..

Warlock:

Tja.. samma som priest..

Druid:

Svårt.. har ingen bra taktik här..

Paladin:

err.. ingen aning..

Shaman:

Tja samma här.. omöjligt..

Rogue:

Hoppa rundor och spamma Arcane Explosion [rank 1] (hur fan de nu stavas). Detta bryter han stealth och han kan inte få in sin fina lilla attack..  När du nu ser han, frys han med frost nova och kör polymorph. Samma här, släng iväg en till och var redo ifall han skulle använda sin trinket. Nu har du tid att äta/använda bandage ifall han har lyckats att skada dig.  När Frost Nova är klar, backa så långt du kan och kör en frostbolt följt av firebolt/scorch/fireblast. När han kommer nära så kör du Frost Nova och springer iväg, tar en ny frostbolt och sen firebolt/scorch/fireblast. Om han nu inte är död och kommer nära dig, kör Cone of Cold och blinka.. ta firebolt/scorch/fireblast igen och förhoppnings vis är han död..

I början, eller ja närsomhelst, kan han använda vanish, var då redo på att spamma AoE igen..

Hunters:

Tja.. inte så mycket erfarenhet, brukar undvika dueller ^_^

Mages:

Counterspell, Polymorph, invänta Counterspell, Kasta en Fireball, kör Counterspell, fireball, fireblast, scourch, död.. typ

Vad mer? Pallar inte skriva nu iaf.. Ett tips är att använda Mana Shield mot warriers/rogues i början tills dom är polymorphade.. Sen tar du bort den..

Ett sätt att bli bättre på är att kolla hur andra mages gör dueller.. Man kan lära sig mycket :(

Edit: Detta är nästan så som jag brukar göra.. Tog inte me Presence of Mind eller Blastwave i beräkningarna.. Om du nu kan, släng iväg en PoM+Pryoblast :P

Edit 2: Priests/Druids/Shamans tycker jag är svåra o ta, om dom inte är fittb00bs.. alla kan ta fittn00bs.. pratar om dom som har lite vett i skallen^^

Höll på o vinna över (höll o höll jag ägde han ett tag) en lvl 18 mage :( jag var lvl 7 priest ;)

EDIT: Jag har lvla från 15 till 18 på 2 dar och undrar om ni tror jag klara och nå 20 till lördag? Har gulid match då lvl 20-40 är det som gäller,ni som har gjort laggar det som i OG o IF (om man är kass dator :D )?

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ouch...            Hörde rykten för länge sedan att man kunde få jättedålig rank så att städerna attackerade en...tror inte det stämmer  -_-

Antagligen inte :(

1305 har en på servern... måste slå de :unsure:

Har inte kommit under rank1... verkar inte gå

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Loggar in. Hm. Okej, jag är visst i Hinterlands. Hur fan kom jag hit? Well, pyser därifrån och medans jag sitter på gryphen kollar jag om jag har lite chards kvar. Nehe. Nån har visst tömt mina bags och fyllt dom med 200 runecloths. Åkej. Sen har jag 3g kvar. ÅKEJ! Sen så har nån tagit bort varenda quest jag har ÅKEJ!!!

Wtf. Låna aldrig ut ditt account. Nu väntar dödens näve för min kompis. (inte du thotim :unsure:)

btw: HATA FITT PVE SERVRAAAAR!! Blir fan LESS!

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Loggar in. Hm. Okej, jag är visst i Hinterlands. Hur fan kom jag hit? Well, pyser därifrån och medans jag sitter på gryphen kollar jag om jag har lite chards kvar. Nehe. Nån har visst tömt mina bags och fyllt dom med 200 runecloths. Åkej. Sen har jag 3g kvar. ÅKEJ! Sen så har nån tagit bort varenda quest jag har ÅKEJ!!!

Wtf. Låna aldrig ut ditt account. Nu väntar dödens näve för min kompis. (inte du thotim :unsure:)

btw: HATA FITT PVE SERVRAAAAR!! Blir fan LESS!

Owned.

Skyll dig själv när du lånar ut ditt acc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor