Jump to content

World of Warcraft

lulle
 Share

Recommended Posts

Är det någon som har Telia ADSL här? Jag kan nämligen inte logga in. Jag provade att göra en traceroute till logon-servern och fick det här:

Spårar väg till eu.logon.worldofwarcraft.com [80.239.178.115]över högst 30 hopp:

1  MÃ¥lvärddatorn kan inte nÃ¥s.

Spårning utförd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har Telia ADSL här? Jag kan nämligen inte logga in. Jag provade att göra en traceroute till logon-servern och fick det här:

Lär vara din dns som är fukkad. Gå in i dina nätverksinställningar o ändra din dns till 212.181.54.2 samt 212.181.54.3. Dom brukar funka bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det nån som kan ge mig ett bra tips hur man kan gå upp i level fort? Har legat på level 13 i nån vecka nu... (w00t)

Du såkallat "grindar". Dvs att du dödar mobs på ca 2-3 levlar lägre än nu. Visst får man inte lika mycket xp men du behöver inte vila efter varje strid. Pröva i nån timme så får du se :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det nån som kan ge mig ett bra tips hur man kan gå upp i level fort? Har legat på level 13 i nån vecka nu... (w00t)

En vecka? Hur lite spelar du egentligen? Jag var uppe vid lvl12 ungefär sju timmar efter spelet hade släppts. Men vad är det svåra med att levla? Gör du inga quests eller? Om du enbart questar när du spelar så lär du ju gå upp åtminstone två levlar om dan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lär vara din dns som är fukkad. Gå in i dina nätverksinställningar o ändra din dns till 212.181.54.2 samt 212.181.54.3. Dom brukar funka bra.

Tack för tipset, ska genast prova det när jag kommer hem! :D

Edit: Samt? Ska jag använda båda? Du menar väl antingen den första eller den andra? (w00t)

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset, ska genast prova det när jag kommer hem! :D

Edit: Samt? Ska jag använda båda? Du menar väl antingen den första eller den andra? (w00t)

Man kan ställa in en primär och en sekundär adress.

Colan K: Högerklicka på ditt skrivbord och ta bildskärmsinställningar. Tryck sen på inställningar (har jag för mig om att det heter på svenska). Därnånstans bör det troligtvis stå antingen nåt med Ati Radeon eller Nvidia Geforce. Har du det förstnämna går du inte på www.ati.com och tankar drivisar. Har du det andra så går du in på www.nvidia.com o tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En vecka? Hur lite spelar du egentligen? Jag var uppe vid lvl12 ungefär sju timmar efter spelet hade släppts. Men vad är det svåra med att levla? Gör du inga quests eller? Om du enbart questar när du spelar så lär du ju gå upp åtminstone två levlar om dan.

Beror ju helt på hur mycket du spelar.

Du kan ha playtime på 10min och det går ändå en veckan. Eller så kan du sitta 24/7 i en vecka och komma upp till lvl 40 typ. :D

Sen beror det ju på vad du är för sorts spelare. Power gamer som bara expar och skiter i allt annat; såsom PvP, community, kolla in AH (alltid lika kul) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde en Undead Rouge bara för att kolla runt i den ö-kanda döda skogen som inte fanns :P jag tyckte iaf inte det var så hemskt ja menar gräset var grönt o träden hadde barr så vad tjafsar ni om :D

Precis, folk överdriver som fan. Var 20 träd är nog dött men mer är det inte. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt WC3 tft storyn så blir silverpine forest corrupted av burning legion men ändå..

@Mafa King: Haha ja :ermm:

Silverpine är inte dött alls. Bara första stället man är på som är.

Är kanske liiite mörkare än andra ställen i silverpine.

Jaja, sluta diskutionen. Folk tycker alltid olika och man kommer ändå inte vara där när man väl har questat klart i området. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad säger ni? Ska vi ha en liten screenshots tävling?

Ta bild på kanske ett landskap? Eller en strid? Glöm inte att trycka Alt + Z för att få bort alla menyer.. :P

Låter skitbra! för dem som har det alltså (w00t) men kul att titta på dem ju, tycker det är en bra idé :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor