Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Och arcane intellect. Men när frost novan är slut. Därifrån behöver jag hjälp. Ska jag sheepa dem och vänta på att min frost nova ska bli klar och hålla på så?

Kan det vara att jag behöver högre lvl för att bli bra? Eller är det bara bra saker jag behöver?

Finns massor av bra taktiker....den enda jag vet spelar mage här är GiZmo så fråga han :)

edit: du ska helst använda sånt som segar ner Melee klasser...

edit2: Okej Xemtoth, jag ska inte försökra lära han mer :D

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du använder Frost Nova, springer ivägo skjuter Forst bolt, Fire Blast, resten får du hitta på själv :)....kom ihåg att använda Frost Armor också.

edit: är du i nöd använder du Polymorph och kör en fireball.

Usch tyst nu, hjälp inte änu en mage hur dem ska spanka warriors ass :D^_^

frågar igen, vart som level 49 ska jag levla och vad i så fall ska jag döda

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och arcane intellect. Men när frost novan är slut. Därifrån behöver jag hjälp. Ska jag sheepa dem och vänta på att min frost nova ska bli klar och hålla på så?

Kan det vara att jag behöver högre lvl för att bli bra? Eller är det bara bra saker jag behöver?

Körde mage till lvl 42 förut, fire/arcane speccad.

Började alltid med en polymorph, därifrån en fireball, fireblast, instant pyroblast (du har den inte än, så skippa den ^^) frost nova, fireball, cone of cold typ... sen får man fantisera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde mage till lvl 42 förut, fire/arcane speccad.

Började alltid med en polymorph, därifrån en fireball, fireblast, instant pyroblast (du har den inte än, så skippa den ^^) frost nova, fireball, cone of cold typ... sen får man fantisera.

Jag undrar gärna hur faen du klarade det utan att ens frosta han...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Humm.. Beror ju på vad man möter..

Warriors:

Blinka till dom precis innan/efter duellen startar och släng på en frost nova så att dom inte kan göra nått. Polymorpha han och börja genast kasta en ny polymorph. Detta är för att han kanske använder sin trinket som tar bort polymorph. I allafall, när Frost Nova cooldownen är slut, backa upp, kasta iväg en Frost Bolt. Här kommer han antagligen att charga dig, var redo med frost nova. Kör en firebolt (eller pyroblast) följt med fireball/scorch/fireblast/. När han kommer nära så kör en Cone of Cold och blinka. Kasta sedan fireball/scorch/fireblast igen. Antagligen är han död nu, annars tja.. fortsätt i samma stil..

Vet inte hur du är speccad, men har du t.ex. blastwave så kan du använda den om han kommer för nära.

Priest:

Eehm.. duellera inte.. fan omöjliga..

Warlock:

Tja.. samma som priest..

Druid:

Svårt.. har ingen bra taktik här..

Paladin:

err.. ingen aning..

Shaman:

Tja samma här.. omöjligt..

Rogue:

Hoppa rundor och spamma Arcane Explosion [rank 1] (hur fan de nu stavas). Detta bryter han stealth och han kan inte få in sin fina lilla attack.. När du nu ser han, frys han med frost nova och kör polymorph. Samma här, släng iväg en till och var redo ifall han skulle använda sin trinket. Nu har du tid att äta/använda bandage ifall han har lyckats att skada dig. När Frost Nova är klar, backa så långt du kan och kör en frostbolt följt av firebolt/scorch/fireblast. När han kommer nära så kör du Frost Nova och springer iväg, tar en ny frostbolt och sen firebolt/scorch/fireblast. Om han nu inte är död och kommer nära dig, kör Cone of Cold och blinka.. ta firebolt/scorch/fireblast igen och förhoppnings vis är han död..

I början, eller ja närsomhelst, kan han använda vanish, var då redo på att spamma AoE igen..

Hunters:

Tja.. inte så mycket erfarenhet, brukar undvika dueller :D

Mages:

Counterspell, Polymorph, invänta Counterspell, Kasta en Fireball, kör Counterspell, fireball, fireblast, scourch, död.. typ

Vad mer? Pallar inte skriva nu iaf.. Ett tips är att använda Mana Shield mot warriers/rogues i början tills dom är polymorphade.. Sen tar du bort den..

Ett sätt att bli bättre på är att kolla hur andra mages gör dueller.. Man kan lära sig mycket :)

Edit: Detta är nästan så som jag brukar göra.. Tog inte me Presence of Mind eller Blastwave i beräkningarna.. Om du nu kan, släng iväg en PoM+Pryoblast ^_^

Edit 2: Priests/Druids/Shamans tycker jag är svåra o ta, om dom inte är fittb00bs.. alla kan ta fittn00bs.. pratar om dom som har lite vett i skallen^^

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Humm.. Beror ju på vad man möter..

Warriors:

Blinka till dom precis innan/efter duellen startar och släng på en frost nova så att dom inte kan göra nått. Polymorpha han och börja genast kasta en ny polymorph. Detta är för att han kanske använder sin trinket som tar bort polymorph. I allafall, när Frost Nova cooldownen är slut, backa upp, kasta iväg en Frost Bolt. Här kommer han antagligen att charga dig, var redo med frost nova. Kör en firebolt (eller pyroblast) följt med fireball/scorch/fireblast/. När han kommer nära så kör en Cone of Cold och blinka. Kasta sedan fireball/scorch/fireblast igen. Antagligen är han död nu, annars tja.. fortsätt i samma stil..

Vet inte hur du är speccad, men har du t.ex. blastwave så kan du använda den om han kommer för nära.

Priest:

Eehm.. duellera inte.. fan omöjliga..

Warlock:

Tja.. samma som priest..

Druid:

Svårt.. har ingen bra taktik här..

Paladin:

err.. ingen aning..

Shaman:

Tja samma här.. omöjligt..

Rogue:

Hoppa rundor och spamma Arcane Explosion [rank 1] (hur fan de nu stavas). Detta bryter han stealth och han kan inte få in sin fina lilla attack.. När du nu ser han, frys han med frost nova och kör polymorph. Samma här, släng iväg en till och var redo ifall han skulle använda sin trinket. Nu har du tid att äta/använda bandage ifall han har lyckats att skada dig. När Frost Nova är klar, backa så långt du kan och kör en frostbolt följt av firebolt/scorch/fireblast. När han kommer nära så kör du Frost Nova och springer iväg, tar en ny frostbolt och sen firebolt/scorch/fireblast. Om han nu inte är död och kommer nära dig, kör Cone of Cold och blinka.. ta firebolt/scorch/fireblast igen och förhoppnings vis är han död..

I början, eller ja närsomhelst, kan han använda vanish, var då redo på att spamma AoE igen..

Hunters:

Tja.. inte så mycket erfarenhet, brukar undvika dueller :D

Mages:

Counterspell, Polymorph, invänta Counterspell, Kasta en Fireball, kör Counterspell, fireball, fireblast, scourch, död.. typ

Vad mer? Pallar inte skriva nu iaf.. Ett tips är att använda Mana Shield mot warriers/rogues i början tills dom är polymorphade.. Sen tar du bort den..

Ett sätt att bli bättre på är att kolla hur andra mages gör dueller.. Man kan lära sig mycket :)

Edit: Detta är nästan så som jag brukar göra.. Tog inte me Presence of Mind eller Blastwave i beräkningarna.. Om du nu kan, släng iväg en PoM+Pryoblast ^_^

Underbart! Tack! Spöade precis en rouge ordentligt. Jag blev inte kallad n00b. Tusen miljoner tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry men skojjade ledaren eller är han bara en n00b?

hur fan ska 40 personer kunna ta över orgrimmar?

Haha, gissar på noob. ^_^

Han verkade lite borta ibland. Några utav dom lite smartare personerna kom med förslag som "Let's just raid Crossroads..We can never take Orgrimmar." också sen kommer ledaren (Som inte tycks läst så mycket av vad vi skrivit) och skriker "EVERYONE LETS FAIGHT IN ORGRIMMAR!!!!! THEN WE GO TO UC!!!" :D

Och sen när alla kutat till Orgrimmar, dödat några stycken, och sedan wipat, kommer ledaren (Som av någon anledning inte är framme vid Orgrimmar ännu) och skriver såhär i raidchatten:

"EVERYONE WAIT I WILL TELL THE HORDE THAT WE ARE PEACEFUL!!!" lol :)

Edit: En söt bild:

Redigerad av IceCandy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, gissar på noob. ^_^

Han verkade lite borta ibland. Några utav dom lite smartare personerna kom med förslag som "Let's just raid Crossroads..We can never take Orgrimmar." också sen kommer ledaren (Som inte tycks läst så mycket av vad vi skrivit) och skriker "EVERYONE LETS FAIGHT IN ORGRIMMAR!!!!! THEN WE GO TO UC!!!" :P

Och sen när alla kutat till Orgrimmar, dödat några stycken, och sedan wipat, kommer ledaren (Som av någon anledning inte är framme vid Orgrimmar ännu) och skriver såhär i raidchatten:

"EVERYONE WAIT I WILL TELL THE HORDE THAT WE ARE PEACEFUL!!!" lol :blink:

Edit: En söt bild:

Skulle ju vara pinsamt att vara ledare för det isf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rogue:

Ett tips, efter att du har kört Polymorph. Skjut då en fireball istället för en frostbolt.. Fireball ger en dot som gör så att roguen kommer ur stealth eftersom att den gör skada.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp!! När ja ska logga inn står det att månaden redan är slut.Men ja betalar med kreditkort.Och vi har testat att ändra kort men det går ändå inte.Någon som vet hur man fixar deta problem?

Hade precis samma problem, allt suddas ut när du kör din gratismånad, så skriv bara i ditt kontonummer igen o köp nytt :P

En bild från igår eftermiddag då våran guild hade möte, vi är nu den största guilden på Mazrigos. Inte illa för har funnits i 5 dagar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor